Café Restaurant Merz

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Café Restaurant Merz

• Kom je met de auto?
    Vanaf het station Dordrecht Centraal rijden diverse stadsbussen richting het centrum. Vanaf halte Stadskantoor of Voorstraat is het nog enkele minuten lopen naar ons pand aan de Korte Kalkhaven 3. Vanaf halte Hooikade van de Waterbus via de Mazelaarsstra
  • : Parkeerterrein Weeskinderendijk: Met een kaartje uit de parkeerautomaat kunt u hier de eerste 24 uur gratis parkeren. Vanaf dit parkeerterrein kunt u de bus pakken richting centrum, of binnen tien minuten te voet naar ons toe komen. Parkeergarage Spuihav

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00
- Bar 12:00 - 00:00 (weekend afwijkend)

Jouw recensie over het restaurant Café Restaurant Merz

Esther H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Gezellig, ongedwongen sfeer. Iedere woensdag Prakkie voor een prikkie, hier maken we regelmatig gebruik van. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Dymphie S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Gezellig, ontspannen of we thuis waren. Vrolijke bediening en attent!Dus we hebben genoten met ons gezin!
Minpuntje, ik vond het wat aan de frisse kant....ik ben wel een koukleum maar dat vond ik jammer maar het heeft de pret niet gedrukt!
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
We komen hier graag. Op iedere woensdag Prakkie voor een prikkie. Goede prijs kwaliteit verhouding. Gezellige en ongedwongen sfeer.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Ontzettend lekker gegeten . Zeer attent personeel dat ons bediende met een flinke dosis humor! We hadden een onvergetelijke avond en komen zeker terug!
De tafel van Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Zeer gezellig restaurant met ontzettend attent personeel . Ze staan voor je klaar , denken mee en dat alles met een gezonde dosis humor . Eten was ook heerlijk! Wij komen graag terug !
Wil V.
Heerlijk gegeten.Bediening was heel enthousiast en service gericht.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Ontzettend lekker gegeten . Zeer attent personeel dat ons met een gezonde dosis humor heeft bediend . Wij komen zeker terug!
eddy J.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Prima gegeten en met een zeer goede service, er werd goed ingespeeld op onze dochter die later kwam vanwege files. We gaan er zeker nog een keer terug!
Susanne G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk eten en flinke porties. Ook lekkere (wisselende) vegetarische gerechten, zoals spelt/pompoenburger, zoete aardappel, quinoa burgers etc . Vriendelijk personeel, fijne sfeer. Zeker een aanrader!
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Gerecht met Ribeye prima. Gerecht fish en chips gewoon niet goed. Paar priegel stukjes kabeljauw verpakt in dikke laag vet en meel. Frites vrijwel nog rauw. Sfeer, bediening, locatie en service goed in orde.
Nic B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Redelijk druk, veel geluid door de combinatie van kroeg en restaurant. Mede hierdoor moet je vaak je hand opsteken voor een drankje. Daartegen is het eten goed, zijn er veel biertjes en zijn de obers (allemaal man tijdens ons aanwezigheid) erg vriendelijk. .
Jeannette V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
We hebben met 9 vrouwen en mannen heerlijk gegeten. Alles was perfect. Een aanrader.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ons bezoek was tijdens de kerstmarkt. Het was zeer, zeer druk in het cafe, restaurant. Er speelde een "big band" life muziek. Dat zou niet mijn keuze zijn op dat moment. De bediening deed zijn uiterste best om de reservering gestand te doen. Het kostte wel wat tijd voor het hoofdgerecht op tafel stond. Op de menukaart stond slechts een(1) gerecht dat onze smaakpapillen triggerde en dat was voortreffelijk. Voor de overige gerechten op de kaart betreffende het hoofdgerecht komen we niet terug.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Met de boot en de kinderen en kleinkinderen naar Dordt in stoom. Natuurlijk neergestreken bij Merz. Eerst in de regen onder de grote parasol, maar toch maar naar binnen. Prima sateetjes gegeten, maaltijdsalades en stoofpotje lam. Ook nu weer was de bediening superenthousiast en adequaat! Gewoon een geweldig adres en dus aanrader, of je nou met z'n tweetjes bent of met een hele club!
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We laten bij Merz ons altijd verrassen Door het verrassings menu. Dit is nog nooit tegen gevallen. De sfeer binnen is erg gezellig, deels open keuken, veel details van schepen en erg vriendelijk personeel. De kwaliteit van het eten is zeer hoog. Atijd vers, mooie combinaties en goede smaak variaties.
