Café Lennep

Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 03:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
ErnstC17 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gisteravond met 6 volwassenen en een twaalf jarige gegeten bij Van Lennep.
Dat was geen beste ervaring.
Een kleine opsomming van de avond.
Om 20.00 een tafel, om 20.45 vond iemand de tijd om de bestelling op te nemen.
Een uur later kwam eindelijk het voorgerecht.
Omdat we ondertussen nogal hongerig waren vroegen we om extra brood. Er kwam een bord met 4 rest stukjes brood, de uiteinden van een stokbrood...
Toen eindelijk het hoofdgerecht kwam waren we wederom nogal verbaasd. De steak bleek 10cm groot te zijn, met een mini portie friet en wat laffe salade. Een zeer karig maal.
Toen de twaalf jarige natuurlijk nog een toetje wilde na het eten werd ons verteld dat de keuken gesloten was....
We waren om 20.00 binnen.
Het excuus : het was druk. Ter compensatie hoefden we 1 fles wijn niet af te rekenen.
Wij vonden het allemaal erg onprofessioneel en gaan hier niet meer eten. Jammer want we wonen om de hoek en de locatie met het grote terras is fijn.

Cariensierksma .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Om18.30 binnen gekomen en pas om 21.00 ons eten gekregen!! Veel te lang moeten wachten. Ober gaf iedereen en alles de schuld in plaats van zo snel mogelijk ons diner te serveren. Bij rekening moesten we vragen of iets aan de rekening gedaan kon worden. Uiteindelijk 2 fles wijn van rekening gehaald. Maar toch.....geen goede indruk gekregen van restaurant. Niet nog eens heen.

Daan H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Een leuke gezellige sfeer voor een drankje. Ik zal er niet meer gaan eten. Lam was van een taai stuk spier, 2 hadden spareribs die taai waren en niet lekker. Rib eye was oke maar werd welldone geserveerd ipv medium/rare. Wij waren de eerste tafel dus ze hadden genoeg tijd moeten hebben om het eten goed klaar te maken.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Bijna thuis, toen liepen we langs Lennep. Dat werd een toetje en borrel als afsluiter van een goede dag. "Wij zijn ijzersterk in toetjes" deelde vriendelijke meneer in de bediening met ons. De juiste toon, lekker relaxed. Uiteindelijk bleek de cheesecake een shot in de roos volgens de andere kant van de tafel. Zelf een biertje genomen. Eerste Brand Dubbelbock van het jaar gehad; dat was het doel. Rest van de bierkaart lijkt een beetje veilig, dat is zonde. Wel een ontzettend mooie zaak. Volgende keer eten we meer dan alleen het toetje.
Jorys .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Op donderdag 10 september 2015 dronken we eerst een wijntje op het grote terras. De glazen waren wel wat aan de kleine kant, maar misschien leek dat zo omdat de wijn zo goed smaakte. Binnen namen we vervolgens een kippetje en een burger, fijne porties met lekkere frieten en salade. We komen zeker nog een keer terug.
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Beste burger in tijden! Overal verkrijgbaar, maar deze heeft zijn eigen pure stijl. Wat een smaak op een van de leukste terrassen in Amsterdam. Echt een buurt restaurant met hele vriendelijke bediening. En 10 bieren van de tap. Wat wil je nog meer
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Aanwinst voor de buurt en blijvend een volle zaak. Bij mooi weer is het aanpoten met het heerlijke terras aan het water. Dat het dan iets langer duurt is niet verwonderlijk. Bedien loopt het vuur uit de sloffen. Gewoon een mooi buurtkroeg!
Sebastiaan H.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Erg lang wachten op alles, zelf de kaart maar gepakt. Eten arriveert na ruim een uur. Na melden glutenallergie wordt salade toch met brood erin geserveerd. Na hier iets van gezegd te hebben wordt dit niet gecorrigeerd. Eten ok maar vlees was niet erg warm (lag misschien ook al even te wachten?).
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Op zaterdagavond zijn we hier naar binnen gelopen. Het was er gezellig druk en we werden onmiddellijk door het vriendelijke personeel opgevangen en naar een tafeltje voor twee gebracht (het enige dat nog vrij was) nadat we hadden aangegeven te willen eten. We namen allebei de roast van de dag: spareribs met een heerlijke saus, daarbij gebakken aardappelen en salade. Een wijntje en een lekker speciaal biertje van de tap (Lennep heeft er een stuk of 10) en het was compleet. De spareribs waren in 1 woord geweldig! Lekker mals en vol van smaak. De saus was zoals eerder aangegeven heerlijk en de gebakken aardappelen en salade smaakten allemaal zeer goed. Stoelen zitten heel fijn.

