Café-Restaurant Amsterdam

Watertorenplein 6 1051 Amsterdam Nederland Kaart
31-206822666

Over restaurant Café-Restaurant Amsterdam

Klassieker in West

Klassieker krijg je het niet. Fruits de mer, steak tartare, garnalencroquetjes, caesar salade, crème brûlée, het menu staat vol met dit soort evergreens. Eten waar je gelukkig van wordt, pure comfort food! Neem er een lekker biertje of glas wijn bij en je bent diep tevreden. Bij mooi weer is terras een echte aanrader!

Meer informatie over restaurant Café-Restaurant Amsterdam

Maandag t/m Donderdag 10:30 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 10:30 - 01:00

Steven E.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Prachtig restaurant, heerlijk eten. Laten we daar mee beginnen. De service kan echter beter of is eigenlijk typisch Nederlands. De dame van de ontvangst was gestrest en liet dit blijken. Het zijn jongedames in de bediening die wel hard willen werken, maar het loopt nog niet helemaal soepel. Bestelde drankjes werden vergeten, bordjes en bestek werden niet gedekt voor het voorgerecht en lege glazen worden niet gezien. Mooi voorbeeld bij het afrekenen: serveerster: 'U kunt alleen met pin betalen, voor cash moet u even naar binnen lopen....' Verder een heerlijke avond gehad en ik kom zeker terug.
Rikie S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
vooral de visgerechten zijn aanrader! Helaas laatste twee bezoeken wat onvriendelijke bediening, gastvrijheid was ver te zoeken, als het druk werd moesten we naar andere tafel in schaduw vertrekken (?)en een andere maal werd medegedeeld dat indien we buiten begonnen aan diner we niet halverwege naar binnen mochten verkassen. Hopelijk waren dit negatieve uitschieters want Amsterdam is en blijft een fijne stek om te eten.
Carlo B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
DIt is een plek waar je prima spontaan of wat vaker heen kan om een vork te prikken. Het heeft een prachtig terras buiten aan het water, maar ook van binnen is het schitterend. De menukaart biedt wel erg veel keuze, iets dat je meestal niet ziet in een goed restaurant, maar desondanks was hetgeen ik heb gegeten elke keer prima. Niet heel bijzonder, maar gewoon goed. Ook doet het jonge personeel goed z'n best voor je en zijn ze erg vriendelijk.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gisteren werden wij getrakteerd op een etentje in cafe restaurant Amsterdam. We hadden niet gereserveerd, maar kregen snel een tafel. De burgemeester was er ook. Bediening was vriendelijk en redelijk snel. Het eten was wederom goed. Ik had de steak tartare. De rest gegrilde zalm, en slibtong en visnuggets met patatjes en appelenmoes. Visnuggets waren iets te tam. Nagerecht bestond uit warm appelgebak, blanke dame en een koffie verkeerd. Entourage blijft top.
Smulpaapinnetje .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Kom er al jaren, blijft elke keer weer een feestje! Op zaterdag 16 juli extra omdat mijn vader 65 werd. Na een meer dan mislukte poging om "maar eens iets anders te proberen" van Amsterdam Oost als een speer naar Amsterdam West te rijden, om daar zeer warm te worden ontvangen bij Amsterdam. Tafel stond klaar, lief kaartje erop voor de jarige, heerlijk gegeten, vuurwerk in het toetje. Voortaan dus gewoon meteen naar Amsterdam!
Het eten is weer helemaal als van ouds. Enorme schotel fruit de mer was om te smullen.
Bediening is inderdaad jong maar worden prima begeleid door de ervaren krachten.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Hier komt de familie Schlemmer al jaren (vanaf dat onze zoon in de triptrap kon zitten) en het blijft er goed toeven. Inmiddels heeft grootmoeder Schlemmer het ook ontdekt, en vierde ze er haar negentigste verjaardag. En zo geduldig als de bediening vroeger met de kleine Schlemmertjes was, is het nu met de oudere Schlemmers. Met een slimme, iets kleinere kaart is het mogelijk om de hele groep van twintig familieleden netjes op tijd het eten voor te zetten. Op verzoek komen er scherpe messen bij de biefstukken en steaks (waarom niet automatisch?). Wel automatisch komen brood en kraanwater. Topper als toetje zijn de voortreffelijke zelfgemaakte slagroomtruffels.
AdBorrelnoot .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Een uniek en prachtig pand met een inrichting en beleving die je soms doet vermoeden dat je in Frankrijk aan het dineren bent. Het feit dat de tafels hier op een doordeweekse dag bijna allemaal bezet zijn, geeft aan dat men hier goed bezig is. De bediening is vlot en vriendelijk, de gerechten betaalbaar en (h)eerlijk.
Vermeer12 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
met collega's hier gegeten, en het is erg tegen gevallen, de ravioli's zijn droog en weinig smaak, vlees doorbakken en taai, de bediening personeel jong en ongeïnteresseerd, erg jammer,
