Café Modern

6,7

Jouw recensie over het restaurant Café Modern

lot34 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Zeer lieve, leuke en kundige bediening. Dat mag ook weleens gezegd over een restaurant!! Heerlijke verse producten en mooie presentatie. Ik kom zeker terug.dit is gewoon een goed restaurant en in noord en omstreken one of a kind door zijn losse maar goede service en lekkere gerechten.
Guido N.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Als nieuwe kleren van de keizer nog niet zouden bestaan, had Modern ze uitgevonden. Het menu bleek te bestaan uit drie amuses, meer kon ik van die muizenhapjes per gerechtje niet maken, gevolgd door een schuimpje gevuld met naar niks smakende kweepeer -wel weer heel bijzonder natuurlijk-, als excuus voor dessert.
Mijn drie dobbelsteentjes makreel vond ik terug onder evenveel blaadjes van een hippe sla. Het snippertje rogvleugel was bremzout, maar verdomd, hoe klein het ook was, daar gingen toch nog een paar minicantarelletjes onder schuil.
Zonder exegese blijft de bierkaart een onbegrijpelijk stukje proza, maar daarin viel me goddank nog één woord op dat houvast bood: trappist. Daar heb ik dan maar mijn toevlucht toe gezocht, want de supermarktwijntjes zijn schandalig duur.
De enige reden om dit hoog te waarderen moet worden gezocht in het niet durven toegeven in het nieuwe pak van de keizer te zijn genaaid.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Er is maar één menu, hoewel daarbij met speciale wensen wel rekening wordt gehouden. Het eten is overigens voortreffelijk.
De (bio)wijnen zijn matig. We hadden een rode wijn die een beetje een stalgeur had. Dat hoeft niet erg te zijn, maar na een paar glazen was het eigenlijk toch niet aangenaam meer.
De akoestiek is abominabel. Wat een herrie! Dat maakt een goed gesprek onmogelijk en ik kon in ieder geval de (vlotte) bediening nauwelijks of niet verstaan.
De locatie is verder wel aardig. Slechts een klein stukje lopen vanaf de pont.
Pietjan2323 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Leuke plek, heerlijk verfijnd eten en prettige bediening. Formule van vijf kleine gerechten is ook apart, ze kwamen ook steeds op tijd door. Wel lawaaiige ruimte. Een daarna kreeg ik last van mijn ingewanden. Hopelijk een incident maat wel vervelend.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Al jaren met veel plezier vaste klant. Aanpassingen medium goed bevallen: inrichting niet mooier, bar wel leuk! 4 ipv 5 gangen en a la carte mogelijkheden (moeilijk gebalanceerd menu zelf samen te stellen). 64 euro voor 8 glazen wijn duur: helaas waren de bescheiden glaasjes natuurwijn (de enige die ze schenken) niet echt lekker en dan is 8 eu gemiddeld best veel. Al met al niet echt verbeterd.
Marlies H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Dit restaurant is mooi gelegen. De inrichting is erg sober. Het eten niet bijzonder, maar wel voor veel geld. De bediening was bijzonder vriendelijk, maar niet erg ervaren. Bij dergelijke prijzen verwacht je minimaal toch summiere kennis van wijnen. Dat was helaas niet het geval.
Boris B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Helaas...

Café Modern heeft haar concept aangepast en is duur geworden.

Cafe Modern was speciaal en intiem. Nu richt Café Modern zich meer op het 'hippere' main stream publiek en op de toenemende voorbijgangers in Noord. Een economisch verstandige keus wellicht, maar voor mij is het speciale eraf.

Hoewel de keuken nog steeds uitmuntend is, kregen we geen 5 maar 4 gangen voor 40 Euro. A la carte kun je een 5e gang bij bestellen maar de extra gerechten zijn aan de prijs.

De bediening is vernieuwd en wij werden als vast klanten niet herkend. Daarnaast moesten wij lang wachten op nagerecht (bijna een uur) en dat kwam voornamelijk door de grote groepen luidruchtige mensen die veel tijd van de keuken op eisten.

De inrichting is vernieuwd, maar zorg niet voor meer demping. Het is een lawaaierige ruimte en een gesprek is soms bijna niet mogelijk.

Een Pinot Noir kost 7 Euro per glas en de huiswijn 4,5 Euro. Een Budel tapbiertje kost (0,2l) 3 Euro. Allemaal niet erg goedkoop.

