Tweede Kostverlorenkade 70 1053 SB Amsterdam Nederland Kaart
31-208203161

Over het restaurant Cafe Kostverloren

Beter dan je eigen huiskamer

Kostverloren is elke dag open vanaf ’s ochtends tot ‘s avonds laat in een mooi stukje Amsterdam. Kom binnen voor een brunch, lunch, diner, feestjes en evenementen. Maandagen is er bijvoorbeeld de pubquiz en Europees voetbal wordt getoond op groot scherm. Een plek, ingericht als gezellige huiskamer, voor burgers en bier. Met een zonovergoten terras!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Cafe Kostverloren

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 03:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
6,8
6,5
6,9
Lang
Robin D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Nóóit meer! Vandaag de laatste kans gegeven. Na een uur gewacht te hebben was ik de enige van 4 zonder eten. Rest was al klaar met eten. En dit was al de zoveelste keer!! Onaardige ober die z'n schouders ophaalde en zei dat de rest toch wel z'n eten had gehad. Dus gewoon betalen wat er is geserveerd en doei. Was tevens laatste doei. Na de overname en bezuiniging op kok en obers is Café Kostverloren tot een dieptepunt gezakt. Helaas....
Maud E.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Ontplofte bitterballen zouden van de rekening worden gehaald, maar niet gebeurd. 3x verkeerde bestelling. Half uur gewacht op bier. Bij afrekenen wat gezegd van de bitterballen werden er met tegenzin afgehaald. Rekening op tafel gegooid.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
kijk hier vaak ajax en dacht nu ook eens vooraf hier eens een hapje te gaan eten. ze hebben veel burgers op de kaart staan, echter heb ik me laten verleiden tot het eten van de spare ribs dit bestel ik dus vrijwel nooit. ik moet eerlijk zeggen de spare ribs waren heerlijkk. Tevens hebben ze hier veel lekkere biertjes van de tap en is het voetbal vaak te zien op groot scherm! toptentje!
helena58 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Vaker hier gegeten met genoegen. Helaas vandaag teleurstellend door de veel te lange wachttijden. Ook vonden we het jammer dat er pas iets over gezegd werd door de bediening toen het er al bijna aankwam. Als ik het daar voor het zeggen had zou er een drankje van het huis aangeboden worden als de wachttijd zo lang is.
Derooi .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De prijs-kwaliteit verhouding is geweldig! Heerlijk simpel eetcafe-eten voor een goede prijs en inclusief vriendelijk personeel! De caesar salad is ook heerlijk
JohannesJ86 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Afgelopen weekend heb ik met een vriend hier gegeten! in de zomer hebben ze een lekker terras, binnen hangt een huiskamersfeer! de bediening is vriendelijk, ze hebben prima eten en een hele hoop lekkere bieren! Als je een liefhebber van bier bent dan kan je hier terecht!
woopiewoop .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Shiiiit! Goed bier, goede service en...lekkere gerechten! Kracht van de eenvoud. Huiselijk en overtreft je verwachtingen.
pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Ik heb hier de afgelopen jaren verschillende keren gegeten, maar naar mijn mening wordt het eten er steeds minder op. Gisterenavond werd het dieptepunt bereikt en ondanks de vriendelijke bediening en de prettige sfeer zullen wij hier voor het eten niet meer terugkeren, hooguit voor een heerlijke home made ginger ale.
We waren met 3 personen, 2 van ons bestelden een burger, 1 van ons steak. We kregen er dus alledrie frites bij. Bij 1 persoon waren de frites ´normaal´, dus redelijk grote, goudgele stukken. Bij de 2de persoon was het zakje voor de bovenste helft ook gevuld met die normale frites, de onderste helft was echter opgevuld met de losse stukjes uit de frituurpan, die de meeste mensen weggooien of aan de hond voeren. Bij mijzelf was het HELE zakje met die kleine, harde, donkere, kankerverwekkende stukjes gevuld. Het leek wel een zieke grap. Omdat ik wel genoeg had aan de burger en wij wegens familieomstandigheden wel wat anders aan ons hoofd hadden, wees ik pas later de serveerster op de afvalfrites. Ze zei dat ze het ook gezien had en het de kok zou melden. Maar... de kok maakt het zo klaar, de serveerster ziet het, en de gast krijgt het zo voorgeschoteld. Waarom? Vervolgens geen excuses, noch mindering op het totaalbedrag.
Beste Pallas,

