Café-restaurant Klein Kalfje

Amsteldijk Noord 355 1083 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206445338

Over restaurant Café-restaurant Klein Kalfje

Rust in rand van Amsterdam

Denk je aan Amsterdam, dan denk je aan de drukke grachtengordel, vol toeristen en verkeer. Dan denk je niet aan rust en kalmte, een terras aan het water en knusheid. Dat bestaat wel! Klein kalfje is gelegen aan de rand van de stad, aan de Amstel. Als je in de oase van rust zit, warm binnen of buiten aan het water, zou je je bijna in Zuid-Frankrijk wanen. Dit in combinatie met een heerlijke lunch of diner is je dag of je avondje Amsterdam zeker geslaagd!

Meer informatie over restaurant Café-restaurant Klein Kalfje

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Leuke plek aan de Amstel! Wij hebben hier gister gegeten en dat heeft ons zeer bevallen, mijn vriendin had krokante tonijn als voor gerecht en ik had een garnalen cocktail, allebei de gerechten waren erg lekker en werden goed optijd geserveerd, als hoofdgerecht hadden we Babette met friet en groente en kabeljauw met aardappel puree, spinazie met beurre blanc, deze gerechten waren zeer goed op smaak en de porties waren ook groot. Op suggestie van de ober hadden wij bij het voorgerecht een glas Soave (lekker zachte witte wijn) en bij het hoofdgerecht hadden we een glas tempranillo. Helemaal goed! Dessert hadden wenop aanrader een Kaasplankje genomen met een lekker dessert wijntje genaamd Banyuls. Deze abond was echt op en top genieten! Wij komen snel weer terug
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
prima !!!
Edward V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Vandaag een biertje met een bitterballetje genomen op het terras aan het water. De bitterballen heb ik zelden zo snel gekregen en die waren prima. Tot zover het positieve gedeelte. Het was helemaal niet druk maar de biertjes kwamen na meerdere malen genoemd te worden nadat de bitterballen lang verorberd waren. We hebben ze zelf maar even opgehaald om er nog enige snelheid in te brengen. Laat ik me maar niet uitlaten over de tapkwaliteiten van de barvrouw. Eigenlijk was het meest storende aan deze borrel ervaring het aanhoren van de velen klachten die bleven langskomen. Zonde van zo'n prachtige locatie. Een kleine tip achteraf zou zijn dat mensen liever aan de waterkant dan straatkant willen zitten dus je kan beter de bar die bijna de volledige waterkant in beslag neemt naar een van de kopsekanten van het terras verplaatsen.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Wj zijn donderdagavond hier wezen dineren. Leuke zaak en heeft absoluut sfeer. De inrichting en kleuren geven een beetje het gevoel dat je in een oud Engelse pub bent. Gerechten zijn er goed en mooi klaargemaakt. Locatie is erg fraai al heb je daar weinig aan als het donker is buiten. Zomers is er overigens een drijvend terras in de Amstel waar je prima kunt zitten. Gastvrij ontvangen en eerst even wat gedronken aan de bar (deze is overigens in een ander deel van de zaak)
Daarna besteld. Wachttijd is kort en gerechten zijn goed niets op aan te merken dus. Prijs-kwaliteit verhouding vonden wij prima, en we komen hier zeker terug. Gewoon een leuke (intieme) zaak.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vandaag hier geluncht met twee anderen. Ik had garnalenkroketjes met citroenmayonaise en die waren op zich prima: heel klassiek met twee stuks witte toast en gefrituurde peterselie. Ik werd echter een beetje jaloers toen ik de borden zag van mijn disgenoten die iets anders besteld hadden: die borden waren van een vrij uitgebreid garnituur voorzien en ik dacht dus dat de kok vergeten was garnering aan te brengen. Bij navraag bleek dat niet zo te zijn: dit was de bedoeling. Dan vind ik € 11,50 voor die twee kroketjes en wat toast wel een tikje prijzig, al was de kwaliteit goed.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Hier op vrijdag 23 september het vrienden geluncht. Het terras is een prachtige plek boven het water van de Amstel en een mooie plek.
De bediening is netjes en professioneel .
Zelf had ik een Flaquette met gegrilde kip. Smaakte goed, maar er was wel een beetje weinig kip. twee kleine dunne plakjes met garnituur. Voor een toch wel dure prijs van € 13,50.
Een van mijn gasten had twee kalfsvleeskroketten met oerbrood. Smaakte erg lekker.
Mijn andere tafelgenoot had twee garnalenkroketten me twee heel kleine korstloze geroosterde boterhammen. Verder geen "bijlagen". Dit was wel erg kaal en een beetje weinig voor een lunch.
Ook hier waren de prijzen aardig aan de hoge kant. Maar voor leuk en mooi uitzicht moet je blijkbaar de hoofdprijs betalen.
