Cafe Otje

Nobelstraat 283 3512 EM Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Cafe Otje

Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Kort, maar krachtig. Simpele hap (Saté, biefstuk, hamburger enz.) voor schappelijke prijs. Bediening super vriendelijk. Inderdaad een echt studentencafé.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Een heerlijke studentenkroeg in Utrecht. Vriendelijke bediening, simpele kaart en erg schappelijke prijzen. Biefstuk, sate en Schnitzel smaakten prima. Biertje erbij en gaan. Geen kroeg om een eerste date te plannen, maar prima om even hapje te eten!
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Otje is een leuk, bruin, studenten-eetcafe in de Nobelstraat.
Met 2 personen gedineerd bij Otje.
Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen en mochten we een tafeltje uitzoeken.
De kaart is typisch eetcafe. We bestelden vooraf stokbrood met kruidenboter, en dat is precies wat we kregen. Lekkere warme broodjes en een mooie portie kruidenboter. Biertje erbij, en dan het hoofdgerecht bestellen. 1 x biefstuk en 1 x Sate. Beide borden kwamen snel op tafel (het was rustig). Het eten was in 1 woord prima. Mooi stukje biefstuk, een royale pen varkenshaas sate. Lekker frietjes en wat salade.

Was het de beste biefstuk die ik ooit heb gegeten ? Nee. Idem voorde sate. Maar als je dan vervolgens kijkt naar de prijs is het wel de beste prijs-kwaliteitverhouding die ik in Utrecht ben tegengekomen. 8, 95 euro voor een hoofdgerecht is zeer schappelijk. De kwaliteit doet niet onder voor andere eetcafe's, alleen vragen ze daar zo maar 14 of `5 euro voor exact hetzelfde eten. Ook het dessert was top. 1 x spekkoek met ijs en slagroom, 1 x dame blanche. Voor slechts 3,25 euro waar je elders het dubbele kwijt bent.

Concluderend: bij Otje eet je een voor-, hoofd en nagerecht voor minder dan 15 euro. De kwaliteit is prima en de prijs is de beste in Utrecht.
Tel daar bij op de vriendelijke bediening en de ruimte (je zit niet opgekropt) en dit is een absolute aanrader voor een ieder die zonder pretenties even een hap wil eten. Valt er niets te verbeteren? Natuurlijk wel. De salade zou wat tomaat of parika mogen bevatten, nu is het vooral sla. De stoelen zijn wat oud en zitten niet super comfortabel. Maar het bier en het eten zijn prima en de prijs maakt het geheel af.
Truusje123 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Otje krijgt van mij een dikke 10 voor de service! Omdat ik helaas ernstig vertraagd was, en mijn lieve vriendinnetjes al voor mij besteld hadden, was mijn gerecht (saté met frietjes) helemaal afgekoeld. Bediening ging direct kijken of ze iets voor me konden doen, en vervolgens heb ik een compleet nieuwe maaltijd gekregen!
Maarten06 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Bij Otje kan je lekker eten voor weinig geld. De Otje-burger en varkenhaas waren heerlijk alsmede de frieten. Echt een aanrader voor iedereen die lekker wil eten in de binnenstad, zonder de hoofdprijs te betalen.
Niki70 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Dit is een studenten-eetcafé pur sang: prima en superbetaalbaar eten zonder opsmuk of hip gedoe, maar met erg attente bediening. De Otje Burger en de spareribs komen snel en met perfecte frieten op tafel. Overigens zijn de porties zo ruim dat je ook 1 gerecht zou kunnen delen, zodat je echt belachelijk goedkoop en toch waanzinnig lekker eet.
Mdurson .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2013
Bij Otje is het altijd heerlijk eten tegen een hele goede prijs! Goede porties, heerlijke patat en salade. De ossenhaastpuntjes zijn erg lekker! Vegetarisch taartje is ook lekker. Snelle service, aardige bediening. Inrichting kan wat gezelliger. Wijn is goed en betaalbaar.
Al met al is Otje een heel goed restaurant voor een goede prijs! Boven is een zaaltje waar gezelschappen kunnen eten.
Lena15 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Otje is de plek waar het lekkerste (studenten)maaltje van Utrecht wordt geserveerd tegen een zeer schappelijk prijs. Als student heb ik hier menigmaal gegeten en ik ben niet van plan om daar (nu ik ben afgestudeerd) mee te stoppen. De porties zijn groot, de frietjes lekker en het vlees/vis sappig. Geen unieke smaken, maar wel beter en goedkoper dan mening ander eetcafé in Utrecht. Alle gerechten kosten ongeveer 8,50 euro. Voor de vegetarische gast staat er helaas maar één gerecht op de kaart, maar ik heb mij laten vertellen dat deze ook goed smaakt. Het restaurant is wat donker, maar wel gezellig. Veel studenten en kleine tafeltjes, maar dit gaat niet ten koste van de prima sfeer. Wil je snel/goedkoop wat lekkers eten, dan is dit dé plek in Utrecht!