Café de Tijd

Markt 12 6701 CZ Wageningen Nederland Kaart

Over het restaurant Café de Tijd

Vergeet de Tijd (niet)!

Café de Tijd is een restaurant midden in het centrum van het mooie Wageningen, waar de tijd écht even stil staat. Lekker eten met de familie in de vakantie, of een borrel aan het einde van een drukke dag werken, je kunt hier op elk moment met elke gelegenheid terecht. Met een riant terras op de centrale markt kun je onder het genot van een fris drankje en het uitzicht op de vele langskomende cityhoppers, ook op een zonnige zomerdag fijn terecht. Of je nu kiest voor de simpele dagelijks wisselende daghap of de uitgebreid vis- of vlees 'plates', de chef en zijn keukenbrigade zullen je culinair flink verwennen!

Meer informatie over restaurant Café de Tijd

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Voordat we binnen gingen dineren hebben we beiden bier van de tap genoten op het overdekte terras. Er is keuze uit div. bieren van de tap. Binnen zijn we gaan verplaatsen van tafel omdat die achter ons wel heel luidruchtig was, incl. de bediening die vond dat iedereen in het restaurant wel drie keer moest horen wat haar vakantie adres ging worden. Alles keihard. Nog nooit meegemaakt en heel storend en ongepast. Andere bediening was vriendelijk en vanwege de toeloop door de AH restaurant actie kon de keuken het af en toe niet bijbenen, verontschuldigde ze. We moesten €2 reserveringskosten! extra per persoon bovenop de menuprijs van €27,50 betalen. Heel vreemd, staat ook nergens vermeld. Bovendien geldt dat er voor hoofdgerechten die meer kosten dan €15,95 een toeslag berekend wordt. Okee, dat kunnen we begrijpen. Het voorgerecht was geitenkaas in filo. Smakelijk, maar de opmaak was te gemakkelijk. Het hoofdgerecht werd spareribs, die lekker vlezig waren. Het schaaltje water met citroen om de vingers te wassen ontbrak. Het andere hoofdgerecht werd gegrilde zalm op een groentenbedje. Daarnaast een schaaltje gem. sla en natuurlijk (dikke) frites, waar we amper van gegeten hebben. De nagerechten sprongen er uit qua smaak en originaliteit. Panacotta en advokaatijs. De rode huiswijn was nietszeggend, de witte reserva deed het beter. Zat er tot/met het hoofdgerecht redelijk snelheid in de bediening, daarna moest gehengeld worden voor een drankje bij het hoofdgerecht. Jammer. Ondanks de aardige bediening en dankzij de vaak harde muziek zien wij onszelf niet snel terug keren als we weer eens in de buurt zijn.
Beste Annelies, dank voor de recensie wat betreft de toeslag als het goed is, is deze eenmalig berekend a 2 euro voor het hele gezelschap, dit ivm de reserveringskosten welke wij p.p.!! aan iens moeten betalen, dit zijn onze spelregels. Maar mocht dit per persoon berekend zijn betalen wij dit uiteraard terug. Wat jammer is is dat als wij bij vertrek vragen of alles naar wens is geweest en u duidelijk aangeeft dat dit zo is en we dit anders nog ter plekke nog voor u op hadden kunnen lossen. Dat er luidruchtig gesproken is klinkt ons niet bekend in de oren echter wij zijn een eetcafé en geen restaurant. Desalniettemin staan we altijd open voor alle opbouwende kritiek waarvoor hartelijk dank! Met vriendelijke groet Team Café de Tijd

Reactie van proever:

Wij hebben wel degelijk aangegeven dat we liever rustiger zaten en daarom ergens anders zijn gaan zitten. Het paar dat naast ons zat was ook van mening dat uw medewerkster wel heel luidruchtig was, dat naar mijn idee ook in een eetcafe ongepast is. Wij hebben aan uw andere medewerkster wel onze opmerkingen gemaakt over het feit dat we voor een drankje bij het hoofdgerecht wel veel moesten doen. Ze heeft aangegeven dat het erg druk was vanwege de ah actie. Zij begon zelf over klachten die er eerder geweest zouden zijn?!. Wat betreft uw spelregels: die toeslag hebben wij nooit eerder meegemaakt en vinden wij niet klantvriendelijk en stond niet op uw AH/IENS pagina. Uw medewerkster lichtte bij de start toe dat uw zaak reserveringskosten van 2 euro p.p. in rekening zou brengen. Het is inderdaad spijtig dat u p.p. 2 euro moet afdragen aan IENS, maar moet de klant dit perse weten? Er is inderdaad een maal het bedrag ingehouden. Dus alles wat wij hebben opgemerkt gaan we bij het weggaan niet herhalen. Verder hadden we niets op te merken en uw medewerkster heeft tenslotte ook een fooi gehad. Dat is toch duidelijk? Wij komen persoonlijk tot de conclusie dat we meer van een andere type eetzaak houden. Uit de beoordelingen op IENS blijkt dat uw zaak bij een andere groep eters goed scoort. Zoveel mensen, zoveel zinnen, en dat is prima.

