Café-Restaurant De Toerist

Spaarndammerdijk 98 2063 JX Spaarndam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Café-Restaurant De Toerist

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00

• Pin , Visa card
  • Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Gezellige kroeg, café/restaurant met matig eten. Wij bestelden hertenbiefstuk en een vispotje. De hertenbiefstuk was mooi gegaard, maar zonder te vragen, te rauw. Grote porties. Keurige portie frites, haricoverts gewikkeld in spek en zuurkool. Een ok diner. Het vispotje met verschillende vis was ook ok en eveneens een flinke portie. Een klassiek dessert, dame blanche, met veel slagroom en goede warme chocolade saus. Wijnkaart is zeer beperkt met weinig bijzonders. Zeer vriendelijke bediening en leuke warme sfeer. Ok koffie.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Vanmiddag wat gegeten en gedronken op het terras; de dame die ons bediende was niet erg vriendelijk en had er niet zo veel zin in. Het eten was ook niet erg top. Hele kleine mini gamba's pil pil met de staart er nog aan, en een niet echt lekkere kaasfondue. Niet weer een bezoekje waardig.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Met kleindochter hier lekker gegeten. wel reserveren want het is altijd vol. Vooraf tomatensoep voor de kleindochter en uiensoep voor mij.
Hoofdgerecht, omdat mijn kleindochter een hamburgertje wilde en deze niet in het kindermenu te krijgen was toch maar een hamburger besteld, deze was lekker maar veel te groot. Hier zou de keuken rekening mee kunnen houden.
Hoofdgerecht 2 x Black Angus ribeye.
Het eten is er altijd prima maar de porties zijn erg groot.
De sfeer is er altijd uitstekend.
AenGJ .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wij houden er wel van, eten in een café restaurant. Lossere sfeer, meer rumoer, veel donder houten tafels en stoelen, prima. In een café begin je met een drankje. Dan komt na een poosje de kaart en en weekkaart met specialiteiten. Het voorgerecht was oké. Garnalenkroketjes op een bedje van sla en een vispalet met oa. paling! Spaarndam is een palingdorp dus eigenlijk verwachtte ik een uitgebreidere viskaart. Hoofdgerecht was een goede mixed grill met mooie frites en een lekkere tagliatelle met gamba'(6 kleine) met coquille's (3). Beetje mager voor 18,50. Desserts waren goed, brownie met straciatelle ijs en een sticky toffee pie met ijs en slagroom waren smakelijk.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Complimenten dat je hier ook op maandagavond kunt eten. Sfeervol restaurant in authentieke stijl. Heel gezellig. De bediening is al even vriendelijk. Het voorgerecht bestaande uit de garnalenkroketjes is een aanrader. Precies goede portie, lekker salade erbij en een heerlijke truffelmayonaise. De kwaliteit/prijsverhouding van de hoofdgerechten is een tikje uit balans; deze gerechten zijn gemiddeld net iets te duur voor het gebodene. Verder een prettige gelegenheid om te vertoeven.
Folkert S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Sfeer:
Ongedwongen en sfeervol. Het maakt geloof ik niet uit of je daar in 3-delig grijs of in spijkerbroek binnenkomt. Iedereen wordt als "gast" behandeld en dat maakt de sfeer die zo prettig aanvoelt daar. Men was behulpzaam bij het uitzoeken van een voor ons geschikte tafel en "vriendelijkheid" tekent het personeel, althans op de avond dat wij daar waren. Het was gezellig druk en iedereen bemoeit zich met zichzelf. Kortom, een heel prettig restaurant om naar toe te gaan.

