Café de Zuid

Meer informatie over restaurant Café de Zuid

Maandag t/m Zondag

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De ene keer ga je met hooggespannen verwachtingen ergens lunchen en valt het bar tegen en de andere keer loop je ergens zomaar naar binnen en kom je himmelhoch jauchzend naar buiten. Bij Café de Zuid was dat laatste het geval. Het is een eetcafé met terras aan de zuidkant van het KNSM-eiland en met uitzicht op de Veemkade, het Lloyd Hotel en de passagiersterminal. Binnen heb je een gedeelte met jugendstilachtige lampen, reclameposters aan de muur en grote ventilatoren aan het plafond en een moderner deel met een grote luchtfoto van het KNSM-eiland zoals het vroeger was. De bediening was, net als de lunch, uitstekend. Ik had de dagsoep, een witlofsoep met blauwe kaas en geserveerd met brood en boter. De soep was verrukkelijk: de witlof en de kaas waren goed te proeven en beide niet overheersend. Ook het brood was erg goed. Verder had ik de sandwich met een warm Belgisch kaasje, val dieu, met dadels, balsamicostroop, studentenhaver, honing en tijm. Zo stond het op de kaart. Wat ik voorgeschoteld kreeg was een waar kunstwerkje. Behalve de genoemde ingrediënten had men bramen, frambozen, aalbessen, blauwe bessen en aardbeien toegevoegd. Het zal niet verbazen dat ook dit gerecht erg lekker was. Voor de prijzen hoef je het allemaal niet te laten dus ik kom zeker terug.
Pieter06 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gezellig restaurant vlakbij het IJ. Wij hadden de hele schol en het mosselpannetje besteld. Allebei goed warm, smaakvol en goed geprijsd. De bediening was opvallend vriendelijk en behulpzaam. Omdat het druk was moesten we in eerste instantie buiten zitten, maar na ons verzoek aan de ober om een binnentafeltje zodra er plek was, konden we 5 minuten later al verplaatsen toen een ander stel vertrok. Wij voelden ons snel geholpen.
De inrichting is niet briljant, maar het eten maakt dat ruimschoots goed. Als je op zoek bent naar een prima eetcafé voor dito prijzen, moet je hier zijn!
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Onverwacht na een zonnige dag hier neergestreken voor de avond maaltijd. Het eten was goed, goed warm, lekker vers gevarieerde verse winter seizoen groente. Een maaltijd fish and chips. Vis was krokant deeglaagje en de vis was lekker heet van binnen en niet droog. Tweede gerecht was een lekker boerderij kippetje met een vulling van citroen en thijm. Alles mooi verzorgd opgediend.
Sigrid V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We komen hier heel regelmatig ... En elke keer valt weer op hoe vriendelijk het personeel is. Kaart is compact maar alles is overheerlijk. Zeker een aanrader.
Gwendalin V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij De Zuid, met vrolijke bediening om je heen.
Ik heb de eendenborst gehad en die was perfect gaar en goed op smaak. Er is ook voldoende keuze uit rode en witte wijnen om het compleet te maken.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
De kabeljauwfilet met gamba's en vongole was heerlijk! Vooraf een plank met antipasti, met o.a. een heel bijzonder kaasje: Doruvael. De kok gaf ons later nog extra kaas toen we complimenten gaven!
Nirifak .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
top sisling steak top
top restaurant krijg hem niet zo lekker
zuur vlees zo als het moet zijn
en alles vers top top top
Suzanne .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Prima gegeten weer. Jammer dat de carpaccio van de kaart is verdwenen. De service was zoals altijd vrij belabberd. Iedereen is aardig maar het duurt allemaal zo vreselijk lang....... Een bakje mayo voor de friet wordt gebracht als die al bijna op is. Extra friet komt als het eten op is. Brood voor bij de kaasfondue komt als de kaas al helemaal aangebrand is. Jammer dat het maar niet lukt om dat op orde te krijgen.
Arnaud11 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Cafe de Zuid is gewoon een super buurtcafe, waar ze met liefde en zeer goede ingredienten te werk gaan. Bediening is zeer ontspannen, profeesioneel en bovenal gezellig.
Rgetrouw .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
De Vlaamse waterzooi was gezond en lekker!
de bediening was vlot en vriendelijk.
Groot pluspunt is dat ze soya capuccino serveren. dat is fijn voor mensen zoals ik met lactose intolerantie.

zeker een aanrader!

Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Ik ben de kaart aan het af-eten bij De Zuid. Gisteren was het Zoerfleisch (zuur vlees) van hert op Maastrichtse wijze. Heerlijk!! En ook leuk opgediend in een klein braadpannetje, met daarnaast een lekkere gemengde salade. Mijn tafelgenoot at saai voor de zoveelste keer de maxisaté. Maar dat vindt hij nu eenmaal lekker. Voor een zieke tafelgenoot werd een lekkere pompoensoep aangerukt en hij nam als enige een toetje: ijs! Een derde tafelgenoot at tenslotte de sizzling stake. Zij is zelf cateraar en heeft een restaurant gehad, dus dat zij er heel enthousiast over was, is een prima graadmeter.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Voor de tweede keer geweest.sfeer prima .ik had de javaanse kipsate mega(drie spiesjes) vond de kip iets te vet satesaus lekker .twee metgezellen hadden de steak .uitstekend
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
De Zuid is een buurtcafé waar je ook kunt eten, in Parijs zijn die doodgewoon, maar hier heb je bijna alleen eetcafés en dat is toch weer wat anders. Het was er behoorlijk vol en gezellig, iets wat een echt Nederlands woord is, was het dus ook.
We aten sliptongetjes met friet en die waren prima. De meisjes van de bediening waren vrolijk en attent. Kortom: wij waren dik tevreden en op tijd weer thuis voor het journaal.
Corinne V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Prima eetcafe om even snel iets te eten. Niet spannend, kwaliteit kan wisselend zijn, goed bier op de tap. Als je in de buurt moet zijn goede plek, niet een 'omfiets' restaurant
Marijn-K .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
We hebben hier vorig weekend gegeten. Het ligt op een prachtige plek en is sfeervol ingericht. Het eten was prima en voor een schappelijke prijs. De bediening vergat af en toe wat maar corrigeerde dat steeds netjes. Een goed eetcafe.
Markborneo .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Wij hebben heerlijk genoten van een lunch op het terras van Cafe de Zuid. Een mooie plek om lekker te zitten in de zon en te genieten van een lunch. We hadden een soep van de dag genomen (Toscaanse Tomatensoep) en een Broodje met huisgemaakte tonijnsalade en een BLT! Alle gerechten waren prima! En ook de service en snelheid van bediening was prima in orde ondanks dat het vrij druk was. Een goede reden om ook een in de avond te gaan kijken!
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Dat deze zaak bijna altijd gezellig vol zit verbaast mij niets. De kaart is niet zo uitgebreid maar moeilijk kiezen is het ook vanwege de dagspecials nooit.
De combinatie van een lekkere keuken en een gezellige kroeg blijkt voor veel mensen uit de buurt en daarbuiten, jong en oud en van divers pluimage, aantrekkelijk te zijn.
Het personeel is jong en enthousiast en het eten is zoals gezegd verzorgd en bovengemiddeld ok.
Federo .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
De vis van de week (Surf&Turf met gamba's en varkensoester) leek wel opgewarmd, maar dan helaas niet warm genoeg... De patat was heerlijk en de saté is goed. Ook de drankjes en bediening waren prima.
Ronald I.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Het is echt een eetcafé. Gezellig, een beetje druk (maar wel geschikt voor een goed gesprek) en kleinere tafels, maar smakelijk eten voor een goede prijs.
RAA .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Plaats waar mijn vrouw en ik wel vaker lekker eten. Met name in de zomer heerlijk plekje, lekker buiten! Laatste keer kwam een bestelling niet helemaal goed door (we hadden 2x de kaasfondue besteld maar kregen voor 1 persoon....wel een heleboel stokbrood..). Wel kregen we een drankje van de zaak, dus goed opgelost. Prima eetcafe voor een lekkere hap op een doordeweekse dag als je eens geen zin hebt om te koken.