Café Hammingh

6,2
Erg lang
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Over de ambiance is al het nodige geschreven, die is geweldig. Het eten is in overeenstemming met de prijs. Maar de bediening: dat moet nu wel beter want dat was (weer) onder de maat. Wij hadden telefonisch een specifiek tafeltje gereserveerd dat bij aankomst bezet bleek. Geen excuses: jammer meneer het is bezet, werd ons nors medegedeeld.
Dat er iets fout ging met ons hoofdgerecht was tot daar aan toe (na een half uur maar eens naar de keuken gelopen ...), de manier van afhandeling was onder de maat.
Nee, gastvrijheid en klantgerichtheid krijgt geen voldoende.
R. O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Prachtige ambiance. Inrichting grotendeels nog intact zoals het vroeger was. Terras zag er goed uit met een echt Gruniger uitzicht over het Reitdiep. Binnen gegeten.Bediening kon beter. Niet gevraagd of er voldoende was en ook niet gevraagd wat we wilden drinken toen gerechten op tafel stonden. Moest zelf naar de bar toe om iets te bestellen. Gerechten prima in orde. Wijn goed.
Konijnenbout ( mini) en wijting met geferm. venkel en een bakje gemengde sla. Helaas moesten gebakken aardappels, frietjes of iet dergelijks worden bij -(betaald) besteld. Mocht best iets meer zijn.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Genoten van het hamming het menu. Gekozen voor de schelvis. Geen graat gezien. Als dessert een proeverij. Deze was lekker maar bestond uit 1 bolletje ijs en een tiramisu van appel en wat slagroom. Het vas voldoende, maar een proeverij?? Soms duurde het erg lang voordat er werd afgeruimd of dat er werd gevraagd of er nog iets kon worden ingeschonken. Dat kan zeker beter.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijk op het terras gezeten na een korte verfrissende duik in het Reitdiep. Je zit hier prachtig mooi aan het water op een leuk terras. Eten is goed: niet heel bijzonder. Er zaten nog wel wat erg veel graten in mijn makreelfilet. En het huisgemaakte sinaasappelijs had wel iets uitgesprokener van smaak mogen zijn.
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Onze vaartocht voert langs Garnwerd en Café Hammingh. We leggen aan en gaan dit prachtige pand met veel aandacht voor de geschiedenis binnen. De kaart geeft uitleg over de historie en we lezen dat het Reitdiep oorspronkelijk een zeearm was. Buiten de kaart is er het Hamminghmenu, beschreven op een schoolbord. Waarom de bediening - de blik strak op het schoolbord gericht - letterlijk opsomt wat we zelf al hebben gelezen is niet echt duidelijk.
Vooraf valt de pittige mosterdsoep met spekjes in de smaak, en blijkt fenegriekkaas met hazelnootdressing en salade een verrassend goed uitgepakte keuze: mooie combinatie van smaken. De biefstuk van de gril valt vooral op omdat 'medium' hier is uitgevoerd als een gemiddelde van te gaar en te rauw. Als de wel erg ruime hoeveelheid zout bedoeld is als compensatie, mist die zijn uitwerking. De scholfilet heeft het verblijf in de pan beter doorstaan, maar ook hier is het zoutvat toch echt te ruimhartig gehanteerd. Zou het een overblijfsel zijn uit de tijd dat het Reitdiep nog met de zee verbonden was? De frieten, Rosevalaardappelen, gecaramelliseerde witlof en salade worden in orde bevonden.
Meloensalade met pruimensorbetijs valt letterlijk goed in de smaak: de combinatie is goed. De smaak van pruimen is onmiskenbaar en maakt dit dessert erg lekker. Met koffie en likeur (met bonbon van het huis) sluiten we af.
Als de historie zich in de toekomst beperkt tot het pand, het interieur en de beschrijving daarvan, en zich niet uitstrekt tot onnodig uitbundig zilte gerechten leggen we graag nog eens aan.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Heerlijk gegeten, 2x, bij café Hammingh in Garnwerd.
Op het terras. 1x regende het zelfs maar zaten we onder een grote parapluie. Zeer goede bediening die toch doorwerkte.
Het uitzicht is fantastisch. Het wijde Groninger land.
Het eten ook heerlijk!! Tafels gedekt met servetten meet servetringen!!!
waar vind je dat nog...
Zeker voor herhaling vatbaar. Alleen we wonen een beetje ver weg. Waren nu op vacantie...
Huygens .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Cafe Hammingh: een prachtig oud cafe-restaurant (1876!), met een fantastisch terras uitkijkend over het het Reitdiep. Een erg aangename plek met alerte en zeer vriendelijke bediening en goed klaargemaakte gerechten zonder opsmuk. Wij namen gazpacho vooraf (volgende keer wel liever in een soepbord ipv in een glas), daarna smaakvolle botervis in folie uit de oven (wel wat klein uitgevallen) met een ruime hoeveelheid knapperige verse groenten, frites en salade; en een heerlijke forelsalade met mierikswortelsaus. Het speltbier (op fles) smaakte er prima bij!
