Café de Walvis

Duur
Lang
Nout85 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Afegelopen donderdag gegeten bij de Walvis. Prima burger gegeten, maar verder niet bijzonder, fijne omgeving en inrichting. Het blijft dan ook ergens wel een eetcafe Gezellige avond aan de bar en happie gedaan, verder vriendelijke en adequate bediening.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Woensdagavond gegeten bij de Walvis. Heerlijke soep gehad (kerrie bloemkool geloof ik) ook tafelgenote vond de dagsoep (met courgette) heerlijk. Als hoofd nam ik de classic burger en tg het stoofpotje. Beide oké. Voor een eetcafe vond ik de kwaliteit vh eten prima. Bediening tsja, die laat wel wat te wensen over. Dame had geen idee als je vragen had over menu waar ze 't over had, leej.zich daar niet echt voor te schamen en sprak je van behoorlijke afstand aan (een andere jongen deed dat ook), waardoor het überhaupt lastig was ze te verstaan. Duurde lang als je aandacht van bediening wilde. Een dame (lang blond haar) vormde daar een uitzondering op. Attent. Mooi terras.
Floor H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Ik kom zeer regelmatig bij cafe de Walvis.
De sfeer is erg gezellig en het eten is prima tot lekker!
Helaas de volgende kritiek: het duurt ongelofelijk lang voordat het eten wordt gebracht. Iedere keer weer chaos, of ik nou een mandje brood bestel of een drie gangen menu.
Het personeel is verder vriendelijk en werkt hard, maar ze kijken niet goed rond en weten niet wat goede service inhoudt. Dat het zo tergend lang duurt voordat je eten wordt gebracht is in de afgelopen twee jaar nog steeds niet verholpen.. Zonde!!
Sophiens .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Vorige week weer heerlijk gezien bij de Walvis. We hadden een verjaardagsborrel maar besloten vooraf alvast te gaan eten.
Het Eten was goed. echt een goede kroeghap. Zelf had ik de hamburger en mijn vriendin de pasta van de dag. complimenten!!
Na het diner naar beneden gegaan en ons bij de borrel gevoegd. De bediening van snel en goed en door het voorstellen van de ober was het gelijk persoonlijk en huiselijk.
Ook onze vriendin die de borrel gaf heeft heerlijk genoten.
Janna Z.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Nu voor de 4e x bij walvis geweest. Ook verjaardagsfeestje gegeven. Leuke tent, alleen trage, onoplettende bediening. Was met feestje met name heel jammer. Hier zou de eigenaar echt iets aan kunnen doen en dan heeft hij een leuke tent.
Virgilio .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Bijzonder slechte lunch gehad . Holy ravioli besteld maar dat moeten zij olie ravioli noemen: wat een vette smaakloze bagger was dat. Ik ken de pasta van holy ravioli en dit is een regelrechte aanval op hun naam. Dit is gemeld bij de bediening en zij bedankte voor onze eerlijkheid en liep fluitend door. Vandaar de drie voor de service. Ik kom hier nooit meer terug voor de lunch en het diner sla ik ook over.
Jose R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Prima burger gegeten. Lekker sappig en lekkere smaak van de green egg. Prima bediening. Leuke zaak verder en goeie muziek. Leuk gezellig buurt cafe.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Prima eetcafé, ook als je naar Theater Amsterdam gaat. Zowel de burger, als het kippetje en het Thaise gerecht smaakte ons prima. De service was netjes nadat het op gang kwam. De vooraf hapjes duurde wel wat lang.
Johanna1234 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Dit eetcafe was ons aangeraden door een vriendin. Helaas is ons de avond niet zo goed bevallen. Het duurde heel lang voordat we werden geholpen. Daarna duurde het ook ontzettend lang voordat we de drankjes kregen. We wilde graag 3 gangen eten, maar doordat het zo druk was gaf de serveerder aan dat het dan wel heel lang zou duren. Dus hebben we alle 4 de daghap genomen. Hier hebben we vervolgens 40 minuten op moeten wachten. Ondertussen hadden we nog wat drankjes willen bestellen, maar we kregen van niemand aandacht. De hamburger was prima, wel erg weinig frietjes en er zat vervolgens ook geen groente bij.
De serveerder was daarnaast wel erg vriendelijk.
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Leuk buurtcafé waar ik vaak kom om te werken achter mijn laptop, wijntjes te drinken met vrienden of lekker te dineren. Het kan allemaal in de walvis! De bediening is altijd vrolijk en werkt altijd hard. Een aanrader voor elk moment van de dag.
J R.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Wat gelijk opvalt hier is het prachtige, uitnodigende terras maar dat zat op deze woensdagavond zo goed als vol en daar we gereserveerd hadden gingen we sowieso naar binnen. Beneden een mooie bar met heel veel verschillende tapbiertjes en boven Rollende Stenen aan de muur (Mick en Keith), kijk dat is nog eens leuk. De tafel was nog niet gereed en de bestelling van de drankjes verliep wat chaotisch maar als je met een grote groep bent maakt dat eigenlijk niet zoveel uit. Woensdag is het bij de Walvis gehaktdag dus er kwamen twaalf hamburgers door en die waren gewoon goed. Knapperige broodjes, sappig gekruid vlees en lekkere frietjes met frisse frietsaus.
Aanrader!
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
We zijn op een zonnige middag lekker buiten bij de Walvis gaan zitten. De bediening had het zichtbaar druk, maar was nog steeds attent. We zijn ook nog van buiten naar binnen verplaatst en dit was geen enkel probleem.
Het eten was erg lekker, goed burger. De burger heeft een topping van rode uien die erg lekker was, alleen had het broodje iets steviger mogen zijn. De presentatie was ook erg leuk met verschillende weck potjes. Vooraf hebben we een heel lekker vleesplankje van de borrel kaart gegeten, die is zeker aan te raden.
Het decor is dat van een gezellige kroeg, groter dan je van buiten denkt dus er is altijd wel een plekje. Ook een mooie leestafel voor de rustigere middagen.
Evelien F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Ik kom al enige tijd bij de Walvis, maar de kaart is inmiddels wel aan een update toe. De salade bij de burger die ik 10 april had besteld was niet eerder zo schraal. 1 boontje met wat mais en dressing. Meer was het niet. De burger is altijd redelijk op smaak maar heeft ook verder niets bijzonders. De frietjes zijn veel te zout en de mayonaise smaakt mij te veel naar mosterd. Dit laatste is natuurlijk smaak afhankelijk, maar naar mijn idee is de verhouding niet goed.
De bediening was deze avond oke. Vooral de jongens die op vrijdagavond werken zijn erg gezellig. Maar kom er niet overdag in het weekend. Dan zit je een urr te wachten met lege glazen en komt er niemand aan je tafeltje, tenzij je zelf veel moeite doet of naar de bar loopt (bij een verder leeg terras en cafe). Er is dan erg weinig interesse in de gasten.

