Café met eetgelegenheid Sam Sam

Oude Markt 15 7511 GA Enschede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Café met eetgelegenheid Sam Sam

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Air-conditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Rolstoelvriendelijk , Terras
Eten7,6/10
Service7,7/10
Decor7,4/10
Cindy P. Gastronoom (16 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Hier gegeten met een groep van 10. Bediening was vriendelijk en altijd bereid tot een, humoristische, toelichting van het menu.
Van tevoren waren er daghappen gereserveerd, deze waren in prima prijs/kwaliteitverhouding. € 6,80 voor een bord met een aantal falafelballetjes, friet en rauwkost. Al zat er over de rauwkost een wat vette dressing die niet in de smaak viel. Zelf heb ik vegawraps met o.a. geitenkaas gehad. In 1 woord: heerlijk! Het waren er 3, erg machtig, een tafelgenote heeft er één mee naar huis genomen. Een doggybag was geen probleem. Aan tafel hoorde ik ook dat de biefstuk zeer in de smaak viel en ook de yellow vegetable curry was smakelijk en pittig. De skin on frieten waren zoals ze horen te zijn: knapperig. Behalve de salade geen negatieve geluiden over de hoofdgerechten.
Enkele van ons namen nog een dessert. Zelf ging ik voor het sam sam dessert, dit was een bord vol met 3 verschillende mini taartjes een creamy bosbes en een bolletje ijs. Ben geen ijseter, maar dit was lekker ijs. De creamy bosbes, geserveerd in een eierdop, was verrukkelijk! Alleen de chocoladetaart met sinaasappel had een vreemde overheersende smaak, jammer. Meer tafelgenoten hadden deze gekozen en net als ik laten staan. Cheesecake met witte chocolade was een topper! Goede prijs/kwaliteit verhouding bij Sam Sam. Voor herhaling vatbaar.
MCM8 . Fijnproever (9 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ik kom hier regelmatig om te lunchen. Het is een leuk ingerichte zaak die zeer kindvriendelijk is met een prima (vernieuwde) lunch kaart.
De warme broodjes zijn met kwalitatieve producten belegd en zeer smaakvol. De bediening is niet altijd even alert waardoor het bijbestellen van bijvoorbeeld een drankje, of het wachten op de rekening soms wat lang kan duren.
Steffus . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Prima plek om met kinderen te eten. Speelhoek, kleurplaten, kinderstoelen/verhogers en bij het kindermenu warme groente. Als afsluiter mogen de kinderen zelf een ijsje maken. Eten is eenvoudig (bistro) en lekker. Prijs-kwaliteit verhouding is goed. Bediening is vriendelijk. Wijnglazen mogen iets voller.
Rick-van-oosten . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Onlangs met een groepje van zes hier gegeten. Kwaliteit van het eten was goed. Verschillende gerechten, maar iedereen was érg tevreden. Alleen waren de spruitjes bij de wildschotel een beetje hard. Bediening was adequaat, snel en vriendelijk. De inrichting en sfeer was ook goed. Ik zou hier zeker weer gaan eten
M O. Gastronoom (129 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Wel een fijne inrichting en sfeer hier. Bediening is ook wel in orde. De special, surinaamse roti was heerlijk. Wel een beetje minder dan verwacht maar verrassend goed van smaak. Echter, en nu komt de reden van een 5 voor het eten, de hamburger is werkelijk naar mijn smaak de allervieste hamburger die ik ooit heb gegeten. Met van die oranje-gele cheddar en zelfde kleur saus, die ik erg onaangenaam vond. Het hele broodje en alles erbij was ervan doordrenkt, dus mijn kleine tafelgenootje en ik hebben het helemaal laten staan. Dit is een 2 waard! Rest krikte het cijfer beetje op maar meer dan een 5 lukt me niet. Koffie verkeerd redelijk.
Maaike H. Fijnproever (6 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Gezellig eetcafe met als extra attractie filmhuis Concordia. Tijdens het eten kun je alvast even kijken wat er zoal draait de komende tijd. De kwaliteit van de keuken is in de loop van de jaren wisselend geweest, op dit moment is het eigenlijk vrij goed. De bediening is altijd prettig en het publiek ook. Er is vrijwel altijd wat te doen, zelfs op een doordeweekse ochtend zijn er nog mensen. Verwacht geen culinaire hoogstandjes hier, maar wel veel gezelligheid en een gemoedelijke sfeer.
LexK . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Heb opnieuw genoten bij Samsam, de sfeer, aandacht en niet te vergeten het eten.
Lekker in een ongedwongen sfeer heerlijk eten. Mijn moeder van inmiddels 91 jaar viert hier het liefste haar verjaardag. Ze geniet van alle aandacht (extra kussentje in de stoel) en haar kleinkinderen. Die hadden hun favoriet toetje al weer uitgezocht, Arretjescake. Het was op een zaterdag om 18 uur, volle bak dus. Ze namen alle tijd, bediening was weer excellent en het eten heerlijk. We blijven komen en iedereen die lekker wil eten in een ongedwongen sfeer. SamSam moet je zijn!
Ashur . Bourgondiër (2 recensies) 2 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Ik kom hier graag vanwege de zelfgemaakte ice tea. Dat is het niet meer waard sinds mijn laatste bezoek. In het begin werd ik redelijk snel geholpen (choonmaken schijnt belangrijker te zijn). Cheesecake was matig. Er werd niet eens gevraagd welke soort ice tea ik wilde. Ze hebben twee smaken. Enfin. Cheesecake weggespoeld met de ice tea. Daarna begon de drama. Ober liep wel tig keer langs mij heen maar gaf mij totaal geen aandacht. Leeg bord en leeg glas zegt hun blijkbaar niets. Na een half uur gewacht te hebben (wellicht zelfs langer) zelf maar bij de bar drankje gehaald. Als het er druk was had ik begrip voor het feit dat het wat langer duurde. Het was totaal niet druk. Zelfs bij drukte is een half uur gewoon te lang. Oh en mijn tafel opruimen is schijnbaar niet zo belangrijk. Of zag ik er niet bekakt genoeg uit voor hun? Zelfs het afrekenen ging moeilijk. De jongeman kon niet eens rekenen. Ik kom hier nooit en nooit meer. Waardeloze tent.
Ronald R. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Samsam gaat nooit vervelen...
De kaart veranderd met regelmaat, en sluit goed aan bij elk jaargetijde.

