Café Loetje

Service7,7/10
Decor7,4/10
Floris M. Gastronoom (18 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Prima ossenhaas die helaas door de vette jus wat naar beneden gehaald wordt. Service is geweldig en attent. Decor wat je van een cafe mag verwachten
Bedankt voor de positieve review! Tip voor de volgende keer: de biefstuk kan ook altijd zonder jus of met de jus apart besteld worden.
AngelaG . 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Eerst was de reservering al niet doorgekomen, terwijl er op zondag al gereserveerd was. Er kon geen lever geserveerd worden want de uien waren op! (Met een AH om de hoek....)..excuus was dat de uien en spekjes smiddags al gebakken werden.... En ze graag met verse producten werken...dus snel uien halen was geen optie want te druk? Sorry hoor schiet mij maar lek.
Reinierv . Fijnproever (8 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Traditionele biefstuk in rijkelijke hoeveelheid boterjus. Geen mager hapje dus, voor wie het nog niet wist. Smaak en malsheid zijn echt top.
Ook de gebakken kalfslever met spek en ui is rijk en perfect gebakken. Prachtig vers.
Probeer ook eens de loempiaatjes - zeer smakelijk hapje voor bij de borrel.
Eea afgetopt met een paar glazen Affligem Blond. Zeer rijke maaltijd waarvan ik ook nog wel even wakker heb gelegen. Maar eens in de zo veel tijd mag dat!
SuAm . 1e beoordeling (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Als je echt vet en en ongezond wil eten, bestel je bij Loetje Amsterdam biefstuk Bali. Je wordt dan verwend met een biefstuk drijvend in een vette drab. Hierbij wordt er dan ook nog geregeld dat het er erg onaantrekkelijk uit ziet. Wat kun je je nog meer wensen?
Antonie E. Gastronoom (64 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Alle lovende recensies ten spijt, het blijft een biefstuk in een grote plas jus, waarbij je de uien, de groente en de patat nog apart moet bijbestellen. Het geheel was nogal plat en vet, moet ik zeggen. Na afloop had ik meer het idee in een fastfood-tent te hebben gezeten dan in een restaurant, behalve de prijs dan. Kennelijk valt dit nogal in de smaak, maar bij mij niet.
Lisa W. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Laat niemand je anders vertellen. Loetje serveert écht de beste biefstuk van het land. Ik eet twee keer per maand bij Loetje, zo lekker vind ik het! Wel moet ik erbij vermelden dat het menu niet veel te bieden heeft. Loetje heeft de focus op de ossenhaas gelegd en zijn hier ook master. Altijd goed gebakken, veel smaak en de friet is ook heerlijk met een authenthieke smaak. Zo blij dat ik Loetje ontdekt heb. Ik ben zelf van surinaamse/molukse afkomst en ben dus wel wat gewend qua eten/smaken. Loetje doet daar zeker niet onder aan! Top restaurant voor je ossenhaas!
Avdm34 . Fijnproever (6 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Vertel ons alles over Café Loetje! Welk gerecht vond je het lekkerst? Hoe was de bediening? Hoe zou je de sfeer omschrijven? Wat is je nog meer bijgebleven? Iedereen is benieuwd naar jouw recensie! Biefstuk gegeten, gebakken in echte boter opgediend in een heerlijke jus. Het was voortreffelijk.
Peter S. Gastronoom (254 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De eerste Loetje, de enige echte zoals je wil. En naar Loetje ga je eigenlijk alleen maar voor de biefstuk ossenhaas. Verder hebben ze een weinig spectaculaire kaart, typisch voor een eetcafé. Maar als lunchgerecht leek me de clubsandwich met pastrami, kaas, mosterd, rode ui, tomaat en augurk wel te voldoen. En dat was ook zo al miste ik wel de chips of de friet die normaal bij een clubsandwich worden geserveerd. De dame en heren (het zijn voornamelijk heren) in de bediening zijn oké maar het mag allemaal wel een beetje proactiever. Het meest prettige aan Café Loetje is de zaak zelf: gelegen in een lekker rustige buurt waarbij je kunt kiezen tussen binnen, in de serre of buiten op het terras zitten.
MA-te-A . Gastronoom (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Had ik de biefstuk maar genomen, ik zie dat de recensies nog steeds heel goed zijn. Maar ik vroeg voor de lunch om Foccacia met zalm. Het werden twee geroosterde boterhammen. De zalm was wel erg lekker en de salade ook, maar een focaccia was het echt niet. En de frietes noch de mayonaise waren om over naar huis te schrijven. Jammer.
Nicky R. 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het is alweer een tijdje geleden, maar het blijft me maar dwarszitten. Mooi weer,lunchen bij Loetje. Geen zeep en handdoeken op het toilet. Ik zet er iets van. Oh is het antwoord. Na 1 uur, nog geen zeep en handdoeken op het toilet. Ik zeg het tegen dezelfde dame. Oh is weer het antwoord en i.p.v. als de wiedeweerga zorgen dat het er komt, staat ze gezellig te keuvelen met haar collega's.
Ik meld het tegen een collega bij wie ik betaal. Oh is het antwoord. De zon is er weer, heerlijke locatie, heerlijke lunch maar ik mijdt Loetje, ik mijdt de desinteresse van het personeel.
