Café Hammingh

• Af te huren , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant Café Hammingh

Bas V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Nieuwe eigenaar die erg zijn best doet. Kleine kaart maar wel origineel en met veel streekprodukten. Prima oesters, waddensoep goed gevuld met grijze garnaaltjes, kabeljauw en kokkels. Toe zelfgemaakt ijs en gekonfijte rabarber.
Bediening prima. Wij komen graag terug
Marije P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Het zit hier fantastisch na een stuk fietsen door de mooie omgeving. Het restaurant is recent van eigenaar veranderd en de bediening moet er nog even inkomen. Binnen een uur ging het zeker 5x fout met een bestelling. Maar dat leverde wel grappige taferelen op en het werd relaxed opgelost. Het eten was prima! Vooral het tomatentaartje smaakte goed.
Derek G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Voor het eerst in tijden weer eens bij Hammingh geweest, eens onze lievelingseetcafé. Op de fiets naar Hammingh en vervolgens een van hun heerlijke broodjes/salades uitkiezen - we hebben zin! Helaas Hammingh is overgenomen en de kaart is zo te zien gekopieerd van de "cafetaria down the road", om een gezinslid te citeren. Hij koos een uitsmijter, de rest van ons wist niets beters op de kaart te vinden dan een tosti met geitenkaas, zij beloofde Waldkornbrood te gebruiken.

Toen een andere serveerster de tosti's bracht riep ze opeens "He, er is een hap uit!" terwijl wij al zagen dat er ook al wit brood gebruikt was. De eieren op de uitsmijter waren absoluut niet gaar. Nieuwe tosti's waren niet mogelijk aangezien de laatste geitenkaas op de verkeerde tosti's zat. Op naar huis dan, nostalgie is niet meer wat het was.
barte V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Mijn man en ik hebben hier samen gegeten. We hadden niet gereserveerd maar er was nog net een tafel over. Personeel was vriendelijk en attent. We hoorden dat het de laatste avond was van de eigenaren. Ik weet niet of er een nieuwe kok komt? Maar we hebben er heerlijk gegeten, dus hopen dat hij mag blijven!! Het restaurant is erg sfeervol en nog helemaal authentiek. Een oude herberg aan het Reitdiep. Kortom, best een aanrader!!
Brenda D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Met een groep hier gegeten en we hadden het zaaltje bovenin. Sfeervol restaurant. Het voorgerecht bestond uit brood met kruidenboter en olijven. Olijven eet ik niet, dus kan ik niet over oordelen, maar anderen vonden ze erg goed. Het brood was warm gesneden wat te zien was aan de wat verfrommelde stukjes. Maar de smaak was goed. Als hoofdgerecht koos ik voor kabeljauw met tomaten en risotto. De risotto was erg klef en wat weinig, maar de rest was prima. De kabeljauw was op 1 graat na graatloos, dus perfect. Als bijgerechten werden patatjes met mayo, aardappeltjes (met schil, goed gekruid, iets te zout), salade (met olijfolie, maar goed gekruid), en groenten (broccoli, wortelen, bloemkool, gemengd in 1 bakje) geserveerd. De salade was lekker en vers. De aardappeltjes heerlijk. Omdat ik meestal zonder zout kook vond ik ze aan de zoute kant, maar dat heb ik snel. Patat was prima, en de overige groenten niet gehad. Zonder problemen extra aardappelen besteld. Het gehele gerecht met kabeljauw heb ik zelf bijgekruid met peper, dit was eigenlijk niet nodig, maar ik doe dit thuis ook. Het nagerecht was heerlijk, creme brulee met ijs en slagroom. Het was machtig, maar qua smaak precies goed, lekker zoet met een goed caramellaagje. Alle gerechten waren netjes gegarneerd zoals het hoort. Bediening prima in orde. Na afloop zoals het hoort nog een kopje koffie of thee.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Alsnog een late recensie. Wij hebben hier gegeten op eerste kerstdag. 's Zomers zitten wij hier af en toe op het gezellige terras, voor het eerst hebben wij hier gegeten. Het decor is prima. Vooraf name wij de Rilette van wilde gans. Deze was een beetje aan de vette kant, maar wel smakelijk in goede combinatie met de zuurkool. Daarna volgde de Aardperensoep, verrassend lekker, alleen zat er per abuis iets in dat niet hoorde. Dit werd na mijn aandringen helaas pas opgelost, door mij een nieuwe kom soep te brengen. De Hazenpeper smaakte prima, de Wildzwijnhaasjes waren te ver doorgebakken, waardoor ze taai en droog waren. Wel werden er genoeg aardappelen en groente bij geserveerd. Na afloop bestelden wij nog koffie, die wegens het vervelende voorval met de soep, gratis werd aangeboden. De sfeer was wegens dat voorval tijdens de maaltijd verpest, maar goed, toch nog een vriendelijk gebaar. Het restaurant zal vrijwel vol en er zaten ook gasten in het café. Helaas rook het op de (heren-)toiletten beslist niet fris. Wellicht is het verstandig het sanitair te moderniseren, het ziet er verouderd uit.
Gezien het plezier waarmee wij altijd op het terras zaten viel het ons al met al tegen. Om uit eten te gaan zullen wij niet weer naar café Hammingh gaan.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Over de ambiance is al het nodige geschreven, die is geweldig. Het eten is in overeenstemming met de prijs. Maar de bediening: dat moet nu wel beter want dat was (weer) onder de maat. Wij hadden telefonisch een specifiek tafeltje gereserveerd dat bij aankomst bezet bleek. Geen excuses: jammer meneer het is bezet, werd ons nors medegedeeld.
Dat er iets fout ging met ons hoofdgerecht was tot daar aan toe (na een half uur maar eens naar de keuken gelopen ...), de manier van afhandeling was onder de maat.
Nee, gastvrijheid en klantgerichtheid krijgt geen voldoende.
R. O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Prachtige ambiance. Inrichting grotendeels nog intact zoals het vroeger was. Terras zag er goed uit met een echt Gruniger uitzicht over het Reitdiep. Binnen gegeten.Bediening kon beter. Niet gevraagd of er voldoende was en ook niet gevraagd wat we wilden drinken toen gerechten op tafel stonden. Moest zelf naar de bar toe om iets te bestellen. Gerechten prima in orde. Wijn goed.
Konijnenbout ( mini) en wijting met geferm. venkel en een bakje gemengde sla. Helaas moesten gebakken aardappels, frietjes of iet dergelijks worden bij -(betaald) besteld. Mocht best iets meer zijn.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Genoten van het hamming het menu. Gekozen voor de schelvis. Geen graat gezien. Als dessert een proeverij. Deze was lekker maar bestond uit 1 bolletje ijs en een tiramisu van appel en wat slagroom. Het vas voldoende, maar een proeverij?? Soms duurde het erg lang voordat er werd afgeruimd of dat er werd gevraagd of er nog iets kon worden ingeschonken. Dat kan zeker beter.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijk op het terras gezeten na een korte verfrissende duik in het Reitdiep. Je zit hier prachtig mooi aan het water op een leuk terras. Eten is goed: niet heel bijzonder. Er zaten nog wel wat erg veel graten in mijn makreelfilet. En het huisgemaakte sinaasappelijs had wel iets uitgesprokener van smaak mogen zijn.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Heerlijk gegeten, 2x, bij café Hammingh in Garnwerd.
Op het terras. 1x regende het zelfs maar zaten we onder een grote parapluie. Zeer goede bediening die toch doorwerkte.
Het uitzicht is fantastisch. Het wijde Groninger land.
Het eten ook heerlijk!! Tafels gedekt met servetten meet servetringen!!!
waar vind je dat nog...
Zeker voor herhaling vatbaar. Alleen we wonen een beetje ver weg. Waren nu op vacantie...
Huygens .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Cafe Hammingh: een prachtig oud cafe-restaurant (1876!), met een fantastisch terras uitkijkend over het het Reitdiep. Een erg aangename plek met alerte en zeer vriendelijke bediening en goed klaargemaakte gerechten zonder opsmuk. Wij namen gazpacho vooraf (volgende keer wel liever in een soepbord ipv in een glas), daarna smaakvolle botervis in folie uit de oven (wel wat klein uitgevallen) met een ruime hoeveelheid knapperige verse groenten, frites en salade; en een heerlijke forelsalade met mierikswortelsaus. Het speltbier (op fles) smaakte er prima bij!
Knoet .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Vaak hier gegeten en altijd goed, meer dan voldoende en lekker. Alles vers en heerlijke aardappelgratin. Bediening is vlot en tegenwoordig erg vriendelijk. De sfeer is er warm en persoonlijk. Een mooi authentiek café met uitstraling. Dit café/restaurant past helemaal in Garnwerd. Heerlijk uitkijken over het Hogeland en het Reitdiep. Ik hoop dat ze altijd zo blijven.