Een leuk detail is dat de kok ook wel eens een rondje loopt om te vragen of alles naar wens is. Absoluut een aanrader!
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij hadden op vrijdagavond gereserveerd. Aan de bar stond een grote groep mensen waardoor waarschijnlijk de bediening op zich liet wachten. Lang gewacht tussen de gangen. Maar het vriendelijke personeel maakte dat echt wel goed. Ook de Black Angus burger is een aanrader! Super lekker! Ga hier zeker nog een keer eten.
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We wilden eigenlijk gaan eten met onze Ah spaarzegels. Toen ik op de site van de AH restaurantactie kwam en Dordrecht intypte stond tot mij verassing Merz erbij. Bij Merz aangekomen, bleken zij helemaal niet mee te doen met deze actie. Kennelijk heb ik iets fouts gedaan of klopt er iets niet op de betreffende site. We hebben bovenstaande met de eigenaar besproken, maar die kon ons uiteraard geen 2e menu gratis aanbieden. Hij beloofde ons tegemoet te komen als we het eten niet goed vonden. Het eten was gelukkig heerlijk!
Vooraf hadden we turks brood met smeersels; prima en vers, vooral de tapenade vonden wij heerlijk, de pesto was ietswat flauw. Hoofgerecht 1: ossehaaspuntjes, deze waren perfect medium gebakken, de aardappeltjes in de schil waren heerlijk. Volgens de kaart zou hier diverse groente bij zitten, helaas lag er alleen broccoli op m'n bord, precies een groente waar ik echt niet van hou. Toen ik dit aangaf, kwam er een schaaltje lekkere, frisse salade. Hoofdgerecht 2: angus burger, perfecte burger qua smaak, maar ietswat klein voor op het broodje, het was meer brood dan burger. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Goed gevuld vroegen wij de rekening, en bleek dat we ieder een drankje van het huis hadden gekregen, netjes! Daarna kregen we ook nog koffie of thee van het huis aangeboden. Al met al een geslaagde avond, komen zeker nog eens terug!
claudette S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Mooi plekje op het buitenterras kunnen vinden, waar je gelukkig kan kiezen uit zon en geen zon (tenzij het helemaal vol zit uiteraard, maar wij hadden die keus nog)
Geen voorafje genomen maar turks brood met smeersels.....misschien minder handig als smeersels maar je kunt het brood ook dopen in de smeersels. Brood was lekker knapperig en de smeersels ook lekker erbij.
Prima roseetje bij gedronken, waar je ook standaard een glas water bij kreeg (netjes) ...
Op donderdagavond onbeperkt spareribs (die heerlijk mals waren en zo van het bot afgleden), friet eronder en sla erbij. 3 sausjes (waaronder mayo) . Dat onbeperkt konden ze er wel af laten. Het was zo veel dat ik de spareribs en frites niet eens op kreeg, maar je eigenlijk door wilde blijven eten omdat het zooo lekker smaakte.
Het decor buiten is natuurlijk in Dordt sowieso mooi, binnen is groot en leuk op avonden dat er iets te doen is of drankje te doen. Het heeft wel iets binnen...bepaalde sfeer, maar komt misschien ook omdat ik er al jaaaaren kwam...herinneringen etc.
Bediening netjes, vlot, gezellig, niks op aan te merken ondanks de drukte van het mooie weer.
82 H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Heerlijk gegeten jammer dat woensdag de prakkie voor een prikkie schotel weer op waren blijkt dat je er vroeg voor moet zijn waren om 19u !!!
Goed rekening houdend met allergenendieet, leuk was dat 2de drankjes niet stonden op de rekening was misverstand van buiten naar binnen gaan.
Ingena .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Heerlijk gegeten dankzij de vindingrijkheid van kok Wesley! Als veganist is het niet altijd makkelijk om zonder reservering en vooraf melden bij een restaurant binnen te stappen, maar bij Merz is het geen probleem gebleken. De kok is even aan tafel komen vragen wat ik wel en niet eet en heeft echt een heerlijk gerecht gemaakt van couscous met groente en noten en groente gebakken in bierbeslag plus peren-sorbetijs toe; echt een topmaal! Er wordt mee- en buiten de kaders gedacht en echt moeite gedaan om het alle gasten naar hun zin te maken. Bij veel restaurants komen ze niet verder dan een salade van het menu waar de kaas uit wordt gelaten, dus dit was echt een verademing. Ik ga hier zeker vaker eten!
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Merz is al jaren een begrip in Dordrecht, en ik kom er dan ook vaak en graag. De spareribs zijn altijd prima en een signaturedish, maar dit keer ging ik voor de zwaardvis. Niet alleen de vis was zeer goed bereid en lekker sappig (wat nog wel eens kan mislukken), ook de haricots verts, salade nicoise, olijfjes, krieltjes en ei waar de vis op geserveerd werd was smakelijk en een prima vondst.
De rode huiswijn was heerlijk, de ambiance prima en de service meer dan prettig.
Fijne tent.