Cafe de Pont

Meer informatie over restaurant Cafe de Pont

6,1
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Cafe de pont heeft een leuke menukaart. De gerechten die je echter krijgt zijn niet in verhouding tot de prijs. De porties zijn belachelijk klein. We vernamen dat het een shared dining idee is. We bestelden de coquille met gambas. We kregen een 'nep' gamba ter grote van een euromunt en 2 gambas op 3 lange plakjes komkommer voor 7,50. Na een opmerking hierover kregen we te horen dat er op de kaart staat dat er 1 coquille geserveerd wordt en dat er ook garnituur bij zit??. Maar goed, ik zou als eigenaar nooit in discussie gaan met een klant
Al met al zijn de gerechten wel ok, maar niet voor de prijzen die zij vragen. Ik kom hier niet meer terug, want ik voelde mij behoorlijk belazerd.
Op het terras buiten op zich leuk uitzicht op het IJ.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Vanavond met zijn drieen hier gegeten. We hebben zeker 40 minuten moeten wachten op twee soepjes en wat tapas hapjes. Reden, er was een kok weggegaan omdat het smiddags niet druk was. Later werd het toch heel druk en waren er maar twee koks. Kregen 1 soep ipv 2 soep en tapashapjes waarvan we er twee niet hadden besteld. Piepkleine porties voor flink wat geld. Om de tweede soep moesten we vragen. Er zat geen ham in de aspergesoep die er wel in hoorde, ook om gevraagd. Verkeerde aantal soep en foute tapas kwam doordat er wat met de bestelbonnetjes was misgegaan.De smaak van het eten was best lekker van zowel de soep als de hapjes. De lokatie is op zich echt wel leuk, maar de service was ronduit slecht, geen excuses voor alles wat misging. Geen tegemoetkoming in de vorm van een kopje koffie van de zaak bijvoorbeeld . En nog tot ziens zeggen ook. Killing, jammer van zo´n leuke plek. En zonde van het vele geld. Dit was eens en nooit meer. Een enorme afknapper.
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Kleine hapjes van de houtskoolgrill is het credo tijdens de zomermaanden. Patat erbij kan niet, want 'dat kan je niet grillen' maar bitterballen kan weer wel, ook uit de frituur. Een mevrouw van de bediening benadert de klanten op een manier die in Fawlty Towers niet zou mistaan, als een soort noodzakelijk kwaad.
Gelukkig deden de overige personeelsleden wel hun best de gasten een prettige avond te bezorgen.
En dan de kleine gerechten. Soort tapas-idee, dat als idee leuker blijkt dan de uitvoering. Tenzij je van vlees zonder smaak houdt en lang wachten je hobby is.
Voorheen leuke tent, nu een drama in vergelijking tot het naastgelegen THT en Eye.
Loek V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Met vijf personen gegeten op het terras van het restaurant. Mooie locatie in de zon en mooi uitzicht op het IJ. Ondanks dat we heerlijk gegeten hebben blijft bij ons vooral het lange wachten in de herinnering hangen. Na een drankje besteld te hebben moesten we ruim een half uur wachten tot dat we dit ook op tafel kregen. Meteen het eten maar besteld. Na ruim een uur kregen we alle gerechten op tafel. Uiteindelijk hadden we na een uur en drie kwartier na aankomst ons eten op tafel staan.
Als verklaring werd aangegeven dat het erg druk was en er een kok ziek geworden was. Na enig aandringen werden de eerste drankjes van de rekening gehaald.

