Café Restaurant De Boterwaag

Meer informatie over restaurant Café Restaurant De Boterwaag

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wij hebben afgelopen zaterdag bij de Boterwaag gegeten. Goede ambiance en vriendelijke bediening! We hadden een tafel voor 2 gereserveerd om 17:30 uur. Afgelopen zaterdag was het heerlijk weer, dus het terras zat vol en binnen was het ook al best druk. Wij kwamen om 17:15 uur binnen in het restaurant/cafe en we werden totaal niet opgemerkt. We waren natuurlijk vroege eters, maar vanaf 17:00 uur kan je dineren, dus rond deze tijd kan je gasten verwachten. Dan maar aan de bar vragen, maar daar was het ook druk. Na 10 minuten eindelijk iemand te pakken aan de bar die ons naar de tafel bracht. Pas 10 minuten later werd er gevraagd of wij wat te drinken zouden willen. De bediening was wel uiterst vriendelijk hoor, maar ik denk dat de Boterwaag er scherp op moet zijn de gasten die binnenkomen gelijk te "ontvangen". Na ons hebben we nog wel meer mensen zien binnenkomen, die niet gelijk werden geholpen. Sommige liepen ook weer "ongemerkt" de deur uit....Zo jammer. Ik vond de smaken van het eten prima, alleen vond ik met Kip van tante Saar te droog (mede omdat het werd geserveerd met een bloemkoolcouscous, wat ook droog is). Er werd wel een dressing bij geserveerd, maar deze was niet afdoende....We hebben dit bij afrekenen gemeld. Ik zou de Boterwaag op dit moment meer uitkiezen voor een borrelbar, dan voor een restaurant.
Judith M.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
vanmiddag in de boterwaag geweest. Omgeving is geweldig, toewijding en service is bij personeel ver te zoeken helaas. Geen inzicht, mensen die later kwamen werden eerder geholpen, onze tafel moest ook nog schoongemaakt worden, de mayonaise lag er nog. Dat is met een droge doek niet schoon te krijgen maar de ober moet nu nog komen met een natte doek. Lange wachttijden, Koffie lauw met voetenbad, tosti lauw, geen servet, geen bestek. Bij 1 personeelslid liepen de eigen kinderen rond en werd daar aandacht aan besteed, bij een ander personeelslid zat de partner aan een van de tafeltjes en had het personeelslid alleen maar aandacht voor de partner. Komt niet professioneel over als personeel tijdens werktijd alleen maar de partner over de rug staat te wrijven en staat te knuffelen terwijl gasten moeten wachten op schoonmaken tafel, aanbieden kaart, bestelling en dat alles dan lauw tot koud is zonder servet / bestek. Tijdens ons bezoek was er met tussenpozen telkens een irritante hele hoge toon te horen, waarvan dat is is niet bekend
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We kwamen hier rond brunchtijd en hebben eigenlijk alleen maar koffie en een sandwich gegeten. Beide waren goed, de bediening accuraat en vriendelijk. Het decor van een historisch gebouw geeft extra cachet. Gezien het zeer gevarieeerde publiek voelt blijkbaar iedereen zich hier thuis. Ik had graag een omelet of roerei gegeten, een andere disgenoot had trek in een hamburger, maar onze uiteindelijke keuze (triple tosti en kipsandwich) was ook goed. Aan te bevelen!
Croque-Madame .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Heerlijk geluncht.
Ik had een lekkere wortel soep met kokos en koriander, heerlijke smaken.
Mijn partner nam een heerlijk broodje met zalm en citroencreme. Die crème was echt heerlijk, ben eigenlijk benieuwd naar het recept.
De bediening was vriendelijk. En de entourage altijd gezellig druk.
Kaij .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
In de Boterwaag waan je je in oude vervlogen tijden. Prachtig oud gebouw met hoge gewelfde plafonds. Vriendelijk personeel. Het eten is doorgaans redelijk tot goed. Veel biologische producten. Mijn grote liefde kiest voor een tournedos die geserveerd wordt met in de schil gebakken patatjes. Er zou iets meer variatie in groente bij mogen. Verder okay!
Ik heb zelf gekozen voor een Paella. Het is best moeilijk om ergens een echte goede Paella te krijgen. (zelfs in Spanje..) Deze Paella was redelijk gevuld met garnalen (iets te lang gegaard, waardoor wat taai),
schelpdieren, heerlijke chorizo worst, kipstukjes en venkelsalade. Wat mij betreft hadden er meer schelpdieren in mogen zitten, die waren goed op smaak. De Paella rijst was flauw. Niet helemaal wat het zijn moet. Ik zou er de volgende keer niet meer voor kiezen.
Het nagerecht: Goddelijke Nougatine parfait met (miniglaasje) boterbabbelaarlikeur van van Kleef. Zalig gewoon. Aanrader!! Vanwege de sfeer (en het heerlijke nagerecht) komen we hier zeker terug.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Dagje Den Haag met mijn dochter Rosanne. Wat een tegenvaller om er achter te komen dat zowel het Fotomuseum (Anton Corbijn) alsook het Haags Gemeentemuseum op maandag gesloten zijn... Maar in dit prachtige zomerweer geen straf om de stad een beetje te verkennen en rond lunchtijd neer te strijken op de Grote Markt op dit gezellige terras met vriendelijke bediening, dat mag gezegd worden! We hadden een prima lunch met spekpannenkoek, gerookte zalm met citroencrème, avocado en chilicress op biologisch (smakelijk!) brood, heerlijk met rosébier, en rosé. Alles tegen zeer schappelijke prijzen. Ja...die duiven en andere gevederde vrienden...daar vraagt niemand om. Maar wij hebben het in ieder geval niet echt als hinderlijk ervaren enne... de stoelen...die waren keurig schoon! Dank aan de dames van het personeel, in het bijzonder Lotte B die ook op afstand perfect in de gaten houdt wanneer een klant wenkt om iets bij te bestellen...want hoe vaak gebeurt het niet in de horeca dat er nèt wordt weggeblikt als er iets wordt bijbesteld... Leuke zaak, die Boterwaag!
Coniglia H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Eten bij de Boterwaag had ik al eens in de wintertijd gedaan. Dan zit je heel gezellig in de hoge vierkante ruimte met tafels alom. Nu met mooi weer zit je minstens zo gezellig op het terras onder grote vierkante parasols die op een koele zomeravond toch voor wat warmte zorgden.
Het eten was prima in orde. Zelf had ik een salade met pepesan van makreel, net niet te pittig maar wel goed op smaak, voldoende verse sla erdoorheen gemengd. Mijn tafelgenoten hadden meer dan voldoende aan hun Boterwaag salade. Een goede combinatie met blauwe kaas en allerlei verse groenten. Een beetje brood erbij had wel aardig geweest daar wij de salade als maaltijdsalade aten. Wel kregen we een karaf kraanwater waar we niet om vroegen maar dat was een prima afwisseling met het glas huiswijn dat een pinot grigio bleek te zijn en dat paste uitstekend bij beide salades. Knap uitgekozen als huiswit!