Kwaliteit eten:
Ik roep altijd: "de kwaliteit van een restaurant kun je meten aan de uiensoep". Nu heeft De Toerist een geduchte concurrent op dat gebied aan de nabijgelegen Zoete Inval, maar hoeft zich niet te schamen. de soep was heerlijk, goed van temperatuur en de kok had duidelijk ook aandacht besteed aan het broodje met kaas wat zo karakteristiek bij deze soep hoort. Een compliment waardig.
Een "black Angus" is altijd een lekker stukje vlees, als je tenminste krijgt wat je bestelt en hier was dat duidelijk het geval. Een klein randje vet (zoals het hoort) en "medium" in de betekenis van dat woord. Ook De Toerist begrijpt dat je bij zo'n stukje vlees een goed mes moet geven. Was iedereen maar zo. Het vlees was overigens van zo'n kwaliteit dat een "normaal" mes het ook had kunnen snijden. Kortom, prima voor elkaar en met de bijgerechten (niet te veel en altijd bij te bestellen) een aanrader als u Spaarndam/Haarlem bezoekt.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Een heerlijk groot cafe voor een borrel/snack en heerlijke menukaart. De kaasfondue is voortreffelijk. Zeer vriendelijk personeel. We waren met een grote groep maar kregen ons eten allemaal op tijd, met al onze wensen werd rekening gehouden, ander sausje, geen champignons bij het gerecht op de kaart maar kon zonder probleem erbij. 4 x van voorgerecht wisselen, we waren zeker niet de makkelijkste. Onze serveerster Michelle krijgt een dikke 10! De prijs/kwaliteit/porties zijn uitstekend. We komen zeker snel weer!
Talitepiet .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Super gezellig eetcafé met leuke meiden in de bediening. Wij hebben zo'n beetje alle gerechten van de kaart wel een keer geprobeerd en alles is heerlijk. Goedgevulde borden voor een prima prijs. Kies je voor de 2e zit om 20.00 uur dan kan je zolang als je wil blijven natafelen. Wij zijn hier al aardig wat keren geweest met en zonder vrienden en iedereen die we mee brengen zijn even enthousiast. Een echte aanrader dus!
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Heel erg veel gegeten. Altijd prima bediening. Zeer geschikt. Ze zijn altijd behulpzaam snel en vrolijk. Eten is altijd goed. Geen poespas en je krijgt wat je besteld. Kwaliteit van de gerechten is ook zeer goed. Voor een betaalbare prijs krijg je waar voor je geld en kun je even gezellig een hapje nuttigen.
IvonneBogers .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Moederdag 2015, Het eten was prima, erg lekker, drankje prosecco voor alle moeders! Er was van te voren gemeld dat wij tot 20.00 uur konden blijven. Dat moest wel lukken van 17.30 tot 20.00 uur.Wij waren er om 17.30 mijn zoons om 17.45 en pas na een half uur werd er opgenomen wat wij wilde eten. Nou ok, kan nog steeds. Om 18.35 kwam het voor gerecht wat met 5 minuten was opgegeten. En vlot werd ook alles weg gehaald. Om 19.35 kwam pas het hoofd gerecht en omdat niet iedereen een voor gerecht had was er flinke trek. Om 19.50 was het op en werden de borden weg gehaald en gevraagd of wij nog een desert wilde hebben en we kregen de desertkaart. Wij waren nog aan het uitzoeken toen er iemand kwam zeggen dat wij weg moesten naar een andere tafel omdat wij tot 19.30 de tafel hadden. Nou dat was absoluut niet waar, en wij hadden er ook niet om gevraagd om te wachten, wachten en te wachten en daarna proppen en wegwezen! We konden een kop koffie krijgen om het goed te maken, nou ik had het dis wel gehad daar! Ze heeft toen voor ieder een drankje van de rekening gehaald wat wij ook nog 3X moesten horen! (Chapeau) en wij gingen dus zonder toetje met de staart tussen de benen naar de snackbar bij ons in de buurt om daar maar een ijsje te eten. Dus voor ons " De Toerist, nooit meer!
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Een eetcafe zoals een eetcafe hoort te zijn. Een beetje lawaai, rommelig maar gezellige drukte en levendigheid. Goede porties, lekkere patat (niet geheel onbelangrijk) en niet te vergeten zeer goede en overvloedige desserts. En ook nog eens goede koffie en huiswijn. Een pluim voor de dames in de bediening, die maken het af. We komen snel weer
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Leuk gezellig eet tentje, lekker gegeten en een leuke bediening, mooie locatie, min puntje is de inrichting vind het zelf een beetje ouwbollig.
Eric1992 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Gewoon een heerlijk eetcafé voor een eerlijke prijs.
Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon een bord vol met prima eten.
Zelf de combi van spare-ribs en saté besteld en dat was erg lekker (en meer dan genoeg).
Wel wat gehorig, maar je moet hier ook niet heen voor een romantisch diner voor 2.
Frank38030 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Pretentieloos heerlijk eetcafe !

