Café Restaurant Olivier

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Duur
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
De entourage is echt prachtig en het personeel ook zeer attent, helaas viel het eten een beetje tegen. De biefstuk was wel wel lekker, maar het was echt veel te weinig, de wortel was helaas rauw.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Voordat we naar een concert in Tivoli Vredenburg gingen hebben we eerst een aantal lekkere biertjes genuttigd en ook heerlijk gegeten bij Olivier. De locatie van het biercafé, een oude kerk, is geweldig mooi maar het is er wel erg rumoerig en gehorig. Hoewel het erg druk was, er staan zelfs mensen te wachten om naar binnen te mogen, was de vriendelijke bediening top! Wij hadden in ieder geval een geweldige dag: lekkere biertjes, heerlijk eten en ook nog een prima concert van Ane Brun in Tivoli Vredenburg. Bij een volgend concert gaan we zeker weer langs bij Olivier!!
Geoffrey L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
WoW! Gewoon weg een top zaak! Ik ben er al vaker geweest maar elke keer weer kijk ik mijn ogen uit. Het is een super decor en je wordt echt super geholpen. Als je om uitlegt vraagt dan heeft het personeel echt kennis en verstand van zaken! Het eten ruimt en is ook altijd heerlijk. Echt een aanrader als je een keer in de omgeving bent!! Dit is een zaak die zeker op je lijst moet staan!
Maureen V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Al vaak bij Olivier geweest, altijd weer overweldigend als je binnen komt. Nooit geweten dat er zoiets moois te vinden is binnen. Het eten is heerlijk, vooral de vegetarische kroketten(huisgemaakt) zijn top en ook het verse brood smaakt goed. Als het druk is, is het wel wat lawaaiig en heeft de bediening het druk. Lekkere toetjes en de kaart wisselt regelmatig. Voor de liefhebbers van bier en goed eten zeker de moeite waard.
Sjoerd234 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Prachtige locatie en altijd een fijne sfeer. Een van mijn favoriete locaties om in Utrecht wat te gaan drinken met vrienden. Keuze uit verschillende soorten bier is prima. De lunch is zeer aangenaam maar ook niet een hoogvlieger. Simpel gezegd, prima om gezellig wat te gaan drinken.
Zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Bij Olivier kun je altijd terecht voor een goed glas bier en een heerlijke hap eten. Of het nou een zakje frites of een kaasplank is, alles smaakt hier goed. Wij hebben hier heerlijk zitten borrelen met hapjes erbij. Als je glas leeg is, wordt er gelijk gevraagd of je nog wat wil. Snelle service en goede kennis van de producten. Leuk!
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Lunch gebruikt in Olivier, een biercafé in een oude schuilkerk. De ambiance doet gelijk al een boel. De kaart is eenvoudig, met typisch Nederlands pub-food. Het bieraanbod daarentegen is voor Nederlandse begrippen indrukwekkend. Correcte bediening, net eten. Prima voor een eenvoudige gelegenheid dus.
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Veruit de indrukwekkendste plek in Utrecht voor een goede lunch zonder fratsen met een heerlijk speciaalbiertje uit de fles of van de tap.
Absolute pré: er is Leffe Blond van de tap!
R B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
lekkere lunch gehad met een vriendin. Alle twee de Croque Madame. Het spiegeleitje bovenop was perfect gebakken, dooier heel en geen randen om het ei. Prima rode wijn erbij, goed op temperatuur. Goede bediening. en vooral de entourage was erg mooi.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Gegeten samen met mijn vriendin voor we naar Tivoli gingen. Ideale locatie direct naast Hoog Catharijne. Het interieur van deze locatie is echt prachtig! Gereserveerd om te eten maar het was geen probleem om eerst rustig te borrelen met wat hapjes. Als hoofdgerecht gekozen voor de braadkip en mosselen, met uiteraard een bijpassend biertje. Het was een geslaagde avond!
230861 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Heb hier op een dinsdag avond met 9 totaal geborreld en gedineerd. De locatie is leuk en het was full house, nou schijnt dat altijd zo te zijn. Prettige bediening alhoewel het op sommige momenten wat lang duurt voordat je een drankje kunt bestellen en wanneer dat dan komt. De menukaart op zich is een oerlelijk en aftands boekwerkje wat echt niet meer kan, kaft kapot, plastic smerig en gerafeld,is not done ! de gerechten die erop staan is wel voor een ieder wat wils, de prijzen daarentegen zijn erg fors/pittig voor een locatie als dit. Ik had een carpaccio en de kabeljauw. De carpaccio viel mij erg tegen, gelijmd vlees k&k uit een doosje, smaak en futloos. Daarboven op wat kaas en heel veel ! rucola en een flauwe dressing, erg jammer. Lijkt mij voor de Chef van dit bedrijf mij nu juist een fijne uitdaging om hier een Signature Dish van te maken waarbij vers vlees wordt gebruikt en fraaie passende garnituren. Kabeljauw was een klein dun stukje visfilet op de huid gebakken, prima van smaak en cuisson maar geen wauw factor. Hierbij wat slappe Vlaamse frietjes en mayonaise, dat voor € 18.50 ! Ik denk dat de bedenkers van dit toch wel gave concept eens kritisch naar hun culinaire eindproducten moeten kijken om "bij"te blijven !

