Café-restaurant de Mastenbar

Compagnieshaven 3 1601 ZA Enkhuizen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Café-restaurant de Mastenbar

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
7,1
Ed M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We zien het al jaren vanaf het water en nu eindelijk eens wezen lunchen. Prachtig uitzicht! Helaas is de lunch erg matig. We komen zeker terug, maar dan meer als voorborrel om elders te dineren.
Suzan P.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten na een dag zeilen. Begonnen met de Enkhuzer palingsoep en aansluitend de mosselen gegeten. Heel fijn dat er bij de desserts ook chocoladetruffels als optie op de kaart staan. Toch een zoetje maar geen compleet dessert. Goede service, lekker eten en wij komen zeker weer een keer terug.
Annet D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Hier ga je alleen heen voor het uitzicht. Lunch is prima maar ik ben gister ook voor diner geweest.
Dat was echt geen aanrader, ik had tongvisfilet wat naar veel te zoute kibbeling smaakte.
Wat ik ook raar vond is dat alles met couscous was. Paste totaal niet bij het gerecht!
Geen stokbroodje met kruidenboter vooraf wat je wel zou verwachten voor die prijs.
ik ga hier nooit meer dineren, de sfeer is gezellig maar lekker eten is toch wel belangrijk.
Chiel123 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
De Mastenbar in Enkhuizen
In het pittoreske stadje Enkhuizen is aan de compagniehaven een mooi restaurant gevestigd. Al jaren wordt daar op hoog nivo gekookt. Eigenaar Ger Post ziet toe op kwaliteit en vriendelijkheid. En dat lukt hem heel goed. Het restaurant is ingericht met veel oude zeilvaart spullen. Voor ons gezelschap van ca 20 personen hadden wij de complete serre besproken. Niets is mooier dan de gezichten van de mensen te zien als ze bewonderend over het water naar de boten kijken. Scherp aan de wind zeilende tjalken en andere zeilschepen. Het uitzicht op het water is altijd weer een mooi gezicht.
We waren daar op uitnodiging van de directie en medewerkers van de Chicago University. Ger Post had voor dit gezelschap een uitstekende keuze van gerechten gemaakt. Zowel vlees als vis. Ik als gourmet zat die avond wel erg goed. Mijn mede tafelgenoten namen allemaal iets anders en gaven mij de gelegenheid de verschillende gerechten te proeven. We begonnen met een proeverij uit zee of van ’t land. De proeverij uit zee bestond uit gerookte zalm met wakamé salade, een kreeftkroketje & briochebroodje met mousse van gerookte forel. Dit alles uiteraard smaakvol gearrangeerd op een ovaal bord. Voor de proeverij van ’t Land was gekozen voor een kroketje van iberico varkens ham, doordat deze varkens vooral veel eikels eten krijgt het vlees een uitgesproken nootachtige smaak. Op hetzelfde bord lag pulled hot chicken op een briochebroodje, een paar plakjes Iberico chorizo en Serranoham.
Het hoofdgerecht bestond uit Gebakken zeebaars filet met witte wijnsaus met als garnering wat gepofte tomaatjes en oven gebakken aardappelpartjes. Voor de vlees eters was er een getrancheerde flank steak met krokant gebakken ribfingers en rode wijnsaus. De garnering bestond uit groene asperges en de ovengebakken aardappeltjes. Uiteraard waren beide gerechten het proeven en eten zeer waard. Een dessert van witte chocolade cheescake, overgoten met warme pure chocolade, ananas sorbetijs & slagroom. Of je kon kiezen voor passievruchtentaart met mangosorbetijs en slagroom. Een wat zwaar dessert na een copieuze maaltijd.
De Mastenbar in Enkhuizen een echte aanrader.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Als je een restaurant zoekt met een fantastisch decor dan moet je absoluut bij de Mastenbar zijn. Je zit hier werkelijk top. Het is alleen jammer dat de rest zo achterblijft. Wij hebben hier in het verleden wel eens gelunched en dat was goed voor elkaar. Bij het diner werden we helaas wat teleur gesteld. Wat ik zo jammer vind is dat alles van wisselend niveau is. Het voorgerecht van mijn tafelgenoten (proeverij uit de zee) zag er top uit en smaakte ook zo, maar de carpaccio zat vol mayonaise en een lading van een soort knapperige bonen. Dat was met het hoofdgerecht net zo, het ene gerecht vol fantasie en mooie combinaties en het ander smakeloos (krokant gebakken scholfilets die niet krokant waren etc.). Verder moesten we af en toe zwaaien om de aandacht te krijgen voor wat te drinken en wordt er slecht geluisterd. Bij de melding dat iemand allergisch is voor paprika verzochten wij om alles paprika vrij te houden. Das niet gelukt :( . Al met al zou ik zeggen "stop in alle gerechten evenveel aandacht en let een beetje op". Dan kan het een hele leuke tent worden.