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Annelies, dat zijn wij helemaal met u eens. Wat betreft die toeslag dat staat op onze site vermeld. En inhoudelijk staat ook in de 'kleine letters'dat de uitbater vrij is in zijn eigen spelregels, gelukkig is dit toch maar één keer in rekening gebracht daar ging het ons namelijk om dat u niet 'teveel' betaald nb u krijgt al het 2de menu al gratis. Verder heeft u gelijk zoveel mensen zoveel wensen ; ) Helaas gemiste kans voor ons. Nogmaals dank voor uw feedback wij kunnen hier zeker wat mee. Mvg Team Cafe de Tijd
eapbouman .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
We hebben met vier personen gegeten bij Café de Tijd. Via de AH restaurantactie dit restaurant uitgekozen. Drie-gangen menu waarbij we uit alle gerechten van de gehele kaart konden kiezen. Vier verschillende voorgerechten (denk eens aan de geitenkaas, die was heerlijk), vier verschillende hoofdgerechten (vegetarisch camembert-gerecht was ook verrukkelijk) en een nagerecht (buiten de actie gekozen voor Wagenings' kwartiertje, ook echt een aanrader.
Bediening was heel vriendelijk. We hebben buiten onder de luifel een mooie plek gezocht. Enige minpuntje voor mijzelf was dat er behoorlijk wat gerookt werd tijdens het eten. Onze eigen schuld dat we de mensen er niet op hebben aangesproken, we hebben even op het punt gestaan om binnen te gaan zitten.
Ondanks de rookwalmen een zaak om terug te komen!
Wat heerlijk om te horen dat alles naar wens is geweest!!! gelukkig kan dat ook ;) ; ) ; ) Dank u wel!!
ingebodingius .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gezellige sfeer met lekker eten. Prima prijs-kwaliteit verhouding. De italiaanse hamburger is een echte aanrader. Kortom op naar Wageningen.
kader .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
prima gegeten, fijne sfeer. We hadden echter een 4 tal personen die ons bedienden 3 hiervan zeer vriendelijk. 1 mannelijke ober(kleinste) was echter bijzonder onbeleefd. Bij bestelling van de drankjes werd je niet aangekeken en een goedendag of dank je kon er niet af. Bij de vraag om extra salade werden we aangekeken of we z'n laatste centen vroegen en de reactie was of we niet genoeg hadden met wat we gekregen hadden. De prima salade werd daarna door dezelfde zeer ontstemde ober gebracht waarbij hij ons niet te woord wilde staan. Eigenlijk zouden we de service op een 1 of twee willen zetten maar dan zouden we de overige bediening tekort doen. Indien de betreffende persoon ons volgende keer zou bedienen blijven we zeker niet om te eten.
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Vriendelijk ontvangen met vernieuwde kaart met voldoende keuze en gebruik van v.n. verse produkten. Heerlijk gegeten en bediening vriendelijk, belangstellend, goede sfeer.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Fijn dat De Tijd weer servicegericht is en waar voor zijn geld biedt. Een mooie plek aan de markt, waar we weer graag komen voor een daghap, maaltijdsalade of vis of vleesje. Prima eten voor een prima prijs!
Simone-007 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Gisteren (11-05-2016) een vrijgezellenfeestje gevierd bij Cafë de Tijd. Alles was mogelijk en niets was te veel gevraagd. Voor een leuke prijs hebben we ons uren vermaakt en we komen zeker nog een keer terug. Sydney, jij in het speciaal bedankt voor de super service!
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen weekend heer aan de koffie met gebak gezeten, gelunched en het diner genuttigd. Kan niet ander zeggen maar het was hartstikke goed (anders kom je er ook niet drie keer terug). Eten was goed voor een schappelijke prijs en het personeel is super aardig. Als ik ooit weer terug kom in Wageningen weet ik in ieder geval waar ik moet zijn om een hapje te eten of een drankje te nuttigen.
waarmoetjezijn .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Met onze vriendenclub maar liefst 3 keer uitgekomen bij eetcafe de Tijd. 's-Ochtends voor koffie en gebak, daarna lunchen en ook nog gedineerd. Gastvrije ontvangst en heerlijk gegeten. Personeel is uiterst vriendelijk en houden ook wel van een geintje. Dat beviel ons prima. We hebben na het diner nog even gezellig nageborreld omdat de sfeer ons prima beviel. Mochten wij ooit nog eens in Wageningen komen , dan hoeven we niet te zoeken naar een eetgelegenheid. Dan gaan we direct naar De Tijd. Chapeau!!!!
