Café de Sleutel

Noorderhaven 72 9712 Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Café de Sleutel

Er gaat niets boven Groningen

Een restaurant met een rijke historie die terug gaat tot 1659 en die in de jaren daarna met veel liefde en passie is uitgebreid. Tijdens deze uitbreiding hebben ze de oorspronkelijke sfeer niet uit het oog verloren. Gelegen aan de Noorderhaven, een van de mooiste plekjes van Groningen, bereidt de chef van dit knusse restaurant de lekkerste gerechten voor je en staat de bediening bovendien voor je klaar om je een onvergetelijke avond te bezorgen!

Meer informatie over restaurant Café de Sleutel

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag en Woensdag 16:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 16:00 - 01:00

Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Noorderzon: je loopt over de hoofden! Geen zin in rij te staan voor een hap op plastic. Gelukkig is daar de Sleutel op een mooi plekje in de stad. Buiten gegeten, gewoon op de stoep, maar reuze gezellig. De daghap: boeuf bourguignon was gewoon voortreffelijk. de begeleidende biologische wijn meer dan prima. het kostte geen drol maar je hebt een topplek. gratis onweer op afstand maakte het compleet.
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Eten wat de pot schaft en 9 van de 10 keer betekent dit smullen! Zo ook weer afgelopen zaterdag; zalmlasagne! Een geweldige maaltijd met een lekkere salade van paprika, tomaat en komkommer erbij. Vriendelijk personeel en een gezellige ambiance maken dit eetfeestje compleet. Er gaat niets boven (de Sleutel in) Groningen :-D
Middagh .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Alles was heerlijk, de ambiance is fantastisch en de bediening is heel warm, menselijk en vriendelijk. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik kan iedereen aanraden daar met vrienden te gaan eten.
Mary H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heel gezellig café!
Toevallig was er Zuid-Amerikaanse muziek en werd er gedanst! Veel lawaai dus maar wij vonden dat gezellig!
Na een uurtje konden wij rustig eten. Het menu was eenvoudig maar goed. Geen keuze ( Shell actie) maar wel ook vegetarisch.
Zeer betaalbaar en prettige ontvangst!
JP18 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Eenvoudige maar heerlijke maaltijd, voor een uitstekende prijs. Zeer vriendelijke bediening en een supergezellig café restaurant. Echt een aanrader!
Leosmits56 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Leuk en gezellig restaurant. Bediening was perfect. Het eten viel wat tegen. We kregen een waterige aspergesoep, en een piek, die wel uit heel veel aardappels bestond. Alles was best smakelijk, maar kon beter. Het toetje was daarentegen heel erg lekker. Voor de prijs € 20,- voor drie gangen was de prijs/kwaliteitverhouding een zeer ruime voldoende.
Jp.bloemendal .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Prima service, sfeer en bediening! Eten was lekker. Snelle bediening. Toetje werd zelfs iets uitgebreid. Verder niets aan toe te voegen.
Wijngaarden1 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
We hebben goed gegeten, perfecte en vriendelijke bediening.
Jammer dat er in het toch al kleine maar sfeervolle restaurant een aantal gasten waren die zo luidruchtig waren dat we blij waren dat we na 1 uur weer weg konden.
Wij gaan graag en vaak uit eten, maar we hebben ons nog nooit zo geërgerd als gisteravond.
En wij waren niet de enigen die zich ergerden.
Hopelijk volgende keer beter, want aan het restaurant lag het niet.
Saskianiewold .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
lekker eten tegen hele redelijke prijs, vriendelijke bediening en snelle service in een gezellige omgeving.
absoluut een aanrader!
Ceeslangebeeke .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het was een gezellige ambiance, mooie ronde tafel voor 6 personen. Het eten was uitzonderlijk goed. Conclusie, we hebben een leuke avond gehad en zijn zeer tevreden.