Info140 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Ik kom hier regelmatig als de zon schijnt. Uitzicht over het druk bevaren IJsselmeer is altijd leuk, en dat geeft een extra dimensie aan dit restaurant met zijn flinke, deels overdekte terras. Dat is tevens in trek bij de rokers onder ons.
Hoewel de kaart behoorlijk uitgebreid is valt mijn keuze telkens weer op een spekpannenkoek met véél spek, of de onvolprezen hongerstillende hamburger, die wel wat kost maar dan heb je ook wat.
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Vriendelijke bediening, lekker gegeten op de tot 2 x toe terug gestuurde gepofte (koude aardappel) 3 x was nog niet echt warm maar net lauw. Jammer!
Overige gasten hadden geen klachten dus totaal was het een gezellige avond.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Wat een prachtige locatie, zo vlak bij het Zuiderzeemuseum waar ik iedere keer weer graag kom. Het is een grauwe dag, maar het is een magistraal gezicht op de zeilschepen te zien worstelen met de wind bij de ingang van het IJsselmeer!. Wij komen hier voor een late lunch, verder zit er bijna niemand, dus het is moeilijk in te schatten hoe alles hier reilt en zeilt is als het vol is. Ik neem een broodje met zelfgemaakte tonijnsalade, heerlijk en rijk belegd. De vriendin waarmee ik lunch heeft een broodje gerookte zalm, een flinke portie. Tip: bediening, serveer het broodje met een bistro-mes. Met die gewone (botte) messen valt er niet doorheen te komen.
Ik zou hier graag nog eens komen op een zwoele zomeravond. Ben benieuwd!
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Vanavond heerlijk genoten van het eten hier. Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht en nagerecht hebben ons goed gesmaakt. Ook de bediening was ok!
Lekkeretenmetwim .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Op zondagavond bij de Mastenbar gegeten. Wij bestelden tongscharfilets en krokant gebakken scholfilets. Naast het gebrekkige garnituur en de slappe vette patat, dreef ons visgerecht in het vet. Kortom onsmakelijk en ver onder de maat. Dit hebben wij ook kenbaar gemaakt aan de eigenaar, wij waren niet de enigen, en werden afgepoeierd dat de menukaart was veranderd. Onzin, want wij hadden drie maanden hiervoor met Engelse vrienden hetzelfde gerecht besteld en de kwaliteit was toen prima. Tijd om eens serieus met de kok om tafel te gaan. De locatie blijft leuk maar het eten moet echt beter.
JohanGer .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Vandaag zijn wij bij restaurant de mastenbar wezen eten. De bediening was erg chaotisch (nadat we een tafel hadden gekregen vroeg de dame of we wat te drinken wouden vervolgens kwam ze bestek brengen daarna het drinken en vervolgens de kaart)
Toen we het voorgerecht aan het nuttigen waren werd het hoofd gerecht al geserveerd. Hier zat geen smaak aan en het vis stoofpotje was erg waterig. Kortom: bediening rommelig en te vlot. Mooie lokatie (zaten bij het raam met uitzicht op het water). Het eten was niet vies want er zat geen smaak aan!
Sarah M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Vanavond gegeten bij de Mastenbar. Mosselen voor twee. Pan met mosselen voor twee (40 euro!) maar een beetje mossel was niet te vinden. Weinig mosselen en een slechte kwaliteit. Niet eens een goeie kruidenboter of tapenade bij het brood! Patat wat niet gaar was.
Kortom slecht restaurant. Duur voor weinig kwaliteit!
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Heerlijk geluncht bij dit restaurant, met een broodje garnalen en zalm, en een uitsmijter. Prima bediening, heerlijk vers brood. Fijn buiten gezeten.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Op een drukke zaterdagavond aangeschoven bij de Mastenbar. De zaak ziet er fraai uit en heeft een leuk uitzicht op de boten. In verband met de drukte was er een extra deel van de zaak geopend; gelukje, omdat we anders geen plaats gehad zouden hebben. Helaas bleek het personeel wat minder ingesteld op deze extra vleugel en liep de wachttijd tot bestellen wat op. Na bestelling stond het eten overigens zo op tafel.

