Over restaurant Café Restaurant Braque

Laat je meevoeren

Als je over de Albert Cuyp loopt en je ziet een rode luifel ben je bij Braque. Geïnspireerd op de klassieke Europese keuken serveren ze hier bekende bistro gerechten als bouillabaisse, steak frites of oesters. En met een early bird menu kun je vroeg voor een gereduceerde prijs terecht. Leuke treincoupe zitplaatsen, glas-in-lood en een goed gevulde (cocktail)bar zorgen voor een fijne sfeer!

Meer informatie over restaurant Café Restaurant Braque

Tram 16 & 24
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 01:00

M.J. F.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Niet heel speciaal, maar wel goed en mooi klaargemaakt. Fijne sfeer, mooie inrichting.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
De steak tartaar was echt perfect, de bouillabaisse heerlijk en het snickers-dessert om je bord bij af te likken! Leuke bediening, lekker brood en tafelwater wat steeds werd aangevuld. Hele fijne avond gehad hier, tot de volgende keer!
Overhoeks H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
alles goed echter wat mij helaas ( in amsterdam althans) vaker overkomt :
de portie van de vis is Bijzonder klein waardoor ik een hongerig gevoel overhoud
en mij de vraag oplevert waarom zo weinig oftewel hoeveel wil jij verdienen
aan de vis , ik at scholfilet .
Yob D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Na zeer lange tijd weer een keer bezocht. En overall een prima avond. Eten verzorgd en lekker. Nog steeds de Vitello vooraf exact hetzelfde, ongewijzigd zalig. Wel inmiddels fors ad prijs. De hoofdgerechten zelf netjes geprijsd, maar wel heel sec. Je moet alle bijgerechten bijbestellen (salade trouwens erg lekker). Maar met de prijzige wijn/glas viel de eindrekening toch ietsje tegen. Muziek stond ook erg hard (funk/soul). Past meer bij vrijdagavond na 23u dan woensdagavond 20u. Bediening jong, maar zeer vriendelijk. Alles bij elkaar toch fijn adresje en inmiddels gewoon paar dagen van tevoren nog te reserveren. Blijft dus zeker op mijn adhoc shortlist.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige, ongedwongen ambiance. Omdat we aan een kleinere tafel moesten zitten wegens een miscommunicatie kregen we een fles wijn gratis! Super service!

