Café-restaurant Klein Kalfje

Amsteldijk Noord 355 1083 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206445338

Over het restaurant Café-restaurant Klein Kalfje

Rust in rand van Amsterdam

Denk je aan Amsterdam, dan denk je aan de drukke grachtengordel, vol toeristen en verkeer. Dan denk je niet aan rust en kalmte, een terras aan het water en knusheid. Dat bestaat wel! Klein kalfje is gelegen aan de rand van de stad, aan de Amstel. Als je in de oase van rust zit, warm binnen of buiten aan het water, zou je je bijna in Zuid-Frankrijk wanen. Dit in combinatie met een heerlijke lunch of diner is je dag of je avondje Amsterdam zeker geslaagd!

Meer informatie over restaurant Café-restaurant Klein Kalfje

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk plekje aan de Amstel. Was rustig dus we konden aan het raam zitten en over de Amstel uitkijken. Bij mooier weer natuurlijk liever op het drijvende terras.
André V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Van de twee sneden brood, zat er één al duidelijk een tijdje aan de buitenkant van het brood en die was dus uitgedroogd. Een paar blaadjes sla en wat tafelzuur en hop, je bent 10 euro verder. De locatie is dan weer fantastisch ter compensatie van de kwaliteit van de eten.
gerbenjan .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Leuk zeer sfeervol restaurant. Goede kwaliteit eten. Zeer matige bediening helaas. Erg jammer. Om die reden komen wij niet meer terug.
Jeannette020 B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Goede ontvangst, snelle bediening. Gerechten waren van prima kwaliteit. Men liet ons rustig eten en met elkaar praten. Bediening kwam op het juiste moment om te vragen of wij nog iets wensten. Prettig!

