Café Podium

- Bar 17:00 - 01:00
Zondag Gesloten

Broer P.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Absoluut geript gevoel over gehouden aan ons bezoek aan het bargedeelte van Podium onder de Dom. Wij zijn echt wel wat gewend en hebben over de hele wereld gegeten maar de verwachtingen die dit restaurant schept kan het absoluut niet waar maken. De borden zijn heel pretentieus opgemaakt maar vallen direct door de mand. Zelfs oesters maken ze kapot met een klodder knolselderijpuree. Dat laatste ingrediënt kwam werkelijk over de hele linie dominant terug. Prijs kwaliteit verhouding komt in de richting van pure oplichting. Na ons bezoek wilden we dolgraag ergens een frietje gaan eten....
Bas P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Afgelopen vrijdag met collega's gegeten in de bar omdat het restaurant vol geboekt was. Ontvangst was vriendelijk en de ambiance van de bar was prima, de banken zitten wel wat laag.

Wat het menu betreft, we hadden geen keuze, we kregen het vier-gangen menu (met eventueel een extra gang kaas), punt. Er werd gevraagd wat we eventueel wel en niet wilden, maar verder niets over wat we konden verwachten. Erg jammer dat er niet (meer) te kiezen valt.

Het eten zelf was op smaak en zag er mooi uit, alleen de porties waren erg klein, te klein wat ons betreft. Een van de collega's wilde geen kaas, gaf aan wat anders te willen (iets met vlees). Daar zou voor gezorgd worden. Hij kreeg echter een (zoet) pre-dessert, beetje raar, maar toen hij aangaf hier niet tevreden mee te zijn, werd er toch nog iets anders geregeld. Echt flexibel is/gaat het allemaal niet.
Prima wijnen bij het wijnarrangement.

Al met al vonden we het een beetje teleurstellend en hadden we er veel meer van verwacht.
Berry H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Afgelopen vrijdag in de bar gegeten. De ontvangst was erg hartelijk en de bediening zeer vriendelijk en correct en waar het op een paar puntjes niet helemaal lekker liep, werd het alsnog keurig opgelost. Goed eten, comfort food. Als start een tartaartje, gevolgd door gestoofd rundvlees (het toppertje van de avond). Mooie selectie van kazen en een prima dessert. De bijpassende wijnen oké, wat aan de veilige kant. Die hadden wat spannender gemogen. Een puntje van kritiek is toch wel dat het tempo wat aan de trage kant was. Het liep allemaal nét niet. Ook de tafel naast ons hadden datzelfde gevoel. De bank zit wel lekker, maar is wat lastiger voor het eten. Al met een een gezellige en smaakvolle avond, al is het in verhouding voor de prijs die betaald wordt niet direct een blijvertje.
Petrus33 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Heerlijk met vriendin aan de bar gezeten waar we 6 gangen hebben opgesnoept. Vooral 't hertenstoofje (normaal ossenstaart) met mascarpone was overheerlijk! De begeleidende gekoelde cabernet sauvignon uit Duitsland was een super wijn-spijs ervaring. De aardige heren Nick en Rik van de bediening hielden ons goed in de gaten en wisten van alles over de producten te vertellen. Ook 't keukenpersoneel kwam af en toe te voorschijn om een gerecht uit te serveren, top. Iedereen werd voorgesteld, waardoor we meteen feeling bij de werkende mensen hadden: slim. De avond afgetopt met een wisky + sigaartje in de confortabele rokerslounge. Wij hebben een topavond gehad, dank hiervoor.
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Vorige week gegeten bij Café Podium, gezellig aan de bar. Zo konden we de chef aan het werk zien in de keuken. Ontvangst was prettig en attent, niet te formeel. We hebben een 5 gangen menu gegeten met bijpassende wijn. De harder was zacht en fris. Ravioli gevuld met stoofvlees met mascarpone saus heerlijk romig en had een lekkere bite. Als hoofdgerecht varken op drie manieren bereidt. Als dessert aardbeien met hangop. Eten was heerlijk, maar porties zijn wel aan de kleine kant. Service is goed en gezellig. Er wordt echt tijd besteed aan de gasten. Interieur/meubilair kan wat mij betreft een opfris beurt gebruiken, het pand is prachtig! geweldig om de groene een rustige binnentuinen van het oude Utrecht te zien. We hebben een hele leuke avond gehad met heerlijke gerechten! Dank. We komen nog een keer terug.
Arjan P.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Echt de hele week verheugd op een herhaling van ons etentje in het café van Podium, anderhalf jaar geleden. Wat viel het tegen! Bediening was top, eten op zijn best middelmatig tegen een stevige prijs. Wellicht kwam het omdat we de chef maar even zagen (met zijn jas aan) en dat de hardwerkende keukenbrigade vooral bezig was met 'productie draaien' voor het afgeladen restaurant. Verder waren de speciale wensen (eenmaal vegetarisch en een verrassing ivm verjaardag) niet doorgegeven aan de keuken.
Carla K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Huppelend naar "Dom". Een gemiddelde van 9,2 in Utrecht. Zou Utrecht dan eindelijk een toprestaurant hebben gekregen? Het restaurant had geen plek meer, dus een tafeltje aan de bar. Sfeervol en trendy ingericht. Onze verwachtingen waren hoog gespannen. Een driegangenmenu besteld voor 36 euro pp. Maar wat viel het tegen. De verse makreel als eerste voorgerecht ging nog wel, maar het hoofdgerecht met alleen maar tot babypulp geplette groente. De combinaties wezen op een kok die het leuk probeert, maar echt nog even moet oefenen. En nog geen kruimeltje koek of mini-chocolade bij de koffie. De wijnen waren fantastisch en de ober die ze presenteerde deed dit met overgave en kennis.
Verder blijft Utrecht voor ons helaas nog steeds een stad met culinaire armoede.
Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Het 'gewonere' broertje van Podium, waar je aan de bar kunt eten of aan een wat kleiner tafeltje. De gerechten zijn hetzelfde. On-Utrechts lekker, wat fijn dat er nog echt een toptent in Utrecht is. Heerlijke kleine gerechten, waarvan je er 2, 3 of 4 kunt kiezen. Met bijpassende topwijnen, die allemaal even bijzonder zijn. Dungesneden runderlende met eendenlever; geurig en warm. Heerlijke ravioli van geconfijt staartstuk; zeldzaam lekker. Wilde eend (pas op voor hagel) en een geweldig lekker en licht dessert van chocolade en citrus. De jonge bediening verrast je steeds opnieuw met de lekkerste wijnen. De rekening is erg redelijk.
Wat een heerlijke plek, we komen hier zeker terug.