Café De Prins

- Ontbijt 10:00 - 15:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
RobinEngelschman .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Dit is gewoon een rechttoe rechtaan eetcafé. Heerlijk nuchter Amsterdams. Ik ben er geweest net na de kerst, omdat ik niet van drukte houd. Het menu bestaat uit lekker simpele dingen; wat burgers, een aantal vissoorten en een steak frites menu. Niet veel keuze, maar genoeg en daardoor betaalbaar! Bij het raam keken we uit over de gracht richting het Anne Frank Huis. Ik koos voor de steak met frites. Ik kreeg een wonderbaarlijk groot stuk vlees: ‘de verlengde Kerstgedachte’, vertelde de ober mij met een lach. De ober had een behoorlijk Amsterdams accent, wat heb ik kunnen lachen om zijn grapjes. Daardoor duurde het soms wel even voor ik mijn drankjes had, maar elk voordeel, heb z’n nadeel. Het eten was over het algemeen gewoon lekker, medium gebakken, wat ik altijd erg lekker vind. De uitstraling van het eetcafé kan wel iets beter. Het interieur is verouderd: tafels zijn versleten en de stoelen wankelen een beetje. Een echt bruin eetcafé dus, waar je op een toplocatie redelijk goed kunt eten voor een normale prijs.
Buikie .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Met zijn vijven gegeten zonder reservering. Eten is prima, gerechten zijn redelijk simpel en over het algemeen goed bereid. Klacht over doorgebakken biefstuk werd snel en netjes opgelost.
Angela F.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Gezellig eetcafé waar je nog een beetje de tijd gegund wordt voordat je moet bestellen. We waren met z'n 3 en en bestelden alleen een hoofdgerecht omdat we vooraf al genoten hadden van de warme bittergarnituur. 2 maal de fish and chips besteld die op het bord stonden. Dit gerecht was erg lekker en onze tafelgenoot had de Prins Burger en genoot daar ook van. De biertjes waren ook lekker en de bediening was prima.
Fransje81 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Eerlijk Amsterdams. Geen fancy voedsel, maar gewoon Hollands en snel. Ook typische bediening. Wel praatje maken en dan grapjes maken, daardoor duren drankjes lang, maar dat is ok want ze worden ook vlot aangevuld. We hebben hier geluncht, gebakken eieren, die waren lekker. Leuk ook dat de kok het eten zelf brengt en de eigenaar op de vloer staat. Hij loopt niet hard meer maar hij maakt grapjes als de beste. Precies wat je wilt in de jordaan
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
De voorgaande recensies doen m.i. aan de Prins niet echt recht. Bij eetcafé de Prins kom je niet voor de nieuwste culinaire brouwsels. Kijk om je heen en constateer dat de meeste mensen als diner de kaasfondue of de steak met friet of de daghap nuttigen. Tips: Wees wijs en bestel een van deze gerechten en je avond kan niet meer stuk. Dompel je onder in deze gezellige Jordaanse locatie - populair bij oud, jong, (non)trendy Amsterdam - dat blauw staat van de etenswalm in de winter. Geniet met zonnige dagen van een prima salade met wijn op een afgeladen terras met een spectaculair uitzicht op de Westertoren en verbaas je al etende over de ellenlange rij bezoekers voor het Anne Frankhuis. Stel geen vragen aan het aardige personeel over het interieur en dan komt alles goed!
Marsreep .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
afgelopen zondag weer eens bij De Prins geweest. Niet om te eten maar om bakkie koffie te drinken met appeltaart. Kaart is veranderd en er staan leuke nieuwe gerechten op; werd ook wel eens tijd! Koffie is zoals altijd prima maar dan die appeltaart... bla bla taart van Kuyt, ongekend klein stukje, zo uit de koelkast (gevraagd om op te warmen > magnetron oplossing, zo gaf de ober zelf aan en dan die prijs...E. 4,20... werkelijk niet te geloven. Dat dus nooit meer!
Prinsen .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2013
Wat alternatieve locatie om te eten met losse bediening, Wel veel standaard keuze op het menu, maar ook daghappen. Kipsate, linguine en kaasfondue waren goed.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Wisselende kunst aan de muur en toch een bruin eetcafé in hart en nieren. Een knappe combinatie. Ik blijf hier terugkomen, want ik krijg altijd wat ik verwacht: lekker eten, schappelijke rekening, warmte, no nonsense bediening met een (klein) rauw randje. Alleen de humeurige poes ontbrak dit keer, jammer. De spaghetti Carbonara was gewoon goed, het kan me niet schelen of het authentiek Italiaans is. De Black Angus was ook prima. Alles was zoals altijd prima. Fijn!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Geluncht in dit Amsterdamse bruine cafe. Goede sfeer, aardige bediening, goede prijs-kwaliteit verhouding. We kregen een lekkere tosti brie/chorizo en een prima en royaal belegd broodje tonijnsalade. Het zou jammer zijn om de authenticiteit aan te tasten, maar dit cafe is wel aan een opknapbeurt toe, een lik verf zou geen kwaad kunnen en de toegang naar de toiletten zou wat verbeterd kunnen worden.
Jan Harmen D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Leuk cafe met goede en uitgebreide lunchkaart. De prijzen zijn prima, zeker wanneer je het afzet tegen de centrale locatie. Echte Amsterdamse/Jordanese sfeer met een kordate (ietwat botte) bediening die niet iedereen zal bekoren.