Piet van den Bosch
Beste Piet,

Wat jammer dat het eten niet is bevallen. Toch zijn wij blij dat u de moeite heeft genomen om uw ervaring te delen. Dat u de bediening als prettig hebt ervaren vinden wij fijn, ondanks dat de drank soms wat langer duurde. Wij zullen onze doorgaans hoge productiviteit intern doorspreken.

Er zijn onlangs nieuwe menukaarten besteld omdat wij de uitstraling zelf ook niet meer passend vinden bij ons mooie bedrijf, bij de eerstvolgende kaartwissel in april zullen deze kaarten worden ingezet.

Voor wat betreft de opmerkingen over de gerechten nemen wij uw suggesties mee en zullen we beter letten op de kwaliteit en het op smaak brengen van onze gerechten. Overigens wordt de carpaccio vers gesneden door onze slager dus van plakvlees is geen sprake.

Wij vinden de portionering van de kabeljauw (180 gram) tezamen met friet en groente voor €18,50 niet teveel maar dat blijft een mening natuurlijk. Wij blijven nadenken over onze menukaart, ons assortiment en de uitstraling van ons biercafé.

Wij zijn niet van plan om de menukaart teveel ‘restaurantkaart’ te laten zijn omdat wij van mening zijn dat de kaart toegankelijk en passend bij het bierconcept moet zijn. Uw suggestie om een Signature Dish te maken van carpaccio delen wij dan ook niet, aangezien dit niet zozeer een Belgisch gerecht betreft. Wij voeren als specialiteit typisch Belgische gerechten zoals mosselen, Beenhammetje en Luikse wafel.

Hopelijk zien wij u, ondanks uw feedback, toch snel weer voor een pintje en een fijne maaltijd in onze Kerk en geniet u dan wel met volle teugen van wat Belgische Biercafé Olivier Utrecht u te bieden heeft!

Plezante groeten van Olivier

Reactie van proever:

Beste Olivier.
Dank voor je reactie en ik begrijp je argumentatie over de restaurantkaart dat je dicht bij je concept wilt blijven. Ik vind € 18.50 voor een hoofdgerecht ook niet te veel als deze volledig aan mijn verwachting voldoet, dat was in deze niet het geval. Het was het bijna staartstuk van de kabeljauw en was bij rauw gewicht zeker geen 180 gram geweest. Slappe friet kun je gemakkelijk voorkomen en de in mijn ogen "mindere" carpaccio is voor jullie denk ik dan acceptabel bevonden, dat zij zo. Ik ben van mening dat er betere k&k te verkrijgen zijn via goede leveranciers hier in de buurt, denk b.v aan Driessens of Rutting. Succes met jullie mooie formule en locatie.

