Meer informatie over restaurant Café de Zuid

Maandag t/m Zondag

Rose A.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Leuke sfeer, heerlijk in de zon gezeten op het terras. Goede prijs-kwaliteit verhouding. We vonden het echter erg jammer dat we voor álles zelf naar de bar moesten lopen/aandacht moesten vragen: de menukaart, elk drankje, de rekening, etc. Geen enkele keer kwam de bediening uit zichzelf, dus daar is flink wat verbetering mogelijk. We komen vanwege de andere positieve aspecten zeker nog eens terug (maar trekken er dan wel ruim voldoende tijd voor uit).
Roussa H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Lekker steak gegeten met groene en witte asperges. Heerlijk terras met fraai uitzicht en zonder veel verkeer.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Goed gezelschap. Heerlijk gegeten: Roti, vish and chips en voor mij de Thai beef salade. De laatste kwam wat laat, maar dat werd goedgemaakt door de kwaliteit en door de lieve attente medewerkster Morgan. Kortom: blij bij de Zuid.
mark-jorn T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
yo....weer prima gegeten en favoriete sissling steak die lkkr mals was..andere familie leden hebben ook lgesmikkeld....alleen weinig gb wifi ontvangst..maar ik kom ook niet om te appen lol
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Bij de Zuid is het goed toeven. Aardige bediening en koks, een voldoende gevarieerde kaart, dagschotels, kortom een echt fijn eetcafé. Er is ook net een nieuw gestyled terras geplaatst. Nu nog even voldoende zomertemperatuur. De zeebaars zou ik in het bijzonder willen aanbevelen; maar ik bendan ook een visfan. Ook de frisse salade erbij is lekker. Mijn tafelgenoten aten ook zonder klagen. Dat betekent in hun geval dat de dagschotels ook gewaardeerd werden.
angela L.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Vriendelijk personeel en lekker geeten.
Marjolijn S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Prima plek.
Bediening na voorgerecht wat te traag
Ienspaulinecees W.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
We waren met 4 volwassenen en kwamen binnen waar het heel luidruchtig was vanwege voetbal TV. Geen probleem want het eetgedeelte was in een ander deeltje van de zaak. Heel vriendelijke bediening. 3 personen bestelden de Angus Steak die bijzonder goed was aan de reacties te horen. Ik had de sate, die heerlijk was. Verder een lekker toetje. Alles prima. Maar we zaten (het was zondag) bij een grote familie met wel 4 kinderen die schreeuwden zo erg dat we nauwelijks elkaar konden verstaan. Wat is dat toch erg dat de mensen zelf die kinderen niet in toom houden. Jammer maar daar kan het restaurant niets aan doen. Kortom zondags is het behoorlijk levendig.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De ene keer ga je met hooggespannen verwachtingen ergens lunchen en valt het bar tegen en de andere keer loop je ergens zomaar naar binnen en kom je himmelhoch jauchzend naar buiten. Bij Café de Zuid was dat laatste het geval. Het is een eetcafé met terras aan de zuidkant van het KNSM-eiland en met uitzicht op de Veemkade, het Lloyd Hotel en de passagiersterminal. Binnen heb je een gedeelte met jugendstilachtige lampen, reclameposters aan de muur en grote ventilatoren aan het plafond en een moderner deel met een grote luchtfoto van het KNSM-eiland zoals het vroeger was. De bediening was, net als de lunch, uitstekend. Ik had de dagsoep, een witlofsoep met blauwe kaas en geserveerd met brood en boter. De soep was verrukkelijk: de witlof en de kaas waren goed te proeven en beide niet overheersend. Ook het brood was erg goed. Verder had ik de sandwich met een warm Belgisch kaasje, val dieu, met dadels, balsamicostroop, studentenhaver, honing en tijm. Zo stond het op de kaart. Wat ik voorgeschoteld kreeg was een waar kunstwerkje. Behalve de genoemde ingrediënten had men bramen, frambozen, aalbessen, blauwe bessen en aardbeien toegevoegd. Het zal niet verbazen dat ook dit gerecht erg lekker was. Voor de prijzen hoef je het allemaal niet te laten dus ik kom zeker terug.
