Café-restaurant Kaap de Goede Hoop

31-206854043

Meer informatie over restaurant Café-restaurant Kaap de Goede Hoop

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Al weer even niet geweest, en blij verrast te zien dat de zaak een 'make-over' heeft gehad. Wat een frisse-hippere zaak zo. Complimenten.
Het eten was zoals eigenlijk altijd, weer heerlijk. Ik had een special - zalm/tonijn carpaccio voor en kip in rode wijn als hoofdgerecht. Zalig! Fijn dat de kwaliteit zo constant is, ook hier zeker complimenten voor! De bediening ook zoals vanouds, erg vriendelijk en gastvrij. Ik voel me telkens weer zeer gewenst en verwend door de persoonlijke aandacht. Tot snel weer.
Teis N.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Het is alweer een paar jaar geleden dat ik, samen met twee vrienden, voor het eerst KDGH ontdekte. Het was al na middernacht dat wij nog op zoek waren naar een tentje voor een klein drankje. Door de gezellige lichten, muziek en mensen liepen we KDGH binnen. Het bleek een besloten feestje. Desalniettemin mochten wij in de hoek aan de bar van dit simpel ingerichte eetcafe plaatsnemen. Er was direct een klik met de jongen achter de bar. Na verschillende drankjes en het uitwisselen van sterke verhalen, drukte hij ons op het hart dat we hier eens terug moesten komen voor de beste schnitzels van Amsterdam.

Het was pas een jaar later dat ik met een van de eerder genoemde vrienden besloot om de baude uitspraak van de barman te gaan toetsen. Daar aangekomen bleek dezelfde jongen dienst te hebben. Wederom namen we plaats aan de bar en er was direct herkenning. Hij kon zich de eerder beschreven avond herinneren en vond het maar wat leuk dat we dit keer de schnitzel kwamen proberen. En het was niets gelogen: geweldige schnitzel! Zo heerlijk bordoverschrijdend groot, zoals je ze misschien alleen nog in Oostenrijk e.o. ziet. De bijgeleverde pepersaus mocht naar mijn smaak wat meer pit hebben, maar zeker niet slecht.