Met vriendelijke groet.
Piet van den Bosch
Elvera-M .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Erg leuke locatie,prima sfeer.
Bediening was uitstekend.Vriendelijk ,en nam alle tijd om een passend biertje te adviseren.
Het eten was op zich prima.Mijn gezelschap had gekozen voor de mosselen,ik voor de braadkip.Laatste was echter nogal weinig.
Al met al een hele gezellige avond gehad.
Tontonzon .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Bijzonder matige kwaliteit eten, ik heb hier gisteren mosselen gegeten, ik geloof dat dit de slechtste mosselen waren die ik ooit gegegeten heb, geen smaak te ontdekken hoewel je zowel met wijn als met bier (wat ze suggereren te gebruiken) bijzonder lekkere mosselen kan maken. Daarnaast 1 zakje vlaamse frieten voor 2 personen, bijzonder weinig. Toevallig zaten we dicht bij de keuken en hadden zo zicht op wat daar gebeurde, erg hygienisch ging het er daar niet aan toe.
Kortom geen aanrader!!!!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
De voormalige oud-katholieke schuilkerk Maria Minor, gebouwd in 1860 - 1863 en nu een rijksmonument, biedt sinds begin 2007 plaats aan het Belgisch biercafé Olivier (spreek uit: Olivjee). Dat het pand van origine een kerk is, kan de bezoeker - eenmaal binnen - nauwelijks ontgaan. Zo wijzen de altaarnis, de gewelven en het imposante kerkorgel onmiskenbaar op het historisch-religieuze verleden. De donkere eiken lambriseringen, de zware kroonluchters en de kerkbanken maken het plaatje compleet. De bierkaart (met overwegend Belgische, maar ook enkele streekbieren) is beduidend uitgebreider dan de menukaart, maar ook die laatste is dusdanig gevarieerd dat iedereen er wel iets van zijn gading vindt. Ik kies de 'Surf en turf' (20,50 euro): een rundersteak van het MRY-rund (van Hollandse bodem; 'MRY' staat voor Maas, Rijn en IJssel), een spies met een zestal gamba's, en daarbij knolselderijmousse, gemengde groenten en uienjus. Het bieradvies - Chimay Brune - is op zich een prima suggestie, maar ik prefereer de Rochefort 8. Met mijn verzoek het vlees medium rare te bereiden, weet de keukenploeg prima om te gaan, maar een echt steakmes ware te prefereren boven het gewone huis-, tuin- en keukenmes dat mij wordt aangereikt. Met een goed en scherp mes is het vlees veel beter te trancheren in dunne plakken, hetgeen de smaak zoveel meer ten goede komt. Echt Belgisch is de forse portie Vlaamse - dus dikke - frites, keurig gepresenteerd in een roodwit geruite puntzak, met een flinke klodder mayonaise (in een apart schaaltje). De bediening is gastvrij, deskundig en alert, de zitplaatsen - deels op kerkbanken - zijn tamelijk krap bemeten, de Rochefort 8 is te koud (stelregel: alcoholpercentage plus 2 à 3 graden) en het glaasje tafelwater is hier nog echt gratis.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Café Olivier vind ik met name leuk door de bijzondere locatie. Het is een voormalige kerk, waarin het authentieke orgel gewaarborgd is gebleven. Hierdoor is dit café uniek in haar soort. Ook het bierassortiment is er fantastisch, als bierliefhebber word ik daar heel vrolijk van. Daarbij zijn de borrelhappen een feestje; probeer vooral het borrelplateau, het brood met smeersels of de Vlaamse fritten, mmmmmm :) Verder vind ik het eerlijk gezegd een beetje overrated. De service is niet altijd even denderend en je moet vechten voor een tafeltje of fijne plek om te kunnen staan. Bovendien is de akoestiek er verschrikkelijk (het galmt enorm), maar dat is iets dat je voor lief moet nemen gezien het dus een voormalige kerk betreft. Als je zin hebt in iets anders en van bier houdt blijft café Olivier een prima stek en als je eenmaal een goed plekje hebt weten te veroveren is het heerlijk vertoeven!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