Erg lekker waren de volgende gerechten:
Baambrugse buikspek
Eendenborst
Biefstuk
Gegrilde seizoensgroenten
Coquilles

Alles van de buitengrill. Heerlijke gerechten. De service kan stukken beter.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Lekker gegeten op leuke locatie. Kleine gerechten, koude, gegrilde Hollandse asperges, krieltjes, gegrilde groente, gamba's en coquille. Texels bier van de tap en soepele rode wijn.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Het is gezellig toeven bij de Pont zo in een warm namiddagzonnetje. Op het achterterras zit je ook nog eens verrassend lang lekker in het zonlicht, als je dat wilt. Op het voorterras zit je wat meer in de schaduw. Wij bestelden vijf kleine gerechtjes en dat bleek voor twee mensen voldoende. Wat hadden we zoal? Brood, coquille met gamba, eendenbout, een warm kaasje en een aardappelsalade. De porties zijn niet groot, niet klein, maar ghelukkig wel allemaal lekker en met zorg klaargemaakt. En jawel, dat proef je! De keuken heeft geen torenhoge ambities, dus verwacht geen toverkunsten of experimenten, maar alle gerechten zijn smaakvol. Gewoon lekker, en daar kom ik echt voor naar een restaurant. Het dessert was een frisse citroen merengue en de koffies klopten ook nog eens. Kortom, wij hebben een heerlijke avond gehad. De bediening was in orde, hartelijk en grappig. Ik kom zeker terug!
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Met een gezelschap aan de grote tafel gegeten. Vooraf wat liflafjes, zo stond het op het menu. Geweldige antipasti kregen we. Mooie vleeswaren, artisjokken, en wat dacht je van sterker met geroosterde pastinaak. Heerlijk.Een kroket van kreeft met aioli. De liflafjes bleven maar komen. Kabeljauw, mosselen, Hollandse garnalen. Bijna geen hoofdgerecht meer nodig. Hoofdgerecht zeebaars, met groene asperges, geroosterde wortel, peultjes. Asperges met ham en gepocheerd (perfect gedaan) ei. Voor de vegetariër kwam de vis met brandnetel soufflé (menu ff aangepast, knap gedaan). Het zoet was roomijs met rabarber (zonder draad, goed hoor). Goede witte wijnen en koffie en thee naar keuze toen. Als je de recensies leeft presteert de kok met hoogte en diepte punten. Wij hadden de beste kok deze avond!
Jan_83 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Vanwege het druilende weer even 'gauw' wezen schuilen bij Café restaurant de Pont. Nadat we het ontzettende lekker Texelse bier van de tap hadden ontdekt, en de sfeer in de pont naar meer proefde, besloten we te blijven eten. Ondanks dat het vrij druk was in het restaurant, werd er snel een tafel voor ons klaar gemaakt. We hebben ons vervolgens laten verassen met het dagmenu, wat echt voortreffelijk was: epoisse met parpedelle als voorgerecht, rouget met risotto als hoofdgerecht en een heerlijke Britse Eton Mess als dessert. Echter liet het voorgerecht lang op zich wachten. De serveerster kwam zelf naar ons toe om haar excuses aan te bieden voor het lange wachten, en zette vervolgens een broodplankje op tafel. Top!

Nog het volgende over de bediening wat ik graag kwijt wil. Bediening is ontzettend vriendelijk en enthousiast. Zonder te vragen werd er een karaf water met munt op tafel gezet en een verrassend amuse werd ons voorgeschoteld.

