Over het restaurant Café George

Aan de Leidsegracht dichtbij het Rijksmuseum en het van Gogh museum in Amsterdam vind je Café George. Deze fijne brasserie heeft een gemoedelijke sfeer.

De Franse en Internationale keuken is de basis van de Brasserie. Elke dag worden gerechten geserveerd die van kwaliteit zijn, karakter uitstralen en vers zijn. Café George is geïnspireerd door Franse bistro’s in grote steden zoals New York, Parijs en Londen.

Vanaf 11.00 uur tot 23.00 uur geniet je van een goed ontbijt, lunch en diner. Als je bij Café George bent, vergeet dan niet te genieten van iconische steak met lekkere frites en een heerlijke gin en tonic of een echte Franse champagne.

Voor een goed en smakelijk ontbijt kan je genieten van granen en fruit, diverse ei-gerechten, smakelijke sandwiches, soepen en verse salades. Voor een heerlijke lunch vergeet dan niet om te genieten van overheerlijke voorgerechten, verse belegde broodjes en lekkere smakelijke pizza’s.

Tijdens het diner moet je zeker niet de klassiekers vergeten, pasta’s en risotto, Franse frites en stevige vlees en vis gerechten. Ook voor heerlijke fingerfood hapjes tijdens te borrel moet je even langs gaan bij Café George in Amsterdam, samen met een heerlijk glas champagne wordt de Franse avond helemaal compleet gemaakt.

Meer informatie over restaurant Café George

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Café George

CTEM H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Leuk, gezellig en levendig restaurant. Vriendelijke bediening. Vlak bij De La Mar theater en Stadsschouwburg. Het was er wel erg warm. Airco zou niet verkeerd zijn. De muziek mag iets zachter.
Prijzen liggen wat hoog voor de geleverde basic gerechten. Overigens wel van goede kwaliteit, hoewel de zeekraal met salsa bij de zeebaars wat aan de zoute kant was.
Catherine K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Wat een aardige ontvangst, alsof ik een vaste gast was en ik kwam voor de eerste keer.Prima steak tartare, top- frietjes en de iles flottantes zijn om voor terug te komen, werkelijk geweldig.
Michelle D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in een leuke tent, het was een erg gezellige sfeer. Leuke bediening en een uitgebreide kaart. Zeker aan te raden.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Alles was top,
alle tien hebben we heerlijk gegeten,
heerlijke chablis,
en complimenten voor de bediening!
We komen snel weer terug.
Michèle S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Wij kwamen laat op de avond aan, de keuken was net aan het sluiten. Dankzij flexibiliteit van de chef mochten we toch nog een hapje eten, fantastisch. Wij komen hier met regelmaat en het eten is altijd van goede kwaliteit!
Pieter Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Heerlijk geluncht met internationale gasten en die waren allemaal erg onder de indruk van de service en kwaliteit. Vragen die bij reservering waren gesteld zijn uitgevoerd.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Dramatisch slecht! Het geserveerde eten was slecht en overduidelijk zonder liefde bereid. De tafels staan zo dicht op elkaar dat je bijna bij je buurman op schoot zit. Dat, in combinatie met de muziek keihard aan (waarom..?) maakt iedere vorm van een gesprek onmogelijk. Typisch gevalletje Amsterdamse hotspot: waarom kwaliteit leveren als de klanten toch blijven komen...! Hotspots don’t last forever dus vermoed dat Café George geen evergreen gaat worden in de Amsterdamse horeca. Doe uzelf een plezier en kies een beter restaurantje. Er zijn er vele in Amsterdam waar u met een beter humeur naar buiten loopt aan het einde van de avond.
Patrick M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Gister met een grotere groep gegeten. Keus voldoende, gastheren attend en iedereen erg tevreden het restaurant verlaten!
Anke B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Een diepe pijpenlade op de leidschegracht, waar je met een vlotte, maar verder niet heel betrokken bediening geholpen wordt. Goed voor een snelle hap bijv. vooraf aan film of voorstelling. Gunstig gelegen tav filmhuis Cinecenter, schouwburg en De Melkweg. Acoustiek is onprettig, je moet een beetje over je tafeltje heen gillen. De tafels staan met een minimale afstand v elkaar. Eten (Pasta vongole) was aardig en niet heel bijzonder van smaak.
Thomas J.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Het eten was fantastisch. Ongelooflijk hoe alles met zeer veel finesse was klaar gemaakt. Misschien doe ik de rest te kort met deze opmerking, maar ik heb frietjes al lang niet meer zo fers en knapperig direct uit het vet gegeten.
Inge N.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Eten is perfect, echt heerlijke oesters en tonijn gegeten !!! Service is vriendelijk maar “ magertjes “. Zelf je jas ophangen ( niet genoeg hangers ) en tafeltjes erg dicht op elkaar. Als je wat corpulent bent kom je er echt niet tussendoor. Muziek ; saturday night fever en Grease ; had gehoopt op Franse chansons. Voor het eten zou ik zeker terug gaan, ambiance en service kunnen wat mij betreft beter.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Cafe George ervaar ik als een erg fijne plek, locatie en sfeer. Het eten was heerlijk! En het is zeker voor herhaling vatbaar!
Rozemarijn W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Ik was eten met mijn moeder. Gehoord dat deze tent een hotspot is in Amsterdam. We moesten lang wachten op het eten. Het eten van mijn moeder moest terug naar de keuken, maar ik zag ook dat het eten van tafels naast mij werden teruggegeven. Komt niet sterk over.