Knoet .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Vaak hier gegeten en altijd goed, meer dan voldoende en lekker. Alles vers en heerlijke aardappelgratin. Bediening is vlot en tegenwoordig erg vriendelijk. De sfeer is er warm en persoonlijk. Een mooi authentiek café met uitstraling. Dit café/restaurant past helemaal in Garnwerd. Heerlijk uitkijken over het Hogeland en het Reitdiep. Ik hoop dat ze altijd zo blijven.
Eet smakelijk!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Bij café Hamming al vaker gegeten, en nog nooit teleurgesteld. De bediening is kordaat en no-nonsense, en dat geldt ook voor de authentieke huiskamersetting en de gerechten, vaak typisch Gronings met ingredienten uit de buurt, wat vooral opgaat voor het dagmenu, zoals kaas van een nabijgelegen boerderij. Porties bijbestellen is hier geen enkel probleem. De laatste keer nam ik van het dagmenu de gebraden makreel met aardappeltjes, friet en pittige paksoi, en toe semifreddo en rabarbertaart. Alles gaar en goed op temperatuur. De taart was iets aan de droge kant. Verder was alles tot in de puntjes verzorgd. Een instituut om vaak terug te komen.
InVe .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Goed eten, maar het terras / servies etc kan wel een opfrisbeurt gebruiken. De bediening was vriendelijk. Verder aardig aan de prijs, broodje garnalen gehad en een broodje geitenkaas. Beide over de 10 euro. Verder gewoon prima bruin vloerbroodje met echt goede geitenkaas en echt lekkere garnalen. Dus daar verder niks op aan te merken. Lekkere verse jus d'orange erbij en een Latte macchiato (helaas niet in een macchiato glas maar gewoon in een soort theeglas). Smaakten goed, maar de herinnering/beleving zou beter zijn als het wat leuker opgediend werd. Zo ook voor de lunch. Net even een leuker / netter servies bijvoorbeeld. Verder zeker aan te raden.
Motorsailer .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
De tocht de door de fraaie provincie naar dit idyllische plekje is al een feestje op zich. Wij hebben er dit keer alleen maar geluncht op het terras aan het water.er heerst absolute stilte, behalve wat geroezemoes van medegasten en wat schooiende mussen. De Uitsmijter Hammingh die ik had was rijkelijk belegd met 3 eieren, kaas, ham en rostbief, met wat salade als entourage. Mijn tafelgenote koos een maaltijdsalade met warme geitenkaas, waarvan ik dacht:ik heb toch weer de verkeerde keus gemaakt. Hoewel de uitsmijter ook voortreffelijk was. De witte huiswijn was eveneens prima, vinden wij als wijnliefhebbers.
Kortom cafe Hammingh is absoluut de moeite waard om eens aan te denken, wanneer je een leuk adresje zoekt.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Via de binnen weggetjes van de prachtige provincie Groningen komen we aan in Garnwerd, een zo genoemd wierdedorp aan het Reitdiep, en uitkijkend over de uitgestrekte landerijen.
Café Hammingh is van oudsher een veerhuis en dat laat het interieur nog steeds zien, prachtig behouden authentieke elementen zijn in de afgelopen decennia behouden gebleven. Op het verspringende terras is het goed toeven en de bediening is erg vriendelijk.
Wij hebben genoten van een mooie port en diverse gerechten van het Hammingh menu. Daarnaast was er ook ruimte om enkele a la carte gerechten te kiezen. Een heerlijke zelfbereide tapenade en kruidenboter zoals het hoort, de honing-mosterdsaus was ietwat aan de zachte kant maar daarin tegen waren de bijgerechten als de rode spitskool overheerlijk. Jammer dat de slagroom van het ijsgerecht uit zo’n vermaledijde spuitbus komt. Waar is de echte slagroomspuit gebleven?
Complimenten voor de keukenbrigade, in een praktisch ingerichte keuken worden de heerlijkste gerechten bereid en ondanks een grote groep gasten, werd er ruim voldoende aandacht gegeven aan de gerechten die werden uitgeleverd.
Het was goed toeven in de huiskamer bij café Hammingh, lekker ontspannend waar de tijd schijnbaar heeft stilgestaan., was het altijd maar Hamminghtijd.
Janke S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Met een vriendin hier gezellig gegeten: aubergine, gevuld met speciale Groninger kaas met klaverblaadjes erdoor.
Zoals altijd een prima service, prettig in de omgang, in een gemoedelijke sfeer.
Het decor is in 1 woord: geweldig! Een authentiek café met een groot terras. Helaas was het te koud om buiten te zitten en om te zwemmen in het Reitdiep. (Pal naast het restaurant is een plek met gecontroleerd zwemwater en een strandje, 's zomers is dat fantastisch toeven).
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Na een lekkere wandeling langs zee hier even gelunched. Oud en vertrouwd adres, heerlijke authentiek en je weet precies waar je aan toe bent. Voor het eten op zich gaan we hier niet heen, hoewel de mostersoep niet slecht was. Wel voor de sfeer en de gezelligheid - met een vriendelijke bediening. Hier is het altijd goed toeven, al vanaf de tijd van de oude Hamming en zijn vrouw. Haar gehaktballen zijn nog altijd beroemd!