Café Moeke

Zaterdag 11:00 - 01:00
- Lunch 11:

Frank V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Echt een eetcafé. Een kaart met veel standaard gerechten. De ruimte is wat donker. Het eten is redelijk tot goed. Maar je moet wel van wat rumoer houden want als het café vol zit dan is het geluidsniveau hoog. De huiswijnen zijn goed, trouwens net als het bier op tap. De bediening is attent. Wat opvalt is dat je betaald hebt en je jas aan doet dat de bediening al snel de tafel weer klaar maakt voor de volgende gasten. Kortom hier wordt tempo gemaakt.
Emma P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
De keuze op de kaart is ongeveer het enige dat we als positief hebben ervaren. De bediening heeft moeite met het uitserveren en met het opmaken van de rekening. De tafel voor een groter gezelschap staat op en heel ongunstige plek.
Hebbelinck .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten op uitnodiging van een vriend, is ook tevens echt de laatste keer. Wij hadden een tafel geboekt voor 19.00 uur en kwamen op tijd binnen en meldde ons. Omdat het druk was werd ons verzocht aan de bar plaats te nemen.
Er kwamen na ons een aantal mensen binnen die zich niet aankondigde en gewoon aan een lege tafel gingen zitten. Toen we dat een aantal malen hadden gezien, hebbe we uiteindelijk ons ongenoegen geuit en werd het laatste stel gevraagd op te staan en aan de bar te wachten. We bestelden beiden Zeeuwse mosselen, 3 minuten later kwamen deze al, het bleek dat de mosselen gewoon door gekookt waren, een aantal waren gewoon niet meer te eten, ook was de kwaliteit laag. Als nagerecht bestelde ik een warm appeltaartje, ston op de kaart 20 minuten, echter na 5 minuten stond deze al op tafel, heb sterk de indruk dat dit was opgewarmd in de oven, trok echt op niets. Toen wij wilde afrekenen bleek dat men geen creditcards accepteerde, kortom een zeer slechte ervaring,.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Na wat Googelen kwamen we bij Moeke in Holandse Rading uit.
We hadden er wel eens koffie met appeltaart gegeten en dat was beslist niet slecht.
We zagen de daghap voor 11 euro staan op het Moeke journaal, dus, laten we het maar proberen.
Bij aankomst was de parkeerplaats wel vol, toch nog een tafeltje aangewezen gekregen.
Ook werd verteld dat de daghap op was, en dat al om kwart over 6!
Dan maar iets anders van het menu, weggaan was dan wel een optie, maar toch.
We hebben gekozen voor een ossenhaas spies en een “sateh Bali”, (saté Balie).
Beide gerechten waren prima en smaakten ook goed. Bij de ossenhaas was er Roquefort saus bij. Prima kombi.
Als nagerecht hadden we beiden een dame blanche. Gelukkig was er bij de nagerechtenkaart niet (voor ons) veel keuze. Dat maakt het alleen maar moeilijker kiezen.
Wanneer de daghap wel geserveerd kon worden, was de score hoger geweest.
Met een wijntje, biertje, borreltje waren we voor € 56,15 klaar.
Wellicht moet er, net als een tafel, de daghap gereserveerd worden?
Hermina123 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Moeke in Hilversum is een gezellig restaurant met super vrolijke, vriendelijke en ook grappige bediening. Zo moesten er meer van zijn. Het eten was goed, warm en snel op tafel en de 'daghap' was de moeite waard, zo-ook de andere menu-keuzen van mijn tafelgenoten. Eigenlijk was er niets om op aan te merken.
Sophie1992 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Al eerder in Moeke spijkstra geweest in Blaricum. We houden van deze aankleding en de gezellige bediening en gelukkig was dit bij deze Moeke ook zeker het geval. Je stapt 50 jaar terug in de tijd, maar ondanks dat het er oud uit ziet is alles schoon en word je 'modern' bedient. Het eten is geweldig, what you see is what you get maar dan in de positieve zin van het woord. De carpaccio is super mals en doordat we op maandag waren konden we Indonesisch eten van de Spandershoeve. Een mega aanrader! Ook het toetje(tarte tatin) was mega lekker. Goed dat ze vermelden dat het wat langer duurt, maar vers is het zeker en het smaakt geweldig. De bediening is informaal maar correct, snel en altijd in voor een praatje. Dit past helemaal bij het interieur.