Wel erg lekkere wijn en gezellige, relaxte ambiance. Kom misschien nog wel eens terug, hopelijk is personeel in de keuken en in de bediening tegen die tijd beter.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Heerlijk gegeten, fijne service in een sfeervolle ambiance!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Salades waren erg lekker, maar een fles water voor 6 (!!!) euro vind ik echt bizar.
Het heeft een leuke atmosfeer, maar je zit wel redelijk dicht op de "buren."
Yorick S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Veel over gehoord, schijnt hip te zijn en goed eten. Manmanman, ik schrijf nooit recensies, zelf altijd in de horeca gewerkt.

Wat was dit schandlig slecht. Mini weldone steakbroodje 12 euro zonder garnerig, toilet stonk naar zeik, en cappuchino melk gekookt?
tvs290 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Samengevat: hier hoef je echt niet heen, matig eten en ondermaatse service voor een flinke prijs. Kies een leuk ander restaurant in Amsterdam om te gaan eten, er zijn er genoeg!

Vorige week ben ik hier met een groep van 5 gaan eten. Bij binnenkomst konden ze onze reservering (die in koeienletters bovenaan hun lijst stond toen we er zelf op keken) niet vinden, waarop ze ons aan een paar minitafeltjes bij de entree hebben gedropt ipv in het lege, rustigere eetgedeelte achterin. Omdat er ook een paar vegetariërs aan tafel zaten zijn er wat verschillende gerechten besteld. Het eten kwam een dikke 50 min later: kaaskroketten, een salade, lamsvlees, steak, artisjokken en vega pizza's. Het vlees was nog wel okee qua smaak, maar het lag er als een bergje verloren voedsel zonder garnering bij. Een van ons had een vega pizza met artisjok erbij besteld (de bediening zei dat de pizza ongeveer een lunch was en artisjok een voorgerecht, dus samen voldoende als hoofdgerecht). De pizza was superklein en ook niet heel denderend qua smaak. De artisjok bleek twee enorme artisjokken op een schoteltje te zijn met een bakje saus. Dat verveelde na een halve artisjok behoorlijk, en de rest is dan ook onderling verdeeld. De portiegrootte was volledig uit verhouding voor de verschillende gerechten. Een tafelgenoot wilde wat ketchup bij de friet en pakte en schudde de fles om erachter te komen dat de dop al helemaal los was gedraaid. Het gevolg was dat onze tafel en de vloer eruit zagen alsof er een moord was gepleegd en de tafelgenoot als de moordenaar. Zijn hele trui zat onder. De commotie werd pas na 10 min en een trip naar de WC door het personeel opgemerkt die alleen vroegen of we een nieuw servet wilden omdat die van ons onder de ketchup zat. Dat had attenter gekund! Na deze ervaring had niemand zin in een toetje, dus die hebben we maar overgeslagen. De latte machiatto was wel heel lekker. Al met al dus matig voedsel en ondermaatse service voor een behoorlijke prijs. Ik kom hier niet meer terug!
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
De house steak en de tournedos op. Zijn beiden erg goed bevallen. Ook lekkere patat/friet.

De crêpe suzette viel wat minder in de smaak, ijs zat niet in het flensje, en de saus was wat te overtollig en te bitter/zuur naar mijn smaak.
Myrna O.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wat een toevalstreffer dit gezellige cafeetje/restaurantje. Eerst 'smiddags al koffie gedronken, daarna 's avonds teruggekeerd voor diner. Zin in pasta, de pasta carbonara was lekker. Goede wijn. Prettige plek.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Café George is gelegen in de nabijheid van het Leidseplein en is een pijpenla met een strak en nogal industrieel aandoend interieur. Ik hou er wel van. De twee dames in de bediening waren zeer sympathiek en vriendelijk. Minder positief ben ik over de lunch. De uiensoep was uitstekend maar de clubsandwich met kip, bacon en een gebakken ei was dat niet. Het getoaste witbrood leek wel uren of misschien zelfs de dag ervoor uit de broodrooster te zijn gesprongen en ook de bacon was niet vers bereid. De kip bleek niet meer te zijn dan de plakjes kipfilet zoals je die bij de supermarkt voorverpakt koopt. Erg teleurstellend dus.