Darcy O.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heel leuk gegeten bij Klein Kalfje. Het was ontzettend druk toen wij er waren maar had gelukkig gereserveerd. Locatie top, fijn uitzicht over de Amstel. Het eten was ook top: mijn vriend en ik hadden beide de Bavette maar met een andere saus - heerlijk vlees! Voorgerechten waren ook zeer goed. Enige jammere was dat de service nog wel iets beter kon. Zo wilde ik bijv eerst een ander gerecht bestellen, maar kreeg pas bij het opnemen van de bestelling te horen dat dit gerecht helemaal van de kaart af gehaald was. Had ze best eerder mogen aangeven. Daarnaast hadden ze geen Desperado's koud staan, dus ook die konden we niet bestellen, en het duurde sowieso vrij lang voordat we alles kregen. Zal vast ook met drukte te maken gehad hebben, hoor! Al met al zou ik er zeker nog een keer gaan eten, vooral dankzij het heerlijke vlees en het romantische uitzicht.
TinekeHol .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Eten best lekker.
Helaas waren er vanwege de drukte 3 hoofdgerechten niet meer beschikbaar. Dit was best jammer omdat 3 personen van ons gezelschap zich juist hier op hadden verheugd.
Verder is het altijd heerlijk om op het terras aan de Amstel te zitten op een zwoele zomeravond.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Wij zaten fantastisch op het mooie terras aan de Amstel. Bediening van supersnel en aardig. We hadden voor de lunch twee gerechtjes die we sam/sam deden: garnalenkroketjes en een salade met krokante kip en het was allebei verrukkelijk. Het was een heerlijke lunch.
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Voor hoofd en na gerecht. Heerlijk voor en na getafeld. Genoeg aandacht en een super vriendelijke bed8ening enn bediend Door een echte gastheer. Zoals het hoort
Tara V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gezeten en gegeten. Lekker op het terras aan het water gezeten. Heerlijke lamskotelletjes vooraf en perfecte mosselen als hoofd. Garing prima. Bediening was top! Snelle service en de asbak werd keurig bij elke gang geleegd. Heerlijke wijn in mooie volle glazen. Echt een top avond. Complimenten voor de bediening.
H.bronkhorst38 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
aantal gerechten waren niet te bestellen (geen eieren etc.)
Bediening slecht. Lang wachten terwijl de bediening druk met elkaar aan het praten was. Bestelde dessert kwam, na dat wij hadden gevraagd (ver na de koffie i.p.v. erbij)
Ontsteking .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
ik vind het kleine kalfje vreselijk duur en dat is nog niet zo erg, als je tenminste grote porties zou krijgen, negenentwintig euro voor een kalfsoester kleiner als een schoteltje en een pietepeuterig bakje patat, een ijsbolletje met tien stukjes fruit voor zeven euro vijftig vind ik schandalig duur het is namelijk ook nog eens euro's,de locatie is wel leuk, maar ik zou er zelf nooit gaan eten veel en veel te duur voor bar weinig.
Machteld M.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We hebben een super avond gehad maar dat lag niet aan het eten/ service. Sliptongen waren gefrituurd; jammer. Eten kwam erg laat. Ongeveer 1 uur moeten wachten. Verder wel vriendelijk personeel maat er kunnen heel wat punten verbeterd worden.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Alleen geluncht met een tonijnsalade voor mijn tafelgenoot en een omelet voor mijzelf.
Beide waren erg lekker evenals de twee witte wijntjes en de overheerlijke koffies.
Ook de bediening was erg prettig.
Alleen het weer was dramatisch, daarom kom ik beslist nog een keer terug als de zon schijnt.
L.W.van Sparrentak
Barry H.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Vanmiddag geluncht bij Klein Kalfje.... Het eten was dik in orde. En de hoeveelheid was ruim voldoende. Ik had graag 1 ster meer gegeven, maar het personeel weerhield mij hiervan. Dit is een behoorlijke gênante vertoning, tenenkrommend hebben we aan moeten zien hoe ongeïnteresseerd het personeel daar rondliep! Totaal, maar dan echt totaal geen initiatief.... Een glimlach en een vriendelijk ontvangst behoort tot de basisregels van de horeca. Daarbij is de actieve verkoop ver te zoeken. Bijzonder jammer en een gemiste kans. Dit verdient zo'n mooie zaak en locatie totaal niet!
Marielouise P.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Mooi terras aan de Amstel prima lunch locatie bij mooi weer. Eenvoudige lunchkaart. Tonijnsalade prima.
Bediening minder focus op de klant en service wat rommelig.
Corelle V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Heerlijk gegeten maar ronduit slechte bediening: we moesten steeds vragen om nog wat te drinken te krijgen, ongeinteresseerd personeel, toen we nog een 2-e kopje koffie wilden (23:00 uur) kregen we te horen dat het apparaat al schoon was gemaakt. Het was niet mega druk en het personeel zat te kletsen en te roken en liep af en toe door de zaak. Het meisje dat ons bediende was wel vriendelijk en bereid om te informeren bij de keuken of ik glutenvrij kon eten (vooraf al online doorgegeven!) maar aan het eind van de avond leek het voor iedereen te veel moeite om aandacht aan ons te geven! Het eten was echt prima maar de bediening niet in verhouding tot het lekkere eten!
Beste Cotelette,

