Café Kadijk

Meer informatie over restaurant Café Kadijk

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

SandraAnna .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Vanuit sentiment (haar oude buurtje, mijn huidige buurtje) spraken we vroeg af in Cafe Kadijk voor een serieus gesprek, ons verheugend op het Indische bordje. We namen plaats in het hoekje op de entresol, met uitzicht op het restaurant en het plein. Altijd een fijne plek; klein, pretentieloos, sfeervol met prettige, vriendelijke bediening. We zijn uren gebleven, de serieuze aard van ons gesprek werd aangevoeld door de bediening die discreet contact zocht en ondertussen genoten we van een Indisch bordje en een sate ayam met een biertje; precies hoe moet smaken. Het cafe stroomde vol, maar wij zaten daar maar fijn in ons hoekje. Net toen ons gesprek luchtiger van aard werd, werd ons voorzichtig gevraagd of we aan een kleiner tafeltje beneden wilden gaan zitten, zodat ze nog een viertje kwijt konden. Beneden aten we smeuïge spekkoek met een kopje koffie en bespraken we nog even de vrolijke dingen van het leven. Helemaal voldaan namen we in het donker in de regen voor de deur weer afscheid.
Cecile O.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Voor het eerst in jaren weer eens hier gaan eten. Het Indisch bordje blijft lekker, en doet me aan thuis denken; mijn vader is geboren op Java en kookt altijd Indisch. Eén van de gerechtjes is behoorlijk pittig.
Een volgende keer probeer ik de vegetarische versie eens denk ik.
De spekkoek is ook lekker.
De café-achtige sfeer vind ik persoonlijk ook leuker en prettiger dan een formeel restaurant waar iedereen fluistert en de obers in zogenaamde 'traditionele' kleding uitgedost rondlopen.
EricVerberne .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
We waren met 3 vrienden naar Café Kadijk en hebben een fantastische avond gehad. Het eten is overheerlijk, vooral het Indische bordje. Het dessert met spekkoek en speciaal ijs is ook heerlijk.

De service is heel persoonlijk en prettig. Absolute aanrader!
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
Een eetcafe in bijna alle opzichten: interieur, bediening en kwaliteit van het eten. Heel gemiddeld allemaal. Prima voor een maandagavond maar niets bijzonders. Behalve de prijs. De hoofdgerechten zijn tussen de 16,- en 20,-. Dat verwacht je in een eetcafe toch niet.
Fredo L.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Een onverwacht pareltje. Als je voorbij loopt verwacht je hier geen Indisch eten. Ontspannen sfeer en locatie. Mijn tip; vraag om een schaaltje saté bij je hoofdgerecht. De daghap kan ook heerlijk zijn.
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Hier met een groep collega's op het terras neergestreken. Eerst geborreld met lekkere gehaktballetjes, makreel en eitjes. Daarna blijven eten. De service is snel, zeer attent, aandachtig en vriendelijk. De rendang die ik had was heerlijk. En de rest was ook zeer tevreden over hun bordjes.
We waren allemaal zeer onder de indruk! Echt een aanrader!
eribro .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Eten bij Cafe Kadijk is altijd fijn. Het kan binnen en buiten. Mijn favoriete gerecht is Indische makreel, lekker pittig. Ik eet geen rijst en vraag dan bv. om wat extra groenten en dat is nooit een probleem. Ik dacht altijd dat een Indische rijsttafel vooral veel schaaltjes moest zijn maar het Indische bordje bij Kadijk is zo lekker en heel gevarieerd. Ik stuur ook vaak buitenlandse gasten die mijn woonboot huren naar Cafe Kadijk. Ze vertellen me altijd dat ze het heel lekker en speciaal gevonden hebben. Bij Kadijk kan je echt uit eten en ook voor even snel (als het niet te druk is) terecht. Een echte aanrader.
misjel .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Tot nu toe heb ik nog geen recensie geschreven terwijl het toch . mijn favoriete eetcafe is. Het Indische bordje, de eitjes van tante Bea, de makreel, eigenlijk kan ik alles wel opnoemen.
Elke keer is het weer genieten in Cafe Kadijk!!
RedL .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2012
Op aanraden van vrienden maar eens langs geweest. We hadden er super veel zin in maar werden zwaar teleurgesteld. Denk dat de kok z'n dag niet had want de rijsttafel die we bestelde was 3 kwart rijst en nog een paar kleine hapjes gesmoord vlees dat we terug moesten spugen in ons servet omdat het uit een brok vet bestond en niet doorheen te kauwen was.. Totaal de prijs niet waard. Ook kregen we geen messen en was de bediening niet bepaald gemotiveerd te noemen die avond. Zonde! Wij komen hier niet meer terug.
Erika V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Houd je van Indisch, dan moet je hier zeker een keer heen. Vooral het Indisch bordje is een aanrader. Niet spotgoedkoop, maar goed te doen. De bediening is altijd vriendelijk.
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Drie jaar heb ik hier niet gegeten, omdat er telkens teveel drankjes op de rekening stonden. Afgelopen dinsdag hebben we het toch weer eens geprobeerd. Maar weer stonden er 2 drankjes teveel op de rekening. Het personeel haalde het er zonder problemen weer af, maar voor mij is het klaar. Heel erg jammer, want het eten is heerlijk.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Al een aantal malen hier gegeten maar nog geen recentie geschreven en ik vond het wel tijd. Cafe Kadijk is een eetcafe dat je eigenlijk niet verwacht. Het oogt als een gewoon cafe en het eten is indische georienteerd. Maar.. het indisch bordje is werkelijk super. Oke het is wellicht een beetje veel maar who cares?
Lekker en met de juiste smaak bereid, eigelijk zoals het gewoon hoor.
Laat je eens aangenaam verassen en bestel het gewoon. De vriendelijke bediening zal je zeker bevallen.
Nikki S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
De menukaart is niet heel groot, maar wat ze maken is helemaal top. Met het Indisch bordje (al dan niet vega) heb je een minirijsttafel op je bord en als toetje kun je ook lekker zelfgemaakt sesamijs proeven. De bediening is altijd erg vriendelijk, de prijs-kwaliteitverhouding is ook dik in orde. Eigenlijk zou je over dit eetcafetje geen positieve recensies moeten schrijven omdat het nu af en toe al moeilijk is om binnen te komen (je kan alleen reserveren vanaf 6 personen). Maar tegelijkertijd is het een belevenis die je iedereen een keer gunt.
Sebastian S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
We hebben hier al behoorlijk vaak gegeten en dat is natuurlijk niet zonder reden. Het interieur is als een cafe maar dan met een indonesische keuken. De gehaktballetjes vooraf zijn heerlijk, de lams sate in ketjabsaus is zeldzaam lekker en het van samenstelling wisselende indische bordje is ook echt een aanrader. Wat ook prettig is, is dat ze voor de chocolade liefhebbers Puccini bonbons (staan bekend als een van de beste van Amsterdam) hebben en heel pure cholade voor bij port, koffie etc.. Je kan helaas niet reserveren.
arjanlekkerbek .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Afgelopen woensdagavond heerlijk gegeten aan de bar, want het was druk. Maar dat mag mocht de pret niet drukken. we werden goed en leuk geholpen. Spontaan personeel. Vooraf de heerlijke javaanse balletje, en gevulde eieren in een curry prutje. Ik daarna lekkere kipsate, en mijn maatje het indische bordje. Echt een aanrader.