Café de Tijd

Markt 12 6701 CZ Wageningen Nederland Kaart

Over het restaurant Café de Tijd

Vergeet de Tijd (niet)!

Café de Tijd is een restaurant midden in het centrum van het mooie Wageningen, waar de tijd écht even stil staat. Lekker eten met de familie in de vakantie, of een borrel aan het einde van een drukke dag werken, je kunt hier op elk moment met elke gelegenheid terecht. Met een riant terras op de centrale markt kun je onder het genot van een fris drankje en het uitzicht op de vele langskomende cityhoppers, ook op een zonnige zomerdag fijn terecht. Of je nu kiest voor de simpele dagelijks wisselende daghap of de uitgebreid vis- of vlees 'plates', de chef en zijn keukenbrigade zullen je culinair flink verwennen!

Meer informatie over restaurant Café de Tijd

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
We gaan altijd voor de hamburger! Bediening vriendelijk en onderhoudend. Terras is heerlijk, maar nu in het koude seizoen, nemen we met plezier plaats in het schattige en verzorgde interieur. Zelfs toiletteren wordt hier voor de man een groot genot gemaakt!
AnneBree .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
De hamburgers waren lauw en smakeloos, sate was OK, snitzel ook weinig smaak. Patat slap. Geen bakje salade of groente. Bediening was vriendelijk.
Beste AnneBree, wat jammer om te horen dat het niet naar wens is geweest, we hadden het graag meteen op de avond zelf gehoord zodat we hierop in hadden kunnen spelen.
Het is voor u namelijk ook een avond uit die goed hoort te verlopen! Indien u nog een terugkoppeling wenst horen wij dit graag Mvg Team Cafe de Tijd
Grapjas15 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Van het internet afgeplukt en aangenaam verrast. Drie dagen achtereen gegeten 28, 29 en 30 augustus en telkens prima in orde. Enthousiaste jonge eigenaar die open staat voor opbouwende kritiek. We vonden de muziek te hard staan en nadat we dat gemeld hadden, zetten ze die zachter. Je moet tenslotte wel een gesprek kunnen voeren. We hebben de (grote) schnitzel, de daghap, een aanrader en de fish and chips gegeten. Steeds heel goed en ruim voldoende. Als we weer in Wageningen zijn komen we graag terug. Prima prijs\kwaliteitsverhouding. Ga zo door.
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
De bediening perfect: ze hebben er echt hart voor de zaak. Lopen allemaal met een glimlach rond. Mensen en dieren, want onze 2 hondjes werden ook in de watten gelegd mrt water en gratis hondenkoekjes, zoveel ze wilden, worden uitstekend bediend. Het eten perfect, al kan de schnitzel iets minder nat. Voor weinig geld veel eten. Sanitair is uitstekend. Ze nemen echt de tijd voor je. Laten je rustig iets uitzoeken en staan, gelukkig, niet constant achter je. De Tijd doet zijn/haar naam eer aan. We gaan er zeker vaker naar toe. Het is een prachtige locatie in het
prachtige Wageningen. Toen het iets te fris werd, naar de mening van mijn man, werd zelfs de terrasverwarming aangestoken. Service uitstekend. Echt een aanrader voor iedereen!!!
Rimabma .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Lekker gegeten. Prima biefstuk en niet duur. Lekker dessert, Wagenings kwartiertje. Vriendelijke bediening. Groot plein met kerk had niet zoveel sfeer.
Aanrader.
Qweras .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Zaterdagavond 5 juli jl. Heerlijk gegeten bij de Tijd. Het vispannetje was voortreffelijk. Ook het vegetarische gerecht (tortellini) viel erg in de smaak. De bediening was prima en ze hadden ondanks de drukte nog tijd om even een praatje te maken. Hier komen wij zeker nog een keer eten.
Henny B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Vanavond, 1juli 2014, heerlijk op het terras gegeten bij Eetcafé De Tijd. Ontzettend verwend door Sidney met een uitgekiend tapas-arrangement en een voortreffelijke witte Chardonnay.