Algemeen is de kwaliteit daarvan prima (malse varkenshaassate, prima spareribs), maar men laat wat kleine steekjes vallen. Zo werd de saus bij de Entrecote vergeten. Verder is het ook zeker niet goedkoop, maar is de kwaliteit daarmee redelijk in evenwicht. Het decor en de ruime drankenselectie (ook non-alcoholisch, bijv. Ginger beer) zijn een pluspuntje waard. Kortom; niet slecht,
Foe T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Echt een unieke plek met een fantastisch uitzicht op het water. Bediening vriendelijk en attent. Lekker proeverij van vis als voorgerecht met een heerlijke stuk black angus ribeye als hoofd. Meer dan voldoende.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Op vrijdagavond waren er maar 3 tafeltjes bezet in het toch wel grote maar restaurant. Omdat het erg koud was zijn we eerst bij de openhaard gaan zitten met ons aperitiefje. Hierbij hadden we ambachtelijk brood me 2 garnituren a 4,75 besteld. Dit bleken 3 kleine afbakbroodjes met een stukje roomboter en knoflooksaus te zijn. Afknapper dus! Er was voor ons een tafeltje aan het raam gedekt. Echter het was veel te koud en zijn verkast naar een ander tafeltje. Ook fris, maar het was te doen. Voorgerechten van proeverij van het land en de zee waren heerlijk. Hoofgerechten rondom 25 euro zeer prijzig en waren matig. Het vlees was goed gebakken maar de champignons waren verbrand. Rode wijnsaus niet te eten, heel bitter. Kan veel en veel beter. Garnituren niet veel bijzonders. Patat, sla en rode kool. We hadden cadeaubonnen gekregen van vrienden tgv ons 25 jarig huwelijk voor dit restaurant. Daarom bleven we redelijk opgewekt en hebben niet geklaagd om de sfeer goed te houden. Echter ik zal er nooit meer komen. Alles in deze zaak is gebaseerd op toeristen. Advies: blijf dan ook alleen open tijdens het toeristenseizoen. Inwoners uit de omgeving doe je hiermee geen plezier en zullen met de huidige prijzen en kwaliteit wegblijven.
ReneSlootweg2 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Het is altijd vertrouwd bij De Mastenbar: prachtig uitzicht over de haven, een goed terras en een cafe-achtige inrichting. Aanrader voor groepen is de nieuwe zijkamer met geluiddempende voorzieningen. De Thaise garnalen-wok is een blijvertje op het menu en natuurlijk is er mooie verse vis, een sate'tje, biefstukje, enz. Geen culinaire verrassingen, maar gewoon prima eten en professionele bediening.
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Voor de 2e keer hier met ons gezin gegeten. Het uitzicht over het IJsselmeer is prachtig! Binnen hangen er idd masten aan het plafond; er zitten veel gasten van zeilboten.
De bediening is vriendelijk en buitengewoon vlot, net als het eten wat heel snel komt.
De voorgerechten smaakten lekker (carpaccio, mosterdsoep, geitenkaas in filodeeg). Lekker vers brood erbij. Sla mag (meer) aangemaakt worden.
Porties van de hoofdgerechten zijn groot, lekkere frieten.
Waarschijnlijk zaten er nog olieresten in de grillpan waardoor het vegetarisch hoofdgerecht een vreemde (wat naar ranzige olie smakende) bijsmaak had.

Enorme grote glazen voor de sorbets, smaakte goed.

De kaart is uitgebreid maar redelijk standaard gerechten, ook niet echt goedkoop.
Prima om met de kinderen te gaan eten na een zeiltocht.
Seastory .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Om na het zeilen even een hapje te eten prima restaurant, zeker als het lekker weer is kun je heerlijk op het terras zitten. De bediening is attent en vriendelijk. De inrichting zou wel een opfris beurt kunnen gebruiken.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
Dit is een leuk restaurant als je van de visser sferen houdt.
Niet echt mijn ding.
Wel lekker gegeten maar gemakkelijk.