op een maandag met 3 vrienden wezen eten. zaak zat helemaal vol en we waren blij dat we direct een tafeltje toegewezen kregen. personeel was zeer vriendelijk en we werden op onze wenken bediend. het eten. tja.... het blijft toch een cafe uitstraling hebben dus mijn verwachtingen waren zeker niet hoog. ik nam het beenhammetje. en die heeft mij super gesmaakt. mals smaakvol stukje vlees en voldoende ook. garnituur op het bord was matig. de frietjes, daar ben ik dan weer vol lof over. gewoon lekker bourgondisch eten met een heerlijk bijpassend biertje of 2.3......... prijs was iets aan de hoge kant vond ik. maar al met al een top avond! owja... de brownie als afsluiter met wederom een bijpassend biertje, ik vroeg er een bolletje ijs bij was zeker een aanrader!
Warduitwillemstad .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Super gezellig gegeten met een paar vrienden bij Olivier. Het is inderdaad een extreme hotspot van yuppen, studenten en hipsters maar culinair stelt het helaas weinig voor. Deze zaak trekt een publiek die in een cade restaurant graag een boek of tijdschrift leest. Niets op tegen maar niet mijn ding als ik uit eten ga. Supergezellig en aardig personeel maar het eten was simpel en prijzig. Je komt hier meer voor de sfeer en gezelligheid. Vis was simpel. Voorgerechten ook simpel. Weinig smaaksensatie.
DikkeDoei .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Olivier heeft zijn eigen charisma en karakter. Vroeger was het een kerk maar het is nu écht een leuk cafeetje geworden. Je waant je zo in België met alle prachtige bieren. Vaak is het er erg vol en het komt wel eens voor dat je moet wachten op een plekje. Meestal duurt dit niet lang en het wachten is het naar mijn mening dan ook waard. Wanneer je eenmaal zit wordt je goed geholpen door de bediening. Ze geven je informatie over de verschillende bieren maar ook over de gerechten op de kaart. Zo zijn ze niet de moeilijkste als je bijv. een kaaskroket én een runderkroket wilt in plaats van twee runderkroketten. Het eten is vaak ook erg lekker. Een nadeel van het gebouw is wel dat de akoestiek niet geweldig is. Het is nou eenmaal een kerk waarbij het geluid weergalmt, als de tent vol zit is het soms ook moeilijk om de persoon tegen over jou te verstaan. Een ander nadeel is dat het eten soms wat lauw is. Hier heb ik de bediening al tweemaal over aangesproken, de laatste keer dat ik er was mocht ik niet klagen over de temperatuur van het eten. Ze hebben duidelijk wat gedaan met dit advies.
M1988 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Olivier is een oergezellig en inmiddels beroemd biercafé wat misschien wel het meest democratische stadspubliek herbergt van heel Utrecht: yuppen, middelbare zakenlieden, studenten, hipsters, iedereen schuift er aan! Maar, belangrijk advies: doe hier ergens in de middag je speciaalbiertje en verwacht geen knus en kwalitatief diner, want daar is het de kroeg niet naar. Zowel vanwege de menukaart als de drukte. Hier om 20:00 's avonds binnenvallen is zelfs op een willekeurige doordeweekse dag al lastig gezien de volle tafels en erbarmelijke akoestiek. Maar gezellig is het altijd! Mocht je er toch willen eten: bestel de mosselen of een stuk kip, maar verwacht geen verfijnde salades of andere gebalanceerde gerechtjes. Tip: bestel het mooie speciaalbier in alle geuren en kleuren, een bak friet, kijk om je heen, en je bent gegarandeerd gelukkig.
Ekna .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Afgelopen dinsdag weer bij Olivier gegeten. Ik ben er al een paar keer geweest omdat ik het er gezellig vind, een mooi decor (een oude kerk) en lekkere bieren. Alleen het eten valt me helaas telkens tegen. Dit keer was mijn friet zelfs ronduit smerig; een frietje was rot en er kwam een enorme stank vanaf. Gelukkig kreeg ik meteen een nieuwe portie na melding ervan en was het vast (hopelijk) een ongelukje met 1 aardappel. Dat kan natuurlijk gebeuren. De gebraden haan die ik besteld had was voldoende, niet bijzonder. Er was maar weinig aandacht besteed aan de groente of er iets speciaals van te maken. Ook de kogelbiefstuk van mijn partner lag wat verlaten erbij op het bord. Er is al jaren precies dezelfde kaart. Mijn advies aan het restaurant is om meer aandacht te besteden aan het eten. Samengevat vind ik het leuk om een biertje te drinken met een borrelhapje of broodje met smeersels. Maar ga ik er niet meer eten.