Café Ome Ko

Herengracht 71 1398 AD Muiden Nederland Kaart

Over restaurant Café Ome Ko

De beste stuurlui eten aan wal

Waar de Vecht in het IJsselmeer uitmondt, is hét zeilcafé van Nederland gevestigd. Vanaf het terras hebben de klanten van Ome Ko eerste klas zicht - en commentaar - op het gestuntel in de sluis. Ga vooral eens kijken bij dit sfeervolle restaurant. De kaart staat vol met heerlijke happen en elk gerecht is wel te combineren met een lekker biertje of een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant Café Ome Ko

• Terras
6,9
6,2
Gerrit A.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
vorige week met mijn vrouw daar gegeten. Na het opnemen van de drankbestelling gaf ik aan dat we de kaart al hadden bekeken en bestelling op wilden geven. Reactie daarop "dat kan ik toch niet ruiken". Onbeschofte reactie. Mijn eten was prima; mijn vrouw had een biefstuk die absoluut niet medium doorbakken was; leek eerder op rose of minder dan dat..
Angelinadem .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Ja, wat is daar nou aan de hand!! Altijd gezelligheid bij Ome Ko maar..... het viel mij dit keer erg tegen. De obers hadden denk ik hun dag niet. Het duurde allemaal erg lang voordat we überhaupt een drankje kregen. Sate gegeten wat meestal lekker is maar viel helaas ook wat tegen. Misschien had het iets te lang gestaan voordat wij het geserveerd kregen. Wij wachten even weer tot de zomer want dan kan je heerlijk buiten zitten .
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Vrijdag avond neer gestreken voor de schnitzel avond. Dit is nou een een sfeervol bruin café waar je een redelijk hapje kan eten. Verwacht geen top keuken. maar was lang niet verkeerd. Het was er gezellig druk. open haard aan . Prima vertoeven simpele kaart maar prima eten. Kom zeker van de zomer terug om op het terras te genieten
E.J. J.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gezellige sfeer, uitmijter en een sate brood besteld.
De sate was prima en de uitsmijter had perfect kunnen zijn, ware het niet dat de eierdooiers te lang waren gebakken.
Zodoende dus een 7 voor het eten, hoofdzakelijk door de sate. Zonder sate was het een 6 geweest.
Bediening was een vriendelijke correcte jongeman.
De zaak heeft veel sfeer, leuke maritime schilderijtjes etc. Ons tafelblad was geconstrueerd uit het zwaard van een oud zeilschip.
Frits Z.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
We zaten heerlijk op het terras en hebben daar meerdere biertjes en bitterballen gegeten.
We bestelden ook een karaf kraanwater. Toen we wilden afrekenen zagen we tot onze schrik dat ze voor het water 2,50 euro durfden te rekenen. Wat een schande. Hier komen wij nooit meer terug. Het eten was ook heel matig.
Maart_en .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Ronduit slechte en ongeïnteresseerde obers. De "leidinggevenden" voelden zich te goed om bestellingen op te nemen, en de dag specials waren op de bon €5 duurder dan dat ze verkocht en vermeld werden. De zon scheen en het bier was koud, wat het ons toch nog een aangename avond heeft gemaakt.
RDB8 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Vroege lunch bij prachtig weer! Leuk terras, prima broodjes, maar qua timing en service ging het op alle fronten mis. Het terras zat vol maar het personeelslid kon de drukte niet aan.. Tafels werden tussendoor niet gereinigd, volgorde bestellingen opnemen v nieuwe gasten ging veelvuldig mis (klachten) En in de tijd dat wij er zaten zijn er minimaal 3 tafels weggelopen omdat er maar geen bestelling werd opgenomen. De ober leek erg te stressen onder de hoeveelheid klachten, hij kwam hierdoor erg onbeleefd over.. Natuurlijk is het in het hoogseizoen druk, maar ik heb eerlijk gezegd in jaren niet zo'n slechte service gezien. Bij het afrekenen hadden we een andere ober die net zijn dienst begon, hij was wel vriendelijk en kwam zelfverzekerd over. Beter:)
André S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Gisterenavond daar gegeten. We waren met z'n zessen op het terras. Wij vonden de bediening ronduit slecht omdat we heel lang moesten wachten, we hebben 40 min! Gewacht voordat iemand de bestelling van het eten op kwam nemen. We vroegen om een asbak, na nog twee keer gevraagd kwam er een papieren bekertje met water, dat was de asbak. Het eten zelf, biefstuk, saté en salade was onder de maat, vlees was koud en de saté veel te gaar en dus taai. Het terras zelf staat veel te vol, als de bediening langs wil moeten de stoelen worden verplaatst. De tafels waren nog gewoon vies en plakten evenals de menukaarten. De locatie nodigt uit om eens lekker op het terras te gaan zitten maar wij wilden zo snel mogelijk weg, jammer!!
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Sinds lange tijd neergestreken voor een biertje en de onovertroffen saté van weleer. Het bier hebben we teruggestuurd, want doodgeslagen en laf. Deze werd door een vriendelijke jongeman omgeruild voor een niet echt beter exemplaar. De uitgeserveerde saté was niet zoals ooit, namelijk sappig en van varkensvlees met een zalige pindasaus, maar in wit brood gedrenkte saus, het vlees was kippendij. Teleurgesteld zijn we, en niet voor herhaling vatbaar.
Mette11 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Speciale menu genomen op een zonnige dag, zalm vd gril , frietjes en salade. Zalm was erg droog en de frietjes slap, tja wat kan je hiermee? Wijn schenken ze niet in wijnglazen maar in gewone ongepoleerde kleine drinkglazen. Gelukkig is het terras erg mooi we konden heerlijk genieten van de zon.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Gezellig bruin cafe/restaurant in het centrum. Vriendelijke service en gewoon goed eten.
Als het weer meewerkt is er ook nog een leuk terras aan de sluis.
Aanrader.
JHa01 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Vrijdag hier geluncht tijdens een fietstocht met vriend Dick.
Lekker in de schaduw van een boom en aan het water van de altijd mooie Vecht. Nadeel van de boom is dan wel dat er vogelpoep op de tafel zit, maar goed, het uitzicht is geweldig. Bootjes sluis in en uit met ruziende stellen is natuurlijk altijd leuk als je aan de kant zit.
We aten beide een prima uitsmijter met drie eieren en ham/kaas en een biertje want we moesten nog verder met de fiets. Kop koffie toe, helemaal tevreden en met een volle buik weer op pad.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Eenvoudige lunch (broodje Bal Ome Ko) op het terras aan de sluis. Lekker wit (huis)wijntje Sauvignon. Lokatie is geweldig.
Lvanderh .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Prachtige locatie. Erg jammer dat het personeel zeer ongeïnteresseerd en zelfs onbeschoft was. Bovendien was de wachttijd voordat het eten kwam erg lang. Anders zou dit zeker een café zijn om terug te keren.
Motoropa .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Vaker kom ik hier met een groep motorvrienden, zo ook afgelopen zondag, mooie dag en erg druk op het terras, men stond te wachten bij de tafels.
Het geserveerde wat beneden niveau, frisdrank met veel ijs dus weinig frisdrank en cappuccino zonder schoteltje geserveerd als ook geen koekje o.i.d. erbij, gewoon beneden niveau.
ook bediening liet te wensen over, weinig vriendelijkheid, erg zakelijk
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Dit is echt een prima gelegenheid om even met een grote groep te gaan eten, we hadden de "heerenkamer" en hebben daar met 18 man/vrouw heerlijk zitten eten.

