Café Restaurant Nielz

6,8
7,2
Raymond013 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Leuk café, maar niet om lekker uit te gaan eten. We hebben hier vaker gegeten, maar de kwaliteit gaat hard achteruit. De huisgemaakte tomatensoep was smakeloos. Vervolgens was het hoofdgerecht helemaal niet warm en het vlees taai. Volgende keer gewoon weer alleen een drankje en evt een tosti.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Waar kwaliteit en gastvrijheid samenkomen.
De ontvangst was inderdaad gastvrij in een informele sfeer. De bediening is goed, vlot, niet stijfjes, het is een heerlijk informele zaak in Almelo. De sfeer zoals je die in een eetcafé mag verwachten.
Afgelopen zaterdag vierde ik er met mijn gezin mijn verjaardag. Het was druk waardoor het allemaal wel wat langer duurde maar we hebben dat niet als storend ervaren.
We waren met vier, we bestelden twee voorgerechten: 1 x de bruchetta's (nieuw op de kaart). Mooi gepresenteerd en smakelijk om te eten. Het andere voorgerecht was champignons in beslag met knoflook saus. Ook smakelijk.
De hoofdgerechten: jongste zoon at kippesaté, hij vond het matig. Het vlees was mals maar hij vond de saus wat "flauw". Oudste zoon koos voor de spareribs, hij genoot ervan.
Echtgenoot had gamba's in knoflooksaus. Werd mooi gepresenteerd, de knoflook was goed te ruiken en het smaakte hem best. Zelf had ik gebakken brie, heerlijk maar wel zwaar, zeker na het voorgerecht champignons.
We namen dus. geen dessert maar wel een kopje koffie/thee. Grote eters kunnen hier dus ook prima terecht.
NielZ, we komen terug!
Burggraaff1984 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Bij Nielz eten is altijd gezellig! Het is altijd lekker druk en het heeft de sfeer van een oude kroeg. We hebben lekker gegeten, carpaccio was heerlijk en de biefstuk (voor slechts 15,-) was prima! Het dessert van cheesecake is om je vingers bij af te likken!

