Café-restaurant de Zwarte Ruiter

Meer informatie over restaurant Café-restaurant de Zwarte Ruiter

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Isabellavm .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wat is dit een heerlijk tentje om te borrelen en te eten. Het personeel is ontzettend vriendelijk en servicegericht. Ik had de black angus steak besteld en die was erg mals en smaakvol. De huisgemaakte friet is m'n favoriet. De wijn die erbij geschonken wordt is biologisch en past goed bij het eten. Buiten kan je gezellig zitten onder parasols.
Marionmu .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
De burgers bij de Zwarte Ruiter zijn erg lekker. Zowel de vegetarische als de runderburgers. Goede en verse ingrediënten.
Bediening is heel relaxed en vriendelijk. Prima tent met een prettige sfeer.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Voorafgaand aan het Whisky-festival hier met een aantal collega's een hapje gegeten. Daarmee was de toon voor een mooie avond gezet. Het eten was verrassend lekker. Qua decor is dit niet een restaurant waar ik zelf snel een hapje zou gaan eten, maar voor het eten zelf hoef je het zeker niet te laten. Dat was prima.
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Eigenlijk heel prettig verrast door biologische gerechten: afdoende keuze, goed klaar gemaakt, spannende salade, zo'n gezellig toetje voor met z'n tweeen, fijne wijn en ongedwongen maar correcte bediening. Geen pretenties, wel erg bruin interieur maar daardoor weer bijna vintage.
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Geluncht op een zonnige dag, op de Grote Markt. Mijn lunchmaatje kende dit adres van vorige keren en vond het weer een bezoekje waard. Het grote terras bestaat uit picknicktafels en rieten stoelen en losse tafels en heeft een luifel en grote parasols. De hele Markt ademt een beetje de sfeer uit van de vier horecagelegenheden die naast elkaar liggen en allemaal zo'n beetje dezelfde losse, ongedwongen sfeer uitstralen. Gasten bestellen in deze zaken zelf hun drinken en eten aan de bar binnen, krijgen de drank alvast mee (daar hoef je dus niet lang op te wachten!) en ook een vlaggetje. Het nummer daarop correspondeert met de bestelling en die komen ze dan even later aan het tafeltje brengen. Dit was voor mij een nieuw principe maar heel prima!
De lunchkaart was afwisselend. Wederom op aanraden van mijn lunchgezelschap, namen we beiden de falafelburgers (twee) met knoflooksaus en tomaten-uiensaus en wat sla. Lekker warm. De burgers smaakten goed en vulden uitstekend. Een royaal glas hete thee is ook altijd prettig en dat had ik gekozen. De gerechten die andere mensen geserveerd kregen, zagen er ook mooi en aantrekkelijk uit.
Personeel is relaxed en heeft volgens mij alle tijd om een gezellige babbel te hebben. Leuk!
Paola_ .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Een uurtje tevoren hadden we besloten om een restaurant te kiezen waar we buiten konden eten. De zwarte ruiter gebeld en we konden nog tafel reserveren voor het terras. Het was stralend weer en terras was erg vol. Blij dat we aan ons gereserveerd en gedekt tafel konden zitten.
Het hoofdgerecht was lekker, zeker de courgettebuger en verse frieten. We zaten vrij vol en het was geen probleem dat we een toetje wilden delen. Heerlijke wafel met ijs en verse vruchten.
En de bediening was top: vriendelijk en vrolijk.
Geslaagd zomeravond uit eten dus!
Jaapsmaakaap .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Afgelopen Donderdag de tacos gegeten,wat een smulpartij!!!
Alles vers en smakelijk,fijn geholpen door een keurige jongeman met baard,wij komen zeker terug!!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
De Ruiter, het bekendste cafe van Den Haag. Lekker sateetje friet of iets vegetarisch, precies zoals het hoort in een eetcafe. Wel alles biologisch en tegen een lage prijs, plm 25 pp all in. Choco souffle als desert erg lekker. De bediening is altijd gezellig. En het bier koud :)) Als je wijn neemt vraag dan altijd om "uit de fles" a 4,50 want uit de tap is Chateau Migraine XXX.
Elisabeth E.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Mooi cafe, eenvoudig doch goed eten. Allemaal bio, ook de wijnen, deze zijn top!
Publiek van jong tot oud. Vriendelijke bediening. Perfecte lokatie om snel een hapje te eten.
Tino L.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Gezellige ongedwongen atmosfeer. Lekker eten. Vooral de 'smoker plate' is een aanrader. Goed vlees met heerlijke biologische friet. De bediening is gezellig en niet schuw voor een babbelje. UitgaansTips en een biertje van het huis zijn zijn de kleine extra's van de bediening.
Sjors V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2013
Toplocatie, met het gedeelde concept van de hele Grote Markt dat je zelf aan de bar dient te bestellen. Werkt hartstikke goed, vriendelijk personeel!

