Café en Brasserie de Jonge Haan

Maandag t/m Vrijdag 09:00 - 00:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

Abaware .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
met z'n vieren tegen half zeven zonder reservering welkom geheten en aan de stamtafel plaats kunnen nemen. hoewel de gamba's als advies werd gegeven hebben we gekozen voor hertenbiefstukje en stoofpotje. heerlijk, hertenbiefstukje op bedje van broccoli, bloemkool, peulvrucht, paprika, pastinaak. mooie dikke frieten erbij. prima gegeten en vlotte bediening.
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Vorige week donderdag 15 september hebben mijn vrouw en ik hier ons 50 jarig huwelijks feest gevierd met 30 gasten.
Borrelen vooraf met een bandje (swing) nl EVA SUR SEINE (aanrader) en toen een 6 gangen diner. Woorden te kort over alles.. top bediening, top kwaliteit eten, top organisatie, al met al alles was tot in de puntjes geregeld.
Zeer zeer goede keuken!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Lunch op dit prachtige terras net buiten het centrum: mooi, ruim uitzicht met zon door de bomen heen, aan de weg maar zonder enige overlast. Wij hebben beide de in een recensie hieronder aanbevolen zalmproeverij genomen en die is ons goed bevallen: niet voor de grote eter, maar voor ons voldoende en mooi zacht van smaak. De bediening was op sterkte maar niet heel alert, wel vriendelijk. Helaas moest ik na ruim twee uur 'al' weg.
Ritaannie .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Leuke, klassieke entourage, vriendelijke bediening, maar het eten is smakeloze opgewarmde en daarna weer koudgeworden prak, vond van de proeverijen eigenlijk helemaal niets lekker.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Tafeltje gereseveerd via internet, dat verliep niet vlekkeloos. Reactie pas na een aantal dagen en de gevraagde herbevesting via e-mail werkte niet, foutmelding. Na telefonisch contact bleek de reservering wel vast te liggen. Met 4 personen eerst een drankje genomen op het terras en daarna binnen gegeten. Ruime keuze op de menukaart. Gerechten waren allemaal heerlijk, de Zalmproeverij is een aanrader. Mogelijkheid om zelf je menu samen te stellen prima. Restaurant binnen zag er mooi uit en de bediening was snel en heel aardig. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Ik kom hier zeker nog wel eens terug.
Rudy B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wat een geweldige ervaring. We waren er nog niet geweest na de wisseling van eigenaar maar dit was echt top! Kwalitatief goed eten, mooie opgemaakte borden, professionele bediening (wat een verademing!) en netjes geprijsd. Alleen de drankjes zijn aan de dure kant. Absoluut de betere plek in Hilversum.
Annemieke71 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Tja, het wordt hier wel steeds minder. De tarte tatin van bataat stond mooi op de vernieuwde kaart, maar was op het bord een onaantrekkelijk ondefinieerbaar hoopje grijs met oranje. De bataat was niet goed gaar en het geheel smaakte echt niet lekker. Mijn tafelgenoot had surf en turf, de turf was wel okee, de surf bestond uit één gamba en één lege kop. Een bescheiden bakje friet werd neergezet... Ja, dat was voor twee personen..
Jammer we kwamen voorheen best graag hier eten, maar die tijden zijn nu wel voorbij.
Charles D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Gistermiddag heerlijk gezeten op het mooie terras van de Jonge Haan. De bediening is snel en attent. We besloten om ook wat te eten en ook dat kwam snel op tafel. Mijn kogelbiefstukje was sappig en perfect gegaard (rare) De bijkomende frieten zijn huisgemaakt en lekker knapperig.
Eenvoudige, maar goed klaargemaakte gerechten en vriendelijke en attente bediening!