Het enige nadeel is de bediening. Je moet altijd zelf iemand aanschieten als je wat wilt drinken en dan wordt nog regelmatig je bestelling vergeten. Ik had bloemen gekregen en heb 3x om een bakje water moeten vragen. We zijn hier vaker geweest en dit is niet de eerste keer dat ons dit opvalt.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Vandaag gelunchd hier bij een dagje Almelo omdat we in de buurt verblijven. Hele vriendelijke jongedame in de bediening die ons continu met een lach bediende en ook voldoende aan de tafel kwam. Broodjes waren prima, keuze voldoende en de soep vers. Helemaal prima voor de lunch dus!
Dorien D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Tweede keer binnen een half jaar dat we bij Nielz hebben gegeten. Het werd er helaas niet beter op. Het decor vinden we altijd prettig, een beetje cafe idee en daardoor dus lekker ongedwongen. De tafeltjes staan wel te dicht bij elkaar, gesprekken van de buren zijn duidelijk te volgen en dat is lastig voor je eigen gesprek. Het eten was matig. Ten eerste erg lang moeten wachten (hoofdgerecht was vergeten), vervolgens was het niet compleet en lauw opgediend. Service was niet goed, bediening kon de drukte niet aan en daardoor werd er veel vergeten en wat gehaast rondgerend. Bij het serveren werd er prompt een bord op tafel gezet (nog net niet gooien) zonder enige toelichting of aankondiging. Nielz heeft echt betere tijden gekend.
Roweco .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Met een paar collega's gelunched bij Nielz. De zaak zat aardig vol, veel geluid en daarnaast ook nog eens muziek op een aardig volume aan. Kortom moeilijk een gesprek te voeren met elkaar. De ruimte doet rommelig aan, tafeltjes erg dicht op elkaar, weinig ruimte. Snel geholpen door de wat zakelijk overkomende bediening. Positief opvallend is de aanwezigheid van een kaart met glutenvrije gerechten. De lunch zelf, in mijn geval een uitsmijter ham/kaas, was niet bijzonder. Eigenlijk onder de maat als je bij dit gerecht verwacht spiegeleieren (dus zachte/vloeibare dooier) en ham van een redelijke kwaliteit te krijgen. De gepresenteerde uitsmijter had volledig gestolde dooiers en wat leek op "fabrieks-"ham. Gezien de locatie, mooi in het centrum, zeker potentieel. Voor nu niet direct een reden om terug te gaan.
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Hier vandaag wezen lunchen. Binnen valt me op hoe donker het is, echt een ouderwets cafe sfeer. Ik hou er normaal niet van, maar het heeft wel iets. We bestellen beide een broodje. Ik ga voor een broodje gevuld met ham, kaas en ananas uit de oven. Extra friet erbij voor 1.50 euro lees ik op het menu, doen we gelijk er maar bij. Mijn vriend gaat voor de hamburger Nielz. Eten komt er snel aan. Mijn broodje smaakte top. Royaal beleg met vers brood, heerlijk. De hamburger van mijn vriend is megagroot en ziet er ook goed uit. Daarnaast een portie lekkere dikke frites. Ik wil graag mayo, mijn vriend curry en we krijgen meteen een grote bak op tafel met verschillende sauzen voor onze friet. Erg netjes, kunnen we lekker veel dippen zo. Service snel en vriendelijk. Goede lunch gehad in ieder geval!
CuZiLove2Eat .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Bedieding en sfeertje prima. Mandje stokbrood besteld met kruidenboter, lekker! Dachten eerst nog aan een vergissing, leek wel rundvlees soep maar dat kon niet, zat geen groente in. Wij hadden echter uiensoep besteld, 3 sliertjes ui was veel. 2 Kaascrackertjes erbij geserveerd. Wij houden het de volgende keer bij een drankje.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Samen met een ex-collega (Amerikaanse) gezellig en lekker gegeten bij Nielz. Ze hadden een plaats voor ons waar we rustig bij konden praten ondanks het gezellige geroezemoes van de andere gasten. De bediening was vlot, schroomde niet om wat Engels te praten en het eten was goed en ruim voldoende.
SosouMiro .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
Wij komen hier regelmatig, het is een prettige, laagdrempelige plek zonder poespas waar je makkelijk spontaan even een hapje gaat eten. Helaas merken we al langere tijd dat de kwaliteit achteruit gaat.
Een maaltijdsalade die de naam niet verdient. Een fantasieloos hoopje sla alsof het uit de supermarkt kwam, de gegrilde mediterrane groenten waren nauwelijks terug te vinden. Warme gerechten die afgekoeld worden opgediend, een bijna rauwe biefstuk die terug moet naar de keuken en vervolgens zonder saus en garnituur wordt teruggebracht. Het geliefde bijgerecht, de gefrituurde aardappelpartjes, was de laatste keren ook heel matig.
De sympathie is er een beetje af bij Nielz. Het wordt meer en meer een formulezaak waarmee geld moet worden verdiend.
Pluspunten: De bediening is enthousiast en vriendelijk zoals altijd, de extra lekkernijen bij de koffie blijven feestelijk.
Gecajoel .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Ik zat nog niet eens, toen er een ober bij me kwam. Heb maar een koffie besteld.
Deze was goed. Daarna een wrap met warme beenham besteld. Ik vraag me wel af, waarom die wrap zo hard was. Een glas zoete witte wijn smaakte er goed bij.
Het eten was op, maar de wijn nog niet, toen er alweer een ober bij me kwam, met de vraag of ik nog iets wilde drinken. Nee dus, want ik had mijn glas nog voor een derde vol.Ik vond het een beetje opdringerig. Komt vermoedelijk ook, omdat ik alleen was en er meer mensen wilden zitten. Heb nog een coupe Nielz besteld. Deze was prima, inmiddels waren er 3 mensen, aan mijn tafel aangeschoven. En van de obers kwam er niemand meer naar me toe.
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Heerlijk gegeten bij Nielz! Na een voetbalwedstrijd het centrum ingedoken voor een 'snelle' hap, maar positief verrast door de snelle en correcte bediening én het lekkere eten! De quiche met spinazie was lekker, maar vooral de wildsalade overtrof de verwachtingen. Hier gaan we zeker nog eens eten!
E L.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Gezellig restaurant van binnen, bediening vriendelijk maar helaas was de vegetarische maaltijd zeer onder verwachtingen. Gefrituurde brie 'ballen' met asperges die uit blik leken te komen..kan echt niet! frietjes/aardappeltjes waren wel lekker maar toch jammer van de zeer onder de maat maaltijd. .. Tafelgenoten hadden een ok maaltijd (iets te zachte vis), maar ook onder gemiddeld. Advies: gebruik betere /verse ingrediënten
Smulpapen66 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
We moesten telkens erg lang wachten voordat er een ober of serveerster langskwam. Ze waren overigens wel vriendelijk. Ik heb nadat ze me lang geleden niet waren bevallen toch maar weer eens de spareribs geprobeerd. Er was niets veranderd: ik proefde bijna alleen maar zout en ze waren erg vet, alsof ze uit een pakje kwamen. Nee...voor mij geen Nielz meer om wat te eten.
Hendrik346 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Eten & drinken
Het eten en drinken bij Nielz is ontzettend goed. Iedere week wordt er een heerlijke dagschotel geserveerd, wat circa 9,50 - 12 euro kost. Het eten is gevarieerd met een heerlijke salade, aardappeltjes, friet en vlees.