Lunchkaart was apart met veel biologische ingrediënten, aparte gerechten maar geen culinaire hoogstandjes!

Aanrader om voor een leuke prijs te dineren!!
Niels L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Typische Cafe restaurant waarbij je prima eet voor een prima prijs. Je gaat hier niet heen om de culinaire hoogstandjes. Maar mocht je perse op de Grote Markt in Den Haag willen eten dan kan het hier prima. Leuke entourage, leuke kaart. Kwaliteit van het eten kan makkelijk veel beter.

Voorgerecht: Thaise kippensoep.
Prima op smaak, simpel maar effectief. Kip was goed.

Hoofdgerecht: Spinazie knoflookkiprolletjes mey quinoa en verschillende dippings.
De rolletjes waren matig/slecht. Geen smaak. De quinoa salade was ook erg mager. Weinig smaak.

De service is daarnaast welliswaar zeer vriendelijk maar moest toch erg lang wachten voordat je de kaart/drankjes/aandacht krijgt.

Ik denk dat je de €50,- voor 2 personen beter ergens anders uit kan geven.
Arie Z.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Hoe vaak hier gegeten, ik weet het niet meer... altijd een heerlijke huiswijn of een koude witte Hoegaarden. Ik Kies meestal voor de vis en die is gewoon altijd goed, maar ook zeker de saté is zeer, zeer de moeite waard. Bediening is leuk en losjes en dus ook precies wat je hier mag verwachten. Parkeren is wat lastiger maar ja je kunt niet alles hebben, enne vergeet de vers geperste Jus niet, heerlijk!
Sas_ .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Gegeten met 4 personen waarvan 2 vega's. De kaart bevat de eetcafe klassiekers hamburg en sate maar beide ook in vega variant. genoeg keuze voor vleesliefhebber en vegetarier. Spinazie salade met falafel was ok, het veggie pakket als hoofdschotel is zeer gevarieerd en zeker aanrader. De dagelschotel met paddestoelen was lekker maar een beetje karig. We zijn geholpen door man die er duidelijk al lang werkt. bijzonder: er loopt een lieve kat vrij rond ps:muziek staat erg hard
Bob G.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Altijd gezellig bij de Zwarte Ruiter en op een dinsdagavond een uitstekende plek om, niet te ingewikkeld, lekker even buiten de deur te eten. Er staan enkele vegetarische opties op de kaart van De Vegetarische Slager, waar sommigen voor terugkomen. Ik heb dit keer de vegetarische kipsaté geprobeerd, geserveerd op een mooi bord met een puntzak frietjes en goede pindasaus. De vegakip vond ik echter minder, omdat het vooral plakjes waren in plaats van stukken op een spies, wat je doorgaans bij saté verwacht.
Sanne A.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Altijd lekker eten in de Zwarte Ruiter. Vooral de saté (met citroengras) blijf ik voor terugkomen! En de friet die je erbij krijgt... perfecte vrijdagavondmaaltijd. Daarnaast is het een gezellig café en de service is prima.
Rian D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
De prijs/kwaliteit verhouding is bij de Zwarte Ruiter al jaren prima! Sinds een jaar of wat is daar de biologische grondslag bijgekomen, en dat maakt mijn biefstukje toch altijd een stuk lekkerder. Zeker als de prijs daarbij niet torenhoog wordt! Simpelweg het fijnste eetadresje aan de grote markt!