Joopkelder .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Het lijkt erop dat hier een kok is vertrokken die zijn vak wel goed verstond. Sinds januari is het eten niet meer wat het was, jammer. Ik mis de liefde voor het koksvak in de opmaak van de borden, ook het eten zelf is niet meer van een dusdanige kwaliteit als ik gewend was. Jammer, ik kwam hier zeker 2 x per maand, maar dat is nu afgelopen. Mocht ik gelijk hebben wat betreft een kok die elders een baan of eigen restaurant heeft, laat het mij weten, dan ga ik daar voortaan naar toe :-)
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Kom sinds een jaar of zes bij De Jonge Haan. Je kunt zeggen dat de menukaart er de laatste tijd niet interessanter op is geworden. Voorbeeld: nog niet zo lang geleden serveerden ze nog een vegetarische, mediterrane schotel met geitenkaaskroketjes en avocado. Dat soort dingen zie je niet meer. Het is zo verschrikkelijk doorsnee allemaal (kijk zelf op de menukaarten). Afgelopen week nam ik een stuk appeltaart met koffie. De appeltaart is van het iets betere fabriekswerk. Niet slecht, maar ook niets bijzonders. Zelfs niet vers. De melige 'crumble' irriteert ook, omdat crumble niet melig maar knapperig hoort te zijn. Typerend voor De Jonge Haan is dat hij dan wel wordt opgediend op een langwerpig bord met wat tuttige drupjes 'frambozencoulis' (of zoiets, ongetwijfeld uit een plastic fles ) en een geel vruchtje. Dit moet het fabriekstaartje waarschijnlijk wat 'allure' geven. Ik zou zeggen: zorg gewoon voor echt goede appeltaart, in plaats van indruk te willen maken met deze flauwekul. De koffie: een zes. Niet slecht, niet echt goed. De jus d'orange van mijn vrouw smaakte niet vers. Ik vermoed (weet het niet zeker) fabrieksjus. In alles middelmaat. Of eigenlijk nog net daaronder.
Alleen het altijd correcte personeel en de aardige inrichting redden De Jonge Haan van een onvoldoende.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuk restaurant om op een doordeweekse dag te dineren. Borden zijn leuk opgemaakt, smaak van het eten is niet bijzonder maar verder prima. Bediening is ook super vriendelijk. Kort samen gevat een leuk restaurant waar je redelijk goed kunt eten voor een normale prijs.
Saars .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
,Afgelopen donderdag een Club Sandwich gegeten met een kopje thee. Het water was lauw en de CS is meer een broodje kaas. Veel kaas en weinig van de rest, ernaast een aardappelsalade en een klein beetje chips uit een zakje. De prijs voor de CS is 9,95, veel te duur voor weinig. Volgende keer iets anders proberen, want ik ga nog wel een keer terug.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Hier gereserveerd en met z'n drieën neergestreken omdat we die avond als klapvee bij een tv-programma zouden fungeren. Aan de bediening laten weten dat we op tijd weg moesten. Alles prima verlopen, ze hakken vaker met dat bijltje; het is dan ook het dichtstbijzijnde (bij het mediapark) etablissement. Eenvoudige kaart, met 3 prijscategorieën, die overigens dicht bijelkaar liggen. Vanwege de tijd werd het geen menu, maar 3 losse gerechten. Twee maal spareribs en eenmaal de Twin Beef Burger. Vooral de spareribs spraken tot de verbeelding: het vlees gleed bij wijze van spreken van het bot... Bij de burgertjes viel het formaat wat tegen, maar daarentegen was de opmaak van het bord uitstekend. Mijn conclusie: uitstekende plek voor een snelle, smaakvolle hap, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. En oh ja, wij zaten links voor in de zaak in de hoek. Buiten was het koud en dat voelden we binnen. Het leek of de kachel het niet aan kon (enkel glas?)... Deze omissie komt tot uiting in de lagere waardering voor 'Decor'. Complimenten voor de bediening die ons steeds vlot en beleefd bediende ('Service').
MdeGr .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag heerlijk en gezellig gedineerd. Eerlijke, eenvoudige, gerechten met een goede smaak! Goede, vriendelijke bediening, met een vlotte doorkomst van de gerechten. Restaurant was vol en sfeervol. Prijs was goed en ook nog een flesje wijn mee naar huis gekregen. Een aanrader!
