Cafe de Roemer

Meer informatie over restaurant Cafe de Roemer

Maandag t/m Zaterdag
Hanneke J.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijke lunch: broodje geitenkaas met honing en zongedroogde tomaatjes uit de oven. Ook de tosti Hawaï, broodje tonijn en broodje kaas van mijn mede lunchers vielen goed in de smaak. Mooie serre met veel licht. De tafels staan te dicht op elkaar waardoor iemand van onze tafel wel erg vaak moest opstaan.....
Sofie H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wij hadden niet 1, maar 2x een haar in ons eten zitten! Eerst zat er een haar in mijn carpaccio. Kreeg toen een nieuwe. Bij het hoofdgerecht zat er een haar in mijn vriend zijn eten!! Ik raad jullie aan om met haarnetjes te werken want onze eetlust was helemaal weg en wij komen hier niet meer terug ondanks dat het verder goed was, maar 2x een haar in je eten op 1 avond? Abnormaal
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
De Roemer is een goedlopend eetcafé met druk terras op de Botermarkt, prima om even bij te komen in de zon na het shoppen. Als hoofdgerecht had ik zalm met spinazie en zwarte tagliatelle - dat zag er op het menu interessant uit, maar viel een beetje tegen: een enorm stuk zalm met dille op een berg tagliatelle met een vrij vlakke citroen-roomsaus - voor 17,50 euro had ik iets meer raffinement verwacht.
Carola N.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zaterdagavond, een bomvol restaurant, ik was benieuwd of we lang zouden moeten wachten. Maar nee, we werden direct bediend en nog uiterst vriendelijk ook. Van enige stress bij de bediening merkte ik niets.

De sfeer was gemoedelijk, een echt eetcafe. De akoestiek was door de drukte minder aangenaam, je moest wel wat moeite doen om elkaar te kunnen verstaan

De kaasfondue met blauwe kaas smaakte heerlijk maar niet zo erg naar blauwe kaas. Toen we navroegen of we wel de juiste hadden, bleek dit wel het geval en werd direct aangeboden nog wat blauwschimmelkaas erbij te halen. Prima service, goed opgelost. De portie was zo groot dat ik niet voldoende had aan mijn brood, voor een heel schappelijk prijsje kreeg ik een broodje bij.

Bij de kaasfondue zat verder wat rauwkost, dat had van mij wel iets uitgebreider mogen zijn, maar dat is het enige minpuntje. Voor € 12,50 vond ik het een superdiner.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Hier op 9-9-15 gezellig op het terras gezeten en gegeten. Was de bedoeling ergens anders te gaan eten, maar omdat we zo lekker zaten, besloten we te blijven. De heerlijke Chardonay was daar zeker debet aan.
Als gerecht had ik een Burger XL. Lekker goed vlees, maar iets te doorgebakken. Heerlijke topping. Mijn tafelgenoot had de kabeljauw en daar was ze uitermate tevreden over.
Alleen de gerechten zijn wat aan de dure kant, althans vergelijkend met andere eetcafés.
NN14 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Prima eetcafe op de botermarkt.
Hier een aantal x gegeten en het is altijd prima.
Bediening is prima niet bijzonder.
Ik kom terug
DeZwarteBaron .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heerlijk eetcafé met no-nonsense mentaliteit. Probeer de Roemer burger! Altijd lekker! Altijd vriendelijk personeel en we worden ook altijd vriendelijk welkom geheten.
FransFerdinand .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Gister een broodje kip gegeten bij De Roemer. Lekker brood, lekker veel kip, goed van smaak. Enige is dat ik het nogal duur vind, 8 euro 10 voor een broodje dat net niet genoeg is voor een lunch is erg duur. Leuke plek, goed uitzicht over de Botermarkt.
Pien700 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
lekker geluncht, clubsandwich was lekker en me tafel genoot was ook erg te spreken over der broodje carpaccio.
prima niet bijzonder maar gewoon lekker.
JohanOtter .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
De basics zijn in orde. Gewoon voor een snelle hap na het shoppen zit je hier gezellig en goed. Verwacht geen wonderen, je gaat gewoon met een gevulde maag naar huis. Erg vriendelijke bediening.
Aniek H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Ik heb hier al vaak geluncht. Ruime keus aan broodjes. Broodje carpaccio en hete kip vind ik echte aanraders. Gezellig terras en prima bediening. Hoe het avondeten is heb ik nog niet geprobeerd.
Alex O.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Zo gaat het altijd hier...je komt voor een gezellig drankje en eindigt met de burger of de ossehaassate omdat deze hier zo lekker zijn!
Kom er al jaren, lekker vlot (bier)cafetje. Lekker krantje lezen aan de leestafel of de hele dag zon vangen op terras tot 19.30 (in de zomer)
Zenden ook de WK2014 uit :)
Groot bierassortiment, personeel weet je daar goed raad over te geven.
Gewoon een heel fijn plekje!
Thijs2323 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2014
Tijdens een mooie voorjaarsdag hier neergestreken voor de lunch. We bestelden een broodje hete kip en een waldkorn kipfilet. Het duurde lang voordat de broodjes kwamen (+-30 min). Het broodje kipfilet was prima, echter de kip in het broodje hete kip was rauw. Deze werd terug gestuurd naar de keuken. Met dezelfde vaart kwam het broodje echter weer terug; de chef melde "Dat het hier vlees van de kippedij betrof en dat deze best een beetje rauw mag zijn". Nodeloos om te zeggen dat ik het niet opgegeten heb en de rekening heb gevraagd. Overigens hoefden we het rauwe broodje niet af te rekenen...
Pascal N.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Prima gegeten bij Roemer. Mijn vriendin de ossenhaas saté en ik de Roemerburger XL. Qua prijs/kwaliteit meer dan prima en nette bediening. Nu heerlijk aan het genieten van een goede rosé en cappuccino en we raden aan om hier eens te eten! Pascal & Suzanne
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Eetcafe vol gezelligheid en drukte. Vlotte bediening. Da kaart is nogal standaard. Wij bestelden vooral een mandje brood, nacho's, kaasblokjes en een salade geitenkaas. Vervolgens als hoofdgerecht sate, Roemerburger, kinderkipschotel en een stoofpannetje Gamba piripiri. Alles kwam zo te zien en te proeven rechtstreeks bij de groothandel vandaan. Sausjes, dips en bij appelmoes werd geserveerd in 'afhaalsnackbarverpakking'. Mooi puzzelwoord, maar aan tafel wel wat ongezellig. Rode wijn iets te warm. Witbier prima. Alles bij elkaar is de conclusie: matig, ook omdat het prijsniveau vrij hoog ligt in verhouding tot de kwaliteit. Dit moet beter kunnen.
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Oergezellig eetcafe in Hartje Haarlem. Prima kaart, ook voor een familielunch. Wij namen tosti's, salade geitenkaas en een roemerburger en waren tevreden over de opmaak en grootte van de porties en de kwaliteit. Koffie-verkeerd erbij en appelsap en toch maar iets meer dan 40 euro voor 4 personen. Aanrader.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2013
Gezellig en laagdrempelig eetcafé / kroeg aan de Botermarkt. Zomers een fijn terras. Onlangs gegeten en ik ben zeker niet teleurgesteld, voor een fijn prijsje kan je hier prima een hapje eten! De saté en de Roemer-burger zijn echt het proberen waard. Groot assortiment speciaalbiertjes op de kaart die goed combineren met een goed stuk vlees.

