Café Lijn 4

Twijnstraat 3 3511 ZG Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Café Lijn 4

Willem V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Lijn 4 is een gezellige kroeg met een kleine, maar goede kaart. Zelf had ik de winterratatouille gekozen, deze was erg smakelijk en werd mooi geserveerd met gepofte aardappel. Ook de overige gerechten die besteld waren in ons gezelschap smaakten goed en zagen er mooi uit.
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Voor een doordeweekse hap en/of borrel (uitgebreide bierkaart!) is Lijn 4 een prima keuze!
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Een prima plek om voor niet al teveel geld heerlijk te eten. De kaart is niet erg uitgebreid maar de gerechten die we bestelden vonden we erg smakelijk. Bovendien kregen we uitstekende adviezen over bijpassende bieren.
Matthijs R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Ik eet regelmatig in Lijn 4 omdat het er gezellig is en omdat de keuken (voor een bruine kroeg) behoorlijk goed is: voor ~€15,- eet je hier een uitstekend en gezonde maaltijd waarbij je altijd kunt kiezen voor een voor- en nagerecht, waarbij vooral het kaasplankje aan te raden is.
Wat mij betreft een aanrader, ook al vanwege de uitgebreide bierkaart en het (zeker in dat opzicht) zeer kundige personeel.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Verleden week hier gegeten met zes vrienden. Mijn teleurstelling: "de hazepeper zonder haas" althans in minieme hoeveelheden aanwezig en de stoof leek eerder op een soep dan een stoof. Aardappelkroketjes (volgens mij diepvries) waren nog t lekkerst en dat zegt eigenlijk genoeg. Keuken er is werk aan de winkel!
Ruurdje P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Op een doordeweekse avond hebben we in dit café gegeten. De kaart is niet zo uitgebreid en verwacht niet de 'standaard'-dingen, maar de dingen die erop staan zijn lekker! Maar uiteindelijk koos ons hele gezelschap één van de daggerechten: iets met wild zwijn of een 'Beet Wellington' (haha). Het eten was goed bereid, de portie was groot genoeg. De bediening gaf goed advies over bijpassende bieren. De prijzen van de gerechten waren goed, enige 'nadeel' is dat bij het drinken van veel speciaalbiertjes de prijs behoorlijk omhoog kan schieten. Maar wel lekker.
Kb27 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Café Lijn 4 is een onopvallend restaurant in de leuke Twijnstraat van Utrecht. Het is een erg leuke tent om te zitten. Het personeel is super aardig en relaxed.
We hadden beide de Kip 'Manneke pis' en waren daar erg tevreden over. De kriekbier maakte het lekker zoet, maar ter gelijke tijd ook lekker een beetje bitter. Er zaten wat verrassende elementen in zoals kersen (natuurlijk passend bij het bier) wat het tot een mooie beleving maakte. Erg tevreden hierover.
Als nagerecht hadden we de kaasplank die ook top was. Wij dachten een wijntje erbij te nemen, maar ons werd een biertje erbij aangeraden die ook super erbij paste! Sowieso heel veel lekkere speciaal biertjes daar.
De bediening was niet heel snel, maar dat was niet erg aangezien ze dus zoals al gezegd heel erg leuk waren. In het café zelf hangt ook een hele relaxede sfeer, waar iedereen zich thuis kan voelen.
Het personeel gaf ons voor de volgende keer de tip mee, een gerecht te kiezen van de wisselkaart. Gaan we zeker doen, dit café is een aanrader. Top prijs-kwaliteit-verhouding!
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Leuke tent voor een drankje en een goed eetcafégerecht. Bediening is vlot en snel en de enthourage is erg leuk. Een goede tip voor een hapje en drankje als je in de buurt bent. Enige nadeel is dat het redelijk druk was. Ik heb een aantal groepen mensen weg zien gaan omdat ze geen tafeltje meer konden bemachtigen...
Olivier S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Scores zijn voor niveau eetcafé, kortom: gisteren prima gegeten in Café Lijn 4! Weinig vaste gerechten op de kaart, er wordt gevarieerd ingekocht en aan de hand daarvan worden de dagspecials samengesteld. Voor ons was dat gisteren de kalfszijlende met stoofje van o.a. kalfsvlees en een mix van Oud Hollandsche groenten, waaronder pastinaak. Heerlijk, voor een prima prijs. Heel origineel, ver voorbij de gebruikelijke kroeghap die je elders kan eten. Prima wijnen erbij, prettige uitleg bij eten en wijnen. De service is vlot, vriendelijk en gastvrij en ook op dat vlak steekt Café Lijn 4 met kop en schouders uit boven andere eetcafés. Als nagerecht een kaasplankje met een lekkere samenstelling van kazen van Kazerij Stalenhoef, een paar deuren verderop op de Twijnstraat. Ook alweer zo'n leuk detail: gewoon boodschappen doen bij de buren. Leuk ingericht, maar de muziek (ookal was die niet overheersend) kan wat beter worden afgestemd op tijdstip en bezoekers. Wij komen hier absoluut weer terug: een prettig buurt-eetcafé!
Filize M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Gezellige tent, tussen een kroeg en eetcafé in. Bediening zoals het hoort; vlot, in voor een grapje en goed geïnformeerd over bv bijpassende bieren. Het eten was gewoon lekker en toch redelijk verrassend. Wel misten we toch een beetje de bij gerechtjes, zoals wat groente of sla.
Echt een plek om de avond te beginnen en per ongeluk de hele avond te blijven hangen.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Voor het eerst gegeten bij Lijn4.
Het interieur spreekt mij erg aan. Hoge tafels met hoefijzervormige banken. Prima zitten dus.
Als voorafje kwam er een mandje stokbrood met ailoili en pesto. Lekker, niet bijzonder maar goed van kwaliteit.
Hoofdgerecht was een steak-sandwich. Ruim langwerpig broodje met een steak. Daarbij frietjes en 2 soorten salade en mayo.
Biertje erbij en klaar ben je.
Conclusie: Goed, niet verrassend eten voor een heel redelijke prijs. De bediening is snel en vriendelijk.
Trecht .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
De inrichting van Café Lijn 4 aan de Twijnstraat is altijd heel gezellig en met een warme uitstraling. Het was absoluut niet druk toen wij naar binnen gingen en plaatsnamen aan een tafeltje.
We besloten de avond te starten met een biertje en een wijntje. De bediening kwam vriendelijk naar ons en we werden heel vlot geholpen. Nadat we op de kaart hadden gekeken, kozen we voor het dagmenu, dit stond op de zwarte borden aan het raam. Het werd voor ons allebei de Dorade met spinaziestampot, venkel en rucola en een soort van pestosaus. De krabballetjes spraken ons heel erg aan en dit klonk ons niet alledaags in de oren.
Het eten was behoorlijk lekker, een niet al te grote portie maar voldoende. De Dorade was goed op de huid gebakken, de stamppot was gezonde kost en de krabballetjes bijzonder. De bediening was iets gehaast en heel snel met het aanbieden van een nieuw drankje maar ze bleven wel vriendelijk Het café was nog steeds niet druk en dat op een koopavond.
Lekker gegeten in een sfeervolle omgeving.

