Over het restaurant Cafe Droog

Oase van rust in het hart van Amsterdam

In hartje Amsterdam vind je ROOMSERVICE by Droog. Dit is een simpel, maar elegant café dat onderdeel uitmaakt van hotel Droog. Het voornaamste doel is hier dat jij je volledig op je gemak voelt. Plof dus lekker op de sofa, blader door de stapels kranten en tijdschriften en blijf zo lang hangen als je wil. De keuken is gebaseerd op een gezonde lifestyle en de gerechten worden dan ook bereid met duurzame en biologische producten die zoveel mogelijk bij lokale leveranciers vandaan komen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Cafe Droog

Tram: 4 of 9, halte Rembrandtplein - Metro: 53 of 54, halte Waterlooplein
  • : Betaald parkeren in de buurt / Parkeergarage Waterlooplein

Dagelijks van 09:00 tot 19:00 uur.

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant Cafe Droog

Ekaterina K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
High tea was fantastisch! Hou er wel rekening mee dat er op grote eters gerekend wordt. We hebben zeker 2 uur getafeld.
Juus G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Een tip: Verbeteren van de Akoestiek.
Liz S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Leuke sfeer!
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Fijne oase van rust in toeristoverlopen Amsterdam en nog lekker eten ook. Prima lunchplek!
Tilly B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Relaxte sfeer en prima lunch.
Didi W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Heerlijke sandwiches! Vooral leuk als je aan het raam kunt zitten; het restaurant zit op de 1e etage. Boven een winkel, die eveneens zeer de moeite waard is.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Ja hoor, hier kun je rustig binnenlopen. Helemaal goed. Eerst een hippe winkel in en dan naar boven. Eigenlijk moet je het eerst hebben gehoord van iemand anders zou je er niet zo 1,2,3 terecht komen.
Wij hadden elk een lunch platter groot zoals het wordt genoemd, en daaraan is niets overdreven. Het is een soort "grand-lunch" van wat er op de kaart staat. Allemaal kleine hapjes en allemaal erg goed. Wijnen mag je even voorproeven en zijn allemaal goed. Toch leuk om zo niet alleen je voorkeur maar ook de match met het eten te kunnen optimaliseren.
de prijs is te laag. Niet verder vertellen:)
ans G.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
mooi gebouw echt mooi
Martin H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Erg te spreken over het eten. Gemengde gevoelens over de bediening. Erg fijn ontvangen en goed geholpen totdat haar collega het overnam. De collega die het overnam was erg onoplettend en moeilijk bereikbaar doordat ze constant met haar rug naar de gasten toe stond. Interieur is fantastisch.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Wij waren er zaterdag 25 februari om nog de verjaardagen van mijn dochter en (schoon)zus te vieren met een High tea. Om half elf in de ochtend. Was geen probleem.
Zeer geslaagd. Alles zo vers en redelijk geprijsd. We hebben als extra nog quiche met een kommetje pompoensoep genomen. Twee van ons namen een glas Cava. We kozen voor verse munt en verse gemberthee.
Mooie witte inrichting en lekker ruim. Je zit ontspannen, daar er geen tijdlimiet is. Bovendien namen wij de High tea om 10.30. Geen probleem. Het personeel is heel vriendelijk. Maakt ze niet uit van welke komaf men is.
Je kan er ook brunchen, lunchen en dinneren. Ga er wel weer heen. Zeer geslaagd.
Iris G.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
De high tea was erg lekker. We moesten alleen zelf vragen om meer thee. Het was fijn geweest als dat een paar keer gecontroleerd werd. Verder zeer tevreden en ik kom zeker terug.
Conchitamonsma M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wij vinden deze plek zeker een aanrader.
Goede plek om samen te komen, wij waren nu met een groep.
Eten en de bediening waren top
Nikolai Z.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Onze reservering via seatme was niet "doorgekomen", gelukkig was er nog plek voor 6 personen en was dit geen groot probleem, maar het is niet lekker binnenkomen als men je verward aankijkt en van geen reservering weet... (We moesten niet een halfuurtje later komen, dan was het wel een probleem - het liep helemaal vol.) Prima eten, matige service. Ja het was druk, maar geen contact kunnen maken met de bediening en lang moeten wachten op de rekening zorgt zelden voor een prettige ervaring. Jammer, we hebben het beter meegemaakt bij Droog.
Beste Nikolai,

Goed om te horen dat jullie genoten hebben van het eten en de setting. We deden dit weekend mee aan hotelnacht en daardoor was het beide dagen erg druk. Helaas is de service bij jullie niet geweest zoals jullie dit van ons gewend zijn. Ik hoop jullie in de toekomst weer te mogen ontvangen en dan top service te mogen bieden.