Na deze avond zijn we er nog regelmatig teruggeweest. Niet alleen voor een hapje of een drankje maar ook met grotere groepen, het cafe afhurend voor feestjes e.d. Kaap de Goede Hoop blijft hoog op mijn lijstje staan als het gaat om down to earth, good fun and good food!
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Bij 'De Kaap' is een special een gerecht buiten de menukaart om.
Special van deze week is ‘kippenstoofpotje met vlinderpasta’. Hier is de kip niet overheen gevlogen! 2 kippenpoten met lekkere ‘saus’ en vlinderpasta. Een aanrader.
De specials zijn altijd de moeite waard om uit te proberen. Anders kun je altijd geniten van een schnitzel of een Cordon Bleu.
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Wij kwamen er vrij vroeg in de avond. Rond 1/2 6 en waren de eerste bezoekers van die avond.
De bediening was matig. Na een kwartiertje werd er gevraagd wat we wilde drinken. Er was 1 man druk achter de computer bezig en toonde verder geen interesse in de klanten in de zaak. Alleen toen er een stel die zichtbaar vaker kwamen ging hij deze bij de bar helpen en vroeg advies hoe hij het beste een visite kaartje kon laten maken.
De andere vrouw die hielp serveren was ondertussen ook bezig om de zaak te versieren met verschrikkelijke kitscherige hartjes voor valentijnsdag.
Toen we uiteindelijk ons eten kregen viel dit zo tegen. Wij hadden dit restaurant uitgekozen mede door de recensies op iens. We hadden gekozen als vooraf een mandje stokbrood en daarna één hoofdgerecht een maaltijdsalade en een schnitzel. De schnitzel was vrij vlak van smaak en de groente was ook minimaal wat erbij geserveerd werd. De maaltijdsalade was echt slecht. Het leek op een bak maaltijdsalade uit een supermarkt die op het bord gekwakt was. Niet aangemaakt. Smaakloos. We hebben besloten om geen toetje te nemen. Jammer een gemiste kans.
Wat vervelend dat uw bezoek aan ons restaurant zo tegen gevallen is. Wij zullen uw opmerkingen zeker serieus nemen en behandelen. Wel kunnen we u melden dat de manspersoon die in de zaak aanwezig was, geen dienst had, wat voor verwarring heeft gezorgd bij onze klanten blijkbaar. Ook hier zullen wij onze conclusie uit trekken. Dank u voor uw opbouwende commentaar en we hopen u in de toekomst wel te kunnen verrassen
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Het blijft me verrassen, telkens weer! Ik kom hier geregeld wat eten en ben nog nooit teleurgesteld naar huis gegaan. De 'specials' buiten de kaart zijn mijn favoriet. Maar ook van de kaart zelf ben ik fan, met name van de Schnitzel. Echt een malse schnitzel zoals ik hem thuis toch echt nooit voor elkaar krijg. Heerlijk gewoon weer!
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Onverwachts hier terecht gekomen maar erg blij met dit unieke 'restaurant'. Heerlijk gegeten, Grand Canyon burger, met kaas, uitgebakken spek, ei....yumm, dan ook nog boven verwachting heerlijke huiswijn, bediend door personeel waarvan blijkt dat ze plezier in haar werk heeft! Waar maak je dat nog echt mee! Ook prijs-kwaliteit zwaar in orde! Heb genoten en ik kom zeker snel weer, fijn dat er nog zulke restaurantjes bestaan in Amsterdam met echt goed eten en fijne bediening.
Diana J.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Het eten is hier altijd prima. Eenvoudige gerechten voor een goede prijs. De bediening is losjes en no nonsense. De escargots zijn een absolute aanrader!
Het interieur kan misschien een update gebruiken maar maakt het ook laagdrempelig.
Wij komen hier graag!
KoosVeltman .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Wederom prima gegeten bij Kaap De Goede Hoop. Heerlijke schnitzel en lekkere hamburger. Vooraf trio van garnalen.....prima. Eerlijk eten tegen een nette prijs :) Service als altijd zeer vriendelijk. Inrichting geeft een gevoel van thuis....relax. Witte wijn was heerlijk. Blijft een bijzonder stukje Amsterdam(Overtoom).
Lieseltje .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Hoewel de naam van het restaurant aan Zuid Afrika doet denken, is de keuken voornamelijk Duits georienteerd, met een vleugje 'jaren-80-keuken'. Waar vind je nog slakken op de kaart? En ook de carpaccio en een mandje met (verse) kruidenboter doen het hier nog steeds uitstekend. Voornaamste reden om hierheen te gaan is echter het (Duitse) vlees bij de hoofdgerechten. Een gigantische schnitzel (met citroentje!) of een eindeloze cordon blue. Beide geserveerd met een simpele salade en goede frieten. De aankleding van het restaurant is basis, en de bediening is vriendelijk maar lijkt niet zoveel verstand van zaken te hebben. Maar wij kwamen voor het vlees, en daar was niets mis mee.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Beetje sfeerloos restaurant, weinig tafels die opgepropt in het achterste deel staan. En de "beste Schnitzels" van Amsterdam is een beetje overdreven. Zeker omdat de schnitzels al op waren toen wij kwamen eten.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2013
Het eten bij Kaap de Goede Hoop was wederom een fijne beleving. Ik had heerlijke carpaccio met pesto vooraf. Daarna een even lekkere pasta met parmaham en als dessert werd er een lekkere special coffee, speciaal voor mij in elkaar gedraaid met licor 43, tia maria en frangelico-een combinatie buiten de kaart maar totaal geen moeite voor het gastvrije personeel. Hier wordt met plezier gewerkt en dat merk en proef je! Ik voelde me weer echt verwend. Heerlijke avond weer hoor Kaap, bedankt en tot snel weer.
Voorproever10 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Buurt cafe-restaurant aan de Overtoom. Vriendelijke bediening. Op het kleine terras op het trottoir voor de zaak gegeten maar dit is niet geweldig vanwege straatdrukte.

