Café Leuten

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Verscholen in Amsterdam maar zeker de moeite waard! kwamen hier toevallig terecht maar heerlijk gegeten, zeer goede bediening, perfect klaar gemaakt eten.
Kwamen helemaal uit Rotterdam voor wat anders maar gaan hier zeker naar terug als we in de buurt zijn!
Kuipernest .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We wonen sinds een week of 7 in Oostpoort, maar zijn al wat vaker in Café Leuten geweest. Vanavond heerlijk ontspannen gegeten met onze dochter van twee. De bediening vraag vaak of alles naar wens is, het eten is gewoon goed en het zowel café als terras zien er stijlvol uit. Een absolute aanrader!
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Hier vanmiddag gelucht met mijn moeder, het eten was het lange wachten waard, maar de eenvoudige lunch duurde veel te lang. De bediening was niet erg attent , we moesten veel te lang wachten en er werd door de bediening niks van gezegd dit is slordig. Het tafeltje naast ons ging vanwege het lange wachten maar weg deze mensen kregen helemaal geen eten. Leuke plek zeker voor de zomer maanden maar dan moeten ze hier wel meer personeel aannemen en wat vriendelijker met de mensen omgaan zoals het hoort!
AnnaSchr .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Onlangs heb ik geluncht bij café Leuten. Prachtige tent met een stijlvol zithoekje aan het raam, genoeg keuze op het menu en heerlijk gegeten. Broodplankje was best lekker, dagsoep met pompoen was goed op smaak. Bulgursalade heerlijk uitgebreid en in zo'n mooie taco-schaal, uitsmijter ook naar wens. De serveerster had er duidelijk geen zin in vandaag (kater?), ze leek niet helemaal in zich op te nemen wat we bestelden, en verder dingetjes als een ongepoleerde lepel met duidelijke kalkresten. Volgens mij kunnen ze dat normaal wel beter, maar over het algemeen een smaakvolle lunch beleefd!
Nejla .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gisteren na een lange tijd met een vriendin wezen eten. Binnenkomst is meteen heel goed, alles klopt, heel sfeervol. Het eten was super lekker. Zeker voor herhaling vatbaar. Echt een aanwinst voor oost.
Gozde .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Gisteren hier samen met mijn dochter gegeten. Vanaf het moment dat je binnenkomt tot je weg gaat wordt je heel hartelijke ontvangen. Heel gezellige sfeer. Mijn dochter had een ossehaas en als dessert crème brulee. Ik had een vis wat mij heerlijk heeft gesmaakt. Dit is een plek wat nog ontdekt moet worden. Zeker de moeite waard!
Marionbuffing .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gisteren met zes personen gegeten bij Cafe Leuten. Je voelt je hier heel welkom. Het is sfeervol binnen en genoeg ruimte om prettig te zitten.
Het eten was heerlijk en de prijs/kwaliteit is dik in orde. Onze groep bestelde zowel, vis, vlees en vegetarische gerechten die echt lekker waren.
Er zaten een paar flinke eters bij maar voor hun waren de porties ook ruim voldoende.
Wij vonden het fijn dat er ook voor de vegetariër keus was uit diverse gerechten.
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Gisteren hier een bieftstukje “Leuten” gegeten. De kaart is inmiddels veranderd t.o.v. wat er op de website te lezen valt. Prima eten. Goede biefstuk met een spek/ui garnering. Lekkere patatjes. Snelle bediening.
Let op. Als je patatjes vraagt i.p.v. rösti krijg je een grote puntzak patat erbij en moet je 3.50 extra afrekenen. Bij de gerechten met rösti krijg je een kleinere potie patat.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Neergestreken op het terras voor een lunch. Het duurde allemaal lang, terwijl er nauwelijks klanten waren. Misschien omdat de gazpacho vers gemaakt werd. Smaakte lekker en was niet duur. Mevrouw in de bediening was servicegericht, maar er was wel een afknapper toen een collega van haar (jongeman) stuurs vroeg ‘”of we klaar waren”, terwijl een van ons nog van een halfvol bord aan het eten was.
Marloes E.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Top restaurant/eetcafe. Goede gerechten, top bereid en leuke bediening, tegen zeer gunstige prijzen.
Nog niet door velen ontdekt, maar ik ga hier heel graag weer heen.
