Café Modern

Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Mijn favoriete eetplek in Amsterdam Noord. Lekker pure smaken. Eenvoudig keuzemenu. Table d'hôte met fijne wijn en aardige mensen. Ik kom graag terug.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het vijf-gangendiner was, zeker voor de prijs, erg goed. Eenvoudige, smaakvolle, uitgebalanceerde gerechtjes met aandacht voor het seizoen. Goed geportioneerd. De kalfstong vond ik een klein beetje tegenvallen (wat vet gebakken waardoor de malsheid wat uit het zicht raakte). Bediening is vriendelijk, prettig informeel maar niet superalert. De locatie is sfeervol. Een aanwinst voor Noord.
Niels N.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant! Het eten is zeer goed en de prijs-kwaliteit is ook heel erg goed! Het restaurant heeft een vast vijfgangen menu. Het is erg leuk om eens dingen te eten die je normaal niet zo snel zou bestellen. Wij gingen er met drie personen eten waaronder één vegetariër en één persoon die geen gevogelte eet. Ondanks het vaste menu was dit absoluut geen probleem. Alle vier hebben we een heerlijk samenhangend menu gegeten.
Ik heb recensies gelezen waar werd geklaagd over een slechte akoestiek. Echter is dit inmiddels helemaal opgelost. Speciaal geluid absorberend materiaal op de plafonds, muren en onder de tafels zorgt zelfs voor een perfecte akoestiek, ondanks de grote ruimte met mooi hoog plafond.
Een extra bonus is de locatie van het restaurant in een oud bankgebouw. De toiletten (in de ruimte waar de voormalige kluizen zich bevinden) zijn een uitje op zich. Ik kom hier zeker nog eens terug!
Garp2000 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Leuk zo'n apart restaurant in Noord.De jaren 50 stijl past hier goed, maar zou wat mij betreft nog wel wat verder kunnen worden opgeleukt. De simpele formica tafeltjes en industriële stoelen ogen wat kil als de ruimte nog niet zo gevuld is met gasten. De akoestiek kan echt veel beter, je moet tamelijk luid spreken om elkaar te verstaan. En daar hadden meer gasten last van kennelijk.
Het eten is heerlijk, een 5 gangen menu, geen keuze verder, maar dat is prima.En dus lekker snel klaar met het bestellen.Stuk voor stuk lekkere en bijzondere gerechten met o.a. bloedworst, gefrituurde lamstestikel en lamstong.
Jammer dat de bediening niet beter was. Nogal ongepolijst,nonchalant,weinig charmant en in onze beleving een tekort aan echt gastheerschap.Men kwam ook steeds tamelijk dicht boven de tafel, en mijn bord, bijna met de vinger in mn eten prikkend om uit te leggen waaruit het gerecht bestond. Iets teveel in m'n persoonlijk ruimte wat mij betreft.De andere tafelgenoten konden van deze uitleg weinig verstaan.Dus helaas ging al dit ongemak op een gegeven moment het gesprek bij ons aan tafel beheersen. We hebben ongeveer een uur gewacht op het hoofdgerecht, wat erg storend was omdat niemand van het personeel langskwam om te checken hoe het met ons ging en sommigen van ons behoorlijk trek begonnen te krijgen.Toen de aardige juffrouw vertelde dat het er zo aankwam duurde het nog wel een kwartier voordat het eindelijk op tafel stond.Na nogmaals aandringen.Uiteindelijk een wat hakkelend excuus van iemand,misschien de kok, die we nog niet eerder hadden gezien, en die er vervolgens weer als een speer vandoor ging naar de keuken.Kwam daardoor niet echt gemeend over helaas.De tafel werd afgeruimd met veel herrie van messen en vorken op serviesgoed.
Slordig allemaal, erg jammer want met iets meer aandacht en professionaliteit zou het een heel andere ervaring zijn geweest. Voor het eten zou ik terugkomen, voor de bediening absoluut niet.

Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Eet hier regelmatig, meestal erg goed, soms gewoon goed, maar afgelopen donderdag ongelofelijk lekker gegeten. fantastisch. Ook de mogelijkheid om een gerecht met vlees of vis voor vegetarisch in te ruilen pakte zeer goed uit.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Op een onverwachte plek in Amsterdam Noord vinden we Cafe Modern. De naam is een beetje misleidend: het is toch zeker meer een restaurant dan een cafe. Binnen treffen we een ruime, lichte zaal aan waar het behoorlijk druk is met tafels die dicht op elkaar staan. Gezellig, maar aan de akoestiek zou nog wel wat gedaan kunnen worden, net als aan de afzuiginstallatie want er komen behoorlijk wat dampen uit de open keuken. De serveerster die ons het grootste deel van de avond bedient heeft niet haar dag: er kan geen lachje vanaf, ze is kortaf en coordineert niet met haar collega's. Het wordt een beetje goed gemaakt door haar collega's die wel vrolijkheid uitstralen en aandacht hebben voor ons, maar het blijft jammer. Bij Modern kun je wel aangeven wat je niet wilt of kunt ten, maar verder is het eten wat de pot schaft. Dat is zeker geen straf, want het 5-gangenmenu dat volgt is prima met een mooie combinatie van vis- en vleesgerechten. Niet alles komt even sterk uit verf (de asperges in de eerste gang proeven we nauwelijks en het dessert is een beetje te heftig naar onze smaak), maar over het algemeen proeven we heerlijke ingredienten en zien we dat de kok weet wat hij/zij doet. Ga vooral ook even in de kelder kijken, bij de toiletten: achter tralies en gepantserde deuren vinden we kluisjes uit een vorig leven van dit gebouw. Altijd leuk, dat soort details.
Tuinboon .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk eten, echt bijzonder. Service was nogal lomp en soms ronduit onvriendelijk. Het additional kaasplankje was erg lekker, maar buitensporig qua prijs: kaas voor drie personen kost 45 euro (15 p.p.) en daarvoor krijg je zes hele kleine stukjes met z'n drieen. Zo betal je, inclusief wijn, ineens 90 euro p.p. en dat is veel, zelfs voor erg lekker eten.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Het eten was zonder meer heerlijk, lekker wijntje erbij, al hoewel de ober dit niet helemaal begreep.
Verder hadden wij als supplement een kaas plankje met 6a7 stukjes kaas er op, hiervoor moesten wij per persoon 15,00 Euro betalen . met andere woorden wij hadden een kaasplankje berekend voor 3 personen voor ruim 45,00 Euro(op de site staat deze voor 11,00 Euro. toen wij dit meldde , zagen wij dit absoluut fout en moesten gewoon de volle mep betalen 45,00 Euro voor een kaasplankje, puren oplichterij. ga er nooit meer heen en zal een ieder dit afraden. schandalig.
Rogier H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Op een zonnige zondagmiddag liepen we tegen dit restaurant aan. Het was rond twee uur en het restaurant leek uitgestorven ook al was de deur open. Maar een lunch gebruiken was zeer wel mogelijk, zo verzekerde de medewerkster. We konden buiten zitten, heerlijk als enige in het zonnetje op een pleintje met in de verte uitzicht op de net opgeleverde ADAM Toren op Overhoeks. Ik had wel trek in een uitsmijter, maar dat werd niet geserveerd. Als alternatief een salade: ééntje van vlees voor mij en één met vis voor mijn tafeldame. Een teleurstelling waren de extreem kleine porties: het leken wel kleine voorgerechtjes voor een diner. De smaak was echter wel top. En ook voor het oog zagen ze prachtig uit. Duidelijk met het oog en tong in gedachten. Maar de maag is kennelijk vergeten. Het bijgeleverde brood stilde enigszins de trek. De serveerster bood nog extra brood aan. We hebben het doorgegeven dat de porties wat aan de kleine kant zijn. De koffie was uitstekend. Afgaande op de andere recensies is het avondeten helemaal top, daar zullen we zeker een keer naar toe gaan, want van smaken hebben ze zeker verstand. Vandaar een zes voor de maaltijd: de smaak was een negen maar de hoeveelheid een drie, gemiddeld dus een zes.
