Cafe Koosje

7,2
Duur
Trees S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Een (eet)cafe, waar je prettig zit voor een drankje. Verwacht geen culinaire hoogstandjes. We hadden vooraf brood met (flauwe) humus en kruidenboter. Het mandje brood was gevuld met een grote berg hele donkerbruine boterhammen - kijken naar die hoeveelheid maakt dat het je tegenstaat. Graag veel minder en ander brood en betere humus! De sate met friet en sla was redelijk. Beetje te zoete satésaus. Prima huiswijn en goede koffie.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Café Koosje is een bruin eetcafé met een terras buiten op de stoep en een wel heel bruin interieur dat toe is aan een make-over. Door de ligging zijn het vooral toeristen en dagjesmensen die de zaak bezoeken en dat heeft zijn weerslag op de service. Het is allemaal correct maar nogal onpersoonlijk. Ik had de pompoensoep met brood en de Italiaanse bol met gerookte forel, cherrytomaatjes en citroenmayonaise. De soep was lekker maar de bol met forel viel voor de prijs van acht euro tegen omdat hij nogal karig belegd was.
FishingnicoS .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Vandaag de lunch gebruikt bij café Koosje, tijdens ons bezoek aan Artis. Gekozen voor de biologische hamburger en broodje Koosje. Daarbij heerlijk kopje koffie met een knapperig koekje met roomboter. Beide broodjes waren van goede kwaliteit. Koffie top ! En bediening vriendelijk en attent, een aanrader.
Mara V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Jammer dat het personeel perse onder een heater wil zitten terwijl het 20 graden is buiten! Verder is Koosje een leuk café!
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Sinds tijden weer eens gegeten (diner) bij Café Koosje en was zeker een goed plan. Harde muziek en luid publiek op de koop toenemen, Café Koosje heeft studentikoze uitstraling en dito publiek. Maar personeel bijzonder vriendelijk en eten lekker. Tofufrittata met walnootpesto, zoete
aardappeltaartje en salade van witlof en blauwe kaas gegeten. Verrassende combi en leverde naast een kleurrijk en gevarieerd bord ook heerlijk verschillende smaken op. Ik wacht zeker niet meer te lang met terugkomen.
Ed T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Afgelopen zaterdagavond met onze vrienden hier gegeten.
Prima bediening en lekker gegeten. Lekkere saté met goede frietjes en heerlijke salades.
Wij kunnen sommige onderstaande negatieve reacties dan ook niet plaatsen.
Wij vinden het een aanrader en komen zeker nog een keer terug.

Anne-Klaver .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Onverwacht terecht gekomen bij Cafe Koosje, dit omdat we in Artis niet tevreden waren over de klantvriendelijkheid/keuze.

Bij aankomst had ik de vraag of onze zoon van 6 een ijsje (cornetto) bij hun binnen mocht nuttigen omdat zij deze zelf niet verkochten. Het antwoord was direct geen probleem er is een snackbar om de hoek. Man en kinderen bevonden zich binnen bij weder aankomst, gezellig en warm decor!
De Latte macchiato's werden geserveerd, met cheesecake. Normaal geef ik geen waardering als ik alleen ergens koffie met gebak heb genuttigd maar dit was zo naar wens dat ik een uitzondering maak.
Zeer vriendelijke bediening, goede sfeer en meer dan goed koffie en gebak!
We komen absoluut terug maar dan voor een lunch/diner.

Het was kort maar complimenten voor de heren die vanmiddag werkzaam waren en ons bediend hebben!
Nijenhuisjeroen .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Op weg naar Artis een snelle lunch gehad bij Café Koosje. Doet echt Amsterdams aan, alleen was het vrij donker achterin de zaak. We werden al snel geholpen aan een drankje. Toen de drankjes gebracht werden hadden wij onze keuze voor de lunch al gemaakt. Deze kwam erg snel op tafel en was precies zoals je het zou verwachten. Er was goed rekening gehouden met onze vraag om de mayonaise van de Stevens Club te vervangen door groene pesto. De kroketten kwamen op lekker dikke plakken vers brood.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Sfeervolle en drukke tent. Bediening slordig (bij het serveren vielen frieten op de vloer, die er nog lagen toen we weggingen). De biologische hamburger bleek een stugge schijf, nauwelijks gekruid vlees. Niet rul en bereid op een manier die een bakplaat doet vermoeden - niet doen ! - een burger moet op de gril. De kaas was smakeloos en voorbij het smeltpunt verworden tot een taaie plak. Frieten goed, mayo goed, maar wel van de horecagroothandel. De salade bestaat uit enkele schijfjes verse komkommer en twee plakjes tomaat. Zestien euro voor het geheel is dan aan de dure kant. Prima koffie en een prettig meerkeuze van bier uit de tap.
Esmee L.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Wij zijn geschokt over het volgende feit; wij bestelden om 20:00 uur als hoofdmaaltijd een Sateh kip met friet en salade. De sateh was uitgedroogd en de frietjes waren droog en slap.
Wij de ober roepen en wat was zijn overigens zeer eerlijke verklaring hiervoor?!
Meneer, als u een correct bereide sateh en knapperige frietjes wenst dan moet u om 18:00 komen, als u later komt zijn ze uitgedroogd. Alle gerechten zijn om 18:00 klaar en daarna gaan ze uitdrogen. hoe later u komt hoe meer verpieterd het eten dat u besteld.
Deze boodschap werd ons met een stalen gezicht vermeld en er kon nog geen kopje koffie als compensatie af !!!
Het bedienend personeel snapte niet dat met dit beleid de klanten geschoffeerd worden.
Schande en nog een schande, wij gaan hier nooit meer naar toe.
Marvin82 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Afgelopen donderdag met z'n 2tjes gegeten.
Super druk was het ,erg gezellig.
Wij hadden beide de gegrilde kalfs ribeye met spruiten,spekjes,aardappel gratin en een gepofte knoflook saus.
De garing was perfect ,we hadden echt genoten.