Bedankt voor je recensie, want je mening is zeer waardevol voor ons! We vinden het erg jammer om te horen dat met name de frites niet zijn bevallen. We zijn namelijk recent overgestapt naar de ambachtelijke frites van de gebroeders Hoes van Friethoes (http://www.friethoes.nl/#/home/) Het is daarom erg jammer dat wij hun kwaliteit in dit geval niet hebben kunnen waarborgen. Zou je ons misschien een mailtje kunnen sturen zodat we met je in contact kunnen komen?

Met vriendelijk groet,

Reactie van proever:

Ik vind het vreemd dat verwezen wordt naar de producent van de frites. Het is de keus van het restaurant om aan 1 tafel eten van zulk uiteenlopende kwaliteit te serveren. Met 1 portie was niks mis. De andere 2 porties hadden nooit op tafel mogen komen. Iemand in de keuken heeft die afvalfrites gebakken en in zakjes gedaan en naar de gasten gestuurd en dat was niet meneer Hoes en ook niet zijn broer.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Reeds vier keer wezen eten , en ook al meerdere keren alleen voor koffie of een glas wijn aangewipt . Goed in de markt gezet . Twee keer echt lekker en goed van prijs/kwaliteit kunnen eten , met en verrassende Menukaart . Nu hebben ze de formule uitgekleed naar even snel en gemakkelijk. Jammer want dat buikspek , en de bereiding van de eend waren voortreffelijk. Kan niet meer . Staat niet op de kaart . Geen Bingo !
Keuze frites ( Frans of Grootmoeder) in overleg met de gast geeft de weg al aan waarop ze nu zijn ingeslagen .
Het blijven mijn buren , dus ik wip er heus wel weer aan : leuk terras, eiergerechten zijn prima , en de bediening is gelukkig wel altijd goedgehumeurd en communicatief.
Nina S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Leuke kroeg waar je ook nog lekker kan eten! Heel mooi ruim terras waar vrijwel altijd nog een zonnig plekje te vinden is. De service is niet uitgesproken, gewoon prima. Je kan hier goed met een wat grotere groep eten.
Op het menu eetcafé-stijl gerechten met een ruime keuze uit diverse burgers, salades en ook gerechten als kipsaté/biefstuk. In het gezelschap aten diverse mensen een burger, zij waren allemaal zeer tevreden. De salades zijn goed gevuld; helaas is er wel een wisselende kwaliteit per bezoek. In de Quinoa-salade waar ik eerder van had zitten smullen, was het deze keer zoeken naar de balsamico-tomaten en bietjes, en de amandelen ontbraken geheel. Jammer, daar had ik me op verheugd.
Prima huiswijn, lekkere biertjes voor een aardige prijs.
Kortom: verwacht niet te veel bijzonders, prima eetcafé.
Anuska D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Fijn eetcafe. De sfeer is ongedwongen en prettig. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. Het eten is lekker. Had de ladyburger genomen en deze was wel goed. Het broodje was een beetje taai maar het vlees was zacht. Leuk voor een gezellig avondje eten zonder fratsen.
Laurensdejong .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Leuke plek! Lekker losjes. Leuke bediening, lekker eten (met name de burgers) en in de zomer een mooi terras. Kom hier zeker een keer terug!
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Gisteren lekker gegeten hier met 8 personen. De burger was prima en vooral de versie frietjes heel lekker. Je krijgt waar je voor betaald en de prijs/kwaliteit is dan ook goed in verhouding. Bediening was goed en de sfeer was prettig.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
gezellig, huiselijk, goeie sfeer en fijne bediening. Maar ook zeer belangrijk; heerlijke burgers! en een goed glas wijn. Aanrader voor ff 'n happie in de buurt.
Tobiasz .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Gezellig eetcafé, aanlokkelijke kaart, het eten wat ik had was goed: burger, frietjes, gewoon goed klaargemaakt. Mooi aanbod aan biertjes. De bediening adequaat en vriendelijk.
Zimm .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Helaas meer en meer vergane glorie. Het eten is niet meer zo goed als het was. T schijnt dat de kok is vertrokken. Vandaag geen goede ribs gegeten.