De Pont, wij komen terug!
Groep_dertigers .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gisteravond met zes mensen bij De Pont een diner gehad. Dit viel erg tegen. De kaart is mooi overzichtelijk: er is keuze uit 3 à 4 hoofdgerechten met een dagmenu voor 31,50. In mijn geval werd het een dagmenu. Hetgeen geserveerd werd was qua kwaliteit oké: eenvoudige gerechten, weinig spannend. De hoeveelheid was zeer mager, dit was bij ons allemaal het geval. De kleine gerechten werden ook niet gecompenseerd door voldoende garnituur. Je komt om lekker te eten en voldaan weg te gaan, maar we gingen met trek/honger weg. Het dessert was daarbij vergeten en werd, na een attentie van onze kant, welke door de serveerster vreemd en met enige arrogantie werd ontvangen, nagebracht. Ook de drankbestelling werd vergeten, terwijl er toch genoeg bediening (waaronder ook correcte mensen) aanwezig was. Daarbij was het, we zaten bij de deur, vrij koud. Kortom, ik ga hier niet meer eten.
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Kwamen voor een snelle hap. Maar werd toch ff anders. Mooie kaart, klein maar leuke gerechten. Kok wist wat hij deed . maar bediening heeft nog wat sturing nodig. ambiance past niet helemaal bij het concept . jammer dat je alleen maar kan pinnen maar begrijpelijk.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Mooie locatie, we hebben hier met zijn tweeën geluncht en kwamen niets te kort. Lekkere steak tartare en vooral heel lekker brood... Service is ok.
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Reuze jammer dat deze prachtige locatie (met gezellige ambiance) ondermaatse service en onacceptabel eten aanbiedt. Onze lunchbestelling werd totaal vergeten (niemand die het opmerkte, behalve wij - na 40 minuten) en toen het eenmaal arriveerde bleek mijn 'Triootje van Vis' te bestaan uit enkele zielige stukjes gerookte makreel (3 stukjes van 3 cm), 16 garnaaltjes en 1 brokje kabeljauw (1 bij 2 cm). Het bijgeleverde zuurdesem brood (3 sneetjes) was overigens uitstekend. Volgende keer bestel ik een uitsmijter; dat moeten ze toch beheersen, lijkt me. Wat een gemiste kansen!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Op het terras zaten een paar mensen maar ik nam binnen plaats, waar verder niemand zat. Drie dames waren achter de bar 'bezig' en eentje was aan de bar aan 't eten. Desondanks duurde het ruim tien minuten voordat ik, voor hun neus gezeten, werd opgemerkt. Ik bestelde een muntthee, de dagsoep en het trio van vis met bruinbrood. Toen de muntthee werd gebracht, werd de knijpfles met honing rollend op tafel gegooid. Zoiets heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. De soep, een rodelinzensoep, was wel op smaak maar nogal waterig. Het trio van vis bestond uit Hollandse garnalen met komkommersalade, gestoomde makreel met citroenmayonaise en kabeljauw gegaard in citroenolie. De kabeljauw was wel heel erg gegaard en had helemaal geen structuur meer. De garnalen en de makreel waren prima maar de citroenmayonaise was ontzettend smerig en smaakte –­ ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven – naar stroom uit een batterij. Gelukkig was het brood bij de beide gerechten wel lekker.
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Het is jammer dat het gisteravond met twee terrassen aan allebei de kanten en een binnengedeelte met mensen die het buiten te fris vonden erg moeilijk was om de aandacht van het personeel te krijgen en vast te houden. Moet restaurant De Pont op zomerse dagen beter regelen, want ontspannen praten is het niet als je de hele tijd zit te wachten op een kans om naar de bediening te zwaaien. Gisteren matig (6), vorige keer veel beter (8), dus geef ik gemiddeld een 7 voor de bediening. Verder een fijn restaurant met een interessante kaart, tikje Duitse zwareworsterigheid met Franse élégance. Met vijf bordjes voor twee personen ben je er wel en ze staan razendsnel op tafel. De kaasplank is een aanrader. Ik dronk er een heerlijke De Koninck. En dan die ligging en die reis met de echte pont er naartoe. Erg leuk.
Wendie35 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Er werden door de bediening drie gerechtjes per persoon aangeraden - 'dan heb je echt een maaltijd'. Het was echter veel te weinig - en te duur. Bediening was niet erg vriendelijk en vergat het brood te brengen. Lokatie is wel schitterend. Meer een plek voor een kop koffie dan om echt een warme maaltijd te nuttigen.
Jacobi .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Recent bij De Pont gedineerd. De serveerster verzekerde ons dat 3 zg. kleine gerechten per persoon zeker voldoende moet zijn voor een gemiddelde eetlust. Voor de zekerheid bestelden we ook nog een soep vooraf. Drie kleine gerechten p/p is bij lange na niet voldoende, zo'n ''gerechtje'' kost +/- 6,50. Aandacht krijgen van het personeel is een heel moeilijke exercitie. Ik ben zelf uiteindelijk naar binnen gelopen om af te rekenen. Men informeerde niet of alles naar wens was. Waarop ik zelf maar opmerkte dat ik ondanks de indicatie van de bediening totaal niet genoeg gegeten had, ondanks het soepje. Serveerster zei alleen: 'Tja, het zijn soort van tapas'', en liet het daarbij (?). Erg teleurstellende service. Gerechten klein en te duur. Geen aanrader.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Zonder reservering bij Cafe de Pont gegeten. Er was gelukkig nog een plekje. Op de kaart staat een aantal kleine gerechten. De bediening adviseerde per persoon drie gerechtjes te kiezen. Dit ook gedaan en de gerechten met elkaar gedeeld. Het eten is oké, zie het als eetcafé niveau. Het brood was uitstekend. De huiswijn niet heel bijzonder. Een grote pluim voor de karaf kraanwater met schijfjes citroen. De bediening is aardig. De inrichting is eenvoudig. Mooie locatie, zo aan het IJ. Cafe de Pont is een leuke plek waar je in een ongedwongen sfeer een hapje kunt eten.
Marreke P.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Maandag jl gelunched met 2 oude dames van 85 die hier voor het eerst kwamen
Geduldige bediening. Binnen gezeten op de blauw fluwelen bankjes. Het menu was voor hen verrassend. Goed brood. Goed vlees uit Baambrugge. Alles zoveel mogelijk locaal zonder trendy te zijn. Heerlijke salade ook met veel vers groen. We moesten wel een beetje wachten terwijl het niet druk was. Een fijne plek om af te spreken. Net over de pont in noord. Away from it all!