Doperwt .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wat een leuk restaurant! Heerlijk gegeten; alles met veel zorg bereid. Vooral de gnocchi was waanzinnig lekker! De meneer in de bediening is een topper, de dames kunnen iets van zijn gastheerschap leren..
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Het was alweer even geleden dat we hier gegeten hadden. En ook wederom deze keer.... wat een heerlijk en bijzonder eten. De jaren 50 inrichting is nog steeds erg leuk en de bediening zeer vriendelijk. Het menu bestond deze avond uit: torentje van biet met haring en aardappel/een kokkels, venkel, coquille soep/risotto met oester en komkommer/onglet met pied de mouton en boerenkool/bread and butter of een kaasplank.
Het eerste gerecht was zeer verfijn en de smaken pasten perfect bij elkaar. De soep van kokkels met venkel en een coquille was zo verrukkelijk dat ik er het liefst nog een bordje van had gehad. De risotto was perfect qua bite en zo verrassend door de komkommer. Het vlees was heerlijk en de boerenkool was gefrituurd of knapperig droog gebakken. Het leek wel aslof een soort boerenkool chips was. De pudding hebben we overgeslagen en daarvoor in plaats het kaasplankje genomen. Al met al heerlijk en verrassend eten. Het is leuk dat er combinaties worden gebruikt waar je zelf niet aan zou denken en dat maakt het zo leuk om ui te gaan eten.
Deze keer komen we zeker sneller weer terug.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Briljant! Eén menu, 5 of 6 gangen, voor elk.
Zeer smakelijk, zoals eendenmaagjes en griet. In nonchalante ambiance in oude bank. De toiletten zijn bij de kluis.
Bambo007 V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Kom hier zeer regelmatig. Sander en Bas koken hier met passie de mooiste gerechten. Elke week een ander menu. In al die jaren is de kwaliteit altijd van hoogstaand niveau gebleven. Ook Chris en Bart schenken met liefde een glas topwijn voor je in. Altijd vriendelijk, altijd gastvrij. Kortom, Café Modern is de parel onder de restaurants in Amsterdam-Noord. Hear Hear!
Henry H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Geweldige avond en heerlijk gegeten, elk gerecht (eend, griet,longhaas en dessert bijzonder en geweldig van smaak)
Bediening toegankelijk en niet formeel dus prima.
Entourage oudbankgebouw prachtig .
Ajave .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Heerlijke avond gehad. Fijn restaurant. Voor een maandagavond was het toch redelijk druk, maar zowel keuken als bediening was relaxed, professioneel en zeer vriendelijk. prachtig menu, bijzondere gerechten. Ik kom zeker nog eens terug!
Partygirl42 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Soep met witte bonen, ei op 65 graden gegaard en kreeft was het meest bijzonder. De kok zei dat het lang zou duren. Echter, dat was niet zo. De wijn was lekker. Mooie zaak: open keuken en een leuke route naar het toilet. De serveerster had losse haren, maar het stond d'r erg mooi. Al met al, echt een feestje.
Verhey .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Het eten bij Cafe Modern was weer prima. Maar de service slecht. Vrienden hadden bij wijze van verrassing een fles prosecco voor ons besteld - die hebben we niet gekregen. We moesten ook wel erg lang wachten op eten en wijn. Een tafel naast ons die een uur later binnen kwam, eindigde tegelijkertijd. Dat mag prettig zijn voor de keuken, maar niet voor ons. Aan het einde van de avond waren we enigszins misselijk van de stank. We hadden dat ook bij ons vorige bezoek gemerkt. Doe aub iets aan die afzuiginstallatie!
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Een verrassend menu...alles even lekker! Vaak vind ik het eten thuis lekkerder dan in het restaurant, maar dit maak ik niet zomaar even na; echte kunstwerkjes met een heerlijke smaak..Hiervoor ga je uit eten! Echt super!
Elizabeth V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Wat een feestje om hier te eten. Een heerlijk menuutje met uitgebalanceerde smaken. Leuke en relaxte bediening. Minpuntje blijft de beroerde akoestiek maar de kwaliteit van het eten maakt veel goed.