Café-Restaurant de Driesprong

Hoofdweg 15 9164 KL Buren Nederland Kaart
31-519542922

Over het restaurant Café-Restaurant de Driesprong

Dit restaurant staat op Ameland in een klein, supergezellig dorpje. Een plek om op vakantie te gaan en in dit restaurant eens lekker te gaan eten. Het restaurant zit vol met ‘eilandersfeer’ en je voelt je er meteen thuis en op je gemak. Alle gerechten zijn gemaakt met plaatselijke producten en benadrukken nog eens de intimiteit die hier zo duidelijk aanwezig is. Ontspannen genieten van goed bereide gerechten.

Halve fles mineraalwater

• Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Garnalen zeer zeer goed
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Vooraf: Champions met brood en gamba' met heerlijke kruidenboter
Hoofdgerechten: snitzel en mixed grill waren goed bereid en smaakten heerlijk. Ook waren de bij gerechten goed bereid.
Toetjes: huisgemaakte moelleux au chocolat en crème Brûlee smaakten verrukkelijk.
Verder was er bediening met gevoel voor humor dus : was alles TOP
Niki D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Het personeel bediende ons goed. Ze stelde de spareribs voor. Dit was een goede keuze, ze waren echt heerlijk! De twee sliptongen waren ook erg smaakvol. Bij de hoofdgerechten kregen wij frietjes, aardappels, zoetzure komkommer, peer en fruit. Dat was een leuke verassing!
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Ondanks dat hrt altijd aardig vol zit, staan er weinig reviews op iens. Vandaag weer heerlijk gegeten. Mosterdsoep, schnitzel en sate waren weer prima. Veelal onderbelicht maar ook hier zijn de huisgemaakte bijgerechten van topkwaleit. Fijne toppers in de bediening en keuken.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Wederom voortreffelijk gegeten in deze gezellige "huiskamer" van Buren. Vorig jaar juni was het ook al top. Het grootste verschil met toen is dat er ander servies is, maar ook daaruit smaakt de mosterdsoep erg lekker. Toch klasse om zo lang een goede kwaliteit te leveren met gastvrije mensen.
Lilian- .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Super!!Niets meer aan toe te voegen! Echt zo heerlijk gegeten en de service was echt geweldig!! Echt een feestje om hier te eten! Alles klopt.
Johannes-Anouska .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We kwamen hier voor het diner. We konden lekker buiten zitten op een gezellig terras. De bediening was vlot. Het eten was lekker. Maar bij de bijgerechten werd een bakje met verschillende meloen geserveerd. Dat vonden we een beetje raar, op de kaart stond koude groentes. Geen fruit. Op verschillende gerechten vonden wij een haar.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Ook anderen beamen de heerlijke mosterdsoep bij de Driesprong. Wat te denken van prima schnitzel die vermalst, plat geslagen wordt terwijl jij de lekkere mosterdsoep eet.
De laatste jaren zijn we regelmatig hier te gast geweest. Eten, drinken, mensen, decor; al jaren van een constante en goede kwaliteit. Die tienen zijn als waardering voor die doorlopende goede prestatie.
PP66 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Vanavond hier lekker gegeten. We kozen voor voorgerecht meloen/ardenner ham en mijn partner voor de mosterdsoep. Wat positief werd gewaardeerd. Als hoofdgerecht kozen we voor de door de gastheer aanbevolen lamskotelet. En daar hadden we zeker geen spijt van. Heerlijk klaargemaakt, precies goed gegaard en heerlijk gekruid. Samen met patatjes, gebakken aardappelen en komkommer salade maakt het compleet. Een aanrader om gewoon en lekker te eten.
Ma H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Gezellig oud-hollands restaurantje... Mosterdsoep om te smullen!!! Spareribs heerlijk zacht. Beetje weinig groente, alleen een bakje komkommer in 't zuur ????
Maar warme groente zijn er extra bij te bestellen.... Hoort er standaard bij, vind ik.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Op 11 juli hier geluncht en op 22 juli hier gedineerd. Beide ervaringen waren positief. We zaten op beide momenten op het terras dat zowel beschutte als schaduwplekjes biedt. Het eten is prima, lunch was Amelander proeverij wat een aanrader is en diner was ook van Amelands product: meerval en forel. Bediening is vriendelijk en vlot.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Een prima restaurant met een kleine maar gevarieerde kaart. Fijne mensen en prima eten tegen een redelijke prijs. Sfeervolle entourage.
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Op een centraal plekje in Buren is De Driesprong gelegen, voorzien van een heerlijk terras, waar het - zeker uit de wind - goed toeven was. De bediening is hartelijk en attent. De lunch was lekker, maar wat aan de weinige kant. Ik had het boerenbrood met mozzarella, tomaat en pesto uit de oven, maar dat vulde niet volledig, terwijl ik geen grote eter ben. Mijn partner had de appelpannenkoek en vond deze lekker.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
We hadden hier 's middags al gezeten tijdens een fietstochtje en besloten toen 's avonds weer terug te komen.
De grillburger en uitsmijter spek van de lunchkaart beloofden al veel goeds voor het eten van die avond.

De gereserveerde tafel bleek achteraf niet nodig, we konden gaan zitten waar we wilden.

Als voorgerecht een geitenkaas op een bedje van sla, jammer genoeg ontbrak de dressing waardoor het geheel wat droog werd. De rundercarpaccio was mooi en goed op smaak.
Als hoofdgerecht namen we kabeljauw op een bedje van zeekraal met Amelander mosterdsaus. De vis was perfect bereid en was mooi gepresenteerd.
De steak van Amelander rund was eveneens heerlijk bereid en werd mooi opgediend.
De toetjes waren ook goed (Crème Brûlée en Coupe Advocaat).

De bediening was correct, vrolijk en vriendelijk.

Als je nog een leuke, vriendelijke locatie zoekt op Ameland om lekker te eten, is dit zeker een aanrader!

Gewoon samen een heerlijke avond gehad daar!
rob H.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Heerlijk gegeten! Ik ben een echte spareribs-fan en de spareribs hier zijn echt een aanrader. Heerlijk. Vriendelijke bediening en een mooi eetcafeetje. Komende zomer gaan we weer naar ameland, dan ga ik zeker weer voor de spareribs hier!
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Vanavond heerlijk gegeten bij De Driesprong. Was eerst erg rustig, maar later kwamen er wat eilanders aan bar zitten. Gezellig. Vriendelijke bediening. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Aanrader.