Café Modern

Jouw recensie over het restaurant Café Modern

Johan D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Leuke plek om te eten!
Elke week wisselend menu zodat je keer op keer verrast wordt (meerdere keren geweest). Zelfgemaakt brood, goede gerechten en vlotte bediening.
Modern blijft onze topper.
Léonie J.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Om eerlijk te zijn, niks bijzonders. Terwijl de menuprijs gezien de hoeveelheid en kwaliteit behoorlijk hoog ligt. Bediening was matig en rommelig. Het menu was ok, maar de losse 'Kleine gerechten" spraken ons niet aan en het is ook vrij onduidelijk of het bedoeld is om te delen of niet. Laat die kleine gerechten gewoon weg en bied een iets uitgebreider menu aan. Prima gegeten, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Ga je met het pondje naar noord dan kun je zeker heel goed eten op dit adres. Zit in een oud bankgebouw (duidelijk te zien als je naar het toilet gaat, voor de dames loop even door richting het mannen toilet dan zie je echt het gedeelte waar de kluisjes zaten). Klasse gerechtjes hoor en worden geserveerd met een lach. Ik kom terug!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Hier gaan eten met 4 mensen en daar hebben we geen spijt van! Wat we kregen klopte gewoon, was verrassend en leuk gepresenteerd. Leuke, vlotte bediening en fijne entourage. Wij komen zeker terug!
GJ G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Lekker eten. Jammer dat de serveerster, hoewel aardig, onervaren is, weinig Nederland spreekt, last heeft van BO en niet gesupervised wordt. Resultaat onverstaanbare uitleg van de gerechten, verwarring bij de wijnen en de bestellingen. Doet afbreuk aan de belevenis. Jammer.
Caro B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Het eten was fantastisch en de bediening heel fijn. Het geluid was vreselijk! We zaten achter een groep van 48 vooral kakelende vrouwen en een groep van 20. Mijn lief meette een decibelwaarde van 80. Dus hebben we elkaar niet gesproken en lief aangekeken.
lot34 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Zeer lieve, leuke en kundige bediening. Dat mag ook weleens gezegd over een restaurant!! Heerlijke verse producten en mooie presentatie. Ik kom zeker terug.dit is gewoon een goed restaurant en in noord en omstreken one of a kind door zijn losse maar goede service en lekkere gerechten.
Guido N.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Als nieuwe kleren van de keizer nog niet zouden bestaan, had Modern ze uitgevonden. Het menu bleek te bestaan uit drie amuses, meer kon ik van die muizenhapjes per gerechtje niet maken, gevolgd door een schuimpje gevuld met naar niks smakende kweepeer -wel weer heel bijzonder natuurlijk-, als excuus voor dessert.
Mijn drie dobbelsteentjes makreel vond ik terug onder evenveel blaadjes van een hippe sla. Het snippertje rogvleugel was bremzout, maar verdomd, hoe klein het ook was, daar gingen toch nog een paar minicantarelletjes onder schuil.
Zonder exegese blijft de bierkaart een onbegrijpelijk stukje proza, maar daarin viel me goddank nog één woord op dat houvast bood: trappist. Daar heb ik dan maar mijn toevlucht toe gezocht, want de supermarktwijntjes zijn schandalig duur.
De enige reden om dit hoog te waarderen moet worden gezocht in het niet durven toegeven in het nieuwe pak van de keizer te zijn genaaid.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Er is maar één menu, hoewel daarbij met speciale wensen wel rekening wordt gehouden. Het eten is overigens voortreffelijk.
De (bio)wijnen zijn matig. We hadden een rode wijn die een beetje een stalgeur had. Dat hoeft niet erg te zijn, maar na een paar glazen was het eigenlijk toch niet aangenaam meer.
De akoestiek is abominabel. Wat een herrie! Dat maakt een goed gesprek onmogelijk en ik kon in ieder geval de (vlotte) bediening nauwelijks of niet verstaan.
De locatie is verder wel aardig. Slechts een klein stukje lopen vanaf de pont.
Pietjan2323 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Leuke plek, heerlijk verfijnd eten en prettige bediening. Formule van vijf kleine gerechten is ook apart, ze kwamen ook steeds op tijd door. Wel lawaaiige ruimte. Een daarna kreeg ik last van mijn ingewanden. Hopelijk een incident maat wel vervelend.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Al jaren met veel plezier vaste klant. Aanpassingen medium goed bevallen: inrichting niet mooier, bar wel leuk! 4 ipv 5 gangen en a la carte mogelijkheden (moeilijk gebalanceerd menu zelf samen te stellen). 64 euro voor 8 glazen wijn duur: helaas waren de bescheiden glaasjes natuurwijn (de enige die ze schenken) niet echt lekker en dan is 8 eu gemiddeld best veel. Al met al niet echt verbeterd.
Marlies H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Dit restaurant is mooi gelegen. De inrichting is erg sober. Het eten niet bijzonder, maar wel voor veel geld. De bediening was bijzonder vriendelijk, maar niet erg ervaren. Bij dergelijke prijzen verwacht je minimaal toch summiere kennis van wijnen. Dat was helaas niet het geval.
Boris B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Helaas...

Café Modern heeft haar concept aangepast en is duur geworden.

