Café Hooghoudt

7,2
7,2
Dagmar F.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Er leuk restaurant, vooral om te lunchen. Ik had een broodje uit de oven met geitenkaas, honing en walnoten besteld. Deze was wel een beetje klein. Dit had wat beter kunnen worden aangekleed met wat salade ernaast. Vriendinnetje van mij had gerookte zalm. Dit zag er vers uit en het was veel! Het personeel was erg vriendelijk. Wel vroeg de bediende bij binnenkomst; Verse muntthee of verse jus? Beetje gek. De bediening was verder snel en vriendelijk en het eten was goed met eventueel wat verbeterpuntjes. Sowieso kom ik nog terug voor de grote tosti's!
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wat een slechte keuken, echt mijden deze zaak. Sate was uitgedroogde homp vlees met een allesoverheersende satesaus erover, sla zat geen smaak aan, en patat met een sterke vetsmaak.
Waarom in deze tijd nog steeds zo zonder eergevoel wordt gekookt is een raadsel.
De keuken herkende zich hier niet in en vond dat ze goed werk hadden geleverd, en ja, het vlees kon een beetje droog zijn van zichzelf, maar daar konden zij niets aan doen. Bedienend personeel was wel vriendelijk, jammer dat ze de kritiek moten krijgen. Ons zien ze nooit meer terug, en dank aan het personeel in de keuken voor de nasmaak van hun rommel. Natuurlijk is de eigenaar de hoofdverantwoordelijke die dit laat gebeuren. Triest
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gister geluncht bij dit café. Uitgebreide kaart. Lekkere koffie. Na de koffie is er echter nooit meer geïnformeerd of we nog iets wilden drinken... Terwijl die kopjes toch lang en breed leeg waren toen de lunch werd geserveerd. Lunch was heerlijk. Ruim belegde broodjes en lekkere bij van boven maaltijd salade. Het broodje met geitenkaas was erg hard, lastig te snijden. Ik vroeg of de rekening opgemaakt kon worden toen ik naar het toilet ging. Deze mocht zelf mee naar boven nemen. Vooral de oudere meneer in de bediening oogde wat verveeld en gehumeurd. Jammer.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Het eten was prima. De combinaties waren goed niet meteen heel bijzonder maar prima. De bediening had er waarschijnlijk deze dag niet heel veel zin in. We moesten elke keer heel lang wachten tot we drinken konden bestellen. Verder was de bediening niet erg behulpzaam meer van het schiet op ik heb meer te doen. we hadden van te voren al aangegeven voor 3 gangen menu te gaan. De eerste 2 gangen hadden we al gekozen en de laatste mocht later gekozen worden. Dit werd heel laat omdat hij nooit terug kwam om re vragen wat we als dessert wilden! Na een half uur kwamen ze eindelijk een keer langs komen en moesten we nog steeds seinen om te mogen bestellen. Erg jammer
Leuk restaurant maar de bediening mag wel iets meer oog hebben voor de gasten ipv voor het personeel dat aan de bar een drankje zit te doen.
Johannabloem .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Wij komen hier geregeld. Ze hebben altijd heerlijke grote tosti's of andere lunchgerechten zoals de pizza's! Ook savonds is het heerlijk vertoeven op het terras met een royaal stuk brie en een tapbiertje. Vriendelijke, nette bediening. Aanrader!
Bleumondayfoodie .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Geweldig cafe, heren en dame strak in gilet in de bediening wat een klassieke en chique sfeer geeft. De heren en dame geven een geweldige service en hebben alles goed in de gaten. Het eten is wat je in een cafe verwacht. Eenvoudige gerechten en specials. Wij hebben beide Fish and Chips besteld en deze is goed. Zelf gepaneerd, goed gefrituurd en mooi sappig want ook goed frituren is een kunst.
Lekkere bieren op de tap, prima huiswijnen, groot assortiment.
Al met al zeker de moeite om een keertje langs te gaan.
Proeversutgrunn .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Wij komen hier graag voor de vrijdagmiddagborrel en een daghap. De kwaliteit van het eten is boven verwachting goed voor een café. Ze hebben een uitgebreide borrelkaart met veel verschillende hapjes, wijnen en speciaalbieren. De heren uit de bediening zijn uitermate gastvrij en vakkundig.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Heerlijke Vlammenkouk gegeten in een behaaglijke omgeving met mooie schilderijen aan de wand.

