Café Restaurant Olivier

6,8

Jouw recensie over het restaurant Café Restaurant Olivier

mtenham M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Inrichting is prachtig. Bieren en de uitleg bij de kaart zijn heel erg goed. Enthousiaste medewerkers. Kaasfondue was alleen echt niet lekker. Waterig, weinig smaak met teleurstellende stukjes komkommer en 1 armzalig stukje asperge (allemaal niet vers helaas). Jammer want de voorgerechten (soep en zalm) zijn uitstekend.
Beste mtenham,
Bedankt voor het achterlaten van de beoordeling. Helaas zijn de gerechten niet goed bevallen, wij zullen de feedback oppakken met het team. Ondanks de mindere ervaring, hopen wij u nog eens terug te zien.

Mvg,
^Team Olivier
Vanpeer .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Wat een geweldig biercafe/restaurant is dit toch! Echt de positieve reacties die ik las kloppen: prima keuken (beetje basic in keuze, maar briljant in de afwerking), een ongeëvenaarde keuze aan biertjes, maar bovenal een bijzonder vriendelijke bediening met kundig advies over de verschillende biertjes in combinatie met het eten (het lijken wel sommeliers in plaats van kasteleins)!
Natuurlijk iets rumoerig, maar ik zou dat eerder levendig en bruisend noemen. Ècht een aanrader!
Beste Vanpeer,

Bedankt voor uw mooie recensie! Fijn dat het u zo goed bevallen is.
Graag tot een volgende keer!

Met vriendelijke groet,

^Stijn
Karel K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Het bier is hier altijd goed er is super veel keus. Bediening is normaal altijd zeer vriendelijk en behulpzaam vandaag wat minder maar het bier smaakte er niet minder op!
RubenVrolijk .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Ik moet echt een groot compliment maken aan Olivier. Hier vorige week met een groep van 20 man gegeten, en hoewel we een beetje bang waren geworden door de niet al te sprankelende reviews omtrent het diner, hebben we hier echt verassend lekker kunnen eten. Het groepsmenu is ietwat aan de prijzige kant, maar de gerechten zijn eenvoudig, smaakvol, en niet in al te kinderachtige porties (het beenhamme"tje" vulde in ieder geval bijzonder goed), goed Belgisch dus. De bediening was echt fantastisch, een chaos van 20 mensen die individueel wilde afrekenen, plus een ingewikkelde opgave van wat wel en niet op de bedrijfsrekening mocht, was allemaal geen enkel probleem. Het nooit lang op de Belgische biertjes hoeven wachten, een mooie locatie natuurlijk, en een tafel op het balkon van de 1e verdieping maakten de avond compleet. Het is wel erg fijn om overigens op de 1e verdieping te zitten voor het eten (behalve als je slecht ter been bent, dan is het een hele tocht naar het toilet), anders is het wel erg rumoerig. Kortom, uitermate geschikt voor groepen en wat mij betreft zeker een aanrader, wij waren prettig verrast!
Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Bijzonder biercafé, matig restaurant
Vaker al wat gedronken in Olivier en dat is ronduit goed. Enorm assortiment bieren, ook op de tap met goede toelichtingen. Ook de rest van het drankenassortiment en de snacks is prima.
Wel een waarschuwing: door de ruimte, is de akoestiek lastig. Met een gehoorapparaat beter deze ruimte mijden.
Nu ook een keer gegeten. Dat is niet een echte aanrader. Eten lauw, suddervlees sufgekookt. Kaasfondue was zelfs zo lauw dat die teruggestuurd is om op te warmen. Kalfswangetjes zijn waarschijnlijk zelfs zonder gebit te eten. Alleen die frieten: die zijn top!
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Prima plek om met een groep te eten en verschillende speciaalbiertjes uit te proberen.

Het is misschien niet heel hoogstaand (eenvoudige gerechten) maar je kunt er lekker eten.