Maxime S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Samen met mams een hapje eten om de hoek. Hadden we wellicht beter niet hier kunnen doen.
Salade van mijn moeder was lekker, maar niet bijzonder en best prijzig. De vis die ik koos was prima te eten, maar de rest op het bord liet ik maar liggen. Ook moest ik zelf naar de bar lopen om de kaart te vragen en werd ons alleen bij het brengen van de kaart gevraagd wat we wilden eten. Personeel was niet erg oplettend.
Sfeer in het cafeetje is wel top, leuk ingericht. Voortaan kom ik hier alleen nog voor een borrel.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Afgelopen woensdag hier geluncht, pannenkoek met spek besteld en de spek was verbrand.
Toen ik het tegen de serveerster vertelde zei ze, oh dus u wilt hem terug sturen ? En trok mijn bord weg en liep naar de keuken, geen begrip en excuus. Eigenlijk wilde ik zeggen dat ik geen tijd meer had en vertrouwen in de keuken ( dat ze de pannenkoek zo laten uitserveren ). Maar goed nieuwe pannenkoek was oké, maar ging hier niet vrolijk weg.
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
Waar gaan de tijden heen, vroeger kwam ik hier bijna elke week.
Maar wat gaat het hier achteruit.
De club Stevens op Turks brood was zeker te eten alleen, leek het brood minimaal 2 dagen oud.
De bediening is meer met zichzelf bezig dan met de klanten, heb zelfs moeten wuiven en hard moeten spreken om bediening te krijgen, terwijl de zaak vandaag maar voor 20% vol zit. Jongens dit kan beter
geef de mensen die voor de inkomsten zorgen de aandacht die zij verdienen. En maak de tafels wat vaker schoon.
Klots .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Even wat eten bij Artis in de buurt. Samen met hond Koos liepen we langs Cafe Koosje. Dat leek wel toepasselijk. Het was gezellig druk en achterin - wel wat donker - was nog wel plek. Mijn biologische hamburger was redelijk. Vrijdag was het broodje waarschijnlijk nog knapperig, maar zondag had ie dat niet meer. Mijn eega had een salade met geroosterde groente. De aubergine, paprika, tomaat en onder ander ui zouden geroosterd moeten zijn. Alleen de aubergine had op het rooster gelegen. De overige spaarzame groente was onbehandeld. De paprika ontbrak zelfs!!!. Wel heel veel grote bladeren sla. Dat vonden we voor € 10,00 totaal uit balans. Het leek ons wel iets om even kenbaar te maken aan de ober. Ongeïnteresseerd werd onze opmerking gadegeslagen en afgedaan met de opmerking: ik zal het doorgeven. We hebben afgerekend en verlieten het pand. Daar zullen we niet zo snel meer binnen stappen.
Caro-J .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Ik heb onlangs Café Koosje ontdekt en er inmiddels een paar keer gegeten. Prima eten in een gezellige café sfeer. Vriendelijke bediening. Gisteren had ik vis gekozen. Dit overigens prima klaargemaakt gerecht vond ik wat te zout. Toen de medewerkster mij vroeg of het smaakte vertelde ik haar dat. Zij ging overleggen met de kok. Hoewel het niet aan het gerecht lag maar meer een kwestie van smaak, kreeg ik het aanbod om een ander gerecht te kiezen. Dat vond ik erg attent. Ik koos voor de Ravioli en die was heerlijk. Ook vind ik het fijn dat je zonder daarom te hoeven vragen meteen een kan water krijgt.
Ide .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
De laatste keer dat we er waren liet de bediening (net als de keren ervoor) lang op zich wachten en het eten (kip sate, tomatensoep (die zo uit een pakje leek te komen) en een nogal basic Ceasar salade) was niet bijzonder en inspiratieloos. Verder oogt de kaart vrij aanlokkelijk maar wat er uiteindelijk op t bord ligt valt tegen.