Bas en Marijn hebben met hun overname de kwaliteit weer naar een hoger niveau getild.

Goede bediening, soms ietwat onervaren, maar altijd vriendelijk en correct.
Twentse_Eters . Fijnproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Voor het eerst in langere tijd weer eens geluncht bij Sam Sam. Ze hebben een leuke (nieuwe?) kaart. Broodje smaakte erg goed en alles was vers; de homemade Icetea blijft erg lekker en de bediening is heel vriendelijk. Een prima plek om van de zon te genieten op de Oude Markt in Enschede.
L S. Bourgondiër (3 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Ik ben hier vaak geweest, en over het algemeen goed gegeten. Zeker de toetjes zijn een aanrader. Maar onlangs helaas ook een slechte ervaring gehad. Lunch broodje met rosbief was zonder smaak en paprika die al lang van te voren was gebakken, daardoor vettig en koud. Aan de sla zat een bruine rand. Toen ik daar iets van zei, was de reactie ' dat ziet u verkeerd, dat is saus' maar er zat toch echt geen saus op.... Hopelijk was dit een incident. Want de erwtensoep van mijn tafelgenoot was wel prima.
Martijn S. Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Als de dessertkaart bij een ander restaurant tegen valt kun je altijd nog naar SamSam gaan. Ze hebben hier heerlijke kleine desserts die je zelf met elkaar kunt combineren. De cheesecake is echt een aanrader. Met een huisgemaakte ijsthee uiteraard. De service was snel en attent, alhoewel dit niet bij elk bezoek het geval was. Persoonlijk houd ik van het moderne decor. Binnen zit je soms dicht op elkaar, het terras is echter heel ruim opgezet.
Fijnproever444 . Gastronoom (11 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Eten was prima. Goed bereid en vers. Goede prijs/ kwaliteit verhouding. Het minpuntje was een haar op mijn bord en de wat trage bediening. Lekker ongedwongen sfeertje. Ik kom zeker nog eens terug.
Tatee221 . Bourgondiër (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
We hebben hier een high-tea gehad met zijn viertjes. Voor het geld te kleine hapjes, veel te klein... wel veel soorten. Aardige bediening, maar ze kon ons maar 2 theesoorten (de gewone, ja) uitleggen, voor de rest moesten we maar raden wat erin zat. Ook vreemd: je kreeg één pot heet water en wel 4 of 5 soorten losse thee, met een zeef die in die pot hing, dus kon je maar één soort thee in die pot doen. We kregen wel een 2e pot met heet water, na vragen van onze kant. Tussen de gangen door duurde het ook heel lang voor je weer wat kreeg. Grappig was wel dat je een voorgerecht (tomatensoepje in likeurglaasje) en een toetje kreeg (mascarpone met frambozensaus in wijnglas). Ik had nog wel een hongerig gevoel naderhand. We hebben ergens anders nog een broodje shoarma gehaald.
Marc T. Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
We hebben hier gisteren gegeten, waarbij we aangaven iets haast te hebben i.v.m. een voorstelling later. Hier werd goed rekening mee gehouden. Binnen 15 minuten hadden we ons hoofdgerecht!