Hh020968 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Leuke sfeer, prima kaart alleen speelde de drukte vandaag parte. Koud eten, onverzorgde opmaak,gehaast personeel, meerdere malen om een bestelling moeten vragen etc. Liefde voor het product en klant ontbrak echt vandaag, zelfs bij reclameren. Mag m.i. niet voorkomen , zelfs bij grote ketens ervaar ik een nog betere kwaliteit. Wellicht een moment opname, een reactie op dit bericht zal bepalen of we nog eens komen. Kom op mensen, zo ga je niet producten en gasten om!
Geachte proever, het was inderdaad een (te) drukke avond, wij hadden zelf ook door dat vele zaken niet op rolletjes liepen en we te weinig aandacht hadden voor klachten, problemen, checks van eten etc. Het was overigens voor velen wél een geslaagde avond, maar dat kwam ook omdat er veel "geslaagden" kwamen eten.
Het spijt mij enorm dat u slachtoffer werd van onze falende logistiek, ik verzeker u dat wij met man en macht aan kwaliteit op elk front werken.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het was een mooie zaterdagavond en heerlijk weer. Om deze reden hebben we een tafeltje genomen, buiten, gezellig aan de waterkant. Het was goed toeven daar in het zonnetje. De bediening was vlot en heel gezellig. Wat veel restaurantjes in Nederland proberen te imiteren is de sfeer van een Franse bistro. Nou dat bereiken ze hier heel goed. De vlotheid van bedienen is daar een belangrijk onderdeel van, maar natuurlijk ook het eten. Iets "very French" als entree de "oeufs au mayonaise, hoe traditioneel wil je het hebben. Simpel, maar met een beetje grof zout en een stukje brood een echte Franse starter. Als hoofdgerecht dan de steak tartare, zalig. Kan niet anders zeggen. Toe koffie met een overheerlijke eigen gemaakte truffel. We hebben een heel plezierige avond gehad. De volgende keer proberen we het binnen. Tot ziens!
Beste Fransoos, dank voor de super positieve berichten, dit is precies wat wij bedoelen en het is fijn dat er ook op IENS wordt geschreven als het wél helemaal lukt allemaal! Mijn avond is goed, tot een volgende keer, milene hoving
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Wat een prachtige locatie! Vlakbij het Westerpark Ondanks date het een erg groot restaurant is was de bediening snel en vriendelijke. Het was druk met mensen voor de zondagse lunch maar het eten en drinken was er vlot. Het was lastig kiezen uit de overvolle kaart maar uiteindelijk kozen we voor een omelet met truffel en een Caesar salade. De Caeser salade is een van mijn favoriete salades, en hij smaakte ook hier prima!
FoodieSchiedam .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Dit restaurant is mijn favoriet als ik met een grote groep in Amsterdam wil eten. Enorme ruimte, prachtig ingericht, met een bar waar je aan kunt staan of zitten totdat het hele gezelschap binnen is. De kaart voor groepen biedt voldoende variatie. Het eten is basic en goed. Vlotte bediening die soms iets vergeet, maar gezien het grote aantal tafels en gasten en de vriendelijke uitstraling is ze dat graag vergeven. Klassiekers zoals de artichok zijn elke keer lekker. De laatste keer probeerden we als toetje de biologische chocolade; dit bleek een hele reep, met wikkel en al op een bordje, waar de meningen nogal over verdeeld waren. We hebben de meeste omgeruild voor een ander nagerecht.
Kit30 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
De service was prima, erg vlot allemaal. De locatie is prachtig en mooie plek. Vooral makkelijk voor grote groepen, plus goed toegankelijk voor een rolstoel! Pluspuntje. Het eten was wat matig, asperges te gaar gekookt en spinazie bitter en smaakloos. De vis was in het midden nog rauw. Het bedrag was wel erg hoog voor wat we ervoor kregen.
Carin Stoop G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Amsterdam is zo'n beetje de Nederlandse versie van het Parijse Chartier. De menukaart staat bol van heerlijke klassiekers waartussen het moeilijk kiezen is. Het eten was goed. De grote zaak ik heerlijk ruimtelijk en vol met gezellig geroezemoes. en bestekgeklater. Bediening was vlot en terzake. Het was fijn hier weer eens te zijn
Dank je wel Carin voor de aardige recensie, en dat op vrijdag de 13e!
hoop u snel weer te zien en gaat het niet goed: direct melden bij de directie!
Bi3 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Prachtig restaurant, wat eerst een oud machinepompgebouw was.
Simpele, klassieke kaart met redelijk eenvoudige gerechten die smakelijk zijn.
Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar eerlijke seizoensgerechten.
Erg druk en rumoerig. Geen aanrader voor een romantische avond, aangezien de tafels dicht op elkaar staan.
Bediening jong en soms wat onervaren.
Geachte proever, dank voor positieve woorden, hoop u snel weer te zien, met vriendelijke groet, Milene Hoving
Gerald J.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
De sliptongetjes waren meer dan goed lekker stevig en perfect gebakken. Bediening is zonder
meer attent en correct maar niet te formeel. Precies zoals het hoort in een brasserie. Blijf zo dan blijven we komen. Een stukje Parijs in Amsterdam. Wanneer heb je er niet gegeten?

Geachte proever, dank voor de positieve woorden, en ja, wij zijn vast van plan om op de 20 jaar geleden ingeslagen weg dóór te gaan! Met vriendelijke groet, Milene Hoving
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vooropgesteld: prachtige plek. Heel groot, maar tegelijkertijd intiem. Service was niet goed. Onervaren, niet oplettend, tafel stond helemaal vol met lege borden en glazen die niet uigehaald werden. Bij het brengen van nieuwe frietjes & salade (heel lekker) werden de 'nieuwe' bakjes op de 'oude' bakjes gekwakt. Er is niet gevraagd of we nog wat wilde drinken, en of het eten uberhaupt gesmaakt heeft. Tevens hele slome uitstraling. Zonde, want er is zeker potentie
Geachte proever, wat een domper! Voor u, ook voor ons, want een 1 is niet best. Kunt u mij mailen welke tafel u zat dan kan ik uitzoeken waarom het allemaal zo fout ging. Met vriendelijke groet, milenehoving@gmail.com
Mark1213 B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Een groot restaurant in een monumental pand.Bediening prima en servicegericht.
Water op tafel,brood en boter en frietjes komen zonder extra kosten.
Het eten komt zeer snel, binnen 10 minuten op tafel en is smakelijk maar niet verfijnd.
Daarvoor moet je niet komen maar voor een snelle en goede maaltijd wel.
Minpuntje is de prijs van de wijnen, 29.50 euro voor een fles huiswijn is te hoog.

Geachte proever, dank voor de positieve reactie. Toch even een aanmerkinkje: een LITER huiswijn (dat zijn 8 glazen, in een fles zitten 6 glazen) kost € 29,00, dat is € 3,75 per glas, zeer goede kwaliteit, dat is een zeer gangbare prijs. Onze andere huiswijnen gaan per fles, die kosten € 23,50, € 3,95 per glas. In mijn ogen dus een beetje onterechte kritiek! Met vriendelijke groet, Milene Hoving
George D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Gewoon een prima restaurant in een erg leuke entourage. Ondanks de grootte en de hoogte geen acoustische problemen. De kaart is niet extreem bijzonder, maar prima. De lokatie leent zich ook prima om met een wat groter gezelschap te komen eten. Parkeergarage in de buurt.
Beste Georgedeb, dank voor goede recensie! Hoop u snel weer te mogen ontvangen! Met vriendelijke groet, Milene Hoving
Rick L.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Het blijft een unieke plek. Een voormalig pomphuis van de Amsterdamse Waterleiding. Vroeger kwam ik er vaak. Dat is misschien wel 10 jaar geleden. Met mijn toen nog jonge kinderen. Die vonden het er leuk. De enorme hal is avontuurlijk en toch intiem. De kaart is voor mij niet merkbaar veranderd. Zelfde logo en Lay out. Dat geeft iets vertrouwds, hoewel ik het avontuur niet schuw als ik uit eten ga. Typisch Franse (soms volkse) gerechten staan nog steeds op de kaart. Briljante Ceasar Salad vooraf. Veel grote stukken ansjovis er in. Daar houd ik van. Voor mijn tafelgenoot een steak frites, voor mij de gegrilde zwaardvis. Die was precies goed. Ook de porties zijn gul bemeten. Zonder gezeur van bijbetalen voor een noodzakelijk garnituur. Het zit er gewoon bij. Ik neem nooit een dessert. Verloren tijd en onnodige calorieën. Mijn enige zwakte op dit terrein is Crème Brûlée. Die is in Café Amsterdam de zonde waard. Je kunt het echt goedkoop houden (wat zeker kan bij café Amsterdam), een hoofdgerecht voor 14/15 euro is niet duur, zeker niet als je de kwaliteit in aanmerking neemt. Dan moet je geen Sancerre nemen bij je visje. Dat kost, maar dat weet je. Wel leuk is, dat het gewoon als open wijn te krijgen is.
De bediening is wat van het enthousiasme die het vroeger had kwijt. De vroeger zeer goed begeleide jonge mensen in de bediening, lijken wat slomer, minder alert geworden.
Al met al blijft Café Amsterdam een geweldig restaurant waar de eenvoudige Franse keuken, met onverminderde kwaliteit wordt gevoerd. Een aanrader dus!
Geachte proever, dank voor de positieve woorden, jammer dat u wat vermoeide medewerkers trof. Het was onverwacht wat rustiger dan verwacht, en dan is het heel lastig om het tempo er in te hoiden, maar dat had wel gemoeten natuurlijk, excuus daarvoor. Binnenkort zijn de asperges er weer, hoop u dan wederom te mogen ontvangen, met vriendelijke groet, Milene Hoving