Cafe restaurant Hesp

7,1
6,6
Marja E.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
GIsteren geluncht op het terras bij Hesp. Een van ons bestelde een broodje oude kaas met sla, tomaten en komkommer volgens menu. Zij kreeg een baguette zonder boter, met 4 plakken oude kaas en ongemarineerde sla. Nadat we gemeld hadden dat de tomaten en komkommer ontbraken gebeurde er niet veel. Tien minuten laten nog maar weer eens geïnformeerd en kregen we de tomaten en komkommer, alsmede boter waar ik om gevraagd. We hadden ook drie biertjes besteld. In mijn glas bleek een behoorlijke barst te zitten. Daar had ik pas erg in toen mijn glas voor driekwart leeg was, omdat de barst voor mij aan de achterkant zat. Het glas. Met het overgebleven bier werd meegenomen en ik kreeg een nieuw glas voor de helft gevuld met bier. Goede service!!!!
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
De plek is prachtig aan de Amstel, zo met het het ondergaande zonnetje. De aandacht van de bediening trekken is soms wat lastig, ze mogen hun antennes iets meer uit hebben staan. Weliswaar een vol terras, maar misschien juist dan. Het eten is op zich wel lekker (spicy burger met aardige frietjes). Espresso redelijk. Ze mogen eens kritisch (laten) kijken naar de spelling en lay-out op de menukaarten. De algehele indruk is wat rommelig, maar wel gezellig.
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vanmiddag geluncht bij Hesp aan de Amstel. Pretentieloos en wat een plek!
Het oude bruine cafe is leuk , maar het terras aan de Amstel is de place to be voor een drankje en een hapje. Geen haute cuisine , maar eerlijk Amsterdams drinken en eten en dat voelt altijd goed
Robbie E.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
gisteren bij café hesp gegeten en wat me gelijk opviel is dat alles erg snel op tafel stond.. van drankjes tot ons diner.. wij aten gister spare ribs en een (buiten de kaart om) gecarameliseerde rib-eye, welke beide erg goed op smaak waren.. 10 minuten na het eten besteld te hebben kwam het eten al op tafel..
dit in combinatie met zeer bijzondere bieren maakte het een erg leuke maar vooral lekkere avond..
Mike L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heb van het weekend weer prima gezeten bij hesp. Het eten is wat je mag verwachten van een eetcafé. DE prijs is ook gewoon prima. Qua decor zit je prima hier. nergens zit je zo goed aan de Amstel als bij hesp. Soms zelfs met een super mooie zonsondergang die de hemel dan prachtig rood kleurt. Ik trof qua bediening een enyahuasiaste jongen die ruim voldoende wist over de bieren die wij wilden. Natuurlijk staat je drankje niet binnen 1 minuut op tafel maar je moet wel snappen dat er samen met jouw nog 200 mensen op hetzelfde terras zitten. Als je haast hebt dan moet je een rustig terrasje zoeken en niet bij het immer beroemde en populaire Hesp gaan zitten.
Marka23 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Hier nu een aantal keer geluncht. Zowel op drukkere, als minder drukke dagen. Helaas maakt dat voor de bediening niet uit. Deze is altijd verschrikkelijk langzaam en onoplettend. Erg zonde want (zeker bij mooi weer) is dit een heerlijk terras om te zitten aan de Amstel. Het eten is zeker niet bijzonder, maar volstaat.

