Café Lusthof

Tom M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Café Lusthof is gewoon een bruin café met een kleine serre. Ook de service was weinig inspirerend, dus om nu te spreken van een lusthof ­­– niet echt. Gelukkig viel de lunch alleszins mee. Ik had de wrap met gerookte kip en chilisaus en het bruin broodje met mozzarella, pesto, tomaat en spek. De wrap was oké en het broodje met mozzarella en spek was wat mij betreft een goede en originele combinatie.
FioreV .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Altijd lekker eten en vriendelijke bediening. Snelle service, zeker als ze weten dat je naar het concertgebouw gaat. We komen hier al jaren.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Zoals in onderstaande recensies is vermeld, en ik sluit me daar helemaal op aan: ongedwongen en vriendelijke bediening, goede gerechten voor een eetcafé, en mooie locatie vlakbij het Concertgebouw. Ook het vegetarische gerecht, in dit geval Quiche, smaakte erg lekker - vaak een teken dat de keuken prima in orde is. Reserveren is wel gewenst, diverse bezoekers visten achter het net of moesten wachten.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
ongedwongen, ondanks de misplaatste reservering.......fijne, sobere, no-nonsense ambience.....goed eten...lekker drinken....
Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gezellig Amsterdams café waar we wel al vaker wat gedronken hadden, maar nog nooit gegeten. Nu wel en met smaak. Simpele kaart zoals een eetcafe past, maar met voldoende keuze.
Quiche met brie, gewoon in orde. Kalfslever met spekjes en ui: smolt op de tong (en het is niet moeilijk om lever om te toveren in schoenzool!). Prima frietjes (alleen die mayonaise uit zo'n zakje ...) Rood-fruit-strudel met lekker bolletje ijs.
Ongedwongen en alerte medewerkers.
Rinkavanderbij .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
prijs iensaanbieding was niet helemaal duidelijk. Gezellige locatie, eten was goed en de bediening vriendelijk en niets op aan te merken
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Sympathiek bruin eetcafe met een eerlijke keuken en aardige bediening. Lekkere saté! Matige witte huiswijn (Chardonnay).
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Hoewel de Lusthof zich als eetcafé afficheert, is het kennelijk meer een gewoon café dan een eetgelegenheid: toen wij we waren rond etenstijd was het er niet druk, maar toen we er later op de avond weer langs kwamen, bleek de tent vol te zitten.
Café en koffie hebben alles met elkaar te maken: nou, de koffie is prima. Over het eten waren we wat minder enthousiast. De hamburger was wel oké - maar ja, een hamburger bakken is ook niet zo moeilijk. De salade die erbij wordt geserveerd, is overgoten met een mierzoete dressing: te zoet, naar onze smaak. De schnitzel was taai en smakeloos. Frietjes waren wel prima. Aardige gastheer, heel vriendelijk en attent. Jammer dat er op het terras gerookt wordt, dat komt de smaak van het eten niet ten goede als je zelf niet rookt.
Wel een ideaal plekje dichtbij het Concertgebouw!
Nelly M.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Mooie afstand tot het concert gebouw!
Eetcafé , heel vriendelijke bediening! Kan niet beter! Menu van de maand/dag? Champignon soep mag de helft in volume, wel lekker, niet geheel klont vrij! Heerlijke visrolletjes met saus met kappertjes, , gevuld met zalm, lekkere frietjes en gemengde salade. (Mag nóg verser!) heerlijk ijs toe met slagroom en frambozensaus!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Waardeloos, als grouponner geen mandje brood! Het eten was ver beneden peil! Vis zwom in waterige saus! Biefreepjes te taai voor woorden. Alleen de patat was "goed", maar daarbij fritessaus uit zakjes!
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Na een dagje Amsterdam met uiteraard een bezoek aan de gezellige Albert Cuijpmarkt, kwamen we met een grouponbon in Lusthof terecht. Een gezellig eetcafé met een bruin interieur. We hadden een driegangenmenu en per gang konden we kiezen uit twee mogelijkheden. Omdat we bij het voorgerecht geen keus konden maken tussen de carpaccio en de gefrituurde garnalen, besloten we de garnalen als extra gang bij te bestellen. Dit kon tegen een geringe meerprijs. Het hoofdgerecht bestond uit biefstukreepjes en als toetje kozen we voor de cheesecake. De bediening is erg spontaan waardoor je je in dit restaurant gelijk op je gemak voelt. Met een lekkere fles chardonnay hebben we de dag heerlijk afgesloten. Geen culinair hoogstandje, dat kun je ook niet verwachten voor deze prijs, maar wel een prima maaltijd!
DDraaisma .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Topper! Wij eten nogal eens laat en dat kan hier. Het is een eet-cafe wat niet wegneemt dat de service is prima. Als je laat binnenkomt kan je nog van alles bestellen "tuurlijk kan dat, geen probleem" Eten is ook prima voor dit prijsniveau, we hadden geloof ik een visje en een biefstuk, allebei lekker en met knapperige patat en voldoende sauzens. Kortom hier begrijpen ze hoe ze deze zaak moeten runnen! Onze complimenten!
