Café Restaurant Graaf Floris

Vismarkt 13 3511 KS Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Café Restaurant Graaf Floris

Appelbollen aan de gracht

Boven de unieke werfkelders van Utrecht huist familiebedrijf Graaf Floris in een eeuwenoud pand. Beroemd om de biologische koffie met appelbollen en stevige kost. De rustige ambiance binnen staat in fijn balans met de rumoer van het terras en het uizicht op voorbij varende boten.

Meer informatie over restaurant Café Restaurant Graaf Floris

Maandag t/m Zaterdag vanaf 09:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Voordelig
Erg kort
hans716 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een goede ontvangst en in een gezellige ambiance heerlijk gegeten. Goede prijs- en kwaliteitsverhouding en een prettige bediening. Het platte water, in een fles geserveerd, hoefden we niet te betalen. Dat zie je vaak anders. Voor herhaling vatbaar.
BernadetteMaria .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Beetje lastig recensie schrijven... Maandagavond, zomers warm, 'dus' druk. Volgens mij onderbezetting en geen goede communicatie met keuken/bediening/bar. Dat is erg jammer! Rosé proeven kon, maar kreeg toch gelijk een groot glas... Kabeljauw (dagschotel) zonder saus gevraagd, maar kreeg deze toch in de saus... Plus een heel (te!) klein stuk voor deze prijs. De kleine salade volstrekt niet passend (bij de vis in limoendillesaus); een kerrie-achtige zoetzure dressing... En wel jammer dat er zo weinig gebakken aardappeltjes kwamen. De smaak van dagschotel en aardappels vond ik lekker en het personeel was vriendelijk maar duidelijk 'te druk'.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Op het terras bij Floris komen ontzettend veel mensen voorbij. Mensen kijken kan hier perfect. Wat vandaag opviel was dat er veel toeristen in Utrecht rondliepen. De cappuccino die ze serveren is niet heel goed. Wel gratis mini glaasje water erbij. De appelbollen met slagroom van Floris zijn zeer beroemd. Die zijn heerlijk.
Het personeel is wisselend. Van zeer vriendelijk tot ontzettend nors.
De lunchbroodjes smaken maar zozo. Niet slecht maar net voldoende.
N-vandijk .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
In het hartje van Utrecht, gelegen aan de kracht, ligt dit mooie restaurant. Het is een heel mooi terras, waardoor wij verleid werden om hier onze lunch te nuttigen. Helaas was het personeel totaal niet in zijn hum. De serveerster was zelfs erg bot. Ook de serveerder die het drankje kwam brengen, was niet er niet helemaal bij. Het duurde ruim 10 minuten voordat wij onze drankjes hadden. Ik bestelde de saté met brood. Ik had specifiek om wit brood gevraagd. Helaas kreeg ik grotendeels bruin brood. Ook de satésaus was slecht. Het vet droop ervan af. Mijn partner was tevreden over zijn broodje, echter vond hij hem ook niet speciaal.
Anne-Marie B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Door het slechte weer was het erg druk bij Graaf Floris. Gelukkig had ik gereserveerd.
De lunch was goed verzorgd en het personeel uiterst vriendelijk. Ook was het, ondanks de drukte in het restaurant, goed mogelijk om rustig bij te praten met mijn vriendin. Dank!
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten met een zeer vlotte bediening. Omgeving sfeervol stads en een gezellige terras. De dame die ons hielp had een uitstrain alsof ze verliefd was. Zeer aanstekelijk. Zeker nog een bezoek waard.
Pascaldeheer .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Leuk café-restaurant met goed eten. Het eten was alleen niet bijzonder genoeg om terug te komen.
Zo werd bijvoorbeeld niet gevraagd hoe ik mijn vlees (in het bijzonder m'n biefstuk) wilde hebben.
Maar ondanks dat was het prima eten met een leuke huiskat!
Rvaoliemans .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heerlijk gegeten in deze schitterende omgeving. Vertrouwde goede bediening. Snel, zodat we op tijd naar ons open lucht concert konden op de binnenplaats van het Paushuis. Heel geslaagd.
