Café de Tijd

Markt 12 6701 CZ Wageningen Nederland Kaart

Over het restaurant Café de Tijd

Vergeet de Tijd (niet)!

Café de Tijd is een restaurant midden in het centrum van het mooie Wageningen, waar de tijd écht even stil staat. Lekker eten met de familie in de vakantie, of een borrel aan het einde van een drukke dag werken, je kunt hier op elk moment met elke gelegenheid terecht. Met een riant terras op de centrale markt kun je onder het genot van een fris drankje en het uitzicht op de vele langskomende cityhoppers, ook op een zonnige zomerdag fijn terecht. Of je nu kiest voor de simpele dagelijks wisselende daghap of de uitgebreid vis- of vlees 'plates', de chef en zijn keukenbrigade zullen je culinair flink verwennen!

Meer informatie over restaurant Café de Tijd

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Rimabma .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Lekker gegeten. Prima biefstuk en niet duur. Lekker dessert, Wagenings kwartiertje. Vriendelijke bediening. Groot plein met kerk had niet zoveel sfeer.
Aanrader.
Qweras .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Zaterdagavond 5 juli jl. Heerlijk gegeten bij de Tijd. Het vispannetje was voortreffelijk. Ook het vegetarische gerecht (tortellini) viel erg in de smaak. De bediening was prima en ze hadden ondanks de drukte nog tijd om even een praatje te maken. Hier komen wij zeker nog een keer eten.
Henny B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Vanavond, 1juli 2014, heerlijk op het terras gegeten bij Eetcafé De Tijd. Ontzettend verwend door Sidney met een uitgekiend tapas-arrangement en een voortreffelijke witte Chardonnay.
Altijd fijn om te eten bij een gelegenheid waar nog mensen werken, die met hart en ziel uitstralen dat ze het eenvoudigweg leuk vinden om hun gasten te vertroetelen! Niets is teveel, want naast een goede bediening, sjouwt Sidney met tafels, stoelen en parasolvoeten om ruimte te maken voor de weekmarkt op woensdag. Bedankt, het was onvergetelijk!
Ab N.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Vandaag 15 juni op het terras gezeten wat zeer druk was door het leeffestival in Wageningen centrum. Wij werden zeer snel geholpen en zeiden voor de lol tegen elkaar" ze hebben zeker een nieuwe eigenaar want zo vlot is het hier nog nooit gegaan". Binnen no time stonden onze consumptie's op tafel. Wat hoorden wij even later, men heeft een nieuwe eigenaar en dit was dus duidelijk te merken.Regelmatig werd er gevraagd of we nog iets wilden gebruiken .Dit hebben we hier altijd gemist want het is een gouden tent op een toplocatie. Dus nieuwe eigenaar met al je nieuwe personeel ga zo door onze complimenten. Een hele verbetering voor deze zaak.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Gisteren (21 mei 2014) hier gegeten met een groep van 13 personen. Ondanks dat wij niet hadden gereserveerd was dit geen enkel probleem. Er werd een grote tafel klaar gemaakt en onze moeder van 87 jaar werd super verzorgd (vertroeteld)! De recensies op iens.nl hadden ons gelokt en die waren niet overdreven. Heerlijk gegeten en super aardige bediening. Hier gaan we beslist vaker eten.
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Na een paar keer geluncht te hebben , maar eens een diner gaan proberen en zoals iedereen al hiervoor zegt , sinds de nieuwe eigenaar is er veel veranderd qua service , smaak, gezelligheid en niet te vergeten de kaart . Wat een vooruitgang en een genoot om daar te eten .
Verse producten , heerlijk bereid en niet zoals als we vroeger zeiden : bij de Tijd moet je de Tijd hebben . snel goed en lekker .
Ga zo door Remco , Brigitte en medewerkers .
Ons zal je regelmatig terug zien .
Vinbero .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Het restaurant heeft een paar maanden geleden een nieuwe eigenaar gekregen. Er waait nu een frisse nieuwe wind. De nieuwe eigenaar beweegt zich met grote sociale vaardigheid tussen zijn gasten en weet een zeer aangename sfeer te creëren met een vrolijke noot zonder opdringerig te zijn.
Het restaurant staat al jaren bekend om zijn "daghap". Een variërende maaltijd met dessert voor €7,95. Daar zat tot de eigenaarswisseling een beetje de klad in (er staan ook veel slechte recensies hier uit die tijd). Gelukkig is de daghap weer in volle glorie hersteld en meer dan dat!
De afgelopen weken hebben we een aantal keren voor de daghap gekozen en kregen maaltijden voorgeschoteld die echt tot in de puntjes klopten. Botermalse varkenslapjes, op de tong smeltend stoofvlees, heerlijke vis, zeer smakelijke kalfsragout, lekkere kruidige puree. Veel variatie, maar wat belangrijker is: duidelijk met zorg en liefde klaargemaakt! Hulde en ga zo door!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Al langere tijd bekend met het eetcafé probeerde ik het diner weer eens met vriendinnen. Verrassend goed eten, net iets lekkerder en aparter dan je zou verwachten in een eetcafé. De bereiding en smaak waren perfect. Bediening en ambiance gezellig, snel en smaakvol. Fijne muziek op de achtergrond. Verwarmd terras zat nog vol bij ons vertrek om 21.45 uur. En terecht.
Een nieuwe eigenaar, zo bleek. Complimenten!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
