Café Restaurant Merz

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Café Restaurant Merz

• Kom je met de auto?
    Vanaf het station Dordrecht Centraal rijden diverse stadsbussen richting het centrum. Vanaf halte Stadskantoor of Voorstraat is het nog enkele minuten lopen naar ons pand aan de Korte Kalkhaven 3. Vanaf halte Hooikade van de Waterbus via de Mazelaarsstra
  • : Parkeerterrein Weeskinderendijk: Met een kaartje uit de parkeerautomaat kunt u hier de eerste 24 uur gratis parkeren. Vanaf dit parkeerterrein kunt u de bus pakken richting centrum, of binnen tien minuten te voet naar ons toe komen. Parkeergarage Spuihav

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00
- Bar 12:00 - 00:00 (weekend afwijkend)

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Met de boot en de kinderen en kleinkinderen naar Dordt in stoom. Natuurlijk neergestreken bij Merz. Eerst in de regen onder de grote parasol, maar toch maar naar binnen. Prima sateetjes gegeten, maaltijdsalades en stoofpotje lam. Ook nu weer was de bediening superenthousiast en adequaat! Gewoon een geweldig adres en dus aanrader, of je nou met z'n tweetjes bent of met een hele club!
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We laten bij Merz ons altijd verrassen Door het verrassings menu. Dit is nog nooit tegen gevallen. De sfeer binnen is erg gezellig, deels open keuken, veel details van schepen en erg vriendelijk personeel. De kwaliteit van het eten is zeer hoog. Atijd vers, mooie combinaties en goede smaak variaties.
Een leuk detail is dat de kok ook wel eens een rondje loopt om te vragen of alles naar wens is. Absoluut een aanrader!
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij hadden op vrijdagavond gereserveerd. Aan de bar stond een grote groep mensen waardoor waarschijnlijk de bediening op zich liet wachten. Lang gewacht tussen de gangen. Maar het vriendelijke personeel maakte dat echt wel goed. Ook de Black Angus burger is een aanrader! Super lekker! Ga hier zeker nog een keer eten.
Isa-14 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We wilden eigenlijk gaan eten met onze Ah spaarzegels. Toen ik op de site van de AH restaurantactie kwam en Dordrecht intypte stond tot mij verassing Merz erbij. Bij Merz aangekomen, bleken zij helemaal niet mee te doen met deze actie. Kennelijk heb ik iets fouts gedaan of klopt er iets niet op de betreffende site. We hebben bovenstaande met de eigenaar besproken, maar die kon ons uiteraard geen 2e menu gratis aanbieden. Hij beloofde ons tegemoet te komen als we het eten niet goed vonden. Het eten was gelukkig heerlijk!
Vooraf hadden we turks brood met smeersels; prima en vers, vooral de tapenade vonden wij heerlijk, de pesto was ietswat flauw. Hoofgerecht 1: ossehaaspuntjes, deze waren perfect medium gebakken, de aardappeltjes in de schil waren heerlijk. Volgens de kaart zou hier diverse groente bij zitten, helaas lag er alleen broccoli op m'n bord, precies een groente waar ik echt niet van hou. Toen ik dit aangaf, kwam er een schaaltje lekkere, frisse salade. Hoofdgerecht 2: angus burger, perfecte burger qua smaak, maar ietswat klein voor op het broodje, het was meer brood dan burger. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Goed gevuld vroegen wij de rekening, en bleek dat we ieder een drankje van het huis hadden gekregen, netjes! Daarna kregen we ook nog koffie of thee van het huis aangeboden. Al met al een geslaagde avond, komen zeker nog eens terug!
Claudette S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Mooi plekje op het buitenterras kunnen vinden, waar je gelukkig kan kiezen uit zon en geen zon (tenzij het helemaal vol zit uiteraard, maar wij hadden die keus nog)
Geen voorafje genomen maar turks brood met smeersels.....misschien minder handig als smeersels maar je kunt het brood ook dopen in de smeersels. Brood was lekker knapperig en de smeersels ook lekker erbij.
Prima roseetje bij gedronken, waar je ook standaard een glas water bij kreeg (netjes) ...
Op donderdagavond onbeperkt spareribs (die heerlijk mals waren en zo van het bot afgleden), friet eronder en sla erbij. 3 sausjes (waaronder mayo) . Dat onbeperkt konden ze er wel af laten. Het was zo veel dat ik de spareribs en frites niet eens op kreeg, maar je eigenlijk door wilde blijven eten omdat het zooo lekker smaakte.
