Café de Vingerhoed

Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Emmel09 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Leuk tentje, waar je al vroeg in de ochtend buiten in het zonnetje kunt zitten. Vanaf 12u kun je er ook lekkere broodjes bestellen. Van binnen is het meer een cafe, waar je 's avonds gezellig een drankje kunt doen met uitzicht op de grachten!
Hiske V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
We hebben beide gekozen voor de zalmforel. Die was heerlijk, precies goed. De aardappeltjes waren prima. De wortels waren wel erg pittig gekruid en in de rauwkost zat veel ui. De sfeer is goed, heel verschillend publiek. Het was druk maar ondanks dat snelle en vriendelijke service.
Ikene .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
De entrecotes waren in boter met een bijsmaak gebakken. Ik vermoed in ghee (geklaarde boter) uit blik. Jammer. Prijs\kwaliteit is goed. Bediening en entourage waren uitstekend. Bier en huiswijn waren goed.
Aard V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Gezellig ,vriendelijke bediening en lekker gegeten, geeft een huiselijk gevoel, goede wijn behoeft geen krans. Al heel lang geliefd door alle Utrechters.
Joop B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Sfeer in de Vingerhoed is altijd prima en gezellig. Eten was goed tot redelijk. Sfeer en bediening goed. Als je snel iets wil eten is de Vingerhoed een aanrader. En natuurlijk op een prachtige plek in Utrecht.
Teun89 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Zoek je een goed eetcafe in Utrecht waar je tot in de late uren kunt blijven hangen, dan is De Vingerhoed een topdeal. Het eten is meer dan eetcafewaardig en de sfeer is altijd gezellig. Let op: in 't weekend geen keuken!
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
De Vingerhoed laat me iedere keer weer merken dat een cafe met een goede keuken goed samen kan gaan. Een eetcafe in de beste zin van het woord. Gezellig bruin van binnen en een uitstekende maaltijd voor een schappelijke prijs. Ik had de lamskoteletten en die waren erg goed. Mooi rose en prima gekruid en een goede wijnsuggestie erbij.
Harriette L.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2014
zo hoort een eetcafe te zijn, warm welkom, prima kaart en eten voor schappelijke prijs. Wij kwamen hier voorafgaand aan een concert en daar werd keurig rekening mee gehouden. Dagspecial pittige kip was erg lekker. Foute bakjes sla kunnen beter evenals de schnitzel van mijn tafelgenoot. maar door de gezellige sfeer en bediening voelt het toch goed. Beneden rook het wel enorm naar frituur... van de schnitzel natuurlijk. Maar blijft een goede plek voor terras of hapje eten.
PeterEet4U .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Al vanaf de jaren 80 kom ik hier, nu minder vaak dan vroeger, het is een feest van herkenning... Als je de pepersteak met gebakken aardappelen krijgt met spinazie het bakje sla en meloen toe.
Vooral de aardappeltjes en het vlees zijn altijd zalig en van top kwaliteit die trouwe kok verdient een lintje!!! Personeel is ook attent bieden water aan als je zegt dorst te hebben en brengen daarna bier en wijn. Top eten voor democratische prijzen zou men in België zeggen.
Wtegelaars040 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Gisterenmiddag heerlijke biertjes geproeft hier, erg gezellige en knusse kroeg met een grote bar waardoor wij met ons gezelschap (10 personen) allemaal aan de bar konden plaatsnemen. We kregen zonder er om te vragen nootjes bij geserveerd, verder een erg vriendelijke barman die ons prima kon adviseren qua betreft de bieren. Hier ook nog een aantal bittergarnituren bij besteld, die kaasstengels met chilisaus, tjonge jonge wat een zalige snack is dat toch.
Yverne B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Een standaard eetcafé, niet meer en niet minder. Het enige echt onderscheidende in vergelijking met soortgenoten is de hoeveelheid van het eten, die is echt meer dan genoeg. En bij elk hoofdgerecht zit vanzelfsprekend een stuk meloen, leuk extraatje. Personeel is vriendelijk maar laat soms wat lang op zich wachten.
Outhouse .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2013
De Vingerhoed is een meer dan prima eetcafé. In een ouderwets eenvoudig, maar gezellig decor kun je kiezen uit een leuke selectie gerechten inclusief een dagmenu. Stukje meloen erbij, salade erbij, alles ruim voldoende voor de prijs. Deze garnituur, de aardappelblokjes en het stukje gesauteerde bloemkool lijken wel bij ieder gerecht hetzelfde. In onze gerechtjes was alleen het vlees verschillend, maar dat is voor de prijs wel begrijpelijk. De bediening is vriendelijk en heeft een gezellige uitstraling. Het voelt sowieso een beetje alsof je gezellig bij de buren uit eten bent, of iets soortgelijks. Prima eetcaféhap, maar culinair geenszins verrassend. Je krijgt wat je van een eetcafé mag verwachten.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Gezellige en gemoedelijke sfeer. Het eten en drinken is van goede kwaliteit. Voor een zaterdagse lunch tijdens het winkelen is het zeker een van de beste gelegenheden in Utrecht centrum!
Concertbezoeker .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Hier is het gezellig en knus. Hier voelt iedereen zich welkom. De muziek staat wel iets te hard om even bij te kletsen. Het is best wel klein en harde cafe stoelen dus als je niet zo soepel bent is het niet zo,n goed idee om hier te eten. Het eten is verrassend lekker en ook veel. De mandarijn erbij geeft iets extra. Personeel vriendelijk en niet opdringerig.
RietJohn J.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
gewoon goed. Vlot, smaakvol en prijs/kwaliteit top. Na even wachten aan de bar vanwege de drukte voldoende keuze op eenvoudige kaart. En, war de meeste gasten voor gaan, dagschotel voor 13,50. Ribeye met veel knoflook, geb. aardappeltjes, spitskool(waar krijg je dat nou?), sla en meloen; ongekend voor deze prijs. Bediening alert. Inrichting gezellig bruin cafe, behoorlijk donker. Inderdaad een leuk eetcafe!
ThaFizzy .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
Café de Vingerhoed is een gezellig café in hartje binnenstad Utrecht. Het publiek is zeer gemengd, maar het lijkt zich wat meer te richten op studenten. Niet dat dat wat uitmaakt.

De eenvoudige kaart biedt standaardgerechten die op een degelijke wijze worden klaargemaakt en gepresenteerd. De porties zijn ruim voldoende.

Voor studenten is dit een prima plek, ga hier dus niet heen als je culinaire hoogstandjes verwacht. Die potentie heeft deze zaak niet en dat mag je dan ook niet verwachten. Het is gewoon goed eten tegen een betaalbare prijs in een gezellige sfeer.

Binnen is het sfeervol ingericht. Achter de stamtafel staat een kast met (bord)spelletjes die je kunt spelen. De bediening is goed en ook behendig in het spreken van meerdere talen.