Uiteindelijk waren we 170 Euro kwijt voor een copieuze avond, waar dat vorig jaar nog 130 Euro was. Wij gaan voorlopig op zoek naar nieuw speciaal restaurantje. Helaas en dank voor de mooie avonden die we bij Modern hebben beleefd.
Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Voorheen kwamen mijn man en ik zeer regelmatig bij Cafe Modern. Altijd vroegen wij ons af waarom niet iedereen altijd bij Cafe Modern wil eten, zo goed. Alles klopte: het 5-gangen menu, de locatie in het oude bankgebouw, de uitmuntende bediening. Echt een feestje elke keer. Na afwezigheid van bijna een jaar kwamen wij er gisteren weer. We verheugden ons er enorm op. En wat een teleurstelling. Het eten is nog steeds goed maar het gevoel van een ervaring ontbrak volledig. Ongeïnteresseerde bediening, prijzen die opeens enorm zijn gestegen doordat het menu voor de dezelfde prijs als voorheen niet uit 5 gangen maar uit 4 bestaat. En hier bovenop is het pand verrijkt met een onaantrekkelijk houten plafond wat de akoestiek helaas nog slechter heeft gemaakt. Wij hebben wel lekker gegeten maar hebben beiden het gevoel dat ons iets is ontnomen. In plaats van een speciale ervaring is Cafe Modern nu slechts nog een dure Goudfazant. Wij komen niet meer.
Freek W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gisteren, op zaterdag 4/2 dus, gegeten. Bij Modern 'koop' je een ervaring, en die is in elk aspect helemaal goed. Het eten is werkelijk fantastisch, de locatie bijzonder, maar vooral de bediening is indrukwekkend: ze zijn allemaal, ongespeeld, gewoon heel prettig en vriendelijk. Leuke uitleg over de gangen, wijnconsumptie goed ingeschat (dat werd een flesje...), druk maar tijd voor een snedige grap. Ik zou er heen gaan!
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Eten is top. Locatie en inrichting top. Echter te veel lawaai en gisteren leek de bediening te weinig tijd te hebben. Zo jammer.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ontzettend leuk adres in Amsterdam. Het idee van een dagmenu moet je natuurlijk wel aanspreken. Gerechten zijn van hoog niveau met gevoel voor smaak en en uiteraard het seizoen. Heerlijke gangen gekregen en een genereus geserveerde kaasplank; top!
Bediening is lekker authentiek en zeker kundig en attent. Ook weer prima.
ALs voormalig bankgebouw vind je in de kelder nog wat oude elementen die je boven helaas weinig tegenkomt.
Een aanrader!!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Mijn favoriete eetplek in Amsterdam Noord. Lekker pure smaken. Eenvoudig keuzemenu. Table d'hôte met fijne wijn en aardige mensen. Ik kom graag terug.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het vijf-gangendiner was, zeker voor de prijs, erg goed. Eenvoudige, smaakvolle, uitgebalanceerde gerechtjes met aandacht voor het seizoen. Goed geportioneerd. De kalfstong vond ik een klein beetje tegenvallen (wat vet gebakken waardoor de malsheid wat uit het zicht raakte). Bediening is vriendelijk, prettig informeel maar niet superalert. De locatie is sfeervol. Een aanwinst voor Noord.
Niels N.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant! Het eten is zeer goed en de prijs-kwaliteit is ook heel erg goed! Het restaurant heeft een vast vijfgangen menu. Het is erg leuk om eens dingen te eten die je normaal niet zo snel zou bestellen. Wij gingen er met drie personen eten waaronder één vegetariër en één persoon die geen gevogelte eet. Ondanks het vaste menu was dit absoluut geen probleem. Alle vier hebben we een heerlijk samenhangend menu gegeten.
Ik heb recensies gelezen waar werd geklaagd over een slechte akoestiek. Echter is dit inmiddels helemaal opgelost. Speciaal geluid absorberend materiaal op de plafonds, muren en onder de tafels zorgt zelfs voor een perfecte akoestiek, ondanks de grote ruimte met mooi hoog plafond.
Een extra bonus is de locatie van het restaurant in een oud bankgebouw. De toiletten (in de ruimte waar de voormalige kluizen zich bevinden) zijn een uitje op zich. Ik kom hier zeker nog eens terug!
Garp2000 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Leuk zo'n apart restaurant in Noord.De jaren 50 stijl past hier goed, maar zou wat mij betreft nog wel wat verder kunnen worden opgeleukt. De simpele formica tafeltjes en industriële stoelen ogen wat kil als de ruimte nog niet zo gevuld is met gasten. De akoestiek kan echt veel beter, je moet tamelijk luid spreken om elkaar te verstaan. En daar hadden meer gasten last van kennelijk.
Het eten is heerlijk, een 5 gangen menu, geen keuze verder, maar dat is prima.En dus lekker snel klaar met het bestellen.Stuk voor stuk lekkere en bijzondere gerechten met o.a. bloedworst, gefrituurde lamstestikel en lamstong.
Jammer dat de bediening niet beter was. Nogal ongepolijst,nonchalant,weinig charmant en in onze beleving een tekort aan echt gastheerschap.Men kwam ook steeds tamelijk dicht boven de tafel, en mijn bord, bijna met de vinger in mn eten prikkend om uit te leggen waaruit het gerecht bestond. Iets teveel in m'n persoonlijk ruimte wat mij betreft.De andere tafelgenoten konden van deze uitleg weinig verstaan.Dus helaas ging al dit ongemak op een gegeven moment het gesprek bij ons aan tafel beheersen. We hebben ongeveer een uur gewacht op het hoofdgerecht, wat erg storend was omdat niemand van het personeel langskwam om te checken hoe het met ons ging en sommigen van ons behoorlijk trek begonnen te krijgen.Toen de aardige juffrouw vertelde dat het er zo aankwam duurde het nog wel een kwartier voordat het eindelijk op tafel stond.Na nogmaals aandringen.Uiteindelijk een wat hakkelend excuus van iemand,misschien de kok, die we nog niet eerder hadden gezien, en die er vervolgens weer als een speer vandoor ging naar de keuken.Kwam daardoor niet echt gemeend over helaas.De tafel werd afgeruimd met veel herrie van messen en vorken op serviesgoed.
Slordig allemaal, erg jammer want met iets meer aandacht en professionaliteit zou het een heel andere ervaring zijn geweest. Voor het eten zou ik terugkomen, voor de bediening absoluut niet.

Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Eet hier regelmatig, meestal erg goed, soms gewoon goed, maar afgelopen donderdag ongelofelijk lekker gegeten. fantastisch. Ook de mogelijkheid om een gerecht met vlees of vis voor vegetarisch in te ruilen pakte zeer goed uit.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Op een onverwachte plek in Amsterdam Noord vinden we Cafe Modern. De naam is een beetje misleidend: het is toch zeker meer een restaurant dan een cafe. Binnen treffen we een ruime, lichte zaal aan waar het behoorlijk druk is met tafels die dicht op elkaar staan. Gezellig, maar aan de akoestiek zou nog wel wat gedaan kunnen worden, net als aan de afzuiginstallatie want er komen behoorlijk wat dampen uit de open keuken. De serveerster die ons het grootste deel van de avond bedient heeft niet haar dag: er kan geen lachje vanaf, ze is kortaf en coordineert niet met haar collega's. Het wordt een beetje goed gemaakt door haar collega's die wel vrolijkheid uitstralen en aandacht hebben voor ons, maar het blijft jammer. Bij Modern kun je wel aangeven wat je niet wilt of kunt ten, maar verder is het eten wat de pot schaft. Dat is zeker geen straf, want het 5-gangenmenu dat volgt is prima met een mooie combinatie van vis- en vleesgerechten. Niet alles komt even sterk uit verf (de asperges in de eerste gang proeven we nauwelijks en het dessert is een beetje te heftig naar onze smaak), maar over het algemeen proeven we heerlijke ingredienten en zien we dat de kok weet wat hij/zij doet. Ga vooral ook even in de kelder kijken, bij de toiletten: achter tralies en gepantserde deuren vinden we kluisjes uit een vorig leven van dit gebouw. Altijd leuk, dat soort details.
Tuinboon .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk eten, echt bijzonder. Service was nogal lomp en soms ronduit onvriendelijk. Het additional kaasplankje was erg lekker, maar buitensporig qua prijs: kaas voor drie personen kost 45 euro (15 p.p.) en daarvoor krijg je zes hele kleine stukjes met z'n drieen. Zo betal je, inclusief wijn, ineens 90 euro p.p. en dat is veel, zelfs voor erg lekker eten.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Het eten was zonder meer heerlijk, lekker wijntje erbij, al hoewel de ober dit niet helemaal begreep.
Verder hadden wij als supplement een kaas plankje met 6a7 stukjes kaas er op, hiervoor moesten wij per persoon 15,00 Euro betalen . met andere woorden wij hadden een kaasplankje berekend voor 3 personen voor ruim 45,00 Euro(op de site staat deze voor 11,00 Euro. toen wij dit meldde , zagen wij dit absoluut fout en moesten gewoon de volle mep betalen 45,00 Euro voor een kaasplankje, puren oplichterij. ga er nooit meer heen en zal een ieder dit afraden. schandalig.
Rogier H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Op een zonnige zondagmiddag liepen we tegen dit restaurant aan. Het was rond twee uur en het restaurant leek uitgestorven ook al was de deur open. Maar een lunch gebruiken was zeer wel mogelijk, zo verzekerde de medewerkster. We konden buiten zitten, heerlijk als enige in het zonnetje op een pleintje met in de verte uitzicht op de net opgeleverde ADAM Toren op Overhoeks. Ik had wel trek in een uitsmijter, maar dat werd niet geserveerd. Als alternatief een salade: ééntje van vlees voor mij en één met vis voor mijn tafeldame. Een teleurstelling waren de extreem kleine porties: het leken wel kleine voorgerechtjes voor een diner. De smaak was echter wel top. En ook voor het oog zagen ze prachtig uit. Duidelijk met het oog en tong in gedachten. Maar de maag is kennelijk vergeten. Het bijgeleverde brood stilde enigszins de trek. De serveerster bood nog extra brood aan. We hebben het doorgegeven dat de porties wat aan de kleine kant zijn. De koffie was uitstekend. Afgaande op de andere recensies is het avondeten helemaal top, daar zullen we zeker een keer naar toe gaan, want van smaken hebben ze zeker verstand. Vandaar een zes voor de maaltijd: de smaak was een negen maar de hoeveelheid een drie, gemiddeld dus een zes.