Hoofdgerecht "spare-ribs met frites/sla" dat was dus echt het cijfer 10 waard.
wel erg jammer dat het brood-plankje vooraf van een bar slechte kwaliteit was, zoet brood, te klein, half gebakken en niet of nauwelijks te snijden. Voor dat geld hadden ze beter gewoon een ouderwets stokbrood van de bakker kunnen geven, was lekkerder geweest.

Bediening/service was prima, jong, fris, fruitig, snel, correct en aardig.

Wel jammer dat "gedoe" met het vele roken in deze gelegenheid. Dat blijf je ruiken en voor een aantal van ons was het echt heel erg vervelend.
Lisa001 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Ome Ko is een geweldig eetcafé! Hadden wie die maar in Utrecht.
De bediening was snel en erg vriendelijk. De sfeer was gezellig. Je kan er lekker eten (je krijgt een goed bord vol, de kipsaté was zeer smakelijk), maar je kunt er ook alleen wat drinken.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Lekker geluncht in een heerlijke sfeer. Op dinsdag rond de lunch gewoon een volle bak en de bediening deed het top . Heerlijke gerechten, een pietsie duurder dan elders maar dan zit je wel aan de sluis in een gezellig eetcafe.
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Zeer mooie lokatie voor de lunch bij de grote zeesluis. Afgelopen maandag wezen lunchen, broodje rosbief erg lekker maar wel erg klein voor de prijs, tevens zijn de menukaarten aan vervanging toe, ze zijn slecht leesbaar en ze zien er erg vies uit.bediening is top en snel maar nemen niet de tijd om tussendoor even een lapje over een tafel te halen, de tafels op het terras zijn dan ook best wel plakkerig en vies, dit kan echt beter.Verder een leuke tent vooral als het mooi weer is.
Barend P.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
"Gewoon" lekker eten in ongedwongen sfeer, vriendelijk personeen en uiteraard een top locatie zeker als het terrras weer is..
Goede gevarieerde kaart!!!

Ja, aanrader!