Erasma O.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Prima eetcafé. We kregen een amuse: een gazpacho in een borrelglaasje. Dat was heel lekker. Daarna lamsburger en scholfilet. Vlees en vis goed klaargemaakt en smakelijk. Goede vinaigrette over de sla! Frietjes waren wat bleekjes en melig.
Bediening heel voorkomend. De kaart is beperkt.
Lieseltje .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Omdat ik geen zin had te koken, liep ik samen met mijn man dit (voor mij) nieuwe eetcafé binnen, in de verwachting de standaard eetcaféhap te krijgen: spareribs, saté, een vega quiche ... zoiets. Op de kaart stonden inderdaad de standaard happen, maar de dagkaart was verrassend luxe! Ik nam een zwarte pasta met gamba's en makreel met een frisse saus, mijn man een heerlijk mals stuk rundvlees met wasabi-saus. Elk gerecht werd geserveerd met bijpassende groenten.
Het eten was ruim boven verwachting goed en uiterst goedkoop. De bediening was vriendelijk en attent, maar het was dan ook niet zo druk. En het decor: het blijft een eetcafé, maar als je je daar (zoals ik) niet aan stoort, eet je hier verrassend lekker, vers en goedkoop.
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Op een zondagavond na de film hier gegeten. Er was wat onduidelijkheid of er nog een plaatsje vrij was om te eten maar daarna werden we vriendelijk geholpen. De muziek stond niet te hard en het was relatief rustig. Het daggerecht vis, de makreel was vrij klein van portie maar smaakvol. De schelpjes waren ze vergeten dus daar moest ik om vragen. Ik zou zelf aardappel-appelpuree niet kiezen bij vis. Voor 15€ voor een hoofdgerecht een ok prijs-kwaliteit verhouding. Erg lekkere cappucino.
Jeanette L.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Wat een leuke verrassing! Voor het eerst binnen gelopen bio Café Lijn 4. Vrijdagmiddag na het werk. Lekker ruime tent, mijn smaak achtergrondmuziek. Lekkere biertjes, erg vriendelijke barmannen. Blijven plakken en wat gegeten. Kleine kaart, maar met de daghap erbij voldoende keuze. Ik had het stoofpotje, met aardappelpuree en rode kool. Héérlijk. Partner had de ossehaaspuntjes met champignons. Zat voor haar iets te veel peper in, maar da's een kwestie van smaak. Voor mij (ons) absoluut een terugkomertje.
Tessakkerman .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Wat een leuke tent is dit toch geworden. Aanwinst voor de Twijnstraat. Weer erg lekker gegeten (de diamanthaas mag op de kaart!). Vriendelijke en vlotte bediening en prijs-kwaliteit helemaal in orde. Komen zeker terug.
KFW .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Een kleine gedaantewisseling heeft plaatsgevonden in dit cafe. De naam en het interieur zijn veranderd, maar de kwaliteit van het personeel en eten helaas niet. Wij (twee personen) gingen naar Lijn 4 omdat het dicht bij de Louis Hartlooper bioscoop is. Het grote manco lijkt dat er een 'stuck in the middle' situatie is tussen kroeg en restaurant. Hierdoor waren er veel mensen aan zowel bar als tafels luidruchtig bier aan het drinken tijdens onze maaltijd. Dit bar/bierdeel overheerst (ook de omgang van de bediening) en is onprettig. Zelfs voor een eetkroeg. Bovenal leek het alsof het eten 'er even bij wordt gedaan'. In ons geval waren de ossenhaaspuntjes erg taai en verdronken in boter. De volgende keer gaan we dus bij de bioscoop zelf eten.
Wormgoor .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2013
Voorjaarsvakantie, met 2 pubers op stap: de Spareribs, sla en friet zijn goedgekeurd! Zelf genoten van de vlees-Special: een (duur) restaurant waardig.
Het dessert (aangeklede chocolademousse) was helemaal hemels! En dat alles voor een Eetcafe-prijs.
Comentaar van mijn (kritische) gezelschap: 'Gezellige tent! Leuker dan een restaurant, dat is altijd zo stijf.
Wat mij betreft gewoon gezellig en voor herhaling vatbaar!
NDvR .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Punten voor een het niveau Eetcafe, gewoon prima eerlijk simpel eten. Attente service, het was ook niet te druk. Heerlijke biertjes hier!