Café Loetje

31-206628173

Meer informatie over restaurant Café Loetje

wout K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Leuk ontvangen bij Loetje, mooi tafeltje bij het raam. Bediening vergat helaas soms opgegeven gerechten, een beetje slordig, maar alles kwam goed. De gerechten zelf waren uitstekend, goede wijnen. Snelheid om gerechten uit te serveren prima. Maar weinig op te merken en voor herhaling vatbaar.
mariettem .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Loetje is het meest gezellige restaurant, super goede en aardige service en niet te vergeten: overheerlijke biefstuk!!!!
AnnickSkowronek .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Na alle positieve verhalen over jullie heerlijke biefstuk konden wij natuurlijk niet achterblijven... voordat wij naar de musical Ciske de Rat gingen hebben we met z'n tweetjes hier gegeten. We hadden gereserveerd en dat was maar goed ook! Het was behoorlijk druk en er zaten flink wat wachtenden aan de bar. Ons tafeltje voor 2 stond in het midden van het restaurant, tussen andere tafels in. Je zat bijna bij de buurman op schoot, maar daar hebben wij ons niet aan gestoord. Wij gingen voor de biefstuk en de biefstuk 'Bali'. Beiden heerlijk! Erbij bestelden we frietjes, gemengde salade en gebakken champignons. De friet was heel goed gebakken, de salade was erg lekker en de champignons ook. Al waren het er wel wat weinig voor het bedrag dat je ervoor moest betalen. Als toetje hadden wij de Brownie en de Sticky Toffee. We waren positief verrast. Wat waren deze toetjes zalig! Echt een aanrader. Wij komen zeker nog eens terug bij dit restaurant! Heerlijk voor een lekker stuk vlees met friet en sla, maar het is geen restaurant om uitgebreid te tafelen.
eline R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
personeel erg onvriendelijk en lege glazen worden niet meegenomen. Portie kaasstengels om te huilen zo klein. het je zit wel lekker maar daar is alles ook mee gezegd
Floris M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Prima ossenhaas die helaas door de vette jus wat naar beneden gehaald wordt. Service is geweldig en attent. Decor wat je van een cafe mag verwachten
Bedankt voor de positieve review! Tip voor de volgende keer: de biefstuk kan ook altijd zonder jus of met de jus apart besteld worden.
AngelaG .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Eerst was de reservering al niet doorgekomen, terwijl er op zondag al gereserveerd was. Er kon geen lever geserveerd worden want de uien waren op! (Met een AH om de hoek....)..excuus was dat de uien en spekjes smiddags al gebakken werden.... En ze graag met verse producten werken...dus snel uien halen was geen optie want te druk? Sorry hoor schiet mij maar lek.
reinierv .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Traditionele biefstuk in rijkelijke hoeveelheid boterjus. Geen mager hapje dus, voor wie het nog niet wist. Smaak en malsheid zijn echt top.
Ook de gebakken kalfslever met spek en ui is rijk en perfect gebakken. Prachtig vers.
Probeer ook eens de loempiaatjes - zeer smakelijk hapje voor bij de borrel.
Eea afgetopt met een paar glazen Affligem Blond. Zeer rijke maaltijd waarvan ik ook nog wel even wakker heb gelegen. Maar eens in de zo veel tijd mag dat!
SuAm .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Als je echt vet en en ongezond wil eten, bestel je bij Loetje Amsterdam biefstuk Bali. Je wordt dan verwend met een biefstuk drijvend in een vette drab. Hierbij wordt er dan ook nog geregeld dat het er erg onaantrekkelijk uit ziet. Wat kun je je nog meer wensen?
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Alle lovende recensies ten spijt, het blijft een biefstuk in een grote plas jus, waarbij je de uien, de groente en de patat nog apart moet bijbestellen. Het geheel was nogal plat en vet, moet ik zeggen. Na afloop had ik meer het idee in een fastfood-tent te hebben gezeten dan in een restaurant, behalve de prijs dan. Kennelijk valt dit nogal in de smaak, maar bij mij niet.
Lisa W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Laat niemand je anders vertellen. Loetje serveert écht de beste biefstuk van het land. Ik eet twee keer per maand bij Loetje, zo lekker vind ik het! Wel moet ik erbij vermelden dat het menu niet veel te bieden heeft. Loetje heeft de focus op de ossenhaas gelegd en zijn hier ook master. Altijd goed gebakken, veel smaak en de friet is ook heerlijk met een authenthieke smaak. Zo blij dat ik Loetje ontdekt heb. Ik ben zelf van surinaamse/molukse afkomst en ben dus wel wat gewend qua eten/smaken. Loetje doet daar zeker niet onder aan! Top restaurant voor je ossenhaas!
avdm34 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Vertel ons alles over Café Loetje! Welk gerecht vond je het lekkerst? Hoe was de bediening? Hoe zou je de sfeer omschrijven? Wat is je nog meer bijgebleven? Iedereen is benieuwd naar jouw recensie! Biefstuk gegeten, gebakken in echte boter opgediend in een heerlijke jus. Het was voortreffelijk.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De eerste Loetje, de enige echte zoals je wil. En naar Loetje ga je eigenlijk alleen maar voor de biefstuk ossenhaas. Verder hebben ze een weinig spectaculaire kaart, typisch voor een eetcafé. Maar als lunchgerecht leek me de clubsandwich met pastrami, kaas, mosterd, rode ui, tomaat en augurk wel te voldoen. En dat was ook zo al miste ik wel de chips of de friet die normaal bij een clubsandwich worden geserveerd. De dame en heren (het zijn voornamelijk heren) in de bediening zijn oké maar het mag allemaal wel een beetje proactiever. Het meest prettige aan Café Loetje is de zaak zelf: gelegen in een lekker rustige buurt waarbij je kunt kiezen tussen binnen, in de serre of buiten op het terras zitten.
MA-te-A .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Had ik de biefstuk maar genomen, ik zie dat de recensies nog steeds heel goed zijn. Maar ik vroeg voor de lunch om Foccacia met zalm. Het werden twee geroosterde boterhammen. De zalm was wel erg lekker en de salade ook, maar een focaccia was het echt niet. En de frietes noch de mayonaise waren om over naar huis te schrijven. Jammer.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Normaal bestellen we niet snel biefstuk in een restaurant, risico op mindere kwaliteit of niet goed gebakken ligt altijd op de loer, gezien de goede recensies hier 3x de biefstuk besteld met 2x losse friet. Alle verwachtingen kwamen uit, super gebakken zoals het hoort , super kwaliteit dus de moeite en het geld meer dan waard, een topper voor biefstuk.