John V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Als buurtbewoner al vaker hier gegeten, het is altijd prima ! Gisteren opnieuw. De bediening is top ! De gerechten zijn simpel, maar van goede kwaliteit. Vaak komen we er op de bonnefooi en er is altijd plek. De gastheer of gastvrouw altijd is altijd zeer vriendelijk en doet alles om het naar de zijn te maken. Het is een informeel gezellig bruine-kroeg-achtig eetcafe en de locatie is natuurlijk helemaal goed in dat fijne Oostpoort ! Ik kan niet wachten tot het mooier weer wordt en je er lekker buiten kunt zitten. Super Super Super !
012 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Met de buren gisteren bij Leuten geluncht. Vanwege het mooie weer zaten we eerst heerlijk aan het terras en later hebben we binnen gezeten. Lunch was echt heerlijk, niks op aan te merken. Ondanks de drukte zijn we heel goed door een aardige dame geholpen. Heerlijk genoten. Bedankt weer.
Style65 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Al diverse malen bij Leuten geweest voor lunch of koffie. Daar is weinig op aan te merken, goede koffie, broodjes zoals overal: niets bijzonders, maar ik vind het een gezellige tent waar je gezellig zit. Omdat ik zelf in buurt woon, gun ik de horeca daar een kans en probeer alle zaken uit. Qua sfeer en inrichting vind ik Leuten echt de meest prettige zaak in Oostpoort. Hebben ze goed gedaan.
Nu de dinerkaart dus maar eens proberen.
Van tevoren langs gegaan om te reserveren en een tafel uit te zoeken (bij het raam), dat was geen probleem.
Bij aankomst was deze tafel niet gereserveerd, maar een tafel vlak bij de deur naast de enorme boxen die zaak van muziek voorzien. Na weigering werd er een andere tafel gereed gemaakt. Slordig, maar ook bij het raam, dus prima.
Drinken besteld (meisje in de bediening wist niet wat een jonge borrel was...., laat maar.., doe maar wijn...) en verder was het lang wachten. Een naburig tafeltje, 15 minuten later aangeschoven, kreeg inmiddels de menukaart. Wij gaven aan dat wij dat inmiddels ook wel verwachtten. "Oh. Heeft u niet de menu-deal?" Uh, nee. Wij weten niet waar dat over gaat en willen gewoon een hapje eten?
De menukaart gekregen.
Let op! De menukaart is anders dan op de website!
Maar goed. Bestelling geplaatst. Het dagmenu was kabeljauwfilet, op de huid gebakken. Leek 3 van ons gezelschap van 5 een heerlijke optie. Meisje aan de tafel: "ja, maar de garnalen die eigenlijk in de saus horen, zijn op". Oh. nou dan zonder garnalen, als de saus lekker is?
Op de kaart zagen we dat friet bij het gerecht zat, maar dat groenten apart besteld moesten worden. Wij bestelden dus 2 x groenten en 1 x salade erbij.
Of de groenten dan bij elkaar mochten? Eh ja, oke?
Pas na 5 kwartier werd het hoofdgerecht opgediend. (we hadden geen voorgerecht besteld, maar kregen ook geen brood oid. in afwachting), dit terwijl de zaak bijna leeg zat. Het wachten werd op een gegeven moment gênant.
De extra groenten was een bakje rode kool (bij Kabeljauwfilet?) en een salade met wat groen en blokjes paprika in alle kleuren waarvan die paprikablokjes zeker niet van vandaag waren. Te zure dressing ook. Totale kosten voor deze nutteloze en niet gegeten extra’s was 12 euro.
De kabeljauw was in principe goed gegaard, maar lauw en smakeloos. De erwtenpuree erom heen was koud. De saus (dus zonder garnalen) was een wit drapje, ook koud. Om zout hebben we twee keer moeten vragen. Ook om een karaf water, trouwens. De frites arriveerden nadat wij het hoofdgerecht al op hadden. Volgens de eigenaar (die inmiddels de taak van het bedienende meisje had overgenomen) was de eerste lichting verbrand, dus “duurde het wat langer”.
Wel vroeg de eigenaar steeds of alles in orde was.
Ik ben best snel tevreden als ik uit eten ga, en hou van simpel eetcafé-eten, maar nu kon ik niet anders dan aangeven dat dit echt onder de maat was. Excuses en tegoedbon van 10 euro gekregen.
Ik ga deze inwisselen voor eens koffie drinken, maar hier nooit meer dineren!

Classic .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Vandaag bij cafe Leuten geluncht. Ik had de kipsalade en verse jus besteld. Heerlijk gegeten. De bediening was ook erg vriendelijk. Ik kom nog eens terug als ik in de buurt ben!
Krista123 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Vandaag bij café Leuten geluncht. Verse jus voor maar 2,80 en van erg goede kwaliteit. Voor die prijs in de horeca vind je naar mijn mening geen goede jus, maar hier dus wel!!