Margriete .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bij Café de Sleutel eet je wat de pot schaft. Ondanks dat ik lang niet altijd alles lekker vind, kwam ik hierbij niets tekort. Zelfs de mosterdsoep vond ik lekker, en dat terwijl ik daar normaal niet van houd. Het was smaakvol met een lichte touch van mosterd, zonder de zware scherpte die je anders vaak tegenkomt in mosterdsoep. Ook het hoofdgerecht was heerlijk. Als vegetariër kwam ik weer eens in verhouding goed tot mijn recht. Ik had een heerlijke frittata. Net als bij de soep leek er veel aandacht besteed aan subtiele smaakcombinaties. Ik vermoed dat de biologische ingrediënten waarmee ze werken hier volop aan bijgedragen hebben.
De entourage was knus, smaakvol en met veel hout. Voor mij is dit hoe een eetcafé hoort te zijn. Hetzelfde geldt voor de bediening: vriendelijk, oplettend en spontaan in het contact.
Carmenjullens .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Leuk concept, eten wat de pot schaft! Alleen de combinatie van de gerechten was een beetje te zwaar, chilliconcarne en als ná; chocolademousse met cheescake...
Het smaakte wel heerlijk.
Cs12 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Lekker gegeten, niet heel bijzonder. Goede service; ik had aangegeven dat we met onze dochter van drie zouden komen en dat ze pasta met tomatensaus lekker zou vinden. Dit was speciaal voor haar gemaakt.
Johnkuiper .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten, al vond ik deze keer het hoofdgerecht (boerenkool) een beetje erg eenvoudig voor een restaurant.
Yodini .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
We hebben een gezellige avond gehad bij De Sleutel. We zaten een tijd erg op de tocht omdat een band die er gespeeld had, de apparatuur naar buiten bracht en dat duurde maar...Het is er eten wat de pot schaft, waarbij er altijd een vegetarische variant mogelijk is. Het eten is absoluut niet hoogstaand. De boerenkool vond ik flauw, papperig en ook nog lauw. Ook was de rookworst zijn smaak onderweg ergens verloren. Mijn tafelgenoot vond de vegetarische pasta goed. De soep vooraf van bospaddestoelen was lekker. Ook het toetje van chocolademousse met cranberry was smullen. Bediening was erg attent en vriendelijk. Kreeg zelfs nog iets anders aangeboden omdat ik aangaf de boerenkool niet zo lekker te vinden. Bij de koffie een gezellig potje met Friese Duumkes. Leuk extraatje.
Joostkoedam .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Een leuk concept: eten wat de pot schaft. De soep was wat aan de zoute kant, maar het hoofdgerecht en het dessert waren ok en dat alles voor een scherpe prijs. Heel origineel en authentieke ambiance, erg knus. Leuk om nog wel weer eens heen te gaan, ook zonder kortingsbonnen. :-)
Ensvdm .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Een mooie gezellig locatie. Een vriendelijke en leuke bediening. En het motto: "eten wat de pot schaft " sprak ons wel aan. Lekker gegeten.
Een aanrader!!!
Mvangorsel .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Er is keuze uit een vegetarisch gerecht en een gerecht met vlees. Dus keuze uit twee hoofdgerechten . er is 1 voorgerecht en 1 nagerecht is . dus eten wat de pot schaft.
Gezellige inrichting in een oud pand, en een goede bediening.
B.j.dijkstra .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Soep was veel te zout. Vegetarische gerecht was helaas te machtig en het toetje sloeg alle records. Veel te zoete chocolade bavarois met een lading mierzoete kersen.

Bediening had het Veel te druk met telefoneren.....kortom eens maar nooit weer!!!!
Geachte mevrouw Dijkstra,
Gezien onze liefde voor het vak en ons bedrijf vinden we het ontzettend jammer dat u zo'n negatieve "smaak" hebt overgehouden aan de Sleutel. Gelukkig een incident.
Ik nodig u van harte uit om op onze kosten een herkansing aan te gaan.
Via info@cafedesleutel kunt u uw gegevens mailen, dan stuur ik u een dinerbon voor twee personen toe!
Met vriendelijke groet
Ineke de Boer

Reactie van proever:

We zullen gebruik maken van het voorstel van de Sleutel voor een herkansing.
Yasmin A.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Top! Lekker eten, leuk decor. Bediening was oke, duurde alleen een beetje lang voor we geholpen werden. Wel vriendelijk!