Eerlijk, kom ik er alleen omdat het om de hoek is. Want de echte speciaal biertjes zijn inmiddels al weer van de tap en ook niet op fles te krijgen zoals Oedipus. Dus daar komen we ook niet meer voor.
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Gisteren bij Café de Walvis burgers en kippetje gegeten. Het personeel is vriendelijk en enthousiast en de inrichting prima hipster :). Je kunt aan allerlei hoge en lage tafels zitten, maar er zijn ook zitjes waar je relaxt kan zitten.

Wat betreft de burgers: het vlees is super! Mals en uitstekend gebakken. De topping van de classic burger is vrij standaard, maar alles bij elkaar een prima keuze. Het kippetje was ook goed te doen, hoewel deze iets te zout gekruid was naar onze smaak.

Vooraf het Walvis plankje was ook een prima keuze, met worst, asperges, toast, gerookte zalm en paté.
Martijnkok .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Heerlijk gegeten laatst bij café de Walvis met mijn vriendin.
We zaten aan een gezellig tafeltje bij het raam en namen allebei de Hamburger van de dag voor een tientje! Het bleek namelijk gehaktdag te zijn in de walvis.
De bediening was behulpzaam en snel.
Graag komen wij hier nog een keer terug.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Al eerder hier de lunch gebruikt. Niet om over naar huis te schrijven. Maar het diner .... Dat is echt slecht. Worstjes met aardappelpuree. Ik maak het in 10 minuten 10 maal lekkerder klaar thuis! Prima voor een drankje, maar niet gaan eten!
TEST T.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Met een groep vrienden hier gegeten op een zaterdagavond. Lekkere wijn en heerlijke burgers en ravioli. Het personeel is vriendelijke en de sfeer is goed. Vooral leuk voor grote groepen.

Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Na een fijne middagwandeling hier naar binnen gestapt omdat we zin hadden in garnalenkroketten. Deze stonden vermeld op de online kaart Helaas bleek de offline kaart te zijn aangepast en de garnalenkrotten waren van de kaart afgehaald. Kan gebeuren dan maar voor de burger gekozen, die smaakte goed.
Bij eten hoort natuurlijk ook wat te drinken. Mijn vriendin bestelde een verse jus d'orange maar deze bleek op te zijn. Ik gaf nog de suggestie om iemand langs de supermarkt te sturen maar de serveerster antwoordde dat er maar eenmaal per dag sinaasappels geperst werden(hoe bedoel je vers?!).
Dan maar een muntthee.
Wil je honing in de muntthee vroeg de serveerster? Antwoord, ja. Na vijf minuten wachten en nog eens vragen kwam de honing.
Uiteindelijk was het tijd voor de rekening, daar lagen een stel gebroken pepermuntjes op.

Kortom, lekker eten, sfeervol ingericht, vriendelijke meisjes in de bediening maar niet veel aandacht voor de belangrijke details. Die een bezoek kunnen maken of breken.
Timo H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Leuke plaats voor een ontbijt of lunch. Goede koffie, sapjes, lekkere broodjes. Je kan hier ook op een heerlijk terras zitten. Decor is gewoon een kroeg.
Marike B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Als je het zou beoordelen aan de pasta van de dag die wij gisteren hebben gegeten bij de Walvis, heeft deze kok weinig gevoel voor smaken. In principe goede spaghetti met rommeltje van gamba, courgette, wortel, erwtjes en witte wijn, werd afgemaakt met een berg gemalen croutons bovenop. Kortom: het hele gerecht smaakte naar geroosterde broodkruim. Ook geen geraspte kaas/ parmesaan erbij. Wat is hiervan de bedoeling ( voor 13,50 euro)? Bediening verzint een reden (brood past altijd goed bij pasta). Overstijgt het niveau van eet-/studentencafe dus zeker niet. Jammer voor de buurt!