Cafe Modern was speciaal en intiem. Nu richt Café Modern zich meer op het 'hippere' main stream publiek en op de toenemende voorbijgangers in Noord. Een economisch verstandige keus wellicht, maar voor mij is het speciale eraf.

Hoewel de keuken nog steeds uitmuntend is, kregen we geen 5 maar 4 gangen voor 40 Euro. A la carte kun je een 5e gang bij bestellen maar de extra gerechten zijn aan de prijs.

De bediening is vernieuwd en wij werden als vast klanten niet herkend. Daarnaast moesten wij lang wachten op nagerecht (bijna een uur) en dat kwam voornamelijk door de grote groepen luidruchtige mensen die veel tijd van de keuken op eisten.

De inrichting is vernieuwd, maar zorg niet voor meer demping. Het is een lawaaierige ruimte en een gesprek is soms bijna niet mogelijk.

Een Pinot Noir kost 7 Euro per glas en de huiswijn 4,5 Euro. Een Budel tapbiertje kost (0,2l) 3 Euro. Allemaal niet erg goedkoop.

Uiteindelijk waren we 170 Euro kwijt voor een copieuze avond, waar dat vorig jaar nog 130 Euro was. Wij gaan voorlopig op zoek naar nieuw speciaal restaurantje. Helaas en dank voor de mooie avonden die we bij Modern hebben beleefd.
Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Voorheen kwamen mijn man en ik zeer regelmatig bij Cafe Modern. Altijd vroegen wij ons af waarom niet iedereen altijd bij Cafe Modern wil eten, zo goed. Alles klopte: het 5-gangen menu, de locatie in het oude bankgebouw, de uitmuntende bediening. Echt een feestje elke keer. Na afwezigheid van bijna een jaar kwamen wij er gisteren weer. We verheugden ons er enorm op. En wat een teleurstelling. Het eten is nog steeds goed maar het gevoel van een ervaring ontbrak volledig. Ongeïnteresseerde bediening, prijzen die opeens enorm zijn gestegen doordat het menu voor de dezelfde prijs als voorheen niet uit 5 gangen maar uit 4 bestaat. En hier bovenop is het pand verrijkt met een onaantrekkelijk houten plafond wat de akoestiek helaas nog slechter heeft gemaakt. Wij hebben wel lekker gegeten maar hebben beiden het gevoel dat ons iets is ontnomen. In plaats van een speciale ervaring is Cafe Modern nu slechts nog een dure Goudfazant. Wij komen niet meer.
Freek W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gisteren, op zaterdag 4/2 dus, gegeten. Bij Modern 'koop' je een ervaring, en die is in elk aspect helemaal goed. Het eten is werkelijk fantastisch, de locatie bijzonder, maar vooral de bediening is indrukwekkend: ze zijn allemaal, ongespeeld, gewoon heel prettig en vriendelijk. Leuke uitleg over de gangen, wijnconsumptie goed ingeschat (dat werd een flesje...), druk maar tijd voor een snedige grap. Ik zou er heen gaan!
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Eten is top. Locatie en inrichting top. Echter te veel lawaai en gisteren leek de bediening te weinig tijd te hebben. Zo jammer.
MT V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ontzettend leuk adres in Amsterdam. Het idee van een dagmenu moet je natuurlijk wel aanspreken. Gerechten zijn van hoog niveau met gevoel voor smaak en en uiteraard het seizoen. Heerlijke gangen gekregen en een genereus geserveerde kaasplank; top!
Bediening is lekker authentiek en zeker kundig en attent. Ook weer prima.
ALs voormalig bankgebouw vind je in de kelder nog wat oude elementen die je boven helaas weinig tegenkomt.
Een aanrader!!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Mijn favoriete eetplek in Amsterdam Noord. Lekker pure smaken. Eenvoudig keuzemenu. Table d'hôte met fijne wijn en aardige mensen. Ik kom graag terug.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het vijf-gangendiner was, zeker voor de prijs, erg goed. Eenvoudige, smaakvolle, uitgebalanceerde gerechtjes met aandacht voor het seizoen. Goed geportioneerd. De kalfstong vond ik een klein beetje tegenvallen (wat vet gebakken waardoor de malsheid wat uit het zicht raakte). Bediening is vriendelijk, prettig informeel maar niet superalert. De locatie is sfeervol. Een aanwinst voor Noord.
Niels N.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant! Het eten is zeer goed en de prijs-kwaliteit is ook heel erg goed! Het restaurant heeft een vast vijfgangen menu. Het is erg leuk om eens dingen te eten die je normaal niet zo snel zou bestellen. Wij gingen er met drie personen eten waaronder één vegetariër en één persoon die geen gevogelte eet. Ondanks het vaste menu was dit absoluut geen probleem. Alle vier hebben we een heerlijk samenhangend menu gegeten.
Ik heb recensies gelezen waar werd geklaagd over een slechte akoestiek. Echter is dit inmiddels helemaal opgelost. Speciaal geluid absorberend materiaal op de plafonds, muren en onder de tafels zorgt zelfs voor een perfecte akoestiek, ondanks de grote ruimte met mooi hoog plafond.
Een extra bonus is de locatie van het restaurant in een oud bankgebouw. De toiletten (in de ruimte waar de voormalige kluizen zich bevinden) zijn een uitje op zich. Ik kom hier zeker nog eens terug!