Cafe Lombok Eten & Drinken

Service7,7/10
Decor7,7/10
Teamveggie . Expertproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Ik kom vaker bij Lombok en vind het eten altijd erg lekker. De salades zijn goed van smaak en grote porties. De dipsausen bij het turkse brood variieren en worden zo nooit saai, de bulgur burger is constant lekker. Meestal hebben ze er heel lekkere biertjes op de tap, er zijn sowieso altijd lekkere biertjes op de fles (die vind ik soms toch wat duur, dan maar liever een broeders). Aardige attente bediening en een leuke sfeer. Al met al en gezellig buurt-eet-cafe (:
Pauline W. Meesterproever (37 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Met een vriendin genoten van dit geweldig eten. Zij nam de vis van de dag en ik had polenta met asperges en geitenkaas. De wijn erbij was uitstekend en werd in mooie glazen geschonken. Er zat een aantal mensen buiten op het terras. Gemoedelijke sfeer in een perfect buurtrestaurant.
Jooxt . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Vandaag in het zonnetje op het terras bij Cafe Lombok de Bulgurburger gegeten. Super lekker. Bediening is snel en alert. Aanrader, ook als je alleen voor een biertje komt.
Eijndkool . Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Zaterdag einde middag en avond geborreld en gegeten in sfeervol café, waar je heerlijk en verrassend kunt eten. Een gezellige drukte met leuke bediening. De gerechten zijn vernieuwd en bijzondere smaakvolle combinaties. Heerlijk!
C89 . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Laatst weer een top avond in café Lombok gehad! Wat een fijne plek om met vrienden samen te komen!
Heerlijk gegeten, lekkere biertjes en gezellige bediening! Je voelt je er direct thuis, mede dankzij de top bediening!
De nieuwe hamburger was heerlijk! En ook de friet met mayo(!) was top! Een verrassende pompoensalade maakte de maaltijd compleet! Ik kom zeker snel weer terug! Ik kan deze plek iedereen aanbevelen!

Dennis L. Meesterproever (10 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Ik kom hier eens in de zoveel tijd. De burger was altijd erg lekker. Helaas bleek toen ik er januari was dat er een andere chef is; de burger was matig. Jammer.
Afgelopen week alleen wat gedronken; cocktails? Doe maar niet. Als je het niet kunt, verkoop het dan niet. Bieren van de tap en assotiment op fles is prima overigens. De plek blijft leuk, maar ik hoop wel dat er inmiddels weer een goede chef werkt. Anders houd ik het uitsluitend bij een lekker biertje.
RoaldM . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Vorige week een hapje wezen eten bij Café Lombok. Was hier één keer eerder geweest en toen redelijk tevreden, maar nu ging ik aan het eind van de avond positief en voldaan huiswaarts. Dinerkaart was flink veranderd, maar gelukkig was mijn favoriete biertje 'Broeders' er nog wel. De Arabische visschotel smaakte goed en was qua portie ruim voldoende. Bediening was goed. Gezellig en informeel, maar zo'n ongedwongen sfeertje ervaar ik als prettig. Tot de volgende keer!
Osansje . Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Gezellige tent met aardig personeel. Hartsikke leuk om een biertje te gaan drinken zeker s'zomers op het terras. Meer café dan restaurant. Ik raad je af er te gaan eten het eten is niet veel bijzonders en duur. Voor een middelmatige hamburger €14,- vragen slaat nefgens op. Een keer Gado Gado gegeten waar grote stukken rouwe bloemkool in waren gegooid. Echt niet te eten. De bediening is vriendelijk maar vergeetachtig en luisteren blijkt moeilijk. Heb er in 3 jaar een paar maal een hamburger besteld en van de 4 x 3 x gevraagd of de hete saus er af kon. (vinden mijn kids niet lekker) van de 4x zijn ze het 3x vergeten (waar gebeurd!). Regelmatig moet je lang wachten, vergeten ze een gerecht of krijg je het later dan de rest. Biertje drinken met heerlijke garnalenkroketjes raad ik jullie aan dan is het een leuk café (wel hard schreeuwen naar de bediening:-)
Larasimons . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Wanneer wij geen zin hebben om te koken gaan wij altijd naar Cafe Lombok: een hamburger voor mijn man, iets van de kaart voor mij en een bordje extra groenten voor onze dochter. En altijd met een bijzonder biertje erbij: lekker eten met vaak verassende combinaties, lekker drinken en aardige bediening. Wat wil je nog meer? Ook is het voor onze dochter van 2 altijd leuk spelen met al het aanwezige speelgoed en wordt er moeite gedaan om voor haar ook een lekker en gezond bordje eten te maken.
Beste eetcafe van de buurt!
Kees R. Proever (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Eigenlijk belachelijk duur voor wat je krijgt. Hamburgers zijn koud en lijken diepvriesgevallen. Smakeloos. Overige maaltijden waren ook niet best. We waren met 7 en slechts 1 had redelijk warm eten. Doorgaans stuur ik het terug maar zou daarmee de sfeer verzieken. Vermoed dat ik de keuken niet echte koks staan. De prijzen lijken meer te passen bij een ECHT restaurant.
Maar ze zijn wel aardig!
Paxsmo86 . Fijnproever (3 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Waar moet je beginnen bij Cafe Lombok. Ik ben ongeveer op 3 stappen loopafstand opgegroeid vanaf die hoek. Op die hoek heeft heel veel gezeten. Vroeger een heel goed restaurant, maar in een minder goede buurt en nu de buurt echt leuk aan het worden is zit er een cafe, met eten dat tegenvalt.