Helaas ben ik allergisch voor katten dus na ongeveer anderhalf uur moet ik daar echt weg... Graag vaker stofzuigen!
lekker eten ..
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Wat een top plek blijft dit.
Vriendelijke bediening met top advies en super bieren. mijzelf 3 verschilde bieren laten adviseren en stuk voor stuk waren ze super.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
De entourage is echt prachtig en het personeel ook zeer attent, helaas viel het eten een beetje tegen. De biefstuk was wel wel lekker, maar het was echt veel te weinig, de wortel was helaas rauw.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Voordat we naar een concert in Tivoli Vredenburg gingen hebben we eerst een aantal lekkere biertjes genuttigd en ook heerlijk gegeten bij Olivier. De locatie van het biercafé, een oude kerk, is geweldig mooi maar het is er wel erg rumoerig en gehorig. Hoewel het erg druk was, er staan zelfs mensen te wachten om naar binnen te mogen, was de vriendelijke bediening top! Wij hadden in ieder geval een geweldige dag: lekkere biertjes, heerlijk eten en ook nog een prima concert van Ane Brun in Tivoli Vredenburg. Bij een volgend concert gaan we zeker weer langs bij Olivier!!
Geoffrey L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
WoW! Gewoon weg een top zaak! Ik ben er al vaker geweest maar elke keer weer kijk ik mijn ogen uit. Het is een super decor en je wordt echt super geholpen. Als je om uitlegt vraagt dan heeft het personeel echt kennis en verstand van zaken! Het eten ruimt en is ook altijd heerlijk. Echt een aanrader als je een keer in de omgeving bent!! Dit is een zaak die zeker op je lijst moet staan!
Maureen V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Al vaak bij Olivier geweest, altijd weer overweldigend als je binnen komt. Nooit geweten dat er zoiets moois te vinden is binnen. Het eten is heerlijk, vooral de vegetarische kroketten(huisgemaakt) zijn top en ook het verse brood smaakt goed. Als het druk is, is het wel wat lawaaiig en heeft de bediening het druk. Lekkere toetjes en de kaart wisselt regelmatig. Voor de liefhebbers van bier en goed eten zeker de moeite waard.
Sjoerd234 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Prachtige locatie en altijd een fijne sfeer. Een van mijn favoriete locaties om in Utrecht wat te gaan drinken met vrienden. Keuze uit verschillende soorten bier is prima. De lunch is zeer aangenaam maar ook niet een hoogvlieger. Simpel gezegd, prima om gezellig wat te gaan drinken.
zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Bij Olivier kun je altijd terecht voor een goed glas bier en een heerlijke hap eten. Of het nou een zakje frites of een kaasplank is, alles smaakt hier goed. Wij hebben hier heerlijk zitten borrelen met hapjes erbij. Als je glas leeg is, wordt er gelijk gevraagd of je nog wat wil. Snelle service en goede kennis van de producten. Leuk!
R B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
lekkere lunch gehad met een vriendin. Alle twee de Croque Madame. Het spiegeleitje bovenop was perfect gebakken, dooier heel en geen randen om het ei. Prima rode wijn erbij, goed op temperatuur. Goede bediening. en vooral de entourage was erg mooi.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Gegeten samen met mijn vriendin voor we naar Tivoli gingen. Ideale locatie direct naast Hoog Catharijne. Het interieur van deze locatie is echt prachtig! Gereserveerd om te eten maar het was geen probleem om eerst rustig te borrelen met wat hapjes. Als hoofdgerecht gekozen voor de braadkip en mosselen, met uiteraard een bijpassend biertje. Het was een geslaagde avond!
230861 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Heb hier op een dinsdag avond met 9 totaal geborreld en gedineerd. De locatie is leuk en het was full house, nou schijnt dat altijd zo te zijn. Prettige bediening alhoewel het op sommige momenten wat lang duurt voordat je een drankje kunt bestellen en wanneer dat dan komt. De menukaart op zich is een oerlelijk en aftands boekwerkje wat echt niet meer kan, kaft kapot, plastic smerig en gerafeld,is not done ! de gerechten die erop staan is wel voor een ieder wat wils, de prijzen daarentegen zijn erg fors/pittig voor een locatie als dit. Ik had een carpaccio en de kabeljauw. De carpaccio viel mij erg tegen, gelijmd vlees k&k uit een doosje, smaak en futloos. Daarboven op wat kaas en heel veel ! rucola en een flauwe dressing, erg jammer. Lijkt mij voor de Chef van dit bedrijf mij nu juist een fijne uitdaging om hier een Signature Dish van te maken waarbij vers vlees wordt gebruikt en fraaie passende garnituren. Kabeljauw was een klein dun stukje visfilet op de huid gebakken, prima van smaak en cuisson maar geen wauw factor. Hierbij wat slappe Vlaamse frietjes en mayonaise, dat voor € 18.50 ! Ik denk dat de bedenkers van dit toch wel gave concept eens kritisch naar hun culinaire eindproducten moeten kijken om "bij"te blijven !

Piet van den Bosch
Beste Piet,

Wat jammer dat het eten niet is bevallen. Toch zijn wij blij dat u de moeite heeft genomen om uw ervaring te delen. Dat u de bediening als prettig hebt ervaren vinden wij fijn, ondanks dat de drank soms wat langer duurde. Wij zullen onze doorgaans hoge productiviteit intern doorspreken.

Er zijn onlangs nieuwe menukaarten besteld omdat wij de uitstraling zelf ook niet meer passend vinden bij ons mooie bedrijf, bij de eerstvolgende kaartwissel in april zullen deze kaarten worden ingezet.