Han H. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij eten al v.a. Het begin dat er 1 Loetje was. Dit was een bijartcafe en je kon er saté met brood krijgen. Een tijd later kwamen de biefstukken en nog wat later verdween de biljarttafel en werd het een eetcafe, altijd vol en gezellig. We gingen in Amsterdam wonen toen er een Loetje in Laren kwam, enfin om kort te gaan, er kwamen er een heleboel en Loetje verkocht de zaak. Nog steeds Loetje met de lekkerste biefstukken van Nerderland en de heerlijkste jus. Nu, 49 jaar getrouwd en gegeten met de kinderen en kleinkinderen bij Loetje. Verrukkelijke biefstuk(met jus).
Moppie50 . Gastronoom (29 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Met een grote groep gegeten bij Loetje. We waren onder de indruk van de snelle, aardige en efficiënte bediening! Het restaurant zat helemaal vol maar daar was niets van te merken in de snelheid van de bediening. Eten heerlijk -de beroemde biefstuk met frietjes behoeft geen toelichting- en relaxte sfeer. Heerlijk voor een doordeweekse dag!
Mary-Ann F. Gastronoom (29 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Een erg leuk eetcafé, het is er druk en je weet dat je even moet wachten voor je een plekje hebt. Uiterst vriendelijke bediening. Er hangt gewoon een hele leuke relaxte sfeer. I.p.v. de biefstuk heb ik de tonijnbiefstuk gekozen, ontzettend lekker! Je proeft dat het vers is, erg mooi bereid. Samen sla en frietjes erbij en genieten maar.
Jurisdictie13 . Gastronoom (18 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
We kwamen al in 2000 bijna tweewekelijks bij Loetje, maar zijn daar de laatste vijf jaar niet meer geweest. Reuze benieuwd hoe de hernieuwde kennismaking met Loetje=biefstuk zou uitpakken en we zijn niet teleurgesteld. We wilden in de serre eten, wat uiteraard kon maar wel even wachten betekende. Was vroeger de serre beter dan binnen in verband met de akoestiek, nu is het andersom. Dus een volgend keer gaan we binnen zitten.
Jus was ruim voldoende en de biefstuk ouderwets lekker. Sla met dressing is niets aan veranderd en was dus prima. Patat oké. Advies van de bediening om samen één patat en één sla te nemen bleek prima voorstel. Porties zijn dus behoorlijk groot geworden.
PS
Heeft niets met het eten te maken: op de ramen van het café is de oorspronkelijke naam nog in originele Amsterdamse krulleters op het raam geschilderd.
Rdr24 . Fijnproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Erg druk binnen maar heerlijk gebakken ossenhaas Bali xl. Frietjes etc zijn extra. Dat is gezien de prijs toch wel jammer... Toetjes zijn van een goed formaat. Wij hadden leuke bediening.
Bonvivantdemoi . Bourgondiër (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Het gaat om de biefstuk, wat een heerlijk stuk vlees, heb deze keer de Bali XL genomen met een sambal jus, echt fantastisch, zelden zo'n goede biefstuk op, ze vroegen niet hoe hij gebakken moest worden, ze wisten hoe het moest, bediening tikkeltje arrogant maar wel behulpzaam. Decor is niet speciaal, altijd druk, niet voor een romantische date, meer even uitblazen, blijft toch meer een cafe, wat goed is!
B. D. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Eén keer in de ongeveer twee maanden ga ik naar Loetje, en afgelopen donderdag "mocht" ik weer. De lekkerste biefstuk in de verre omgeving. De wonton met zalm is ook lekker, maar de biefstuk met jus is het toppunt. Lekkere biertjes op de tap, vriendelijke en snelle bediening. Het is vaak druk, dus hou rekening met een wachttijd.
Kat J. Gastronoom (14 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Helaas was de zeetong niet gaar anders had ik een hoger cijfer gegeven. De ossenhaas van mijn tafelgenoot was daarentegen perfect. De keuken gaf toe dat de vis niet goed bereid was. Ter compensatie hoefde ik de thee en het desert niet te betalen. Dat is nog eens service! Ondanks de drukte op zondagavond was de bediening snel en alert. Mooie accommodatie, voor ieder wat.
Maai K. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Als biefstuk Bali van Loetje het enige zou zijn wat ik ooit nog mocht eten dan zou ik een zeer gelukkig mens zijn. Biefstuk zoals biefstuk bedoeld is!
Jeroen S. Gastronoom (17 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Ouderwets lekkere biefstukken gegeten bij Loetje - dat kan natuurlijk niet missen! Mooie XL-stukken die zo boterzacht zijn dat je bijna geen mes nodig hebt. De bediening is vlot en hartelijk. We hadden gereserveerd (op zondag) maar dat bleek niet nodig te zijn - we konden direct aan tafel en het feest kon beginnen. Ik was er al eens eerder geweest waardoor ik wist dat je de bijgerechten apart moet bestellen: dat moet je even weten hier. De tafeltjes staan wel redelijk dicht bij elkaar maar voor een cafe vind ik dat niet zo'n bezwaar. Aanrader