Ik kom er vaak, maar waarom? Eigenlijk alleen maar omdat het zo dichtbij is, groot terras, en je kan er goed mensen kijken.

Het eten is er niet lekker. Ik zou ook niemand aanraden om hier te gaan eten.
Tuurlijk, als je 10 speciaal biertjes verder bent, zijn bitterballen altijd goed. Maar een echte maaltijd hier is niet aan te raden. Het is het allemaal net niet. Ook vind ik het Marokkaanse / Arabische food concept niet echt passen bij de rest van het drink concept met gewoon biertjes drinken, spelletjes spelen, en in het zonnetje kletsen met buurtgenoten.

De drankjes zijn duur (bier ook).

Bediening is niet altijd even snel (ligt echt aan hun dag). Ze zijn wel altijd vriendelijk en gezellig.

En toch kom ik er vrij regelmatig. Het is gewoon een top locatie, in het zonnetje, en iedereen kent elkaar. Als ze nu ook nog eens echt lekker eten zouden serveren zou het cafe ook nog echt top zijn en niet alleen de locatie. Als we op zoek zijn naar een plek om wat te drinken en een hapje te eten gaan we eigenlijk altijd wel naar West, daar is het eten gewoon een stuk beter.
Anthropo C. Proever (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Leuke locatie, met een kaart die van meer creativiteit getuigd dan andere eetcafé's. Misschien een tikje duur, maar eigenlijk zijn de prijzen in vergelijking met andere horeca in de randstad ook wel weer normaal. De bediening is duidelijk te informeel (sorry maar gasten moet je gewoon niet te amicaal behandelen), teveel met zichzelf of collega's bezig en sommige waren gewoonweg lomp. Als je een vol dienblad hebt en je kan iemands biertje niet ergens neerzetten op tafel omdat het ver is dan zeg je niet ''hey kun je het ff aanpakken''... Er was één knul die goed en netjes bediende, maar de rest van het personeel (in 2013/2014) heb ik nooit goed gevonden. En ja, heb er vaak genoeg gezeten om het te beoordelen want ik woonde om de hoek en het was ons stamcafé voor een tijdje :)
Myrjan . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Gisteravond weer heerlijk gegeten in cafe Lombok. We waren van plan om alleen een lekker biertje te pakken op het terras, maar zoals vaker mondde dat uit in een gezellige avond, genietend van de chef's special. Dat zijn verrassende gerechten, zoals vanavond vooraf reepjes ingelegde heekfilet en als hoofdgerecht een heerlijke kalfs ribeye. Super! Met de vaste menukaart is ook niks mis, en met de prijs-kwaliteitverhouding al helemaal niet.
De bierkaart biedt de avontuurlijke drinker veel keuzemogelijkheden. Ooit gedacht dat een pikzwart bier lekker fris kan zijn? Natuurlijk zijn ook de diverse varianten " Van de streek" niet te versmaden. Als je aarzelt, vraag dan gerust om een proefglaasje. Als iets niet helemaal je smaak is, weet de barman altijd wel een biertje te vinden dat je wel lekker vindt.
Kortom: gezellig, lekker en niet duur. Een echte pleisterplaats voor de buurt!
Krahn F. Expertproever (6 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
De locatie en sfeer van eetcafe Lombok zijn prima. Lekker terras in de zon aan een druk kruispunt (moet je wel van houden, maar is altijd wat te zien) en binnen een soort huiskamersfeer.

De bediening is vriendelijk maar moet je constant blijven herinneren aan je bestellingen, want van de tafel naar de keuken of bar zijn ze meestal de helft vergeten. Wordt wel allemaal weer netjes en vriendelijk rechtgezet, maar op een gegeven moment toch wat vervelend.