Pieter06 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gezellig restaurant vlakbij het IJ. Wij hadden de hele schol en het mosselpannetje besteld. Allebei goed warm, smaakvol en goed geprijsd. De bediening was opvallend vriendelijk en behulpzaam. Omdat het druk was moesten we in eerste instantie buiten zitten, maar na ons verzoek aan de ober om een binnentafeltje zodra er plek was, konden we 5 minuten later al verplaatsen toen een ander stel vertrok. Wij voelden ons snel geholpen.
De inrichting is niet briljant, maar het eten maakt dat ruimschoots goed. Als je op zoek bent naar een prima eetcafé voor dito prijzen, moet je hier zijn!
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Onverwacht na een zonnige dag hier neergestreken voor de avond maaltijd. Het eten was goed, goed warm, lekker vers gevarieerde verse winter seizoen groente. Een maaltijd fish and chips. Vis was krokant deeglaagje en de vis was lekker heet van binnen en niet droog. Tweede gerecht was een lekker boerderij kippetje met een vulling van citroen en thijm. Alles mooi verzorgd opgediend.
Sigrid V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We komen hier heel regelmatig ... En elke keer valt weer op hoe vriendelijk het personeel is. Kaart is compact maar alles is overheerlijk. Zeker een aanrader.
Gwendalin V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij De Zuid, met vrolijke bediening om je heen.
Ik heb de eendenborst gehad en die was perfect gaar en goed op smaak. Er is ook voldoende keuze uit rode en witte wijnen om het compleet te maken.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
De kabeljauwfilet met gamba's en vongole was heerlijk! Vooraf een plank met antipasti, met o.a. een heel bijzonder kaasje: Doruvael. De kok gaf ons later nog extra kaas toen we complimenten gaven!
nirifak .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
top sisling steak top
top restaurant krijg hem niet zo lekker
zuur vlees zo als het moet zijn
en alles vers top top top
Suzanne .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Prima gegeten weer. Jammer dat de carpaccio van de kaart is verdwenen. De service was zoals altijd vrij belabberd. Iedereen is aardig maar het duurt allemaal zo vreselijk lang....... Een bakje mayo voor de friet wordt gebracht als die al bijna op is. Extra friet komt als het eten op is. Brood voor bij de kaasfondue komt als de kaas al helemaal aangebrand is. Jammer dat het maar niet lukt om dat op orde te krijgen.
arnaud11 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Cafe de Zuid is gewoon een super buurtcafe, waar ze met liefde en zeer goede ingredienten te werk gaan. Bediening is zeer ontspannen, profeesioneel en bovenal gezellig.
rgetrouw .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
De Vlaamse waterzooi was gezond en lekker!
de bediening was vlot en vriendelijk.
Groot pluspunt is dat ze soya capuccino serveren. dat is fijn voor mensen zoals ik met lactose intolerantie.

zeker een aanrader!

• Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Ik ben de kaart aan het af-eten bij De Zuid. Gisteren was het Zoerfleisch (zuur vlees) van hert op Maastrichtse wijze. Heerlijk!! En ook leuk opgediend in een klein braadpannetje, met daarnaast een lekkere gemengde salade. Mijn tafelgenoot at saai voor de zoveelste keer de maxisaté. Maar dat vindt hij nu eenmaal lekker. Voor een zieke tafelgenoot werd een lekkere pompoensoep aangerukt en hij nam als enige een toetje: ijs! Een derde tafelgenoot at tenslotte de sizzling stake. Zij is zelf cateraar en heeft een restaurant gehad, dus dat zij er heel enthousiast over was, is een prima graadmeter.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Voor de tweede keer geweest.sfeer prima .ik had de javaanse kipsate mega(drie spiesjes) vond de kip iets te vet satesaus lekker .twee metgezellen hadden de steak .uitstekend