We komen graag nog eens terug. Wel tijdig reserveren want tot 's avonds laat was het heel druk.
Arjan T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Alles was perfect klaargemaakt. Van de patat tot de bloemkool en vooral de cote de boeuf. Die had een lekkere grill smaak, was mooi rood, super mals, maar niet te bloederig. De bediening was erg vriendelijk en de wachttijd precies goed. Echt een aanrader.
Yomel .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Uitstekend gegeten voor een een goede prijs (met zijn tweeën 100 euro 3 gangen incl drank). Heerlijke oesters, uitmuntende steak tartaar -daaraan herken de de goeie keuken!- en buitengewoon smaakvolle en malse tournedos. Dit begeleid door heerlijke wijnen (per glas dus leuk om verschillende wijnen te proeven e) en alles opgediend door vriendelijk personeel in het juiste tempo. Wat een pareltje daar in de Pijp, waar de concurrentie best groot is. Aanrader! Ik heb meteen gereserveerd voor een etentje met mij vriendinnen!
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Bij aankomst werden we heel vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Het interieur ziet er gezellig uit: ongedwongen sfeer. De bediening was heel aardig en attent en dat bleef de hele avond ook zo, ondanks toenemende drukte. Er werd meteen een fles leidingwater op tafel gezet; top! De kaart is niet uitgebreid maar wel met mooie gerechten. Ik was er met mijn man en onze dochter en als voorgerecht hadden we gekozen voor bouillabaisse, escargots en mosselen. Alles heerlijk vers én lekker. Als hoofdgerecht 2x cote de boeuf en steak tartare: prima! Prijs-kwaliteit heel goed. Kortom: een adres om terug te gaan!
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Zeer aangenaam, lekker druk en goeie eerlijke gerechten. Bediening zeer attent, maar wel veel verschillende personen aan tafel gehad. Maar verder was alles dik in orde, voor de snellere hap ook erg geschikt!
M.N. S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Voor het eerst bij Braque gegeten. De sfeer is er gezellig en de tafeltjes staan er gelukkig niet heel dicht op elkaar. De bediening was erg vriendelijk en zetten bij binnenkomst meteen een fles water en een broodmandje neer. Top! Het eten was erg lekker en meer dan genoeg. Kortom een prima restaurant en ik ga er zeker nogmaals eten.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We werden zeer vriendelijkst welkom geheten. Zonder te vragen kregen we een flesje water op tafel. Dit werd elke keer weer gevuld. Voorgerecht: gazpacho was fris en smakelijk, steak tartaar super mager en heerlijk. Hoofdgerecht, het dagmenu wild zwijniet van de bout gesneden. Heerlijk mals en lekker gekruid. Witlofsalade was heerlijk fris. De aardappels vielen tegen. Gelijk goed gemaakt met een prima espresso. Een aanrader dus!
Govert Jan B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Het is altijd erg prettig als een restaurant een 'concertmenu' heeft want dat scheelt een hoop onderhandelen en afwachten of de bediening het toch begrijpt.
Braque heeft daar een prima mooigeprijsd 3 gangen menu voor en we konden 740 pm rustig naar het Concertgebouw kuieren voor ons concert.
De Bouillabaise was uitstekend. Omdat ik die zelf vaak maak weet ik hoe moeilijk het is om die echte typerende smaakt te treffen. Er had iets meer met safraan gewerkt mogen worden. De rouille was echter beneden de maat. Tomatenpuree met een achteraf vissmaakje. Jammer. De intense smaaksensatie van de vissoep moet alsware een echo krijgen in de rouille die ook flink scherp moet zijn.
De buvette was een aanrader, mag vaker op de menu's in NL, want de goede maar saaie biefstuk etc. kennen we nu wel. De patat was perfect met een echte Vlaamse fritessaus.
Mijn partner nam de zeewolf op een bietenrissotto op prei. Mooei eenvoudige maar goede combi. Groente groente en nog eens groente, dat moet toch echt de toekomst zijn van he horeca en ons milieu.
het toetje was niet bijzonder maar prima.
De wijn in losse glazen stelde alles naar boven bij. Concertgangers nemen geen fles want dan val je in slaap. En hier waren zowel in rood als in wit heel mooie verrassende dingen te krijgen. Een voorteffelijke Pinot noir uit NSealand, een zeer bijzonder Pinot grigio, Weissburgunder dus, uit de Pfaltz.
Een zeer goede zaak, met d e eenvoud van de schilder Braque en vooral zonder capsones. Schaars in Amsterdam.
Wildzwijn .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Ja, ja, ja! Zelden dat zowel eten, bediening en het gezelschap tezamen in kwaliteit overeenkomen. Ik kwam voor de tweede keer en wat een geruststellende gedachte: je kunt hier dus altijd lekker eten en drinken. We hadden de bavette van rund met de romigste aardappelpuree en heerlijke peentjes (wisselend vleesgerecht). De wijnen zijn wauw, dragen bij aan de smaakervaring, en om een goed wijnadvies zit je hier nooit verlegen. En als afsluiter de scropino van grapefruit - een toetje - die catapuleert je naar de zevende hemel. Absolute aanrader.
Annekedevisser .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
de ravioli met tomaatjes en basilicum en kaas was super.
ook het vlees was veel, staartstuk, en heel goed , met lekkere rosti
Anna1072AK .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Braque! Bijzondere en 'gewone' gerechten met bijpassende goeie wijnen. Er wordt duidelijk veel aandacht besteed aan de gerechten en als het nodig is rekening gehouden met speciale wensen. Heel vriendelijke, kundige bediening en goeie relaxte sfeer. Ruimer opgezet dan de meeste zaken in deze populaire wijk : De Pijp. Warme inrchting en mooie toiletten.
We gaan zeker terug!
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
We hadden een vijf-gangen menu buiten de normale kaart om. Iets van een tijdelijke actie, waarbij Braque kennelijk iets anders wil serveren dan de gebruikelijke bistro-gerechten. Wat ze goed afging, al vloog het soms wat uit de bocht (bijvoorbeeld met een wel zo zure makreel dat je die niet meer proefde). Met een goed en betaalbaar wijnarrangement en een prettige bediening. Al blijft het wat mij betreft meer een heel goed eetcafe dan een verfijnd restaurant.
Marjon D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Heel fijn restaurant met super lekker eten en heel attent en aardig personeel. Wij zijn hier al vaker geweest en zullen zéker terugkomen. Wat ook belangrijk is: schone, ruime toiletten (ja, er zijn 2 damestoitetten!) en genoeg ruimte tussen de tafels.
Barthelthuis .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Leuk restaurant in de pijp. Een prima ervaring, goed eten, leuke en vlotte bediening en prima sfeer! aanrader voor prima prijs/kwaliteit!
Nico L.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Braque is een wat uit de kluiten gewassen eetcafe. Prettige ambiance, goede bediening en prima keuken voor een normale prijs.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Superlekker gegeten. Goede prijs/kwaliteit verhouding vriendelijke bediening en gewoon gratis water en niet zo'n belachelijk duur fles water op tafel. Geen lange wachttijd. De coquilles waren een echte aanrader evenals het heerlijke dessert,snickerijs. wij (2 dames uit Brabant) komen zeker nog eens terug als we weer eens naar Amsterdam gaan.