Het hoofdgerecht van mijn partner viel iets tegen; de garing van de risotto was niet consistent en deze miste ook smeuïgheid. Wildstoofpot had naar haar smaak (flink) teveel kruidnagel. Mijn gerecht was prima: goed gegrilde rib-eye met een leuk aardappelgerecht erbij.
Afgesloten met een 'winterspecial', voor €5 per persoon een bord vol kleine desserts. Fantastische toetjes, helemaal voor dit geld. Goede (mini) crème brûlée met lekkere krokante suiker, frisse mascarponemousse met frambozen, lekkere notenbrownie en nog meer. Echt genieten die toetjes.
Samengevat: hoofdgerecht ging wel, maar het toetje maakt alles goed, vandaar een verdiende 7.
De bediening was keurig en vriendelijk: onze jas werd weggehangen, we werden adequaat en snel geholpen en we hebben het idee dat ze ook werkelijk wat doen met commentaar.
Lianne C. Gastronoom (38 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Afgelopen zaterdag hier geluncht, het was erg druk, want op zaterdag is er markt en Sinterklaas was ook aangekomen. Ondanks de drukte werden wij snel en goed geholpen. Ik had de Alaska, wat een goede ClubSandwich was met zalm, makreel etc. Mijn tafelgenote had een wrap welke ook goed op smaak was, alleen was er iets te veel creamcheese gebruikt waardoor hij wel erg machtig was.
Anne B. Gastronoom (39 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Leuk restaurant met een fijn en groot terras. Aanraders op de kaart zijn de tonijn sashimi als hoofdgerecht en de cheesecake als toetje. De bediening is snel en vriendelijk.
Erasma . Gastronoom (35 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2012
Originele kaart, fijne inrichting restaurant met een geweldige leestafel! De kaasfondue's voor 1 persoon zijn een vondst (en heel smakelijk).
Je kunt mini-toetjes eten, heel prettig. Koffie zou echt beter moeten.
Dyionisus . 1e beoordeling (1 recensie) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Het eten zelf was op zich nog wel ok. De hoeveelheden zijn echter zwaar onder de norm. Als je meer dan 5 tientjes uitgeeft aan een dinner en het is qua hoeveelheid verreweg van voldoende (lees daarna heb ik nog steeds stevige trek) dan is er voor mij geen reden meer om terug te komen. Ik had een creme brulee als dessert, en deze werd geserveerd in een minscuul sausbakje. Ik dacht serieus dat het een grap was, maar helaas het tegendeel was de waarheid. Mij zien ze niet meer terug.