De burger voor de lunch met friet, ook van goede kwaliteit alleen de rode bosui compote die eroverheen gaat is koud waardoor de burger snel afkoelt. Misschien een idee om deze ernaast te serveren?
Broodje met kroketten smaakte ook erg lekker. Toen we water bestelde kregen we gewoon kraanwater, ook erg fijn!

Erg vriendelijke bediening, enige minpunt is dat de bediening in gewone kleren loopt. Ik zou allemaal eenzelfde kleur shirt aandoen met eventueel een sloof zodat het ook echt lijkt alsof jullie de bediening zijn en niet een gast of de buurman. Maar gewoon een top cafe dus!!
012 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Ik ben hier vaker wezen eten. Laatste keer ben ik met een vriendin en kinderen gegaan. We hadden met zijn allen verschillende gerechten. Ik had o.a. een sliptongetje. Dit smaakte voortreffelijk en mijn vriendin smaakte het ook allemaal. Het décor is erg gezellig voelt alsof je thuiszit. Zeker een aanrader!
Egon K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
We hadden netjes voor 11 man gereserveerd (ondanks dat het een maandag was) met een schriftelijke bevestiging. Aangekomen wist niemand er iets van. Goed netjes geregeld toen kwam de kaart en die was anders dan internet, veel kleiner en....de helft van de hoofdgerechten waren niet beschikbaar Geen vis en kip. Uiteindelijk besteld en het duurde ruim een uur voor het voorgerecht kwam. Overigens 5 Tapas besteld voor 7 man en we kregen (en betaalden er 7) Nog eens een uur later kwam het hoofdgerecht en daar was een biefstuk te veel (niet aangenomen). Voor het voorgerecht maar extra brood besteld omdat we ongeveer omvielen. Voorgerecht was lekker maar de burger van het hoofdgerecht was niet te eten. Lamskotelet en biefstukken waren ok. Het kan zijn dat het terras ok is maar dit was 's avonds en voor ons de eerste en laatste keer bij Leuten.
Patryk M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
We hebben inmiddels twee keer bij Café Leuten gegeten. De eerste keer was een lunch enkele weken geleden, buiten op een nagenoeg leeg terras (prachtig aan het water gelegen). De bediening was toen heel vlot en vriendelijk. Het eten bestond uit 2 sandwiches (Caprese en Lekker Gezond, allebei top!). De tweede keer gingen we met het hele gezin 's avonds voor avondeten naar Leuten. Het terras zat nu bijna helemaal vol en dat was meteen te merken: het duurde erg lang (bijna een uur) totdat wij het hoofdgerecht kregen (hamburger, tournedos en kipnuggets voor de kinderen). De bijgeleverde friet kwam ruim 20 minuten na het hoofdgerecht, toen die al op was. Uiteindelijk hebben we afgezien van de friet en gelukkig was dat geen probleem: het werd keurig van de rekening afgehaald. Het eten was overigens weer goed, daar kan geen misverstand over bestaan. Andere pluspunten: mooi terras aan het water, goed eten, bier van brouwerij het IJ, vriendelijke service. Minpunt: je wacht te lang op je eten bij drukte.
Sharon001 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Heb hier van de week voor het eerst met een vriendin gegeten sinds mijn verhuizing naar Oostpoort en zeker voor herhaling vatbaar! Allereerst kregen we een supervriendelijke en servicegerichte ober aan tafel die mij (en mijn Engelse vriendin) alles over het menu kon vertellen en ons zo hielp een goeie keuze te maken. Hij was niet vies van een grapje hier en daar en bracht zo echt de sfeer aan tafel, we voelden ons welkom..! Het eten (slibtongetjes en mosselen) was werkelijk verrukkelijk en ook het toetje (chocoladeliefde) kan ik iedereen aanraden. Toen we de ober wat te drinken aanboden is hij even bij ons aan tafel komen zitten en zo kwamen we erachter dat we allebei op de middenweg ter hoogte van de Vomar wonen en dus bijna buren zijn! Kleine wereld! Jammer genoeg was het nog niet zo druk voor een donderdag, maar hopelijk ontdekken mensen binnenkort deze leuke nieuwe tent!
Danielle W.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Van de week geluncht en paar weken geleden gedineert. Nog paar opstart probleempjes, maar leuke nieuwe tent, mooi terras, lekker betaalbaar eten en vriendelijke mensen. Nu bij mooi weer al lekker druk, hopelijk straks ook drukker als het geen terras weer is.