De kwaliteit van het eten verschilt nogal. De hamburger (standaard op de kaart) is prima, maar de keuken heeft (zoals nogal veel restaurants) de neiging tot creatief experimenteren wat niet altijd goed uitpakt.
Ann D. Fijnproever (4 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Vanavond vol terras, binnen vrijwel helemaal leeg. Ondanks drie man bediening zelf maar na half uur wachten drankjes besteld bij de bar, de kaart meegenomen en ook maar zelf eten besteld bij de bar. In tegenstelling tot het drinken kwam het eten erg snel, misschien helaas wel iets te snel. De haloumni salade met quinoa was lekker, maar wel een beetje vreemd samengesteld (de sinasappelpartjes, sperziebonen, granaatappelpitjes en diepvriesdoperwtjes combineerden niet heel erg goed met de pittige olie en de portobello) en niet goed op smaak. De friet die erbij hoorde was de keuken vergeten te maken, die kwam 5-10 min later...maar was helaas niet helemaal gaar. Tegelijk met de friet werd ook de rijst gebracht die bij de curry van mijn tafelgenoot hoorde - een vrij essentieel ingredient van een curry, maar excuses werden niet gemaakt. Slordig. De curry zelf was enigszins waterig, een beetje saai en zonder garnituur (naan, papadums, raita...iets erbij maakt het net af?!), wel met lekker veel groenten er doorheen.
Als de kwaliteit van het eten en de bediening beter waren geweest dan is dit een prima terras voor een makkelijke, gezellige hap, maar voor deze prijs-service verhouding waren wij toch wel echt teleurgesteld.
Merle M. Fijnproever (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Als vaste gasten van Cafe Lombok werd het tijd dat ook wij de rest van Utrecht /Nederland laten weten wat voor heerlijk cafe/restaurant dit is. De bediening is altijd attent, vrolijk en lief. Het eten is multiculti en sommige ingrediënten worden gekocht op de welbekende Kanaalstraat. Dat vinden we nou leuk! Het is simpel maar verrassend. We komen hier vaker voor het bier dan voor eten (omdat we nou eenmaal zeer vaak komen) maar ook het bier is van goeie kwaliteit. Geen Amstel, maar de Leckere en Maximus. Vaak ook nog wat onbekendere biertjes op tap. Kortom een super fijne plek die in korte tijd ontzettend populair is geworden, zonder sterallures..(wat het andere cafe op de Vleut zeker wel heeft.) We love lombok!
Lienepien_1984 . Meesterproever (28 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Het leek veelbelovend maar helaas viel het eten toch tegen. De porties waren nogal klein. Zo besteld we vooraf als hapje stuks brood met dip en kregen we nog geen kwart van een heel brood met een beetje tapanade waar je doodleuk 7 euro voor betaalt. Wetende dat je in die wijk op elke hoek een heel brood voor een euro krijgt is dat toch wel mager. Ook het verdere eten was niet echt speciaal. Jammer.
Manon M. Fijnproever (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Beperkte, maar lekkere kaart. Veel lekkere en aparte biertjes op de kaart. Goede, snelle bediening. Prettige sfeer en goede muziek.
Fiona F. Meesterproever (25 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Voor de eerste keert eindelijk naar Café Lombok geweest bij mij om de hoek. We waren met z'n vijven, 3 vegetariërs en 2 pescetariërs. Gelukkig stonden er voldoende vegetarische gerechten op de kaart. Vooral veel voorgerechten, bij de voorgerechten kun je als vegetariër kiezen uit 2 gerechten. Op zich prima, maar nog een erbij die geen burger is, zou geweldig zijn.

Dat gezegd hebbende, was de bulghurburger wel erg lekker. De dhal was lekker, maar de bloemkool was nog bijna rauw en was bijna niet te snijden. Lekkere wijn erbij! Wel een klein bakje friet voor 4 personen samen.
De nagerechten waren prima, alleen was de custard wel erg dun en moest die gegeten worden met een vork. Ook werd er een verkeerd nagerecht bezorgd bij een van ons.

De bediening is erg prettig, spontaan en vriendelijk. Er werd plek voor ons gemaakt.

Verder is de sfeer in het café erg fijn en ziet het er leuk uit met comfortabele stoelen. Kom zeker weer terug dus!
Raimooij . Meesterproever (64 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Op weg naar huis besloten om een keer in Café Lonbok te gaan eten. Ondanks dat er veel gereserveerd was, was er alsnog een mooi plaatsje vrij. Qua drinken hebben ze hier bijzondere biertjes uit de streek (o.a. Winter Saison - Final Countdown van brouwerij de Rooie Dop). Ook de gerechten zijn lekker. We hebben twee hoofdgerechten genomen: pompoensalade en een keftaburger. Je krijgt een klein bakje friet maar je kan gratis bij bestellen.
In totaal waren we €41,30 kwijt voor twee hoofdgerechten, twee drankjes en en twee thee. Ook het decor is erg leuk.