De borrelhappen die we vooraf hadden zijn ook erg simpel. Keuze tussen koud of warm bittergarnituur, kaasstengels of nootjes, wat naar mijn idee niet meer van deze tijd is en mag dus wel wat origineler.

De bediening is hier vooral van het type 'studentenbijbaan, t kan me niet zoveel schelen'.
Zo hebben ze niet door dat je glas leeg is en vragen ze niet of je soms nog iets wilt drinken; de borden zijn leeg maar daar lopen ze telkens langs zonder ze weg te halen (laat staan dat ze je vragen of het gesmaakt heeft). Men lijkt meer bezig met bijpraten met elkaar en bekenden achter de bar dan dat men zich met de gasten / klanten bezig houdt.

Dan de inrichting:
Er staan binnen zo'n 20 stoelen teveel, je struikelt erover en verder plakken de barkrukken, de stoeken en de tafels. Ook de leren bank die van buiten af zo aanlokkelijk voor t raam staat zit vol met gaten en scheuren, waar je liever dus ook niet op zit. Het voelt er gewoon niet fris / schoon en kan inmiddels echt een opknapbeurt gebruiken. Cafe Koosje heeft een toplocatie met ook leukere mogelijkheden voor het zonnige terras, dat ook een beetje samengeraapt gebeuren is.

De (niet alleen figuurlijke) bezem mag door de zaak en kaart worden gehaald. Hou je klassiekers (bv. de sate) en behoud ook het bruine van je tent, maar maak schoon, vernieuw (maar nogmaals, blijf klassiek / bruin) en we komen snel weer langs!
Roos J.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
We wonen in de buurt van Koosje en komen er vaak omdat het een fijne plek is om te zitten, qua sfeer. We houden het voortaan echter bij een drankje want dan blijft de schade van de slechte service beperkt.

Vorige week waren we er nog op een zondagavond. De zaak zit dan niet vol en er is voldoende personeel. Toch moet je zelf vragen om de kaart, moet je naar de bar lopen om een drankje te bestellen omdat de bediening niet opmerkt dat je glas al een tijdje leeg is (zelfs niet als ze aan tafel staan om het eten te brengen) en moet je navragen waarom er ingrediënten in het gerecht ontbreken (ingrediënten die wel in de omschrijving van het gerecht staan). Bij het afrekenen vind ik het telkens weer zonde van het geld, ondanks dat het eten wel smakelijk is, en vraag ik mij af waarom er niets aan gedaan wordt. Uit de overige reacties blijkt dat meer mensen zich hier aan storen.
Hannah V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Typisch Amsterdams cafe, simpel en gezellig.
Genoeg keuze op de kaart maar dat gaat misschien iets ten koste van de kwaliteit (niets te klagen, maar heel indrukwekkend was het niet).
Personeel is vriendelijk, behulpzaam en werkt hard.
Voor een ontspannen en gezellige avond is Koosje zeker een favoriet! De pubquiz is ook altijd leuk.
RobEve .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Door de kaart, die van het schoolbord voorgelezen werd, verwachtten wij kennelijk teveel. Er stond o.a. eigengemaakte soep op. Maar ik had de groene asperges met lente- ui en ratte aardappeltjes. Ipv vlees waren ze op mijn verzoek zo flexibel om vis te serveren. Zalm zou op de huid gebakken in een krokant korstje geserveerd worden...maar was lauw, slap, nattig. Daar bovenop een dot alfalfa.
Groente: 4 groene asperges, lauw en erg hard, lente-ui in z'n geheel! op het bord, 3 stuks met het slappe loof er nog aan, taai, aangebrand en ja hoor...lauw. Een opscheplepel krieltjes in schil, wel heet, maar het leken echt geen ratte aardappels en erg weinig. Tot slot de witte wijnsaus, piepklein kommetje met smakeloze saus dat zo uit een pakje leek te komen, daar was geen wijn bij te proeven. En dat voor 19,50! Zelden zo slecht gegeten. Mijn man had kipsat? met friet, pindasaus, mayonaise, kroepoek, en sla voor 15,50. Niet heel slecht maar ook niet echt lekker en dus te duur. Inclusief 3 drankjes en toch nog een fooi, vanwege het flexibel zijn, waren we 45 euro kwijt. Personeel was niet onaardig maar ook niet erg oplettend,in onderstaande positieve kritieken herken ik niets. Ik heb er helaas niets van kunnen zeggen omdat we weg moesten en ik toch vooraf wat wilde eten. Er werd ook niet gevraagd of het gesmaakt had.