Chris92 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Ik kom hier altijd graag koffie drinken met de lekkerste appelbollen van Utrecht! Nu was mijn vader jarig dus toch maar een hapje blijven eten. Asperges stonden op het menu die ik graag wilde uitproberen. Vooraf heb ik een geitenkaas salade genomen, niet bijzonder maar wel lekker! Als hoofdgerecht asperges met zalm, die tegen veil. De zalm was erg klein en op de asperges zat op maar een plek een hoopje nootmuskaat. De hollandaise saus die erbij zat was lekker maar ook een beetje weinig. Ondanks zijn wij heel vriendelijk geholpen door de bediening die altijd maar goed moet uitkijken op de drukke vismarkt. Doordat het hier zo druk is kun je wel heel leuk naar de mensen kijken die voorbijkomen. Leuk om een kopje koffie te drinken en zo'n heerlijke appelbol te eten!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Het eten was heel lekker. De bediening deed heel erg lang. Uiteindelijk ergens anders maar koffie gedronken. Muziek staat niet hard maar persoonlijk hou ik er niet van. Interieur was een beetje oubollig maar wel gezellig
Nm.beemster .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Leuk rustig restaurant waar je ook nog op een normale toon met elkaar kunt praten.
bediening vriendelijk maar kan soms wat sneller,zeggen dat ze komen maar dat duurt dan nog een kwartier. Eten was lekken en voor ons voldoende.
Het toetje italian coffee werd aan tafel klaar gemaakt heel verrassend en leuk.
Kortom voor herhaling vatbaar.
Leo65j .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Heeeerlijk gegeten: runderstoofpot. Vlotte en vriendelijke bediening in een niet zo'n lawaaiig restaurant. Als we weer in Utrecht zijn, komen we zeker terug.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
No nonsense restaurant met een zeer professionele en adequate bediening.
Tomatensoep zoals deze hoort te zijn, vol en romig, mandje brood met kruidenboter erbij.
Biefstuk zoals gevraagd medium rare. goed doorbakken dikke frieten. Stoofpotje lekker kruidig ruim in de jus. Verse appelbol als nagerecht.
Prima eten met, zoals gezegd, zeer attente en vriendelijke bediening.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Hadden tomaten- en uiensoep. Met name die tomatensoep was lekker. Als lunch hadden wij een bruin broodje met ham en een ciabatta (wit) met kaas en chorizo. Daarbij een heerlijke witte en rode wijn.
Al met al - goed eten n een leuke ambiance.
Schravendeel .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Bijzonder snel (op ons verzoek) en vriendelijk geserveerd. Lekker runderstoofpotje. Zo'n ontspannen en vriendelijke atmosfeer verwacht je niet in een toeristengebied.
Jannekebaan1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ontzettend prettige bediening, zijn alert en vriendelijk, proberen problemen zo snel mogelijk goed op te lossen en blijven toch rust uitstralen. Eten is prima, niet heel erg bijzonder. Toetjes wel relatief duur ten opzichte van wat je krijgt. Zeker een aanrader.
Ariekool46 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Wij waren met 4 personen en bij reservering gevraagd om rustig hoekje i.v.m. gehoorproblemen van 1 van ons. Wij kregen een tafel waar rekening gehouden was met het verzoek. 2 van ons kozen voor het 3 gangen dagmenu, waarbij het ook mogelijk was om bij het voorgerecht aan te passen. De soep van de dag was iets te zout, verder prima gegeten, vlotte, informele bediening, prettige ambiance.
Jb77mpas .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ik kom al dertig jaar bij Graaf Floris en zal er altijd blijven komen. Als ik in Utrecht uit eten ga met vrienden, dan is Graaf Floris mijn favoriete stek! Het eten is heerlijk, de bediening uitstekend (vriendelijk, klantgericht personeel) en de ambiance geeft het gevoel 'thuis' te zijn. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Van harte aanbevolen!
Hannie R.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Een bezoekje aan Utrecht betekent altijd een bezoekje aan Graaf Floris ... en daar hoort een koffie met de befaamde appelbol bij. Oei wat lekker.
Bediening is attent en snel. Binnen is het knus, een soort van stadskoffiehuis-achtig. Terras is leuk. Altijd wat te zien.
Jammer van die nog altijd geurende rioollucht bij binnenkomst. Moet echt wat aan gedaan worden.

Rvvliet9 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Eens had ik 13 uur achter elkaar gewerkt en de volgende dag 9 uur aaneen gesurveilleerd. toen ik ging eten bij jullie. Een zacht klassiek (hoe fijn) muziekje op de achtergrond. Ik werd lekker warm door de verwarming achter mijn rug. Rechts achterin het restaurantgedeelte.
Ik voelde me gelukkig. Sinds die tijd als ik in Utrecht ga eten spreek ik bij jullie af. heb het ook aan mijn wandelclubje verteld en anderen.