Rustig in de zaak echter slechte bediening. Steeds zelf om drankjes en weghalen borden moeten vragen.

Duidelijk achteruitgegaan qua kwaliteit in vergelijking met aantal jaar geleden. Jammer voor de jongens die dit hebben opgezet.
Beste Zimm,

Wat jammer om te horen dat je avond bij Kostverloren niet goed is bevallen. Dat trekken wij ons erg aan. Je mening is zeer waardevol voor ons. Zou je ons misschien een mailtje kunnen sturen zodat we met je in contact kunnen komen?

Met vriendelijk groet,

Reactie van proever:

Dat kan, echter welke consequenties heeft dat?

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Zimm,

We willen je graag een aantal vragen toesturen over de avond, zodat we er achter kunnen komen hoe het gegaan is. Dit kunnen wij dan weer gebruiken om verbeteringen door te voeren.
En mocht je in de buurt zijn willen we je als dank voor de genomen moeite graag een biertje aanbieden uit onze eigen brouwerij. We hopen iets van je te horen!

Met vriendelijke groet,
Mira S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Laatst met een vriendin hier gegeten op vrijdagavond. Er was een gezellige drukte in het cafe. Allebei hadden we een burger besteld. Ik had de vegetarische burger met quinoa. Deze was erg smaakvol! In plaats van frietjes had ik een salade erbij besteld die bestond uit een paar blaadjes sla met wat olijven. Dit stelde niet veel voor, ook omdat er geen dressing over de sla zat. Mijn disgenoot had wel de frietjes besteld en die waren erg lekker!
Wij zaten achterin het café vlakbij de keuken. Er stond daar de hele avond een deur open, waardoor we redelijk op de tocht zaten. De bediening was aardig, maar niet erg oplettend, waardoor we langs moesten wachten voordat er iemand langs kwam om drankjes te bestellen.
Restaurantbezoeker10 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Als je zin hebt in een lekkere hamburger bestel dan hier een 'Mannenburger'! De vegaburger viel ook goed bij de vegetarische gasten. Prima bediening, wel erg krap en warm waar wij zaten (met een grote groep).
De pubquiz is ook leuk en gezellig!
Zipp .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Gezellig eetcafe, de sfeer is ongedwongen en goed.
Wanneer je op het terras zit kijk je uit over het water, prima locatie.
Staan simpele, maar goede gerechten op de kaart. Naast de hamburgers kan je er ook terecht voor bijvoorbeeld een gezonde quinoa salade.
Wij hadden de ladyburgers, die waren erg lekker! En niet onbelangrijk, de frietjes ook.
willem B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Wie ooit spareribs at bij Sluyzer in de Utrechtsestraat of de Reiger in de Jordaan, is verwend. Maar die van café Kostverloren mogen meespelen in het linker rijtje van de Amsterdamse competitie. Vooral zijn ze goed gaar, het vlees moet van het bot vallen. Als ze en nog iets langer in de marinade zouden liggen, waren ze helemaal top geweest. Verder prima plek om even snel wat te eten of een borrel te drinken. Oh ja, de flan is een aanrader. Een voorbeeld van hoe je met weinig middelen kwaliteit kunt leveren.