Altijd fijn om te eten bij een gelegenheid waar nog mensen werken, die met hart en ziel uitstralen dat ze het eenvoudigweg leuk vinden om hun gasten te vertroetelen! Niets is teveel, want naast een goede bediening, sjouwt Sidney met tafels, stoelen en parasolvoeten om ruimte te maken voor de weekmarkt op woensdag. Bedankt, het was onvergetelijk!
Ab N.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Vandaag 15 juni op het terras gezeten wat zeer druk was door het leeffestival in Wageningen centrum. Wij werden zeer snel geholpen en zeiden voor de lol tegen elkaar" ze hebben zeker een nieuwe eigenaar want zo vlot is het hier nog nooit gegaan". Binnen no time stonden onze consumptie's op tafel. Wat hoorden wij even later, men heeft een nieuwe eigenaar en dit was dus duidelijk te merken.Regelmatig werd er gevraagd of we nog iets wilden gebruiken .Dit hebben we hier altijd gemist want het is een gouden tent op een toplocatie. Dus nieuwe eigenaar met al je nieuwe personeel ga zo door onze complimenten. Een hele verbetering voor deze zaak.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Gisteren (21 mei 2014) hier gegeten met een groep van 13 personen. Ondanks dat wij niet hadden gereserveerd was dit geen enkel probleem. Er werd een grote tafel klaar gemaakt en onze moeder van 87 jaar werd super verzorgd (vertroeteld)! De recensies op iens.nl hadden ons gelokt en die waren niet overdreven. Heerlijk gegeten en super aardige bediening. Hier gaan we beslist vaker eten.
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Na een paar keer geluncht te hebben , maar eens een diner gaan proberen en zoals iedereen al hiervoor zegt , sinds de nieuwe eigenaar is er veel veranderd qua service , smaak, gezelligheid en niet te vergeten de kaart . Wat een vooruitgang en een genoot om daar te eten .
Verse producten , heerlijk bereid en niet zoals als we vroeger zeiden : bij de Tijd moet je de Tijd hebben . snel goed en lekker .
Ga zo door Remco , Brigitte en medewerkers .
Ons zal je regelmatig terug zien .
Vinbero .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Het restaurant heeft een paar maanden geleden een nieuwe eigenaar gekregen. Er waait nu een frisse nieuwe wind. De nieuwe eigenaar beweegt zich met grote sociale vaardigheid tussen zijn gasten en weet een zeer aangename sfeer te creëren met een vrolijke noot zonder opdringerig te zijn.
Het restaurant staat al jaren bekend om zijn "daghap". Een variërende maaltijd met dessert voor €7,95. Daar zat tot de eigenaarswisseling een beetje de klad in (er staan ook veel slechte recensies hier uit die tijd). Gelukkig is de daghap weer in volle glorie hersteld en meer dan dat!
De afgelopen weken hebben we een aantal keren voor de daghap gekozen en kregen maaltijden voorgeschoteld die echt tot in de puntjes klopten. Botermalse varkenslapjes, op de tong smeltend stoofvlees, heerlijke vis, zeer smakelijke kalfsragout, lekkere kruidige puree. Veel variatie, maar wat belangrijker is: duidelijk met zorg en liefde klaargemaakt! Hulde en ga zo door!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Al langere tijd bekend met het eetcafé probeerde ik het diner weer eens met vriendinnen. Verrassend goed eten, net iets lekkerder en aparter dan je zou verwachten in een eetcafé. De bereiding en smaak waren perfect. Bediening en ambiance gezellig, snel en smaakvol. Fijne muziek op de achtergrond. Verwarmd terras zat nog vol bij ons vertrek om 21.45 uur. En terecht.
Een nieuwe eigenaar, zo bleek. Complimenten!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