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Met broer en schoonzus van buiten de stad, een drankje drinken bij Lusthof, waar ik altijd graag kom voor een drankje of lunch maar nog nooit 's avonds gegeten had. We zaten hier zo lekker dat we besloten om te blijven eten, voordat we naar het concertgebouw gingen.
Soepje en merguez croquetjes vooraf, kibbeling, kalfslever en entrecote als hoofdgerecht.
De croquetjes waren wat hard gebakken maar de smaak was prima en het de tomatensoep was ook lekker. De entrecote was mals en rosé gebakken, zoals ook gevraagd was. Heerlijke kalfslever met spekjes en uitjes zoals het hoort. De kibbeling helaas ook te hard gefrituurd, misschien moet de kok de tijd wat beter instellen. We moesten ook wel heel lang wachten op de hoofdgerechten. Bediening is vaardig, geroutineerd en ondanks de drukte vriendelijk.
Prijs kwaliteit verhouding vinden wij prima inclusief vijf wijntjes en twee koffie waren we per persoon nog geen € 25,-- kwijt.
Lusthof is een Amsterdams bruin café waar het goed toeven is voor jong en oud.
GeLa .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2014
Op 18 maart 2014 hebben wij met vieren gegeten in Eetcafe Lusthof te Amsterdam(vlakbij concertgebouw).
Ikzelf nam het dagmenu en de anderen sate en twee maal zalm.
Vooraf een paar drankjes waarbij de witte zoete wijn toch ook in dit cafe behoorlijk aan de prijs was( 3 witte zoete wijn = € 12,00).
De dagschotel bestond uit forel, hoofdgerecht scholfilet en kaneelijs toe.
En dat was van goede kwaleit. Vooral ook de door de kok(vermoedelijk zelf) gemaakte sausjes smaakten voortreffelijk. Het hoofdgerecht zag er prima verzorgd uit, de vis was goed gegaard met wederom een heerlijke saus.
Het kaneelijs als toetje was heerlijk. Een prima afsluiting.
Ook mijn medetafelgenoten hadden niets aan te merken op de zalmmoot en de sate. Een schaal met lekkere patat en mayonaise! completeerde het geheel.
De bediening was uitstekend(waarschijnlijk de eigenaar). Alles op tijd en vriendelijk in het persoonlijk contact.
De inrichting was wat sober(armmoedig), bruin cafe, oude prenten en vergeelde posters aan de muur, maar daar kies je voor als je naar binnen gaat.
Toch de moeite waard om nog eens terug te gaan.
Jakob M.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
We kwamen in dit eetcafe ihkv DiningCity Eetweek en konden dat mooi doen, omdat we naar een matinee voorstelling van het concertgebouw gingen. Zo heerlijk dichtbij en perfect getimed. Het kon niet beter. Bij binnenkomst bleek al meteen dat er een tafel voor ons was gereserveerd en werden we gastvrij verwelkomd door zeer attent en vriendelijk personeel. Het kon niet beter beginnen. Na een kopje thee om wat te neutraliseren na de wijntjes in het concertgebouw namen we een overheerlijke broccolisoep met chorizo, we kregen daar lekkere minibroodjes met boter bij. Het bestek was ook compleet, met 2 servetten per persoon. Als de soep al zo heerlijk was kon de rest volgens ons niet tegenvallen en dat bleek te kloppen. We bestelden respectievelijk een biefstuk, en die werd gepresenteerd zoals ik wenste, goed doorbakken. Dat je het ook zo geleverd krijgt is tegenwoordig al een zeldzaamheid. Die werd geleverd met een lekkere rode wijnsaus, mijn partner had kabeljauw filet met ravignotte suas, heerlijk mals en zacht. Het werd vergezeld met lekkere kleine frites en salade. De wijnen, die we erbij dronken, respectievelijk rood en wit waren ook lekker. We zagen op het bord heerlijke lemon cheesecake staan, die was echt enorm lekker en de slagroom en de cranberry saus maakte het helemaal af. Nog even uitgebuikt met een lekkere cappuccino. Het was fantastisch om hier te zitten eten en drinken. We hebben al meteen weer gereserveerd voor 10 mei, met 4 man. Dit kan maar zo eens ons vaste eetcafe worden na matinee concertbezoeken in het concertgebouw. Een aanrader!
Henristork .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
We komen hier al vele jaren voor het concertbezoek en het bevalt nog altijd uitstekend.
Een heerlijk Amsterdams eetcafe. Heel vriendelijke bediening, ook al jaren dezelfde mensen, zodat we elkaar wat beter kennen. Voor de concertgebouw buurt heel redelijk geprijsd en we begrijpen daarom ook niet waarom niet veel meer concertgangers hier eten.

Almeerseeter .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Gezellig eetcafe. Een paar jaar gelden ontdekt toen we een restaurant zochten voordat we naar een concert in het concertgebouw gingen. Nu al meerdere malen teruggekomen. Nette prijzen en het eten voldoet aan de verwachtingen. Kleine kaart, maar dat is niet erg. Wel jammer dat al enkele keren dat wij er zijn geweest niet alles van de kaart voorradig was. Vlotte bediening, aardig personeel. Hier komen we zeker nog terug.
Rianne M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Dit is er zo eentje waar je steeds naartoe terug wilt. Voor mijn vriend en mij is 'de Lusthof' een begrip geworden. Helemaal rondom bezoekjes aan het Concertgebouw.

Heerlijke mosterdsoep en maaltijdsalades. Een minpuntje: ik vind het brood wat je er bij krijgt niet super, er is bv geen bruin brood.