Eet smakelijk!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Bij café Hamming al vaker gegeten, en nog nooit teleurgesteld. De bediening is kordaat en no-nonsense, en dat geldt ook voor de authentieke huiskamersetting en de gerechten, vaak typisch Gronings met ingredienten uit de buurt, wat vooral opgaat voor het dagmenu, zoals kaas van een nabijgelegen boerderij. Porties bijbestellen is hier geen enkel probleem. De laatste keer nam ik van het dagmenu de gebraden makreel met aardappeltjes, friet en pittige paksoi, en toe semifreddo en rabarbertaart. Alles gaar en goed op temperatuur. De taart was iets aan de droge kant. Verder was alles tot in de puntjes verzorgd. Een instituut om vaak terug te komen.
InVe .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Goed eten, maar het terras / servies etc kan wel een opfrisbeurt gebruiken. De bediening was vriendelijk. Verder aardig aan de prijs, broodje garnalen gehad en een broodje geitenkaas. Beide over de 10 euro. Verder gewoon prima bruin vloerbroodje met echt goede geitenkaas en echt lekkere garnalen. Dus daar verder niks op aan te merken. Lekkere verse jus d'orange erbij en een Latte macchiato (helaas niet in een macchiato glas maar gewoon in een soort theeglas). Smaakten goed, maar de herinnering/beleving zou beter zijn als het wat leuker opgediend werd. Zo ook voor de lunch. Net even een leuker / netter servies bijvoorbeeld. Verder zeker aan te raden.
motorsailer .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
De tocht de door de fraaie provincie naar dit idyllische plekje is al een feestje op zich. Wij hebben er dit keer alleen maar geluncht op het terras aan het water.er heerst absolute stilte, behalve wat geroezemoes van medegasten en wat schooiende mussen. De Uitsmijter Hammingh die ik had was rijkelijk belegd met 3 eieren, kaas, ham en rostbief, met wat salade als entourage. Mijn tafelgenote koos een maaltijdsalade met warme geitenkaas, waarvan ik dacht:ik heb toch weer de verkeerde keus gemaakt. Hoewel de uitsmijter ook voortreffelijk was. De witte huiswijn was eveneens prima, vinden wij als wijnliefhebbers.
Kortom cafe Hammingh is absoluut de moeite waard om eens aan te denken, wanneer je een leuk adresje zoekt.
michel K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Via de binnen weggetjes van de prachtige provincie Groningen komen we aan in Garnwerd, een zo genoemd wierdedorp aan het Reitdiep, en uitkijkend over de uitgestrekte landerijen.
Café Hammingh is van oudsher een veerhuis en dat laat het interieur nog steeds zien, prachtig behouden authentieke elementen zijn in de afgelopen decennia behouden gebleven. Op het verspringende terras is het goed toeven en de bediening is erg vriendelijk.
Wij hebben genoten van een mooie port en diverse gerechten van het Hammingh menu. Daarnaast was er ook ruimte om enkele a la carte gerechten te kiezen. Een heerlijke zelfbereide tapenade en kruidenboter zoals het hoort, de honing-mosterdsaus was ietwat aan de zachte kant maar daarin tegen waren de bijgerechten als de rode spitskool overheerlijk. Jammer dat de slagroom van het ijsgerecht uit zo’n vermaledijde spuitbus komt. Waar is de echte slagroomspuit gebleven?
Complimenten voor de keukenbrigade, in een praktisch ingerichte keuken worden de heerlijkste gerechten bereid en ondanks een grote groep gasten, werd er ruim voldoende aandacht gegeven aan de gerechten die werden uitgeleverd.
Het was goed toeven in de huiskamer bij café Hammingh, lekker ontspannend waar de tijd schijnbaar heeft stilgestaan., was het altijd maar Hamminghtijd.
Janke S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Met een vriendin hier gezellig gegeten: aubergine, gevuld met speciale Groninger kaas met klaverblaadjes erdoor.
Zoals altijd een prima service, prettig in de omgang, in een gemoedelijke sfeer.
Het decor is in 1 woord: geweldig! Een authentiek café met een groot terras. Helaas was het te koud om buiten te zitten en om te zwemmen in het Reitdiep. (Pal naast het restaurant is een plek met gecontroleerd zwemwater en een strandje, 's zomers is dat fantastisch toeven).
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Na een lekkere wandeling langs zee hier even gelunched. Oud en vertrouwd adres, heerlijke authentiek en je weet precies waar je aan toe bent. Voor het eten op zich gaan we hier niet heen, hoewel de mostersoep niet slecht was. Wel voor de sfeer en de gezelligheid - met een vriendelijke bediening. Hier is het altijd goed toeven, al vanaf de tijd van de oude Hamming en zijn vrouw. Haar gehaktballen zijn nog altijd beroemd!