We waren nieuwsgierig naar de Daghap = € 7,95 voor een hoofdgerecht plus dessert. Wat kan dat zijn vroegen wij ons af. Het was verrukkelijk en vooral alles VERS: een royale portie shoarma, salade, frites, pitabroodje. Het dessert was stijlvol: 4 kleine schaaltjes met een bolletje witte- een bolletje bruine chocolademousse, schaaltje vruchtensalade en schaaltje slagroom. Dit is mogelijk door een slimme inkoop vertelde de eigenaar.
Vriendelijke bediening, de eigenaar doet zijn best om mensen naar binnen te trekken en terecht, het is een aanrader! We zaten gezellig op het terras aan de Markt, over de inrichting kunnen wij niet veel vertellen.
Arinda B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Hier een paar weken geleden na het geocachen wezen eten, we werden gelokt door de daghap. Gelukkig hadden ze er nog 2 en het smaakte verrassend goed. 1 van de bediening vertelde het verhaal dat er een nieuwe eigenaar is gekomen en dat deze tent een slechte naam heeft gehad. Maar eerlijk is eerlijk het is een aanrader om hier een keer een hapje te eten.
Tiele .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Vanavond hier binnen gelokt. Kennelijk door de eigenaar. Ontvluchten carnaval. Personeel was heel vriendelijk en gastvrij. Heerlijk en voldoende gegeten. Duitse schnitzel en biefstuk, met overheerlijke warme! tomatensoep. Zeer goede prijs&kwaliteit verhouding. Gezellig gebuurt met mensen uit het Limburgse Merselo! Leuk avondje met ontspannen ambiance. Aanrader!
wimnynke .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Terwijl we in de binnenstad van Wageningen langs de vele gezellige restaurantjes bij de kerk rondliepen, werd letterlijk vanuit de deuropening geroepen "Hier is het gezellig"! Ja, wie gaat dan verder kijken?! Binnengekomen konden we met z'n vieren plaatsnemen in een gezellig zitje bij het voorraam met op de achtergrond een open haard. Het zag er allemaal heel gezellig uit. De zeer vriendelijke en joviale ober Sidney verscheen en heeft ons die avond niet meer losgelaten, want de service was erg goed. Het eten smaakte heerlijk en de goedgemutste Sidney zorgde voor de juiste ambiance/sfeer. De drie uur dat we daar hebben zitten eten vlogen om, dus dat zegt nogal wat... Zeker voor herhaling vatbaar!!!
churchill .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Na verandering van eigenaar en verbouwing van eetcafe deTIJD hebben we vanavond weer ouderwets genoten. Van een heerlijke maaltijd bereid met verse producten in een prettige sfeer. De prijzen zeer redelijk (prijzen zijn verlaagd) en snelle correcte bediening. Het personeel was zeer zorgzaam, zonder opdringerig te zijn. Kortom de Tijd heeft een frisse nieuwe start gemaakt, die veel beloofd voor de toekomst!!
casie .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Lekker gegeten in Café de Tijd. Prijs/kwaliteitsverhouding is prima in orde. Wij hadden een heerlijk biefstukje waar ook nog wat warme groente bij was en uiteraard sla en frites. Zeker een aanrader als je voor niet teveel geld toch goed verzorgd wilt eten. Vriendelijk personeel, leuke sfeer en een goed glas wijn bij een smakelijk etentje. Voor ons een uitschieter naar de goede kant en wij namen met plezier afscheid met in gedachten hier komen we beslist nog een keer als we in de buurt zijn.
mieke V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Goede kwaliteit voor zeer betaalbare prijs. Perfect gebakken biefstuk van de haas! Kunnen vele koks nog een puntje aan zuigen. Zalm royale is echt een royale! Vriendelijk personeel,kortom zeer de moeite waard.
fredjebos .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Het was, zeker voor de prijs, een heerlijk etentje. Het decor is wel aan vernieuwing toe, maar de sfeer en ambiance waren heerlijk ontspannen. Ook erg vriendelijke bediening.
Angela T.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Vorige week voor de tweede keer bij De Tijd gegeten en het beviel goed. Het personeel is aardig en ook het eten zelf is prima. Voor nog geen 9 euro krijg je een 'daghap', waarbij gekozen kan worden tussen vlees en vis. De laatste keer voor de vis gekozen en deze smaakte goed. Wel kan de presentatie misschien iets verbeterd worden; nu ligt het bord vol met patat en valt de vis wat in het niet, terwijl de hoeveelheid op zich prima is.
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Gezellige avond gehad, vriendelijke bediening, lekkere gerechten. Erg lekkere pittige huisgemaakte tomatensoep. Kritiekpunt is het zoutgehalte van het hoofdgerecht: portobello met risotto en pecorini kaas. Buiten de kaas heeft dit gerecht weinig zout nodig.
De witte wijn chardonnay-viognier paste goed bij dit gerecht.
Goed eetcafé op de markt in Wageningen.
Bolle14 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
De bediening was goed: snel en vriendelijk. Bruin broodje vooraf zag er niet aantrekkelijk uit maar smaakte erg lekker en was warm. Kruidenboter was (te) hard. De daghap met vis was lekker, het frambozen toetje smaakte erg lekker. Gezellig eetcafé om een hapje te eten.
Marloes200 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Heerlijk eten, ook vegetariërs kunnen hier heel goed terecht. Niet heel veel keuze op de kaart, maar wel goede keuze. Prijs-kwaliteit verhouding heel erg goed. De bediening was vriendelijk en de inrichting is gezellig. Een aanrader wat mij betreft.