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
In december 2014 schreef ik een recensie over een zeer matige Ceasar salad. Wat een feest om er nu te komen en een heel goede salade geserveerd te krijgen. Nu krijg je echt iets goeds voor een zeer schappelijke prijs. Het is weer een feestje.
Rbklaassen .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijk gegeten met collega's! We zijn voornamelijk voor de wildgerechten gegaan. Wildproeverijtje vooraf en wild stoofpotje als hoofdgerecht, echt superlekker! Als nagerecht petit grand dessert, dat lekker was maar eigenlijk teveel. Naast het eten zelf was het ook gezellig druk in het restaurant waardoor ik zeer tevreden naar huis ging. Aanrader!
E R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
We waren benieuwd naar de nieuwe inrichting dus gingen we hier eten. Allereerst het decor, dat blijft toch een somber geheel ondanks de prachtige kroonluchters! Haal svp dat gigantische sombere schilderij van de muur en die chinese vrouwelijke plaatjes! Zo jammer, want wat kan je er iets geweldigs moois van maken van zo'n ruimte! (waarom wil iedereen in de serre eten ipv de gewone ruimte???).
Nu het eten: vooraf een Spaans plankje. Niets op aan te merken, maar ook niet echt spannend. Daarna Fish and Chips. Mijn vis was kurkdroog en eigenlijk ook verbrand. Wat van gezegd, verder geen reactie. Ik moet wel zeggen dat het bord van mijn dochter met de spinazie/geitekaas flap er wel weer heel mooi er uit zag!. Maar ook de beef chimichurrie was niet echt op smaak. Ondanks dat het niet vol was en er best wel wat personeel rondliep, moesten we regelmatig contact "zoeken". Personeel is verder heel vriendelijk.
Fee R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Lekker geluncht tijdje terug! Nieuwe interieur is super, echter waren we lekker buiten gaan zitten. (geen wespen, hoera!) De vega broodplank was top, had iets meer van een salade of iets dergelijks bij gemogen, iets meer om op het brood te doen. Buiten was niet heel veel bediening, die bij ons checkte of alles naar wens was.
Onno B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
De Jonge Haan staat bekend als ietwat oubollig omroepcafe met goed eten. Onlangs zijn het terras, het interieur en de kaart opgefrist, en dat was voor ons reden om er weer eens een hapje te eten. De gerechten zijn ingedeeld in 3 groepen, waarvan een voor/hoofd/na combinatie een vaste prijs heeft. Met diverse meerprijzen de mogelijkheid om ook uit een andere menu categorie te bestellen, heeft de Jonge Haan een beetje een verwarrende menukaart.

Maar het eten is goed, er is te kiezen uit mediterrane, Franse en Aziatische lekkernijen, de kok heeft gekozen voor lekkere dingen en heeft niet geprobeerd om strak aan een concept vast te houden. Ik houd er wel van, keuze.

Ik had vooraf Zalm proeverij en meer, met o.a. sashimi en een zalmbonbon, en dit was een prima voorgerecht. Goed vers. Mijn vrouw had een caesar salad met gegrilde kip, en deze was echt enorm groot. Ik heb geholpen 'm op te eten, en dat was geen straf, het is een heerlijke salade.

Hoofdgerechten vielen ons ook zeker niet tegen, de Angus beef met peperroomsaus was heerlijk, en flink groot ook, en de surf en turf viel ook in de smaak. Als dessert een kaasplankje en chocolademousse, ook beiden heerlijk.

Enige puntje is dat de bediening iets alerter zou kunnen zijn op lege glazen en bij een kaasplankje wel mag vertellen welke kazen er op liggen. Maar verder een uitstekende ervaring op een zonnig terras. Voor herhaling vatbaar.
Siamdara .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Bij de open dag niet lekker gegeten varken haas met soete saya saus echt heel droog geen smaak jamer nooit meer bij jong haan