Bediening is vlot en erg vriendelijk. Het is allemaal niet perfect maar de prijs- kwaliteitverhouding is dik in orde.

Decor: een kroeg, maar goed genoeg. Wel luidruchtig / slechte akoestiek.
M D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Op het gezelligste plein van Haarlem ligt de Roemer fijn café en dito terras meestal drinken we er een biertje.
We besloten om er een snelle hap te nuttige saté van kipfilet goed bereid niet droog met een goede gedresseerde salade kroepoek en oma's frieten erg smakelijk allemaal super pinda saus en een perfect getapte Texels schuimkopke en salade van rode bieten en rucola , feta , radijs met balsamico dressing wat een bordvol zeg,
Bediening is zeer vriendelijk en attent, ga zo door.
Een top terras.
Aljmvr .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
De Roemer ligt aan het voor mij gezelligste plein van Haarlem en heeft een groot terras waar het heerlijk toeven is op een mooie zomerse dag. Binnen ademt het de sfeer van een authentiek, bruin café met mooie Jugendstil elementen. Het is ruim, met een heuse leestafel. Een van de leuke aspecten van deze zaak is dat iedereen er komt, jong, oud, rijk en arm.
De keuken heeft voor een eetcafé een originele en aantrekkelijke kaart. Mijn vaste tafelgenote en ik kiezen als we hier zijn steevast voor de kipsaté. Mooi gegrild, goed gekruid en, niet onbelangrijk, heerlijke frieten erbij. De sla zou ik ruilen voor bijvoorbeeld Indisch gekruide boontjes met atjar. Mijn andere tafelgenote eet Fajita kip, een ruime portie kipfiletblokjes met guacamole in een tortilla. Heerlijk van smaak.
Er is een mooie wijnkaart die de zowel de keuze als de smaak van een gemiddeld café ontstijgt. Daarnaast heeft men, naast veel keuze uit flessenbier, acht bieren van de tap zodat de liefhebber, zoals ik, ruim aan zijn trekken komt.
De bediening is vriendelijk, attent en vlot. Kortom een heerlijk eetcafé om bij te komen na het winkelen, vrienden te ontmoeten en tegen een billijke prijs een hapje te eten.
Baco2000 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Leuk restaurant met een prima entourage en een mooi assortiment aan bieren. De sate van ossehaas was zoals deze hoort te zijn met een lekker pindasaus en gezonde salade. Mijn tafelgenoten aten vis en steak. Ik heb hen niet horen klagen. Prima eetcafe!