Nicky R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het is alweer een tijdje geleden, maar het blijft me maar dwarszitten. Mooi weer,lunchen bij Loetje. Geen zeep en handdoeken op het toilet. Ik zet er iets van. Oh is het antwoord. Na 1 uur, nog geen zeep en handdoeken op het toilet. Ik zeg het tegen dezelfde dame. Oh is weer het antwoord en i.p.v. als de wiedeweerga zorgen dat het er komt, staat ze gezellig te keuvelen met haar collega's.
Ik meld het tegen een collega bij wie ik betaal. Oh is het antwoord. De zon is er weer, heerlijke locatie, heerlijke lunch maar ik mijdt Loetje, ik mijdt de desinteresse van het personeel.
Han H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij eten al v.a. Het begin dat er 1 Loetje was. Dit was een bijartcafe en je kon er saté met brood krijgen. Een tijd later kwamen de biefstukken en nog wat later verdween de biljarttafel en werd het een eetcafe, altijd vol en gezellig. We gingen in Amsterdam wonen toen er een Loetje in Laren kwam, enfin om kort te gaan, er kwamen er een heleboel en Loetje verkocht de zaak. Nog steeds Loetje met de lekkerste biefstukken van Nerderland en de heerlijkste jus. Nu, 49 jaar getrouwd en gegeten met de kinderen en kleinkinderen bij Loetje. Verrukkelijke biefstuk(met jus).
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Met een grote groep gegeten bij Loetje. We waren onder de indruk van de snelle, aardige en efficiënte bediening! Het restaurant zat helemaal vol maar daar was niets van te merken in de snelheid van de bediening. Eten heerlijk -de beroemde biefstuk met frietjes behoeft geen toelichting- en relaxte sfeer. Heerlijk voor een doordeweekse dag!
Mary-Ann F.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Een erg leuk eetcafé, het is er druk en je weet dat je even moet wachten voor je een plekje hebt. Uiterst vriendelijke bediening. Er hangt gewoon een hele leuke relaxte sfeer. I.p.v. de biefstuk heb ik de tonijnbiefstuk gekozen, ontzettend lekker! Je proeft dat het vers is, erg mooi bereid. Samen sla en frietjes erbij en genieten maar.
Rdr24 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Erg druk binnen maar heerlijk gebakken ossenhaas Bali xl. Frietjes etc zijn extra. Dat is gezien de prijs toch wel jammer... Toetjes zijn van een goed formaat. Wij hadden leuke bediening.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Loetje is een klassiek voorbeeld van een restaurant waar ik eens in de zoveel tijd heen MOET. Bereid je voor op drukte en dat het dus even kan duren voor je een tafeltje hebt. Maar als je je daar van tevoren op instelt maakt dat niets uit. Geniet in de tussentijd van een lekker biertje aan de bar. De aankleding van Loetje oogt als een gezellige veredelde kroeg, wat het vroeger ook was. De hartelijke en vlotte bediening maakt het prima vertoeven. En dan het eten... OMG, het eten... De biefstuk is simpelweg goud! Meestal ga ik gewoon voor de ossenhaas, omdat die te lekker is om niet te nemen. De jus is zoals hij hoort te zijn en je krijgt er witte broodjes bij om oer Hollandsch te kunnen dippen. I just love this :) Houd er even rekening mee dat je eventuele groenten of frietjes apart moet bestellen. En als je dan nog ruimte over hebt voor een dessert ga dan zeker voor de sticky toffee. It's like food heaven... Tot de volgende keer maar weer!