Wij komen hier zeker vaker!
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Moeke is een goed eetcafe, mooi terras. Binnen is het wat donker. Een vrolijke bediening, goede samenwerking en houden het overzicht ondanks de drukte. Er hangt hier een beetje een lekkere losse Amsterdamse sfeer.
Goede kaart. Helaas was de daghap al op. Maar de tonijnpizza en de sate zijn een mooi alternatief. De carpaccio met eendenlever krullen smaakt ook prima. De wijnkaart valt tegen.
De prijzen kunnen we niet goed rijmen.in het algemeen oke, maar sommige gerechten vinden wij te prijzig en andere juiste weer aan de goedkope kant.
Vooral in de zo er is dit een moiie gelegeheid om te eten, maar bespreken is wel aan te raden.
SjokeA .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Prima eetcafé, mooi terras, dichtbij parkeren, aardige bediening. Eten in orde, wel jammer dat ze geen karaf water doen, maar alleen -duur- flessenwater. En, controleer de rekening want dat deden wij niet en later bleek dat er te veel glazen wijn in rekening gebracht waren, toch vervelend bij €4,95 per glas...
Nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Gezellige tent met oprecht een goede hamburger. Vlees is goed gekruid, broodje kraakvers en leuk geserveerd. Een top sfeertje op een handige locatie!
Dago B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het is onze huiskamer geworden cafe Moeke. Altijd gezellig druk en voor zeer prettige prijzen eten.
Carpaccio en oesters waren de starters deze keer.
Kreeft thermidor en entrecote het vervolg.
Hoge kwaliteit. Heerlijk. Dame blanche en koffie met scroppino het slot akkoord.De bediening als gebruikelijk snel en vriendelijk.
Reserveren is hier echt een must. Parkeren kan een probleem zijn, maar even verder op bij de garage kun je ook parkeren.
Dirk-J87 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Vanmiddag lunch gehad bij Moeke. Leuke kaart met mooie wijnen. Genoten van een rijk gevulde vis salade met een mooi glas SB uit Nieuw Zeeland.
Ienimini .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Het terras van Café Moeke is voor ons met mooi weer regelmatig een fijne onderbreking van een fietstocht. Het gezellige restaurant nodigt echter ook uit om een keer midden in de winter een hapje te gaan eten. We hebben met smaak gegeten. Voorgerecht: uiensoep/vistrio/pata negra & gamba's/carpaccio. Hoofdgerecht tournedos/zeetong/entrecote. Dessert ijs, scroppino/koffie met tik. De bijgerechten wokgroenten en patates waren ook dik in orde. Eén minpuntje: de entrocote was vrij taai. We komen zeker nog een keer terug.
Ann0 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Leuke plek voor een informele hap. Bediening is snel en vriendelijk. Decor binnen is erg leuk gedaan, wel donker. Buiten een groot terras en eigen parkeergelegenheid. Eten is heeft goede prijs-kwaliteitverhouding, ook de daghap is aan te raden.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten vanavond bij Moeke. Super spontaan en gezellig personeel, ondanks dat alle tafels vol waren namen ze toch de tijd voor ons. De gerechten zagen er mooi uit en smaakten ook nog eens fantastisch! Als echte dessert fans werden wij erg blij van het heerlijke appeltaartje met amandelspijs en de creme brulee. Bedankt voor de leuke avond!
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Op laatste moment op zaterdag nog een tafel voor 8 personen kunnen krijgen. Gezellige kroeg met eetallures staat op de place-mats. Daghap voor 11 euro, eendenborstfilet met rucola stamppot was uitstekend. Voor kinderen een gerecht delen? Geen probleem. Prima huiswijn en zeer sympathieke bediening. We hebben een hele gezellige avond gehad.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Het oogt allemaal eenvoudig: echt meer een café dan een restaurant. Vooraf dan ook geen hoge verwachtingen van het eten. Hierover echter meer dan aangenaam verrast: de hazenrug was heel erg lekker! Een aanrader!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Voor het eerst bij Moeke, gelokt door de daghappen die werkelijk bijna tegen kostprijs de deur uit gaan.
Parkeren op vrijdagavond op het eigen parkeerterrein is een kansloze zaak, maar al je de Vuurse Dreef in rijdt, dan kom je al vlot op twee minuten lopen de P&R parkeerplaats van station Hollandsche Rading tegen en daar is over het algemeen plek zat tegen de tijd dat je aan de dis wilt.