Hartelijk dank voor uw review.

Wij stellen het zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen om ons te voorzien van uw feedback.
Graag verbeteren wij continue ons service niveau. Hierdoor is uw feedback voor ons van groot belang.

Uiteraard proberen wij al onze gasten een unieke ervaring mee te geven, wij betreuren het dan ook dat dit in uw situatie niet is gelukt.

Kunt u uw gegevens mailen naar info@restaurantkleinkalfje.nl? Ons management team zal uw feedback bespreken waarna ze u voorzien van een reactie.

Mocht u nog aanvullende vragen hebben vernemen wij dit uiteraard graag.

Met vriendelijke groet

Team Klein Kalfje
Bella N.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Wat een blunder,
Gezellige locatie
met super slechte bediening.
Bediening is alleen bezig met elkaar.
Onze tafel werd niet eens gedekt terwijl we 2 gangen hadden.
Garnalen coctail met avocado was 18 euro, beetje te duur, gamba pil pil zwommen 3 garnaaltjs in een bakje tomatensaus.

Ons hoofdgerecht is nooit gekomen, twee uur gewacht voor sliptongetjes en qat frietjes. En het was niet eens zo druk.

Nooit meer.
Misschien moet de eigenaar zijn staff gauw veranderen!!!

Er word niet eens naar je omgekeken, het intreseerde de bediening geen bal.

Never again!
Beste Bella,

Erg vervelend om te horen.
Zou u ons een mailtje willen sturen, dan lossen we dit gepast op.

Met vriendelijke groet,

Team Klein Kalfje
info@restaurantkleinkalfje.nl
Issaa .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Het eten viel érg tegen: de cannelloni was wellicht cannelloni geweest in een vorig leven, maar na lange tijd in de magnetron niet meer als zodanig te herkennen. De kipsaté had een onregelmatige verdeling van té gare en niet-gare stukjes. De mozzarella met tomaat bestond uit een fijne bol mozzarella, helaas ongeïnspireerd in tomatenstukjes-met-olie gekieperd. En het geheel was dan ook nog eens duur.
De setting, buiten op het terras aan de Amstel, is geweldig! Maar ik zou er niet terug komen om te eten, hooguit voor een drankje. Ik was eerst verbaasd dat er nog tafeltjes níet gereserveerd waren, maar na het eten begreep ik dat.