Al met al een hele leuke tent! Daarnaast kun je hier bij mooi weer aan het water zitten dus ons zien ze zeker weer snel terug. Al was het alleen maar voor het goede en zeer vriendelijke personeel.
Laurens K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Afgelopen week hebben wij heerlijk gegeten bij Café Lennep, de Spareribs waren erg goed van smaak en vielen van het bot. Bij de gerechten werd een lekkere salade en aardappels geserveerd, samen met één van de lekkere bieren van de tap een fijne combinatie. Ook het personeel was vriendelijk en behulpzaam en zorgde voor een ontspannen sfeer.
LMWilde .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Vorige maand bij café Lennep gegeten. Hele goede sfeer door het hartelijke personeel, fijne achergrondmuziek en de mooie aankleding van het restaurant. Personeel is vriendelijk, meedenkend en dragen echt bij aan een leuke avond. Plankje Lennep vooraf is heerlijk! Goede huisgemaakte pesto met lekkere kaasjes en dungesneden vlees. Gevulde aubergine gegeten, heerlijk en origineel. Al met al, zeker een aanrader!
Charlotte .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Het concept is leuk, maar weinig origineel, op het menu o.a. kip, hamburger en hotdog (je zou denken dat je in een snackbar staat maar er worden geen frites geserveerd, wel, eerlijk is eerlijk, heerlijke aardappels, salade wordt in een wekpot geserveerd en is steenkoud en veel te veel dressing waardoor het echt niet lekker is.
Witte wijnen zijn niet echt lekker, niet vies maar nodigen niet uit tot nog een wijntje.
Decor is warm en gezellig, tafels staan veel te dicht op elkaar, om naar de toilet te gaan moet de tafel verschoven worden om er langs te kunnen (en dit was een zeer slanke dame, een volle dame of heer, kan eigenlijk niet eens plaatsnemen op de bank......) de bank is ook heel hoog waardoor je niet lekker aan de tafel zit.
In de zomer schijnt het terras geweldig te zijn, maar met deze kaart en deze kwaliteit wijnen ga ik dat niet proberen.
PeterSmeets .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Gisteravond eens dicht bij huis gegeten en dat zal ik vanaf nu vaker doen! Lennep is gewoon top als buurt cafe.
Lekker sfeervol en warm decor, helemaal lekker warm door de rotisserie in de zaal!
Bij binnenkomst gelijk vriendelijk personeel die een mooi tafeltje voor ons regelde en op aanraden een kippetje geprobeerd.

wauw.. die eet je niet zo vaak zo!
Door de bediening een glas rode wijn hierbij geadviseerd gekregen en die sloot goed aan bij het kippetje!
Na afloop nog even rustig na zitten borrelen en hup zo zonder auto en moeite was ik weer thuis!

Als enige minpuntje aan het decor wil ik toch even zeggen dat de akoestiek een beetje rumoerig is. Dit bederft de pret niet maar moet je wel van houden.
Hugo J.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Gemengde gevoelens overgehouden aan een avond eten bij Café Lennep. We hadden een tafel gereserveerd die bleek later in het midden te staan van de tafels van een groep van meer dan 40 m/v, jonge kinderen en baby's die elkaar daar ontmoeten. "Gefeliciteerd. Oh wat leuk dat je er bent. Lang niet gezien. Ik betaal de dank....." We konden elkaar en de bediening niet verstaan. Geluid is echt een issue in Café Lennep. Na aandringen van onze kant kon onze tafel een paar meter worden verplaatst en konden we elkaar weer verstaan. Anders waren we zeker weggegaan om ergens anders een hoofdgerecht te eten.
De bediening is aardig, behulpzaam, maar kan professioneler. Het eten is prima, ruim beter dan dat ik van een eetcafe had verwacht. We hadden als voorgerechten: de soep van de dag, de van Lennep plaat en een salade. Allen goed en lekker klaargemaakt, en opvallend veel voor een voorgerecht. Als hoofdgerecht hadden we een kipschotel, sukadelappen, een hamburger en een vegaburger. Goed, lekker en genoeg. De salade wordt geserveerd in wekflessen, die je eerst moet schudden voor gebruik. Dat ziet er gek uit maar het werkt en is erg lekker.
Alles bij elkaar denk ik dat we hier niet meer terugkomen. Het decor is zo geluidrugtig dat je teveel moeite moet doen om elkaar te verstaan. Toch een belangrijk element van een avond gezellig eten.
Kim-van-jageren .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Gegeten met schoonfamilie. Eten was ok, had kip besteld dat van de spits kwam. Vond salade met dressing in een glazen voorraadpot er raar uitzien, heb dat maar niet opgegeten! Service mag van mij wat beter, personeel was meer met zichzelf bezig dan met klanten. Zag personeel die net binnenkwamen elkaar begroeten en dan 5 minuten lang beppen alsof ze elkaar lange tijd niet meer hebben gesproken, terwijl serveerster eten moest serveren en dat was meerder keren gebeurd tijdens mijn aanwezigheid. Decor was prima!
Patty K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Voor mijn verjaardag een lunch met borrel gedaan bij café Lennep. Heerlijk gegeten, de hotdog en buffermozarella en kip, allemaal superlekker en de bediening vrolijk en gezellig en vlot ondanks de hitte. Heerlijk gezeten op het prachtige terras en wat was het binnen ook mooi. Volgend jaar weer!
P.S
Zelfs op het toilet ruikt het heerlijk naar gebakken uitjes en superschoon.
Dolcevita .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Terras op het flonder van de Jacob van Lennepkade is heerlijk toeven. Wij hadden alleen een hoofdgerecht (het boerderijkippetje en de rib-eye, met schaaltje gebakken aardappelen en salade om te delen) dat helaas echter qua hoeveelheid vrij weinig bleek te zijn. Dus het is aan te raden om een voorgerecht te nemen, waardoor de totaalprijs echter wel hoog wordt voor een eetcafé.
WienekeRollman .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Gisteravond heerlijk gegeten bij Café Lennep. Voorgerecht was fantastisch, plankje Lennep voor 2 personen een echte aanrader. Salade buffelmozzarella ook lekker, let op: de voorgerechtuitvoering is veel, haast een volledige maaltijdsalade! Als hoofdgerecht een heerlijk sappig kippetje van de rotisserie, malse rib-eye en een mooie dorade met tomatensalsa. Bijgerechten zijn goed verzorgd, smakelijk gebakken aardappeltjes en salade die je zelf mag shaken in een weckpot, geinige feature. Helaas geen ruimte meer over voor een nagerecht maar dat komt de volgende keer dan wel! Bediening is relaxed en vriendelijk, fijne sfeer. Wij komen hier zeker vaker!