Kortom, als de bediening niet beter wordt ga ik hier in elk geval niet meer heen. Aan de overige recensies te lezen een hoop anderen ook niet..
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Wederom zonder reservering, maar nu in de zomer gegeten, nu op het terras. De tafel werd in 1e instantie niet schoongemaakt, degene die daarna ons verder hielp deed het prima, maar service is dus erg afhankelijk van wie je treft. Zowel de steak ( 2x ) als de spareribs (2x ) waren van uitstekende kwaliteit vlees en goed bereid (1 steak was misschien iets te rood voor medium bereiding ). De bijgerechten niet bijzonder, maar ook van goede kwaliteit( patat en salade ).
Tafels buiten staan iets te ver van de niet verplaatsbare banken, verder heerlijk terras aan het water. Wat ons betreft voor een eenvoudig diner: aanrader!
Floris M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Een cafe met leuk uitzicht. De keuken is erg slecht. Afgelopen jaren niet zo slecht gegeten. Kurkdroge zeebaars in loempiasaus? Wie verzint dat? En fruit in je groenten kan ook niet. Voor bier en bitterballen een top tent.
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijk uitzicht met fantastische bediening. Enorm veel bieren en gewoon lekker zitten en kijken. Eten ook goed! zeker de moeite waard als u in de buurt bent
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Tja, heb eerder al regelmatig een hap gehaald bij Hesp maar vergat altijd even iets in te voeren. Wij waren hier tijdens de Heineken Roeiwedstrijden om te lunchen. De plek waar Hesp zit is geweldig met vrij uitzicht over de Amstel, zeker in een heerlijk beginnend voorjaarszonnetje. De bediening moest er nog wel erg aan wennen dat buiten weer open was. We hebben op onze drankjes 20 minuten gewacht terwijl het niet echt druk was en daarnaast werkte de pinautomaat slecht en leek de bediening erg in verwachting.
Ik had de cheeseburger en die smaakte langs de wel gebakken randen prima maar was van binnen nog wel echt rauw en niet eens warm. Dat was een afknapper maar omdat het allemaal zo lang duurde heb ik het niet teruggestuurd...
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een typisch eetcafe. Op vrijdag altijd druk voor de borrel. Prima sate en matige carpaccio. De bediening is matig, doet waar ze voor aangenomen zijn en is (met name achter de bar) veelal met zichzelf bezig ipv met de gasten. prima tent voor een caféhap na de borrel maar verder ook niet.
Loulou10 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gisteravond bij Hesp geweest. Bij binnenkomst viel mij de gezellige 'kroegsfeer' op, het was druk maar het personeel vond toch nog een plekje voor twee voor ons.

Ik vond het leuk dat de ober die ons hielp met veel enthousiasme over het bier op de wisseltap vertelde. En met succes want deze hebben we ook besteld. Omdat we trek hadden, besloten we ook wat te eten (aandachtspuntje is de menukaart met lege hoesjes). We kregen van de ober wel meteen nog een tweede menukaart, zodra hij doorkreeg dat wij gingen eten.

Ik had de saté Hesp van varkenskophaas en mijn moeder de kipsaté. Beide geserveerd met frietjes, kroepoek en wat salade. Prima eten voor bij een biertje. Ondanks de drukte hoefde wij niet lang op het eten te wachten en het personeel was erg vriendelijk. Wij komen terug!
Carlita65 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Afgelopen vrijdag, na mijn werk, afgesproken met een vriendin. Eerst een lekker biertje gedronken en daarna lekker gegeten, een rib-eye en een groente-lasagne. Ik moet zeggen wij hebben er voortreffelijk gegeten, de rib-eye was heerlijk mals en goed klaargemaakt en de lasagne was erg goed van smaak, heerlijk gekruid. We zijn zeer zeker van plan hier vaker te borrelen en te eten. Zowel het eten als de service was zeer goed, ik snap alle negatieve recensies niet, was die avond ook druk, maar wij werden zeer vriendelijk en goed verzorgd. Komen zeker terug.......
Luca P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Aah een oud bruin café naar mijn hart! Denk eikenhouten meubilair, gedimd licht, traditionele kelnersoutfits (vriendelijk personeel met een vlotte babbel), knusse hoekjes, ja, dat is Hesp. Veel keuze uit verschillende bieren (zowel tap als van de fles), voor liefhebbers van blond bier, is Moinette een aanrader! ;)Voor een biercafé vond ik dat Hesp een uitgebreide dinerkaart heeft. En ik kan me niet echt vinden met onderstaande negatieve reacties over dat het eten te vettig zou zijn etc. Eerlijk is eerlijk, de gerechten zijn simpel maar wij hebben heerlijk gegeten. De kipsaté vond ik mals en met lekkere satésaus en mijn moeder nam de saté Hesp, die zij door het het behulpzame personeel kreeg aangeraden. Als je hier wat gaat eten en drinken, verwacht dan geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon lekker en goed eten. Hesp is en blijft dan ook een biercafé en geen sterrenrestaurant!