De bediening was vlot na een trage start waarbij ik naar hen toe moest lopen om te vragen of we konden bestellen omdat we daarna nog naar een voorstelling gingen. Het moet gezegd: vanaf dat moment werden we naar behoren bediend. Fijn!

Al met al: de Boterwaag voor alle seizoenen? Ja graag!
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Hier kom ik voor het decor. Hoewel de akoestiek om te janken is, zeker als er muziek (op te hoog volume) aanstaat. De bediening is al jaren een doorn in het oog. Wel/geen bediening? Snelheid is ver te zoeken. Vaak staat het personeel bij de bar met de rug naar de gasten toe. De prijzen zijn redelijk. Het eten is aardig. Buiten: op het terras zijn veel stoelen ondergescheten door de duiven. Niet gek, wel een aandachtspunt. Binnen: de tafels zijn vaak smerig, vooral in de naden.
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Ik heb vaker koffie of wijntjes gedronken hier, maar ik had nog nooit eerder het avondeten uitgeprobeerd. Het zit immers aan de grote markt met veel kroegvoedsel. We vonden het echter lekkerder en bijzonderder dan verwacht. Kruidige soep, goed gevulde en smaakvolle salades. Lekker buiten op de markt in de zomer en binnen in de grote ruimte met hoog plafonds,ruim opgezet en uniek.
Jacob70 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Eten bij de Boterwaag is altijd speciaal. Of je nu in de zomer of in de winter komt altijd aparte gerechten voor ieder wat wils en een goeie daghap. Het oude pand waar het zit gevestigd is tevens super. Alleen zomers is het jammer dat je zelf je drankjes aan de bar halen moet.
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
IK heb er zaterdag 9 mei alleen geborreld, wat bitterballen gegeten en met wat vrienden en aardige onbekenden gesproken.
De bediening is top; zij weten nog wat een korenwijn is en kunnen tenminste fatsoenlijk tappen en je op een goede manier te woord staan.
Ga zo voort.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Bij toeval hier terecht gekomen. Het eerste gedeelte zat helemaal vol met borrelaars. Achterin is het eetgedeelte. De bediening heeft het druk en het duurt dan ook heel lang voordat je iets kunt bestellen. De coq au vin bestaat uit paar stukje dij, beetje groente en héél veel zilveruitjes. Tafelgenoot had vis die een lichte chloorsmaak had. Kortom niet smakelijk. De tarte tatin was lekker maar 2 mm dik en dat voor € 6,10! Het kaasplateau was in orde. Na weer heel lang wachten konden we uiteindelijk afrekenen. Jammer wel mooie plek.
Saskia-37 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Op een doordeweekse dag hier met een collega hier binnen gegeten. Ik koos voor de magret de canard (eendenborst) deze was goed bereid en kreeg verse daggroente bij en kreeg er ook nog huisgemaakte bio frietjes bij, wat een aparte goede smaak had dit al. Het vlees was lekker rosé gebakken en mals. De bediening was vlot en attent en stond telkens vrolijk aan tafel als wij hun nodig hadden. Bij de koffie namen we nog een huisgemaakte appeltaart, lekkere verse appelsmaak met een vleugje kaneel en dit alles niet te zoet, goede combinatie. Mooi nostalgisch pand midden in de stad van Den Haag . Afsluiter van een geslaagde avond.
Johanneke B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Hier heerlijke geluncht met een Salade de Boterwaag. Een echte aanrader! Alles vers, subtiel van smaak en mooi portie voor een redelijke prijs. Ook de verse muntthee en koffie smaakte prima.

