Café De Lange Heer

Lange Herenstraat 6 2011 LH Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Café De Lange Heer

Passie voor goed eten

Café De Lange Heer kookt tegenwoordig! Wat dacht je van de Hartverwarmende Maaltijd, een vega- of vleesgerecht voor een hele kleine prijs. Of wat dacht je van het Hartverwarmende menu: drie seizoensgebonden gangen voor weer zo'n mooie prijs. Zin in een echte klassieker? Ga dan voor de perfect gebakken biefstuk met friethoesfriet: groente met biologische patatten van de buurman Friethoes, geserveerd met huisgemaakte mosterdmayonaise en kleine salade. De unieke sfeermix van het hartverwarmende eten, de uitgebreide wijn- en speciaalbieren kaart en de levendigheid van het café maakt een bezoek zeker de moeite waard.

Meer informatie over restaurant Café De Lange Heer

Maandag t/m zaterdag 17:00 tot 2:00
Diner Dinsdag t/m Vrijdag 17:00 - 21:00

Erg voordelig
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heel relaxed cafe voor een goed biertje met lekker eten. De keuze is beperkt, maar de diamathaas was erg lekker, dan heb je niet veel keus nodig.
Anne-Lotte .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Superleuk restaurant. Als ik er toevallig langs was gelopen, was ik er nooit naar binnen gegaan, maar ik ben blij dat we dit online gevonden en uitgezocht hadden.
Er is geen kaart, maar je kunt een 3-gangen menu bestellen, waarbij we voor het hoofdgerecht konden kiezen uit vlees en vegetarisch. Beide gerechten waren heel lekker. Gewoon goed eten, voor een vriendelijke prijs. En ruim voldoende, geen armzalige porties. Bediening was prima. Kwam op tijd vragen of alles smaakte en of we nog wat wilden drinken.
Omdat het ook een café is, werd het na het eten ook gezellig druk en konden we de avond er gewoon voortzetten.
Voor een romantisch diner zou ik dit niet aanbevelen. Het is behoorlijk rumoerig, zeker later op de avond. Maar als je gewoon lekker wilt eten met vrienden is dit echt heel leuk en lekker!
Annelies J.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Afgelopen vrijdag een heerlijk ontspannen en gezellige avond gehad bij Café De Lange Heer. Het personeel is super vriendelijk en dienstverlenend. De sfeer is gemoedelijk en ongedwongen. Er is een zeer kleine kaart. Ze hebben dagelijks een 3-gangen menu voor € 25,- en deze gerechten zijn ook los te bestellen. Tevens staat er diamanthaas met biologische frieten op de kaart......echt een aanrader, heerlijk!
Nelie G.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Goede sfeer en heerlijk eten. Echt een eetcafe om het weekend mee te starten. Drie gangen verrassend eten voor 25 euro. Relaxen en genieten.
Lfmbuys .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Ik vind het een leuke plek om te zijn. Het ademt de sfeer uit van 'niets moet alles mag'. Het personeel handelt daar ook naar. Het eten was heel erg lekker. De prijs -kwaliteit verhouding is daardoor heel goed. Een aanrader.
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De lange heer zit vlakbij het station, dus daarom ervoor gekozen om een snelle hap te nemen.

Wij hadden hier met een groep buiten gegeten aan een biertafel in de zon. Ik had voor de diamant haas gekozen en absoluut geen spijt van gehad. Deze was goed bereid en lekker van van smaak en daarnaast een salade erbij. De frites hadden een schil en lekker knapperig.

De bediening was vriendelijk en kwam regelmatig langs om te controleren of alles naar wens was.

