Cafe Foye

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
7,1
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Bij het filmhuis in Zwolle blijk je ook een daghap te kunnen eten. Geen keuze, gewoon wat de kok maakt die dag voor een kleine prijs, wel zo makkelijk voor de film of na bezoek Zwolle. Vandaag is het een soepje van wortel en paprika als voorgerecht. Mooie soep, vol van smaak, licht pittig en duidelijk vers gemaakt. Daarna volgt echter het hoofdgerecht en dat is echt een enorme tegenvaller na zo een smakelijk soepje. Een bord witte rijst met daarop een kippenragout, in de praktijk is dat veel saus, 5 minuscule stukjes kip en drie champignons. Het ziet er niet aantrekkelijk uit en smaakt naar...rijst met teveel saus. We zijn wat beduusd van dit gebrek aan kwaliteit, originaliteit en smaak. En zelfs de kleine prijs van nog net geen 15euro is naar mijn mening totaal niet in verhouding tot het geserveerde eten, de gemaakte kosten voor de drie champignons en de bij elkaar misschien net 20gram kippenstukje, rijst en saus kan nooit boven de 1euro liggen. Maak het dan aantrekkelijk door een stuk kipfilet en champignons te bakken en mooi te serveren met saus en de rijst erbij. Dan ziet het er aantrekkelijk uit en heb je ook het gevoel een echt gerecht te eten.

Overigens is de begeleidende kleine salade van venkel wel weer vers en goed op smaak. Ik ben echt in verwarring, de soep en de salade laten zien dat er iemand staat te koken die echt wel weet wat eenvoudig, maar vers en lekker eten is. Het is voor mij echt een raadsel waarom dan de keuze voor dit hoofdgerecht gemaakt is. Resultaat is wel dat ik volgende keer toch even wat verder doorloop om een hap te eten. Het biertje doe ik hier wel graag, mooie keuze speciaal bieren en fijne bediening ook!
Ramonvaningen .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Prima plek om te eten en in het zonnetje te vertoeven. Enig minpuntje is het verkeer dat langs raast door de straat. Service is uitstekend
RG82 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Woensdag 27 januari hier gegeten. Biologische Goulash met een knolselderij puree. Een fijn bord vol en zeer smaakvol. Lekker glaasje rode huiswijn erbij.

Vlotte bediening en een prettig sfeertje!
Hippe inrichting overigens.

Tot gauw