Bediening was vriendelijk en attent.

Het decor is geweldig! Maar wat wil je ook in zo'n mooi oud pand: het ademt vanzelf al sfeer uit. Ook het terras buiten is fijn om te zitten.
Figo99 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Zeer mooi pand, hoog plafond, enige minpunt is de akoestiek, vooral als het wat drukker is.
Bediening is niet gewend aan het helpen aan tafel zoals op de rest van de grote markt. Heb 4x om drinken moeten vragen, eten daarentegen is geweldig, alleen iets grotere porties, want de spaghetti vongole is perfect alleen te weinig.
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Leuk Grand Cafe. Prima bediening. Prosecco eigenlijk alleen per fles maar ach het is kerst dus we schenken wel even twee glazen. Kijk, zo hoort het in crisistijd. Service!
John M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
heel lekker gegeten in deze oude boterwaag gezellige drukte, we hebben gekozen uit de nieuwe kaart, o.a een heerlijke biefstuk met gemende wok groente, en de zalm op de huid gebakken was ook heerlijk,
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
De kracht van succes ligt vaak in de herhaling. De Boterwaag herhaalt het concept en haar kaart voor een groot deel al heeeel lang. Afgelopen vrij voor het eerst in 5 jaar weer eens bij De Boterwaag gegeten. Nog steeds een prachtig pand, prima scheiding tussen 'eetgedeelte' en de 'kroeg'. Het prachtige oude pand heeft een heerlijk karakter en geeft 'iets' speciaals mee aan een bezoek, nadeel is wel met de enorme hoge plafonds dat het vrij rumoerig is.

Service is prima, maar men weet elke keer nieuwe hippe mensen in de bediening te vinden. Lekker alternatief, gemoedelijkheid en klantgericht.

De kaart biedt prima keuzes, naast de kaart nog daggerechten. We kozen voor lamshaasjes en uiteraard de Boterwaag Salade (zonder blauwe kaas). Heerlijke desserts witte chocolade cheesecake en ananas met kokos-makroon. Prima keus en smaakte prima.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Ik heb er jaren om de hoek gewoond en heb er dan ook heeeel vaak gegeten. Altijd lekker, meestal snelle bediening, fijne sfeer en super aardig restaurant personeel. Ik kom er niet meer vaak, maar blijft een favoriet! Kan het iedereen aanraden en heb er ook heel wat buitenlandse collega's laten eten.

Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat het soms erg rumoerig kan zijn, dus ik zou er met mijn ouders (beetje doof en met gehoorapparaat) of gezelschap groter dan 6 personen niet zo snel gaan eten, omdat gesprekken dan wat moeilijker gaan, maar locatie an sich is top en pand is prachtig.
A M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Volgens mij(n ervaring) blijft dit een prima locatie voor een uitstekende lunch, zo ervoer ik opnieuw. Mijn 'broodje' is absoluut meer dan dat je in eerste instantie zou verwachten: het blijkt een ware maaltijd. Vooral het brood zelf smaakt zó ontzettend lekker; ik zou bijna mijn dagelijks brood bij hun leverancier willen halen. Ook mijn tafelgenoot is bijzonder te spreken over zijn drie etages tellende clubsandwich. De omvang is van onze beide gerechten is zo royaal, dat we eerste uren zeker niet aan eten hoeven te denken, concluderen we na het smaakvol nuttigen er van. De uitstraling van dit etablissement kan wat meer hebben, maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat het een oud en daarmee ook donker gebouw is. En ook al is het relatief rustig, de bediening kan net iets meer attent zijn. Ik vind het tenslotte wel frappant dat de mensen die hier negatief schrijven, dat vooral over het avondeten zijn; zou er een wisseling in de keuken zijn qua lunch en diner?!