Het decor buiten is natuurlijk in Dordt sowieso mooi, binnen is groot en leuk op avonden dat er iets te doen is of drankje te doen. Het heeft wel iets binnen...bepaalde sfeer, maar komt misschien ook omdat ik er al jaaaaren kwam...herinneringen etc.
Bediening netjes, vlot, gezellig, niks op aan te merken ondanks de drukte van het mooie weer.
82 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Heerlijk gegeten jammer dat woensdag de prakkie voor een prikkie schotel weer op waren blijkt dat je er vroeg voor moet zijn waren om 19u !!!
Goed rekening houdend met allergenendieet, leuk was dat 2de drankjes niet stonden op de rekening was misverstand van buiten naar binnen gaan.
Ingena .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Heerlijk gegeten dankzij de vindingrijkheid van kok Wesley! Als veganist is het niet altijd makkelijk om zonder reservering en vooraf melden bij een restaurant binnen te stappen, maar bij Merz is het geen probleem gebleken. De kok is even aan tafel komen vragen wat ik wel en niet eet en heeft echt een heerlijk gerecht gemaakt van couscous met groente en noten en groente gebakken in bierbeslag plus peren-sorbetijs toe; echt een topmaal! Er wordt mee- en buiten de kaders gedacht en echt moeite gedaan om het alle gasten naar hun zin te maken. Bij veel restaurants komen ze niet verder dan een salade van het menu waar de kaas uit wordt gelaten, dus dit was echt een verademing. Ik ga hier zeker vaker eten!
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Merz is al jaren een begrip in Dordrecht, en ik kom er dan ook vaak en graag. De spareribs zijn altijd prima en een signaturedish, maar dit keer ging ik voor de zwaardvis. Niet alleen de vis was zeer goed bereid en lekker sappig (wat nog wel eens kan mislukken), ook de haricots verts, salade nicoise, olijfjes, krieltjes en ei waar de vis op geserveerd werd was smakelijk en een prima vondst.
De rode huiswijn was heerlijk, de ambiance prima en de service meer dan prettig.
Fijne tent.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Het was superdruk, maar er werd heerlijk eten geserveerd, heerlijk pittige parelcouscous met een moot zalm, lekkere black angus steak alles prima, maar vooral de zeer attente en vrolijke bediening maakte het helemaal af! Een aanrader!!!!! Live blues muziek bovendien!
Marto .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Merz is meer een groot eet/muziekcafe. Hierin heeft men een apart restaurant gedeelte. Wij komen hier regelmatig. We hier hier ook regelmatig eten, nu meer voor de drankjes. Persoonlijk vind ik prijs/kwaliteit verhouding toch wel aan de hoge kant. Regelmatig nam ik spareribs maar eigenlijk zijn die smaakloos en zien er donker uit. Meestal krijg je daar 2 sausjes bij. Ze zijn namelijk niet gemarineerd. Ook een paar frietjes en een schaaltje met sla. Ik vind het allemaal maar magertjes. Idem voor de bitterballen en het turks brood met smeerseltjes. De prijzen zijn omhoog gegaan maar het lijkt wel of de porties minder worden. Wat ik hier meestal neem is de Urmeneta rode of witte wijn of een Chinez dubbel biertjes. Ik zal niet zeggen dat het ongezellig is want dat is het niet. Het heeft iets van een jaren zeventig/tachtig sfeer, dit alles in en oud Dordts pakhuis. Op vrijdag en zaterdag is er meestal een dj en op een zondag is er meestal rond 17.00 een live band. Daarnaast wordt er vaak allerlei leuke dingen georganiseerd. Daarnaast heb je ook een buitenterras met uitzicht op de haven en de schepen. Je hebt er bijna altijd zon, zeker in de zomer zit je hier heerlijk. Dus ja, je moet het zelf geprobeerd hebben om er iets van te vinden. Ik persoonlijk vind het dubbel wat betreft eten en restaurant maar kom je voor een drankje en gezelligheid dat zit je hier wel goed.
DhrKorte .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Matig restaurant. De kip die ik kreeg was nog voor een klein deel rauw. Bij mijn vrouw was deze gelukkig wel goed. Bediening bood gelijk een gratis drankje voor ons twee aan. Dat vonden wij ook wel een gepaste actie.