Info748 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een heerlijk en eerlijk eetcafé met supervriendelijke mensen in de bediening.
Geen enorme keus, maar dat maakt het eigenlijk wel zo makkelijk, daarbij is de diamanthaas met frietjes van het friethoes altijd oké.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Ik kwam hier al als tiener toen het nog Het Lange Heertje was, dus het was leuk om te zien dat het nu ook weer een leuk café is, met zeer leuke service. Daarbij serveren ze nu ook nog eens bijzonder lekker eten!
De kaart is beperkt: 1 voor- en nagerecht, en een keus tussen twee hoofdgerechten (vega en vlees, met nog stiekem 1 gerecht buiten de kaart om), maar dit alles voor €21,50. Alle gangen zijn met zorg klaargemaakt en erg goed uitgebalanceerd. De opmaak was ook top. Ik kom hier zeker nog eens terug.
H.v.d.brink44 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Een leuk eetcafé met een prettige sfeer , goede bediening en het eten was zeer goed.
De borden zijn mooi opgemaakt en de smaak was uitstekend !
Zeker een aanrader als u Haarlem bezoekt .
Patsy63 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
De kroeg van vroeger is een eetcafe geworden. De ongedwongen sfeer waar alternatief Haarlem zich ooit prima bij voelde is gebleven. Het interieur is uitgebreid met een keuken waar opeens hele fijne gerechten uit komen. Die jongen kan koken! We hebben het 3 gangen menu gekozen. Verrassende vega gerechten en een prima kippetje (die roken we bij binnenkomst, bied daar maar eens weerstand aan). De originele toet, gezellige bediening, lekkere muziek en superkoffie maakten het af. We komen zeker terug.
Mvandoornmalen1 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Knap dat één man kan koken en serveren. Vriendelijke bediening. Lekkere muziek, niet te hard. Beperkte kaart, maar goed eten. Frituurlucht wordt niet goed afgezogen, dat is een verbeterpuntje.
Karen B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Weer een bij de lange Heer gegeten met Ramses achter de pannen.
Een heerlijk voorafje, Asperges met sinasappelboter.. mmm
Marrokaans lamsstoof, wat een smaken, niets te veel of te weinig, heerlijk zacht vlees en perfect aangekleed.
Als toetje die verse vijg met honing en een onnavolgbaar sausje.
Kortom heerlijk voor € 21,50.
Relaxed sfeertje en mooie bieren.
Mary.wullems .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Het keuze menu biedt voldoende keus en wat er op tafel komt is van goede kwaliteit. De bediening was prima, de sfeer goed.
Het was echt een avondje uit! Wij komen hier zeker nog een keer terug!
Ingelot P.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk 3 gangen diner,vooral dat het hoofdgerecht vega was,je hebt geen keuze maar dit staat duidelijk aangegeven op de site!Ondanks dat ik vaker uit eten ga en altijd op zoek ben naar iets bijzonders qua vegetarisch heeft De Lange Heer mij daarin verrast,erg lekkere combinaties!Service had iets attenter gemogen,chill dat er een rookruimte is.
Michaelabijlsma .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Gezellige tent. Leuke bediening en heerlijk gegeten.
Alle gerechten van het menu zijn geprobeerd met de groep mensen. En iedereen vond het top. De witlof soep was bijzonder lekker en natuurlijk zijn de biologische frieten erg smakelijk. Het enige puntje van kritiek zijn de banken langs de tafels, die zitten voor geen meter. Kussentjes?
Bente J.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Verrassend goed eten voor een eetcafé. Indrukwekkend van 1 kok in een kleine keuken. Vriendelijke No nonsense bediening. Enige nadeel was dat het eten een klein beetje traag kwam.
P K.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Het eten was geweldig, zeker de prijs versus de prestatie!
De bediening was heel goed: informeel, grappig, gezellig, flexibel, .. De sfeer ook heel gezellig en gemoedelijk.
Het enige minpunt, maar voor mij zwaarwegend: de frituurlucht in het restaurant. Als je binnenkomt ruik je het al en in de loop van de avond werd het steeds erger. Uiteindelijk stinken al je kleren ernaar, en volgens mij is het ook niet gezond om in zo'n lucht te zitten.
Joskedorienkoning .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
De Lange Heer was een waar schot in de roos om mijn 27e verjaardag te vieren!
Losse sfeer, biertafels, open keuken, ontzettend goeie muziek en leuke stamgasten waardoor we er een feestje met iedereen van hebben gemaakt.
Voor het gemak en de gezelligheid hebben we ons door de chef laten verassen en verschillende gerechten met elkaar gedeeld. Het eten was origineel, simpel maar zeer smaakvol en de heerlijke frieten van het Friethoes een goeie toevoeging.
Op nog geen 2 minuten afstand van het station en makkelijk te vinden in de Lange Heer een ideale, ongedwongen plek voor wie iets wil vieren. Het heeft mijn zevenentwintigste jaar klinkend ingeluid.
Ik_ben_mike .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Keuze uit 3 menu's, allen lekker. De kleine keuze zorgt ervoor dat het eten met pure ingrediënten en met aandacht bereid kan worden in de kleine open keuken. De sfeer was gezellig en ongedwongen.
Jokenientker .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Ongedwongen sfeertje, onverwachts druk, maar dat was geen probleem voor de kok, die heerlijke gerechten onder onze ogen creeerde. Het menu is beperkt maar voor vleesliefhebber en vegetarier een goede keus. Menu wisselt weekelijks en deel van het menu is als daghap te bestellen.
Prijs - kwaliteit was helemaal goed en bediening was attent en aardig. Entourage is een beetje bruine kroeg uit de 80-er jaren, met stuk glazen vloer waar je op de bierfusten kijkt.
Ik ga hier zeker terugkomen!