Jurgen

Reactie van proever:

Beste Jurgen,
Dank voor je reactie. Kan gebeuren. We blijven komen :-)
Groet, Nikolai
marga V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
hele leuke locatie, heerlijke lunch, tafelgenoot heerlijk brood met kaas en een super tuna melt.
Gezellig potje mint thee , en een chardonay en afgesloten met een heerlijk walnoot taart en een espresso, taart gedeeld geen probleem, keurig twee vorkje en bordjes bij een punt.
De design kopje bekers en bordjes zijn een bezienswaardigheid op zich. Kortom een gezellig middag en voor herhaling vatbaar.
kooivrouw .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Een verrassende lunch in een bijzondere omgeving. Super lekker gegeten in een fraaie en gezellige roomservice. Prachtige boterhammen met een smaakvol beleg, een heerlijke wijn en een kleurrijke smoothie.
Inclusief vriendelijke bediening heeft deze lunch tot een succes gemaakt.
Jermaine H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Wat een te gekke beleving bij Hotel Droog! Geweldige locatie waar ze geweldige producten verkopen. Het eten is top en het personeel is vriendelijk en hebben verstand van zaken. Voor als je een dagje Amsterdam gaat doen raden wij deze hotspot zeker aan!
Max R.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
We kozen alle vier hetzelfde, namelijk de zalmsalade, dus alleen daarover kunnen we iets zeggen: smakelij, maar niet buitengewoon. We waren het erover eens dat de hoeveelheid dille buiten proportie was, maar die takken kan je natuurlijk opzij leggen. Wat het zeker heel prettig maakt daar te lunchen is de hele ambiance, de winkel met design waar je doorheen loopt, de uniek aangelegde binnenuit en de zolderachtige lichte eetzaal, ruim, hoog, niet lawaaiig (al had de Musak met oa een koortje dat "stille nacht" zong van ons niet gehoeven in april), de Prettige bediening, het maakt al met al Droog tot een mooie plek om met vrienden te lunchen.
Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Enigszins verborgen achter een kadowinkel ligt het trendy restaurant Hotel Droog. Bij binnenkomst wordt je verrast door het interieur: smaakvol trendy/modern en tegelijkertijd een soort van huiskamersfeer. Erg prettige en uitnodigende ambiance. Voor de bediening geldt hetzelfde. Zeer attent, goed op de hoogte van de kaart en prettig informeel en warm zonder te amicaal te worden. De lunchkaart is niet heel uitgebreid maar wel toereikend. De broodjes die wij gegeten hebben waren heerlijk: de (oude) kaas met een lekkere misterdmayonaise en de gerookte makreel met heerlijke verse kruiden. Gewone dingen net een beetje anders maken; dat is een kunst die ze goed verstaan. De witte wijn (Sauvignon Blanc) was zoals die moet zijn: fris, droog en op de goede temperatuur. De prijzen zijn redelijk. Kortom: een aanrader!
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Lekker geluncht vandaag bij Droog. Kende zoals velen de winkel al, maar nog nooit boven geweest. Goede salade, lekkere sapjes, redelijke appeltaart. En natuurlijk prachtige entourage. Bediening is niet te opdringerig, zelfs een beetje langzaam. Maar, je zit hier heel lekker, dus erg vervelend is dat niet.
Martine A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Ok, heb niets gegeten , maar wel geborreld met een vriend. Heerlijke wijnen , voor mij belangrijk, fijne service én entourage, ook zeker belangrijk. Oplettend maar niet opdringerig.
Ik kom terug!

Martine