Kortom, wij komen terug om de andere bieren uit te proberen met als bodem een van hun gerechten.
Kantoorslaaf .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Met een groepje van 9 man geluncht bij Hesp. We waren de enigen in de zaak, dus erg druk was het niet. Maar wat een verschrikkelijk slecht eten. De burger was bedekt met een amorfe massa van spek en kaas en lag als een blok beton op de maag. Ook de maaltijd van de collega's zag er niet appetijtelijk uit, bevatte vele gefrituurde zaken (bah) en was soms koud.
De bediening moest zich inspannen om zijn best te doen, maar had er niet veel zin in.
Kortom: Hesp is prima voor een biertje en bitterballen, maar lunchen doe ik er niet meer
Jankaas .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Heerlijke lokatie, top terras met veel zon. Eten was redelijk, de bediening echter schandalig! Personeel kende de kaart niet en bracht meerdere malen verkeerde bestellingen met een attitude.
Kaatee .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Wat een heerlijk terras! Lekker hier een avondje gezeten met uitzicht over de mooie Amstel. Heerlijk flesje wijn gedronken. Zelfs voor de huiswijn ( sauvignon blanc) kwalitatief zeer hoogstaand. Geen chateau migraine zoals je elders vaak krijgt! Goed gegeten ook. Mijn man een lekker sateetje en ikzelf een heerlijke ceasar salde. Gezelige bediening, die ondanks de drukte zeer alert en behulpzaam bleef. De heren aan de tafel naast ons wilden graag verschillende bieren van de zeer uitgebreide bierkaart proberen. Tot mijn verbazing wist de serveerster erg veel over deze bieren te vertellen en zodoende deze heren steeds een ander biertje aan te raden. En dat ondanks de drukte! Tevens hulde voor de bediening die, met gevaar voor eigen leven, steeds de volle bladen aan de overkant van de straat op het terras weet te krijgen. Knap hoor met al die fietsers en brommers! Wij hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker terug!
Leonie Stam .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Weer een heerlijke avond gehad op het prachtige terras aan de kade van cafe Hesp. Wat was het druk, maar wat is het gezellig om gewoon aan te schuiven aan de grote tafels en de hele avond te kunnen genieten van het zonnetje, alle mooie bieren van de tap, een lekker sateetje en zeer vriendelijke bediening!
Petje af voor de bediening! Jullie rennen echt een marathon! En wel met een glimlach :)
Ceetje5 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Spontaan neergestreken bij Hesp aan de Amstel; het duurde even voor er een plekje was en ook de ober kwam niet al te vlot. Hij vergat tot twee keer toe één biertje te brengen, terwijl de rest al voorzien was. Ook voor het bestellen moesten we hem aan zijn vestje trekken, terwijl hij genoeg langsliep. Het eten liet extreem lang op zich wachten: anderhalf uur ná bestellen! Het eten was overigens prima: 3x tonijn en 1x caeser salade. Verse knapperige zelfgemaakte frietjes evenals de mayo heerlijk.
De ober zag er kapot moe uit, was duidelijk toe aan het eind van de avond.
India D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Wat een ballentent... Mooi terras in de zon maar daar is alles mee gezegd. Koud koffie, voorverpakt koekje smaakte oud. Het personeel is onvindbaar en als ze eenmaal aankomen kijken ze je aan alsof elk verzoek teveel is. "Wat is de soep van de dag?" "We hebben geen soep." Misschien een tip om dan niet op de menukaart te zetten dat er twee soepen zijn. Daarnaast zou de bediening in zo een geval kunnen vragen: "Had je dan misschien iets anders gewild?" in plaats van weg te lopen. Ok genoeg gebicht, maar you get the message. Hesp = niet chill.