Decor is niet echt speciaal, een beetje als een café. Niet echt een setting waar je uiteten wilt. Als je na het eten blijft hangen is het wel een goede setting moet ik zeggen. Een goede borrel zou je hier vast kunnen doen
Gerritbd .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Het eten is van goede kwaliteit, deze keer gekozen voor de spareribs en die waren heerlijk. Voor de bier liefhebber zijn er vele mogelijkheden hier. De andere dranken zijn ook oke.
De bediening is prima wij maken veel gebruik van het terras wat mooi gelegen is aan de haven en waar altijd wel wat bedrijvigheid is.
Het restaurant zelf is heel apart ingericht niet super luxe maar gewoon gemoedelijk. Het licht mooi aan het begin van het centrum dus van hier uit een wandeltocht door het centrum is een mooie optie. Verder zijn er veel muzikale initiatieven die te vinden zijn op hun website, van disco tot jazz bieden ze een heel gevarieerd programma.
Marcia G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Lekker in zonnetje op terras. Eten viel tegen, sate 1 stokje, portobelloburger niet bijzonder.
Teveel betaald voor wat je krijgt, bediening wel vriendelijk.
C S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
We hadden met vier personen de proeverij besteld. Je krijgt dan 3 eenpersoonsgerechten die je met z'n vieren moet opdelen. Beetje onhandig. Eten van basisniveau, dat is niet erg, maar dan moet het goed worden klaargemaakt. Bv de portobello met kaas: die was even onder de grill gezet. Resultaat: lekker gesmolten kaas met rauwe portobello.
Aardige bediening.
Etertje61 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
De ontvangst was prima, we hebben een heerlijk aperitiefje gedronken op het zonovergoten terras. Helaas duurde het toen we eenmaal binnen zaten nog erg lang voor het voorgerecht kwam. De reservering was om 18.00 uur, om 19.30 uur moesten we nog het eerste eten krijgen. Het voorgerecht en nagerecht werden gepresenteerd als proeverij. Wij kregen met zijn vijven zes schalen voor het voorgerecht, probeer die maar eens kwijt te raken op het toch al krappe eetvlak als je met 5 aan een 4 persoonstafel zit. De gerechten waren allemaal ook nog eens erg onhandig te verdelen/ op te scheppen (ook geen opscheplepels) o.a. door saus en slechte kwaliteit carpaccio met spieren die je dus niet doorgesneden kreeg. Het vegetarische hoofdgerecht was erg leuk gepresenteerd maar ook weer erg moeilijk te eten (sla in een diepe kom waar je dan bouillon over moest gieten). Het vishoofdgerecht en het vleeshoofdgerecht vielen dan weer wel erg in de smaak. Al met al vinden wij het voor de restaurantweek een teleurstellende ervaring. Merz is overduidelijk een eetcafé en moet niet pretenderen haute cuisine te kunnen serveren. In een chic restaurant zou bijvoorbeeld een hond ook niet binnen mogen, terwijl er naast ons een soort wolfshond kwam zitten. Heel leuk dier hoor, maar het is niet hygiënisch, nog los van allergieklachten. Ook jammer was dat de ober een vork liet vallen op de schoot van een van ons en de klapper kwam op het eind: een onzinverhaal dat het pinapparaat in het water was gevallen en we daarom niet met creditcard konden betalen... Zeg dan gewoon eerlijk dat je geen creditcard accepteert i.v.m. de kosten. Pinnen (met datzelfde apparaat) was dan weer geen probleem... Al met al: 2 van ons komen misschien nog wel eens terug in het eetcafé voor een lekker frietje met een vleesspies, de andere 3 gasten hebben geen behoefte om ooit nog terug te keren.
Maxfranken .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Aardige ontvangst. Mooi terras, vrijwel autovrij met uitzicht over de haven.
Binnen ongedwongen sfeervol, veel 17e eeuwse details. Gevoel eetcafé.
Bediening vlot en vriendelijk.
Eten interessanter dan de uitstraling van de zaak doet vermoeden. Mooi opgemaakt, leuke smaakcombinaties, groenten perfect bereid met net nog wat bite. Proeverij is een aanrader. Wijnsuggesties waren goed.
Je krijgt waar voor je geld, al is het overdreven om het goedkoop te noemen, wij gaven 60E per persoon uit voor 3 gangen + bijpassende wijnen.
Michel N.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Laatst gegeten en toevallig ook cateraar op een verjaardag waar ik was. Mooi aangekleed, lekker gegeten en een goede menu variatie.