Voor wat betreft de opmerkingen over de gerechten nemen wij uw suggesties mee en zullen we beter letten op de kwaliteit en het op smaak brengen van onze gerechten. Overigens wordt de carpaccio vers gesneden door onze slager dus van plakvlees is geen sprake.

Wij vinden de portionering van de kabeljauw (180 gram) tezamen met friet en groente voor €18,50 niet teveel maar dat blijft een mening natuurlijk. Wij blijven nadenken over onze menukaart, ons assortiment en de uitstraling van ons biercafé.

Wij zijn niet van plan om de menukaart teveel ‘restaurantkaart’ te laten zijn omdat wij van mening zijn dat de kaart toegankelijk en passend bij het bierconcept moet zijn. Uw suggestie om een Signature Dish te maken van carpaccio delen wij dan ook niet, aangezien dit niet zozeer een Belgisch gerecht betreft. Wij voeren als specialiteit typisch Belgische gerechten zoals mosselen, Beenhammetje en Luikse wafel.

Hopelijk zien wij u, ondanks uw feedback, toch snel weer voor een pintje en een fijne maaltijd in onze Kerk en geniet u dan wel met volle teugen van wat Belgische Biercafé Olivier Utrecht u te bieden heeft!

Plezante groeten van Olivier

Reactie van proever:

Beste Olivier.
Dank voor je reactie en ik begrijp je argumentatie over de restaurantkaart dat je dicht bij je concept wilt blijven. Ik vind € 18.50 voor een hoofdgerecht ook niet te veel als deze volledig aan mijn verwachting voldoet, dat was in deze niet het geval. Het was het bijna staartstuk van de kabeljauw en was bij rauw gewicht zeker geen 180 gram geweest. Slappe friet kun je gemakkelijk voorkomen en de in mijn ogen "mindere" carpaccio is voor jullie denk ik dan acceptabel bevonden, dat zij zo. Ik ben van mening dat er betere k&k te verkrijgen zijn via goede leveranciers hier in de buurt, denk b.v aan Driessens of Rutting. Succes met jullie mooie formule en locatie.

Met vriendelijke groet.
Piet van den Bosch
Elvera-M .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Erg leuke locatie,prima sfeer.
Bediening was uitstekend.Vriendelijk ,en nam alle tijd om een passend biertje te adviseren.
Het eten was op zich prima.Mijn gezelschap had gekozen voor de mosselen,ik voor de braadkip.Laatste was echter nogal weinig.
Al met al een hele gezellige avond gehad.
ton V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Bijzonder matige kwaliteit eten, ik heb hier gisteren mosselen gegeten, ik geloof dat dit de slechtste mosselen waren die ik ooit gegegeten heb, geen smaak te ontdekken hoewel je zowel met wijn als met bier (wat ze suggereren te gebruiken) bijzonder lekkere mosselen kan maken. Daarnaast 1 zakje vlaamse frieten voor 2 personen, bijzonder weinig. Toevallig zaten we dicht bij de keuken en hadden zo zicht op wat daar gebeurde, erg hygienisch ging het er daar niet aan toe.
Kortom geen aanrader!!!!
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Café Olivier vind ik met name leuk door de bijzondere locatie. Het is een voormalige kerk, waarin het authentieke orgel gewaarborgd is gebleven. Hierdoor is dit café uniek in haar soort. Ook het bierassortiment is er fantastisch, als bierliefhebber word ik daar heel vrolijk van. Daarbij zijn de borrelhappen een feestje; probeer vooral het borrelplateau, het brood met smeersels of de Vlaamse fritten, mmmmmm :) Verder vind ik het eerlijk gezegd een beetje overrated. De service is niet altijd even denderend en je moet vechten voor een tafeltje of fijne plek om te kunnen staan. Bovendien is de akoestiek er verschrikkelijk (het galmt enorm), maar dat is iets dat je voor lief moet nemen gezien het dus een voormalige kerk betreft. Als je zin hebt in iets anders en van bier houdt blijft café Olivier een prima stek en als je eenmaal een goed plekje hebt weten te veroveren is het heerlijk vertoeven!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
op een maandag met 3 vrienden wezen eten. zaak zat helemaal vol en we waren blij dat we direct een tafeltje toegewezen kregen. personeel was zeer vriendelijk en we werden op onze wenken bediend. het eten. tja.... het blijft toch een cafe uitstraling hebben dus mijn verwachtingen waren zeker niet hoog. ik nam het beenhammetje. en die heeft mij super gesmaakt. mals smaakvol stukje vlees en voldoende ook. garnituur op het bord was matig. de frietjes, daar ben ik dan weer vol lof over. gewoon lekker bourgondisch eten met een heerlijk bijpassend biertje of 2.3......... prijs was iets aan de hoge kant vond ik. maar al met al een top avond! owja... de brownie als afsluiter met wederom een bijpassend biertje, ik vroeg er een bolletje ijs bij was zeker een aanrader!