Personeel was aardig al was de reactie van ober nogal geïrriteerd toen ik vroeg waar beneden ik moest afrekenen. Wellicht tijd voor een mobiel pin apparaat.
Marcella H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Wij hebben bij het restaurant "bij van boven" gegeten, wat op de 2e verdieping is. In eerste instantie miste ik wat keuze op de kaart, maar eenmaal besteld was het echt geweldig. Wat een supergoede gerechten worden er geserveerd. De botervis en steak waren ronduit perfect. De aankleding in het restaurant is wat kaal en strak.
H. S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Eerste keer dat ik eens de stad in ging voor een lunch en daar had ik en mijn partner wel zin aan. Wij hadden oog op café Hooghoudt en het eerste wat ons opviel is dat het druk was (heel gewoon rond lunchtijd) en dat het er klassiek uitzag met een pub-gehalte. Ook was er veel jong volk te vinden.

Ik had een Gebakken beenham, geserveerd met mosterdsaus en mijn vriendin Oude kaas, rucolapesto, gemarineerde tomaatjes en rucola. Het heeft even geduurd (het was ook druk) maar uiteindelijk kregen we het. Het zag er goed uit en mijn beenham was lekker warm. Ook de mosterdsaus was prima te doen. Ook die van mijn vriendin zag er goed uit... en gezond natuurlijk. Al met al waren we goed gevuld.

Een nadeel was toen wij de rekening vroegen het heel erg lang duurde voordat wij überhaupt de rekening daadwerkelijk kregen. Zelfs na de tweede keer vragen. Ik snap dat het druk was maar ook dat duurde gewoon te lang. Maar ach om je daar nou verder druk om te maken want verder was de bediening erg vriendelijk.
Jochem D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
In Groningen zijn een aantal zaken een begrip te noemen, Hooghoudt is hier zeker een van. Met zijn zacht bruine grand café uitstraling een van de pareltjes van de Grote Markt. Voor alles kun je hier terecht. Overdag is het heerlijk hangen in de coupébankjes in de ramen of fijn met een krantje aan de bar waar de barkeeper, steevast strak gekleed in gilet met strik en sloof, je voorziet van de beste koffie van de stad en een praatje over het reilen en zeilen van stad en ommeland. Lunch kan van de kleine kaart en bij wijze van uitzondering en als de drukte het toelaat kan er worden besteld van de lunchkaart van het erboven gelegen restaurant. In de avond wordt er van een goede eetcafé kaart gegeten. De combinatie van de gepassioneerde werkstudent met een aantal pro's die vanuit hun hart dit bedrijf runnen maakt het iedere keer dat ik daar terecht komt een feest der herkenning. Niet langer woonachtig in Groningen blijft dit een van de ijkpunten van "mijn" stad!
Bastiaans .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Afgelopen week weer eens een bezoek gebracht aan Hooghoudt. Even een paar maanden niet geweest, terraszitten in niet aan ons besteed. We aten een Hooghap en een saté. Wildseizoen is net van start begrepen we, vandaar een stoofpotje van wild met een lekker stamppotje met rode kool en appel, op aanraden van de bedrijfsleider (vermoed ik) een bockbier gedronken dat gewoon in ons mooie stadje gebrouwen wordt, Ramskop als ik me niet vergis. Saté met pils was ook niet verkeerd. Na een tijdje niet geweest te zijn viel op dat ze druk bezig lijken met extra aandacht besteden aan klanten, heb nog niet eerder advies gekregen over een biertje bij de maaltijd bijvoorbeeld. Ook kregen we een hapje van het huis bij de eerste biertjes. Dus een Gronings compliment voor Hooghoudt, 'kon minder' we zullen snel teruggaan.
Noggeenster .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Café Hooghoudt ligt aan de Grote Markt en heeft twintigers als publiek. Nostalgische sfeer en hoog pub-gehalte, oude foto’s aan de wand een bruine café sfeer. Vriendelijke jongens en meisjes in de bediening die met vlotte babbel en hier en daar een knipoog de drankjes en het eten rondbrengen. De maaltijden komen uit de zelfde keuken als het restaurant wat boven het café is, “Bij Van Boven”. Als voorgerecht Oosterse garnalen kroketjes met kerriemayonaise en carpaccio. Zes kleine kroketjes met een volle garnalensmaak. Een verrassing. De carpaccio was helaas te dik gesneden en met te veel truffelmayonaise. Saté Ajam, satésaus, kroepoekjes, atjar met dikke frieten en salade. Een royale portie van 300 gram saté is ook mogelijk. De saté van gemarineerde kip kon niet imponeren. De frietjes waren het beste van dit hoofdgerecht. Arretjescake als nagerecht, biscuit, witte chocolade, ijs en toffeesaus.
De zoetigheid van dit alles is niet te beschrijven. Je moet er van houden… Met een glas rode en witte wijn en twee grote glazen thee 45 euro kwijt. Redelijk en leuk om er eens geweest te zijn.