We waren nieuwsgierig naar de Daghap = € 7,95 voor een hoofdgerecht plus dessert. Wat kan dat zijn vroegen wij ons af. Het was verrukkelijk en vooral alles VERS: een royale portie shoarma, salade, frites, pitabroodje. Het dessert was stijlvol: 4 kleine schaaltjes met een bolletje witte- een bolletje bruine chocolademousse, schaaltje vruchtensalade en schaaltje slagroom. Dit is mogelijk door een slimme inkoop vertelde de eigenaar.
Vriendelijke bediening, de eigenaar doet zijn best om mensen naar binnen te trekken en terecht, het is een aanrader! We zaten gezellig op het terras aan de Markt, over de inrichting kunnen wij niet veel vertellen.
Arinda B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Hier een paar weken geleden na het geocachen wezen eten, we werden gelokt door de daghap. Gelukkig hadden ze er nog 2 en het smaakte verrassend goed. 1 van de bediening vertelde het verhaal dat er een nieuwe eigenaar is gekomen en dat deze tent een slechte naam heeft gehad. Maar eerlijk is eerlijk het is een aanrader om hier een keer een hapje te eten.
Tiele .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Vanavond hier binnen gelokt. Kennelijk door de eigenaar. Ontvluchten carnaval. Personeel was heel vriendelijk en gastvrij. Heerlijk en voldoende gegeten. Duitse schnitzel en biefstuk, met overheerlijke warme! tomatensoep. Zeer goede prijs&kwaliteit verhouding. Gezellig gebuurt met mensen uit het Limburgse Merselo! Leuk avondje met ontspannen ambiance. Aanrader!
wimnynke .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Terwijl we in de binnenstad van Wageningen langs de vele gezellige restaurantjes bij de kerk rondliepen, werd letterlijk vanuit de deuropening geroepen "Hier is het gezellig"! Ja, wie gaat dan verder kijken?! Binnengekomen konden we met z'n vieren plaatsnemen in een gezellig zitje bij het voorraam met op de achtergrond een open haard. Het zag er allemaal heel gezellig uit. De zeer vriendelijke en joviale ober Sidney verscheen en heeft ons die avond niet meer losgelaten, want de service was erg goed. Het eten smaakte heerlijk en de goedgemutste Sidney zorgde voor de juiste ambiance/sfeer. De drie uur dat we daar hebben zitten eten vlogen om, dus dat zegt nogal wat... Zeker voor herhaling vatbaar!!!
churchill .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Na verandering van eigenaar en verbouwing van eetcafe deTIJD hebben we vanavond weer ouderwets genoten. Van een heerlijke maaltijd bereid met verse producten in een prettige sfeer. De prijzen zeer redelijk (prijzen zijn verlaagd) en snelle correcte bediening. Het personeel was zeer zorgzaam, zonder opdringerig te zijn. Kortom de Tijd heeft een frisse nieuwe start gemaakt, die veel beloofd voor de toekomst!!
casie .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Lekker gegeten in Café de Tijd. Prijs/kwaliteitsverhouding is prima in orde. Wij hadden een heerlijk biefstukje waar ook nog wat warme groente bij was en uiteraard sla en frites. Zeker een aanrader als je voor niet teveel geld toch goed verzorgd wilt eten. Vriendelijk personeel, leuke sfeer en een goed glas wijn bij een smakelijk etentje. Voor ons een uitschieter naar de goede kant en wij namen met plezier afscheid met in gedachten hier komen we beslist nog een keer als we in de buurt zijn.
mieke V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Goede kwaliteit voor zeer betaalbare prijs. Perfect gebakken biefstuk van de haas! Kunnen vele koks nog een puntje aan zuigen. Zalm royale is echt een royale! Vriendelijk personeel,kortom zeer de moeite waard.
fredjebos .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Het was, zeker voor de prijs, een heerlijk etentje. Het decor is wel aan vernieuwing toe, maar de sfeer en ambiance waren heerlijk ontspannen. Ook erg vriendelijke bediening.