Service & gastvrijheid
De service en gastvrijheid is goed! Er wordt aandacht aan de klant besteed. De sfeer is ontspannen en de prijs / kwaliteit verhouding is zeer goed.

Het restaurant ligt gelegen aan de marktplein in Almelo en ziet er van buiten mooi uit. Van binnen is het ingericht als een ouderwets café. Aan de muren zijn er verschillende fotolijstjes opgehangen, waardoor er een soort van nostalgische sfeer hangt.

Mijn advies: Ga eten bij Nielz. Je krijg er geen spijt van.
Marina B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Na het winkelen in Almelo besloten we op zoek te gaan naar een restaurant om een hapje te eten. Gezien het al half 9 was, was ik er al bijna van uit gegaan dat het niet meer mogelijk was. Toen we bij Nielz naar binnen stapten werden we hartelijk welkom geheten en het was echt zeker geen probleem om hier nog wat te eten.

We hadden de weekschotel en een tournedos van ossenhaas. Hierbij kregen we een pannetje met gefrituurde / gebakken aardappels, een pannetje groenten en een schaaltje salade. Erg lekker allemaal.

De service was goed, vriendelijk personeel en we werden snel voorzien van drankjes en eten. Hier was zeker niets op aan te merken.

Het decor was niet helemaal mijn stijl, omdat het 's avonds ook een café is had het duidelijk ook deze uitstraling en waren de tafeltjes ook iets aan de kleine kant om met twee personen alles goed kwijt te kunnen. Maar ondanks dat hebben we een geweldige avond gehad!
Vragender .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Het is een bruin eetcafe met ook nog eens een groot terras.
Elke week een ander weekmenu voor een prijs van 8,50
Wij nemen altijd de carpacio en dan het weekmenu of iets van de kaart zoals spareribs.
Alles smaakt perfect en ook vlees is altijd mooi gebakken en zeer mals.
De sfeer is heel prettig en het personeel bijzonder vriendelijk.
Met zijn tweeen uit eten bij niels met voorgerecht en hoofdgerecht en een paar wijntjes per persoon en een lekker speciaal biertje vooraf ben je meestal pp 30,- kwijt
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2012
Volgens Iens was cafe/restaurant Nielz prima voor een hapje eten.
Het was vanavond prachtig weer, dus heerlijk gezeten op het terras op het plein.
De bediening was perfect. Erg aardige mensen. Wij bestelden van de kaart
gamba's met linguine en afgemaakt met een citroentje. De gamba's waren echter kleine steurganaaltjes (geen gamba's) en de citroen waren ze vergeten. De super sate was veel te ver gegaard en zowel slordig als fantasieloos op het bord gemikt.
Cafe Nielz maakt deel uit van een bedrijf met meerdere zaken...jammer dat het weer net te uitgekookt is. Grote stappen snel thuis. Maar wij ook ????
Ikke-87 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Heerlijk restaurant waar je altijd geniet van het interieur en de sfeer, of buiten aan het marktplein gewoon lekker mensen kijken. Hier kun je voor een mooi bedrag lekker eten! Het smaakt altijd goed!
Ook voor een kop koffie met iets lekkers of 's avonds om te borrelen kun je hier goed terecht.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Een donker en bruin eetcafe, zoals er zo veel zijn zou je denken. Na een blik op de kaart blijkt het helemaal niet zo gewoon te zijn. Hele leuke gerechten voor een mooie prijs. Wij hebben hier de lunch gebruikt en hebben heerlijk gegeten! Niet alleen de zo gewone ribben of saté op de kaart maar ook een salade met 3 trapisten kaasjes overgoten met een dressing van Westmalle. Heerlijk beenhammetje. Grote porties voor schappelijke prijzen.
Inrichting is wat donker en nogal wat herrie door de drukte. Bediening vriendelijk, alleen een doekje over tafel was wel fijn geweest. Een aanrader!