Kwaliteit is voor een eetcafe goed. Grote porties. Beetje rumoerig door veel verjaardagen. Zal de avond wel geweest zijn.
Wendywester .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Weer fijn thuiskomen bij de Toerist. Afgelopen zaterdag weer heerlijke sate en eendenborst gegeten. Ook grote porties. Een aanrader voor Haarlem en omstreken.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Lekker gegeten bij dit sfeervolle eetcafe in een leuk dorpje, wat de weg er naartoe al leuk maakt! Vriendelijke en attente bediening. Goed eten en goede porties, no-nonsense café met klassieke gerechten voor een goede prijs. Ik had de kaasfondue, lekker en veel. Ook de toetjes zijn aan te raden! Wel even reserveren want deze tent zit altijd vol. Ze werken met en vroege zitting van 18 tot 20 en een late zitting vanaf 20uur.
Cees H.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Prima eetcafe. Na alle strakke loungetenten die bij bosjes uit de grond schieten, een gewoon ouderwets gezellige tent. Zeer uitgebreide kaart, heerlijke paling op toast, de kaasfondue was ook heerlijk. Hoofdgerecht, spare-ribs en sate waren prima, alleen erg veel. Over het algemeen zeer grote porties. Volgende keer neem ik twee voorgerechten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Werden van te voren op de hoogte gesteld dat de tafel later op de avond gereserveerd was. Leuk informeel Café-Restaurant. Voorgerechten Paling op toast, Vis assortiment en Grote Garnalen Piri-Piri. Zelf Lamsrack, 3 tafelgenoten varkenshaas op diverse wijzen. Soesjes en Haagse hopjes ijs plus Dame Blanche toe. Dit diner ziet er ouderwets Hollands uit, Verrukkelijk en genereuze porties. Eerlijk en heerlijk genieten. De geschonken wijnen uit Chili Sauvignon Blanc & Cabernet Sauvignon, echt lekker. Vlot bediend, 15 minuten uitloop was geen punt, aan de bar werden onze opvolgers vriendelijk bezig gehouden.
Ipadjanneke .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
Met ons hele team van kantoor bij De Toerist gegeten. Gezellige informele (kroeg) sfeer en heerlijk eten. Prima value for money. heerlijk uiensoepje vooraf, spareribs als hoofdgerecht. Zoek je een informele plek in een schilderachtig dorpje dan is de toerist heel geschikt. Broodjes vooraf erg lekker en vers met aoili en kruidenboter.
M84 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
Het eten wás altijd erg goed, de laatste tijd lijkt het wel alsof er iemand anders in de keuken staat! Vlees wat te rauw is, gerechten niet op smaak, bijgerechten vergeten en dat meerdere malen, zonde! De locatie is top, midden in gezellig sfeervol vissersdorpje vlakbij Haarlem. Op het terras buiten kan je in de zomer (of met een herfstzonnetje) heerlijk zitten en mensen kijken. De bediening is altijd vriendelijk en goed in hun werk (behelave een (nieuw?) meisje die zo je friet op tafel gooit!). Misschien over een paar maanden weer proberen, voorlopig laten we ons even niet zien.