Janus1 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Vanmiddag met familie na een bezoek aan het Rijksmuseum met familie afgesproken bij de pont.
Leuk markant pand op een mooie locatie, direct uitzicht op het Ij, met z'n bootjes. Voor en achterterras, 17:30, het achterras heeft dan meer zon (moet je wel weten). We hebben eerst maar wat bitterballen en brood besteld, bitterballen top, brood met boter en zout en een heerlijke olijfolie ook. Daarna koos de een voor de tomatensoep en de ander voor de aspergesoep en we namen er nog een visplankje bij en een kaasplankje met vijgencompote, allemaal helemaal prima. Plus natuurlijk wat drankjes. Wel moet je beseffen dat een vis/kaasplankje echt voor 1 persoon is, en vind ik het apart dat je na een kwartier gezeten te hebben zelf op zoek moet gaan naar de menukaart, de borrelkaart niet te vinden is (bij navraag krijg je 'm alsnog), en er ook geen aandacht word besteedt aan het feit dat er twee dagmenu's zijn, die zwerven ergens geplastificeerd rond.
Het wordt dus niet aangeboden/onder de aandacht gebracht=onachtzame bediening=minder omzet, heel simpele dingen. Gewoon, klant komt binnen, kiest zijn/haar plek, gaat ernaar toe legt de kaart op tafel=omzet, laksheid is de meest grote irritatiefactor bij klanten.
Verder, iets grotere porties visplateau en kaasplank, en ze zijn er. Verder mooie zaak.
Enelissen .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Onlangs met twee collega's weer eens gegeten bij cafe de Pont. Niet mijn idee overigens, want twee eerdere ervaringen (waarvan 1x lunch) waren ronduit teleurstellend, maar goed, het gezelschap wilde graag naar de Pont, ook vanwege de centrale ligging tegenover het Centraal Station. Om positief te beginnen; met de ligging is natuurlijk niets mis. Het eten daarentegen viel weer niet mee. Te zout, kleine porties en gezien het geboden te duur. Een minder pretentieuze kaart zou de zaak misschien goed doen. Ook de bediening kan echt beter. Meerdere malen moesten we de aandacht trekken om geholpen te worden. We houden het maar op onervarenheid. Amsterdam Noord is booming, en gelukkig kun je tegenwoordig in de nabije omgeving van de Pont voor het zelfde geld echt beter eten.