De inrichting bij Moeke is druk en uiterst traditioneel: een heerlijke oude kroeg en je waant je even een jaar of veertig terug in de tijd: van die ouderwetse tafelkleedjes, prullaria op ieder vrij plekje aan de wand...
We worden uitermate hartelijk ontvangen en naar ons tafeltje geleid. Het zit wat krap, maar wel erg gezellig!
Voor deze vrijdag gaan we voor de bospaddenstoelensoep vooraf en de daghap van eendenborst met sinaasappeltoestand. We laten ook een flesje rode huiswijn (Cabernet Sauvignon) aanrukken.
Het soepje is perfect! Goed gevuld met paddenstoelen, prima van smaak, een topper!
De wijn heeft wat meer neus dan geprononceerde smaak, maar is zeker een prima wijntje te noemen. Dat hebben we bepaald vaker slechter dan beter getroffen!
De eend wordt geserveerd met aardappelpuree, gelardeerd met rauwe andijvie en sinaasappel. Ben daar geen liefhebber van, maar zeker met de heerlijke Grand Marnier-saus kan ik het op deze manier best waarderen.
De eend zelf is zonder meer lekker, maar die heb ik wel eens beter gegeten. Ik hou meer van de wat krokanter gebakken variant, maar nogmaals: het was zeker voor die prijs absoluut een keurig stukje vlees dat we ons verder uitstekend hebben laten smaken.
We nemen thee en Franse koffie als nagerecht en stappen zeer tevreden weer richting station Hollandsche Rading.
Zeker een herhaling waard!
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Met z'n vieren naar de 'Vijf sterren kroeg met eet-allures'. Dat staat aangegeven op de placemats, die op het kleedje op tafel liggen.
Het is een drukte van belang: op woensdag alle plaatsen bezet. Omdat ons tafeltje bij aankomst nog niet beschikbaar is, nemen we 5 minuten plaats aan de bar. Daar voorziet de kastelein de dames van een port en een glas witte wijn (iets aan de zoete kant) en tapt een Affligem dubbel en een pilsje (Amstel) voor de heren.
Vandaag is de 'nieuwe kaart' ingegaan met wild-gerechten. Maar wij kiezen daar niet voor.
De dames bestellen sashimi met o.a. tonijn, zalm(met gember en wasabi), de heren carpaccio 'Moeke' (met groene salade en Parmezaanse kaas).
Alle vier kiezen we voor spies van ossenhaas als hoofdgerecht, ieder met een verschillende saus. Als groenten wat haricots verts. De frites (met mayo) ontbreekt niet. Het vlees is mals en conform onze wensen gebakken. Wat ons betreft zou er wat meer groenten bij mogen zijn.
Als nagerecht worden drie warme tarte tatin met kaneelijs en een créme brûlée gegeten.
Tot slot een lekker kopje koffie.
Café Moeke straalt een huiselijke gezelligheid uit, de daarbij behorende bediening is zoals het hoort: vriendelijk, attent en voorkomend. Je kunt zien dat ze met plezier in deze 'Vijf Sterren'-kroeg werken. We komen zeker terug.
N-Wigman .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Makkelijk te bereiken per trein, parkeren is alleen lastig zeker op een vrijdagavond vanwege de kleine parkeerplaats. Drukke en gezellige tent met nog ouderwets kleedjes op tafel. Erg leuk, net zoals in Blaricum. Na een paar keer terugkomen wordt je herkent door het personeel en zetten ze je drankje al klaar bij binnenkomst. Erg leuk en je voelt je gelijk welkom! De service is uitmuntend, je hebt geen moment een leeg glas. Als het druk is wordt je goed op de hoogte gehouden, maar echt lang wachten heb ik nog niet meegemaakt. Mede daardoor komen we regelmatig eten of een biertje doen.

Afgelopen vrijdag vooraf steak tartare en als hoofd mosselen gegeten met een glaasje sauvignon. Heerlijk, we komen snel weer terug!
Liefhebber030 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Heerlijk gegeten, aan de bar, gegaan voor de daghap, goed, snel, en erg vriendelijk geprijsd. De gastheer Rob is een zeer vriendelijke man, met veel humor! Wij komen hier regelmatig, en hebben het altijd erg naar onze zin.