Biefstuk en een cheeseburger. Beiden goed bereid en de porties prima. Biefstuk medium/rare precies zoals besteld en de burger leuk opgebouwd met een stokje erin om alles op elkaar te houden. Alles zoals het moet en zoals je het daar zou verwachten.
KoosVeltman .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Wederom eerlijk heerlijk gegeten bij Kaap De Goede Hoop.
Bediening zoals hoort; attent, zeer vriendelijk en gevoel voor humor.
Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding! Alles wordt met liefde bereid!! :)
Wij komen hier zeker terug :)
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
Hier op woensdag 15 mei 2013 gegeten. Eerst heerlijk op het terras en toen het kouder werd naar binnen. Een heel plezierige bediening, netjes, maar niet te formeel. Gewoon goed.
Mijn disgenoot had een overheerlijke ouderwetse snitzel met wel erg veel aardappeltjes: gebakken aardappel op bord, patat in schaaltje en aardappelsalade bij groente. ?
Zelf heb ik genoten van een overheerlijke Hawai Hamburger. Heerlijk gebakken met een overheerlijke dressing en een goed stuk ananas.
Dit alles weggespoeld met een lekker glaasje Zuid Afrikaanse wijn. Dit alles tegen een prijs, waar je lekker warm van wordt en doet denken aan een volgende keer.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2013
Een goed begin van de, Amerikaanse, week bij Kaap de Goede Hoop.Uit het aanbod kozen wij het spare-rib menu, met vooraf de kipnuggets. De nuggets waren heerlijk mals en zeker niet van "plastic" gemaakt. Een grote portie spare-ribs met groente, gepofte aardappel en, voor de liefhebber, een flinke maiskolf. De ribs waren heerlijk gemarineerd en het vlees viel, als het ware, van het bot. Al met al, wat ons betreft, een aanrader. Zelfs de achtergrondmuziek was in stijl, Amerikaans. Hulde voor Heidi en haar medewerkers.

Wil en Eddy
Danny G.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
een simpel en eerlijk eetcafé vooraf lekkere tomatensoep soep en geweldige carpaccio daarna biefstuk met frietjes pressies goed en afgesloten met sorbet ijs de wijnkaart stelt niet veel voor iets steviger wijn zou mooi zijn, de bediening is vriendelijk, de Duitse muziek hoefde niet zo voor ons maar smaken verschillen..zijn hier voor de tweede keer geweest en komen zeker terug.. soms is weinig opsmuk heel aangenaam..
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2012
Weer heerlijk gegeten, superlekkere Pekingeend! Heerlijk, hoe komt dat zo in op de Overtoom terecht :-D. Natuurlijk ook weer heerlijk wijntje erbij en gezellig bediend! Daarom blijf ik dus gewoon lekker terugkomen.. Altijd goed, nog nooit een misser gehad! Fijn hoor Kaap.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
De special van vorige week Zúricher geschnetzeltes (varkenshaas in witte wijnsaus met cantharellen en Rösti) stond vroeger standaard op het menu en mag wat ons betreft weer op het menu terugkomen.
De special van deze week Irish stew (lamsvlees in Guinness met aardappelpuree, koolraap en wortel) is een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
De special (varkenshaas met pasta) was weer erg lekker. Standaard op de kaart en van superkwaliteit is de Carpaccio. Lekker dun ge sneden en de juiste hoeveelheid sla. De beste die ik ooit gegeten heb.
De schnitzel en Cordon Bleu zij ook altijd goed.
De bediening is heel aardig en enthousiast.
Tot volgende week!
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Ik heb hier een hartstikke gezellig diner gehad met mijn vriend. Het was erg rustig in het restaurant, daardoor wellicht des te gezelliger voor ons. We hadden iets te veel gegeten en misschien iets te veel gedronken, maar dat doe je ook alleen als de sfeer, het moment, de dinerkaart en de wijnkaart het toelaten. En dat was zeker het geval! Prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend.