Café-Restaurant Amsterdam

Watertorenplein 6 1051 Amsterdam Nederland Kaart
31-206822666

Over het restaurant Café-Restaurant Amsterdam

Klassieker in West

Klassieker krijg je het niet. Fruits de mer, steak tartare, garnalencroquetjes, caesar salade, crème brûlée, het menu staat vol met dit soort evergreens. Eten waar je gelukkig van wordt, pure comfort food! Neem er een lekker biertje of glas wijn bij en je bent diep tevreden. Bij mooi weer is terras een echte aanrader!

Meer informatie over restaurant Café-Restaurant Amsterdam

Maandag t/m Donderdag 10:30 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 10:30 - 01:00

6,8
6,8

Jouw recensie over het restaurant Café-Restaurant Amsterdam

Ad V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Na alle minder enthousiaste reacties, dan nu een heel positieve! Wij hebben hier uitstekend geluncht. Een voorafje van garnalenkroketjes. Ze zijn klein - maar dat staat al op de kaart aangegeven - maar smaken uitstekend. Ze worden geserveerd met lekker veel gefrituurde peterselie en een schijf citroen, prima! Goede brood met lekkere gezouten boter en fijne olijfolie maken de feestvreugde compleet. Als hoofdgerecht was er buiten de kaart pasta met truffel... die was heel simpel, maar ook gewoon heel goed. Een goeie portie, ruimschoots bestrooid met verse truffel, zo wil je het. Wij dronken een per glas te bestellen Viognier die bij zowel bij voor- als hoofdgerecht uitstekend smaakte. De bediening was vlot en attent. Wij komen terug!
Jan Willem V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Bij binnenkomst voordat je zit en jas uit hebt wordt er al gevraagd wat je wil drinken. Bediening nogal amateuristisch, half glas wijn over tafel met opmerking ' moet je een servet' en 'ik ken mijn eigen krachten niet'. Gegrilde tonijn koud van binnen en nogal simpele salade. Minstens door 6 verschillende medewerkers bediend en gevoel snel te moeten dooreten. Hier opmerking over gemaakt en kreeg excuses dat het druk was. Al met al een teleurstelling en zeker gezien prijs kwaliteitverhouding geen aanrader.
Suzanna V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Ik ben hier voor het eerst geweest met mijn vriend, om mijn verjaardag te vieren, maar hier kom ik dus nooit meer.
Eerst aan de bar wat gedronken, maar het barpersoneel was niet echt vriendelijk.
Vervolgens stikt het van de kinderen, het leek wel een camping.
Mijn voorgerecht carpaccio, waren een paar lullige lapjes vlees op een kilo sla, dat viel al tegen.
Vervolgens het hoofdmenu, we hadden de hamburger, maar ook die bleek niet naar wens, te klein en te simpel, de friet was gewoon diepvries, en ook geen aparte saus voor de burger.
Het toetje had ik de dame blanche, gewoon in een glas, hoe simpel kun je het hebben, niet mooi geserveerd en ook wederom niet naar wens.
Ook moest je snel eten, want voor je het weet halen ze je bord weg, nee zeker geen goede ervaring, ook het personeel mag wel wat vriendelijker.
markdutch .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Wat een ongelooflijke slechte ervaring. Fantastische plek, maar mijn god. Zowel eten als bediening is ongelooflijk slecht. De lamskoteletten waren well-done en taai. De vier blaadjes goedkope sla erbij als groente bij het gerecht maakte het niet beter. Nadat ik dit aangaf kreeg ik 1 nieuwe lamskotelet, deze was wel iets beter, maar nog steeds niet goed. De bediening is voornamelijk onbeholpen op een enkeling na. Ik kan talloze voorbeelden opnoemen, maar laat ik er 1 noemen: Een van de serveerders vroeg wat ik niet goed aan de lamskoteletten vond en ging vervolgens één van de koteletten die ik had laten staan met twee handen oppakken van het bord (deze stonden inmiddels een half uur op het bord, want ik was al klaar met eten) en ging het eten aan onze tafel (staand dat wel). Vervolgens zei die: ik vind het prima smaken. Hij zei: smaken verschillen, maar ik vind het prima smaken. Hij vervolgde dat de koteletten van de rekening gehaald werden. Nou ja, een beetje een absurde ervaring zo'n ober.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Bijzondere locatie, oude industriële fabriek, reden om te gaan! Echter de service en het eten is niet heel erg bijzonder. Er zijn veel meer veel betere restaurants.
Olivier O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Een prachtig pand , het is een omgebouwde loods of fabriek als ik het goed gehoord heb! kwam hier vroeger als kind al vaak met mijn ouders! En in die tijd was de kip met friet en appelmoes al erg lekker! En nu ik wat ouder ben is het nog steeds zeker niet slecht! Het blijft een café restaurant dat niet super speciaal of buitengewoon goed is, maar ik ga er nooit teleurgesteld weg! Het eten is prima en de prijs kwaliteit verhouding erg goed! Ook de wijnen zijn heel goed voor zo'n "eetcafé"! Kom hier graag voor de fruit de mer en voor de kalfshersentjes die je zo goed als nergens anders kan krijgen! Ook is de ruimte zelf zo ontzettend mooi en intimiderend! Kom hier (als horeca ondernemer zelf) al jaren graag, zelfs al voor dat ik zelf in de horeca actief was en ook al als kind!!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Café-Restaurant Amsterdam is gehuisvest in de voormalige machinekamer van het Amsterdamse waterleidingbedrijf, een zeer hoge ruimte waarin men oorspronkelijke apparatuur zoals takels, lieren, pompen en een dieselmotor heeft behouden. Ik hou hier van. De ruimte is groot en in het restaurantgedeelte zijn de tafeltjes van tafellinnen voorzien. Minder vind ik de kubus van spaanplaat waaromheen de bar is geplant en waarin zich de keuken bevind. Het personeel kwam niet al te kwiek over en het leek wel alsof ze het vervelend vonden dat er gasten waren. Mijn omelet met ham en kaas en geserveerd met Franse frietjes en sla was oké maar beslist niet bijzonder (en Franse frietjes horen wat mij betreft zelfs helemaal niet thuis in een restaurant).
Odette V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Hoe is het mogelijk dat het hier zo druk is?! Een gemiddelde VanderValk is ruim beter. Arrogante, ongeïnteresseerde medewerkers (op een uitzondering daargelaten); eten dat zonder aandacht op een bord is gekwakt en ronduit smakeloos en van matige kwaliteit is. Met als dieptepunt de fruits de mer: die waren ontdooid wat de smaak en textuur vermoord heeft. Zo zonde van zo'n prachtige locatie!
steven E.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Prachtig restaurant, heerlijk eten. Laten we daar mee beginnen. De service kan echter beter of is eigenlijk typisch Nederlands. De dame van de ontvangst was gestrest en liet dit blijken. Het zijn jongedames in de bediening die wel hard willen werken, maar het loopt nog niet helemaal soepel. Bestelde drankjes werden vergeten, bordjes en bestek werden niet gedekt voor het voorgerecht en lege glazen worden niet gezien. Mooi voorbeeld bij het afrekenen: serveerster: 'U kunt alleen met pin betalen, voor cash moet u even naar binnen lopen....' Verder een heerlijke avond gehad en ik kom zeker terug.
Rikie S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
vooral de visgerechten zijn aanrader! Helaas laatste twee bezoeken wat onvriendelijke bediening, gastvrijheid was ver te zoeken, als het druk werd moesten we naar andere tafel in schaduw vertrekken (?)en een andere maal werd medegedeeld dat indien we buiten begonnen aan diner we niet halverwege naar binnen mochten verkassen. Hopelijk waren dit negatieve uitschieters want Amsterdam is en blijft een fijne stek om te eten.
Carlo B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
DIt is een plek waar je prima spontaan of wat vaker heen kan om een vork te prikken. Het heeft een prachtig terras buiten aan het water, maar ook van binnen is het schitterend. De menukaart biedt wel erg veel keuze, iets dat je meestal niet ziet in een goed restaurant, maar desondanks was hetgeen ik heb gegeten elke keer prima. Niet heel bijzonder, maar gewoon goed. Ook doet het jonge personeel goed z'n best voor je en zijn ze erg vriendelijk.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gisteren werden wij getrakteerd op een etentje in cafe restaurant Amsterdam. We hadden niet gereserveerd, maar kregen snel een tafel. De burgemeester was er ook. Bediening was vriendelijk en redelijk snel. Het eten was wederom goed. Ik had de steak tartare. De rest gegrilde zalm, en slibtong en visnuggets met patatjes en appelenmoes. Visnuggets waren iets te tam. Nagerecht bestond uit warm appelgebak, blanke dame en een koffie verkeerd. Entourage blijft top.
Smulpaapinnetje .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Kom er al jaren, blijft elke keer weer een feestje! Op zaterdag 16 juli extra omdat mijn vader 65 werd. Na een meer dan mislukte poging om "maar eens iets anders te proberen" van Amsterdam Oost als een speer naar Amsterdam West te rijden, om daar zeer warm te worden ontvangen bij Amsterdam. Tafel stond klaar, lief kaartje erop voor de jarige, heerlijk gegeten, vuurwerk in het toetje. Voortaan dus gewoon meteen naar Amsterdam!
Het eten is weer helemaal als van ouds. Enorme schotel fruit de mer was om te smullen.
Bediening is inderdaad jong maar worden prima begeleid door de ervaren krachten.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Hier komt de familie Schlemmer al jaren (vanaf dat onze zoon in de triptrap kon zitten) en het blijft er goed toeven. Inmiddels heeft grootmoeder Schlemmer het ook ontdekt, en vierde ze er haar negentigste verjaardag. En zo geduldig als de bediening vroeger met de kleine Schlemmertjes was, is het nu met de oudere Schlemmers. Met een slimme, iets kleinere kaart is het mogelijk om de hele groep van twintig familieleden netjes op tijd het eten voor te zetten. Op verzoek komen er scherpe messen bij de biefstukken en steaks (waarom niet automatisch?). Wel automatisch komen brood en kraanwater. Topper als toetje zijn de voortreffelijke zelfgemaakte slagroomtruffels.
AdBorrelnoot .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Een uniek en prachtig pand met een inrichting en beleving die je soms doet vermoeden dat je in Frankrijk aan het dineren bent. Het feit dat de tafels hier op een doordeweekse dag bijna allemaal bezet zijn, geeft aan dat men hier goed bezig is. De bediening is vlot en vriendelijk, de gerechten betaalbaar en (h)eerlijk.
vermeer12 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
met collega's hier gegeten, en het is erg tegen gevallen, de ravioli's zijn droog en weinig smaak, vlees doorbakken en taai, de bediening personeel jong en ongeïnteresseerd, erg jammer,
hh020968 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Leuke sfeer, prima kaart alleen speelde de drukte vandaag parte. Koud eten, onverzorgde opmaak,gehaast personeel, meerdere malen om een bestelling moeten vragen etc. Liefde voor het product en klant ontbrak echt vandaag, zelfs bij reclameren. Mag m.i. niet voorkomen , zelfs bij grote ketens ervaar ik een nog betere kwaliteit. Wellicht een moment opname, een reactie op dit bericht zal bepalen of we nog eens komen. Kom op mensen, zo ga je niet producten en gasten om!
Geachte proever, het was inderdaad een (te) drukke avond, wij hadden zelf ook door dat vele zaken niet op rolletjes liepen en we te weinig aandacht hadden voor klachten, problemen, checks van eten etc. Het was overigens voor velen wél een geslaagde avond, maar dat kwam ook omdat er veel "geslaagden" kwamen eten.
Het spijt mij enorm dat u slachtoffer werd van onze falende logistiek, ik verzeker u dat wij met man en macht aan kwaliteit op elk front werken.
Met vriendelijke groet, Milene Hoving
Met vriendelijke groet, Milene Hoving
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het was een mooie zaterdagavond en heerlijk weer. Om deze reden hebben we een tafeltje genomen, buiten, gezellig aan de waterkant. Het was goed toeven daar in het zonnetje. De bediening was vlot en heel gezellig. Wat veel restaurantjes in Nederland proberen te imiteren is de sfeer van een Franse bistro. Nou dat bereiken ze hier heel goed. De vlotheid van bedienen is daar een belangrijk onderdeel van, maar natuurlijk ook het eten. Iets "very French" als entree de "oeufs au mayonaise, hoe traditioneel wil je het hebben. Simpel, maar met een beetje grof zout en een stukje brood een echte Franse starter. Als hoofdgerecht dan de steak tartare, zalig. Kan niet anders zeggen. Toe koffie met een overheerlijke eigen gemaakte truffel. We hebben een heel plezierige avond gehad. De volgende keer proberen we het binnen. Tot ziens!
Beste Fransoos, dank voor de super positieve berichten, dit is precies wat wij bedoelen en het is fijn dat er ook op IENS wordt geschreven als het wél helemaal lukt allemaal! Mijn avond is goed, tot een volgende keer, milene hoving
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Wat een prachtige locatie! Vlakbij het Westerpark Ondanks date het een erg groot restaurant is was de bediening snel en vriendelijke. Het was druk met mensen voor de zondagse lunch maar het eten en drinken was er vlot. Het was lastig kiezen uit de overvolle kaart maar uiteindelijk kozen we voor een omelet met truffel en een Caesar salade. De Caeser salade is een van mijn favoriete salades, en hij smaakte ook hier prima!
FoodieSchiedam .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Dit restaurant is mijn favoriet als ik met een grote groep in Amsterdam wil eten. Enorme ruimte, prachtig ingericht, met een bar waar je aan kunt staan of zitten totdat het hele gezelschap binnen is. De kaart voor groepen biedt voldoende variatie. Het eten is basic en goed. Vlotte bediening die soms iets vergeet, maar gezien het grote aantal tafels en gasten en de vriendelijke uitstraling is ze dat graag vergeven. Klassiekers zoals de artichok zijn elke keer lekker. De laatste keer probeerden we als toetje de biologische chocolade; dit bleek een hele reep, met wikkel en al op een bordje, waar de meningen nogal over verdeeld waren. We hebben de meeste omgeruild voor een ander nagerecht.