Gosé V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten via de ah actie. Je kunt gewoon kiezen van de hele kaart dus keuze genoeg tegen een hele lage prijs. Eten was van goede smaak en kwaliteit. Biefstukje was en beetje taai naar dat was ook het enige minpuntje!
anwestenberg .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We hebben lekker gegeten. Waren met 4 personen en konden allemaal onze eigen keus maken.
Alleen de uiensoep viel erg tegen, veel te veel peper erin. Hebben dat ook doorgegeven.
Het personeel is erg behulpzaam en vriendelijk.
De ambiance eenvoudig maar netjes en de bediening was goed.
janannvanbeek .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Hier voor de tweede keer geweest uitstekend eten goede sfeer en een hele goede bediening. ik kan geen 11 geven anders had ik dat zeker voor de service gegeven.
Daphne D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Lekker gegeten (sliptong, biefstuk met pindasaus, pittige spareribs, in tijden niet zulke lekkere gegeten, zalm), gezellige bediening met tijd voor een praatje, goede uitleg over de actie.
marjan_goes_nz .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Goed gegeten bij de Tijd. We konden uit de normale kaart kiezen waar sommige gerechten een kleine toeslag hebben. En de porties zijn ruim.
De ober leek in eerste instantie geïrriteerd om (weer) de kaart uit te moeten leggen. Dat had hij waarschijnlijk al vele keren eerder moeten doen. Ook gaf hij en plein public een serveerster een correctie. Dit doe je mi achter de schermen. Omdat hij later bij trok en het overige personeel vriendelijk en behulpzaam is, toch een 7 voor de service.
Het interieur doet een beetje denken aan een bruin café en komt gezellig over.
de.vlinder .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Het was lekker eten, ruime keuze zo van de normale kaart te bestellen.
Hier stond voor elk wat wils op.
Kortom heerlijk relaxed gegeten met vriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar!
Ankie B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Gisteravond met de AH actie gegeten bij Eetcafé de Tijd. Gelukkig ben je niet gebonden aan een menu maar mag je a la carte bestellen. Super. Voor iedereen wat wils en alles is mogelijk. Het concept van de actie werd ons keurig aan tafel uitgelegd. In het begin was de bediening niet erg vriendelijk maar later ontdooide ze en was het erg gezellig.
Rundercarpaccio en de soep als voorgerecht waren erg smakelijk. Als hoofdgerecht hadden we sliptong (top), varkenshaas met stroganoffsaus (heerlijk), Zalmfilet (super) en Spareribs (veel en lekker). Er was volop vlaamse patat en salade bij. Als toetje hadden we crème brûlée (lekker), Coupe verleden tijd (heerlijk) en Dame blanche (super). Kortom het eten was verrukkelijk. We gaan zeker vaker!
jokesutmuller .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De carpaccio was heel erg lekker.
Mijn man vond de gamba's als voorgerecht erg lekker. Zelf kies ik alleen voor gamba's als ze
gepeld zijn.
Het hoofdgerecht ( in mijn geval zalm) was lekker maar werd iets te koud opgediend.
De bediening was aardig maar ik kreeg de indruk dat ze het zo druk hadden dat zij er niet aan toekwamen om tussendoor te vragen of alles in orde was.
j.ravenswaaij88 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Het voorgerecht was heerlijk hoofdgerecht was ook heerlijk en het nagerecht ook we gaan zeker weer terug.Een gezellig en prettig restaurant.
gonja.hikspoors .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Heerlijk gegeten; hoofdgerecht met zalm en veel verse groenten. Bediening erg aardig en wist veel over de wijn. we konden er eerste twee uitproberen alvorens te kiezen.
Paul P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij café de Tijd!
De service was goed!
Heerlijk ontspannen kunnen genieten van de lekkere gerechten.
Zeker voor herhaling vatbaar!