De aankleding is "old fashionned" . Op zich geen enkel probleem. Zelfs plezierig. MAAR: vloerbedekking, sanitair en andere onderdelen vragen om vernieuwing (niet modernisering!). Als jarenlange "oude" cliënt - driemaal in een jaar, dus niet bekend! - deert mij deze verwaarlozing niet. De keuken, daar gaat het om. Niettemin denk ik dat "buitenstaanders" zich wel storen aan een niet zo goed onderhouden interieur.
De tafel van Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk geluncht leuke plek goede service niets te klagen!!
Robert C.
27 / 12 / 16 . Op een winters dag lunch gegeten. Ga zeker terug. Kwaliteit voor je geld. Heb begrepen ( van kennissen ) dat het , vooral zomers druk wordt en daardoor kan men beter reserveren.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Een uitermate gezellig restaurant, warm ingericht en warm qua gastvrijheid.
Bovendien heerlijk eten en een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Een ommetje waard!
dirk G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Leuke plek aan de Amstel! Wij hebben hier gister gegeten en dat heeft ons zeer bevallen, mijn vriendin had krokante tonijn als voor gerecht en ik had een garnalen cocktail, allebei de gerechten waren erg lekker en werden goed optijd geserveerd, als hoofdgerecht hadden we Babette met friet en groente en kabeljauw met aardappel puree, spinazie met beurre blanc, deze gerechten waren zeer goed op smaak en de porties waren ook groot. Op suggestie van de ober hadden wij bij het voorgerecht een glas Soave (lekker zachte witte wijn) en bij het hoofdgerecht hadden we een glas tempranillo. Helemaal goed! Dessert hadden wenop aanrader een Kaasplankje genomen met een lekker dessert wijntje genaamd Banyuls. Deze abond was echt op en top genieten! Wij komen snel weer terug
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
prima !!!
Edward V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Vandaag een biertje met een bitterballetje genomen op het terras aan het water. De bitterballen heb ik zelden zo snel gekregen en die waren prima. Tot zover het positieve gedeelte. Het was helemaal niet druk maar de biertjes kwamen na meerdere malen genoemd te worden nadat de bitterballen lang verorberd waren. We hebben ze zelf maar even opgehaald om er nog enige snelheid in te brengen. Laat ik me maar niet uitlaten over de tapkwaliteiten van de barvrouw. Eigenlijk was het meest storende aan deze borrel ervaring het aanhoren van de velen klachten die bleven langskomen. Zonde van zo'n prachtige locatie. Een kleine tip achteraf zou zijn dat mensen liever aan de waterkant dan straatkant willen zitten dus je kan beter de bar die bijna de volledige waterkant in beslag neemt naar een van de kopsekanten van het terras verplaatsen.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Wj zijn donderdagavond hier wezen dineren. Leuke zaak en heeft absoluut sfeer. De inrichting en kleuren geven een beetje het gevoel dat je in een oud Engelse pub bent. Gerechten zijn er goed en mooi klaargemaakt. Locatie is erg fraai al heb je daar weinig aan als het donker is buiten. Zomers is er overigens een drijvend terras in de Amstel waar je prima kunt zitten. Gastvrij ontvangen en eerst even wat gedronken aan de bar (deze is overigens in een ander deel van de zaak)
Daarna besteld. Wachttijd is kort en gerechten zijn goed niets op aan te merken dus. Prijs-kwaliteit verhouding vonden wij prima, en we komen hier zeker terug. Gewoon een leuke (intieme) zaak.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vandaag hier geluncht met twee anderen. Ik had garnalenkroketjes met citroenmayonaise en die waren op zich prima: heel klassiek met twee stuks witte toast en gefrituurde peterselie. Ik werd echter een beetje jaloers toen ik de borden zag van mijn disgenoten die iets anders besteld hadden: die borden waren van een vrij uitgebreid garnituur voorzien en ik dacht dus dat de kok vergeten was garnering aan te brengen. Bij navraag bleek dat niet zo te zijn: dit was de bedoeling. Dan vind ik € 11,50 voor die twee kroketjes en wat toast wel een tikje prijzig, al was de kwaliteit goed.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Hier op vrijdag 23 september het vrienden geluncht. Het terras is een prachtige plek boven het water van de Amstel en een mooie plek.
De bediening is netjes en professioneel .
Zelf had ik een Flaquette met gegrilde kip. Smaakte goed, maar er was wel een beetje weinig kip. twee kleine dunne plakjes met garnituur. Voor een toch wel dure prijs van € 13,50.
Een van mijn gasten had twee kalfsvleeskroketten met oerbrood. Smaakte erg lekker.
Mijn andere tafelgenoot had twee garnalenkroketten me twee heel kleine korstloze geroosterde boterhammen. Verder geen "bijlagen". Dit was wel erg kaal en een beetje weinig voor een lunch.
Ook hier waren de prijzen aardig aan de hoge kant. Maar voor leuk en mooi uitzicht moet je blijkbaar de hoofdprijs betalen.
Darcy O.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heel leuk gegeten bij Klein Kalfje. Het was ontzettend druk toen wij er waren maar had gelukkig gereserveerd. Locatie top, fijn uitzicht over de Amstel. Het eten was ook top: mijn vriend en ik hadden beide de Bavette maar met een andere saus - heerlijk vlees! Voorgerechten waren ook zeer goed. Enige jammere was dat de service nog wel iets beter kon. Zo wilde ik bijv eerst een ander gerecht bestellen, maar kreeg pas bij het opnemen van de bestelling te horen dat dit gerecht helemaal van de kaart af gehaald was. Had ze best eerder mogen aangeven. Daarnaast hadden ze geen Desperado's koud staan, dus ook die konden we niet bestellen, en het duurde sowieso vrij lang voordat we alles kregen. Zal vast ook met drukte te maken gehad hebben, hoor! Al met al zou ik er zeker nog een keer gaan eten, vooral dankzij het heerlijke vlees en het romantische uitzicht.
TinekeHol .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Eten best lekker.
Helaas waren er vanwege de drukte 3 hoofdgerechten niet meer beschikbaar. Dit was best jammer omdat 3 personen van ons gezelschap zich juist hier op hadden verheugd.
Verder is het altijd heerlijk om op het terras aan de Amstel te zitten op een zwoele zomeravond.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Wij zaten fantastisch op het mooie terras aan de Amstel. Bediening van supersnel en aardig. We hadden voor de lunch twee gerechtjes die we sam/sam deden: garnalenkroketjes en een salade met krokante kip en het was allebei verrukkelijk. Het was een heerlijke lunch.
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Voor hoofd en na gerecht. Heerlijk voor en na getafeld. Genoeg aandacht en een super vriendelijke bed8ening enn bediend Door een echte gastheer. Zoals het hoort
Tara V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gezeten en gegeten. Lekker op het terras aan het water gezeten. Heerlijke lamskotelletjes vooraf en perfecte mosselen als hoofd. Garing prima. Bediening was top! Snelle service en de asbak werd keurig bij elke gang geleegd. Heerlijke wijn in mooie volle glazen. Echt een top avond. Complimenten voor de bediening.
h.bronkhorst38 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
aantal gerechten waren niet te bestellen (geen eieren etc.)
Bediening slecht. Lang wachten terwijl de bediening druk met elkaar aan het praten was. Bestelde dessert kwam, na dat wij hadden gevraagd (ver na de koffie i.p.v. erbij)
ontsteking .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
ik vind het kleine kalfje vreselijk duur en dat is nog niet zo erg, als je tenminste grote porties zou krijgen, negenentwintig euro voor een kalfsoester kleiner als een schoteltje en een pietepeuterig bakje patat, een ijsbolletje met tien stukjes fruit voor zeven euro vijftig vind ik schandalig duur het is namelijk ook nog eens euro's,de locatie is wel leuk, maar ik zou er zelf nooit gaan eten veel en veel te duur voor bar weinig.