Café De Jaren

Nieuwe Doelenstraat 20 1012 CP Amsterdam Nederland Kaart
31-206255771

Over het restaurant Café De Jaren

Laat je inspireren

Op deze historische locatie stond ooit het huis dat de bekende schilder Rembrandt huurde van regent Willem Boreel. Als je op het terras of op het balkon van Café de Jaren uitkijkt over de Amstel, weet je direct waar hij zijn inspiratie vandaan haalde. De aanlegsteiger is een genot voor iedere kapitein die trek heeft in iets lekkers. In de verschillende zalen is genoeg ruimte voor iedereen die toe is aan een kopje koffie, borrel, lunch of diner.

Meer informatie over restaurant Café De Jaren

Maandag t/m Zondag

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
7,1

Jouw recensie over het restaurant Café De Jaren

Sigrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Ik kom al jaren in de Jaren en ben meestal erg tevreden. Afgelopen week was even een misser. Er was een hightea aan de gang waar iedereen druk mee was. Voor ons was 3 kwartier wachten op een broodje en kopje soep wel wat lang, we hadden een uur. De bediening was niet echt adequaat, 1 serveerster op 30 tafels zo leek het. Het relaxte was er wel af. Hopelijk volgende keer weer beter.
Marja W.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijke lunch gehad. De saladebar is een aanrader! Vandaag lekker in het najaarszonnetje op het balkon gezeten.
clairelive H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
We hadden zalm met aardappelgratin gegeten in het restaurant op de 1e verdieping, met vooraf een salade van het buffet. Het eten was smakelijk. De bediening onvriendelijk. De borden en drankjes werden nogal ruw op tafel gezet zonder iets te zeggen. Men kwam ook niet vragen of we nog iets wensten.
Wij waren een van de weinige gasten in het restaurant wat ook niet fijn is in zo'n grote ruimte.
Op de begane grond is het veel gezelliger en is de bediening ook veel vriendelijker en professioneler.
Aart V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Lekkere gerechten : gegrilde Makreel met citroen/peterseliepesto.
Ook sticky buikspek met pittige pepers goed klaargemaakt zeer smakelijk. Daarbij geweldig uitzicht vanaf terras maakte het plaatje compleet. Vriendelijjk nog wat verlegen bediening was zeker behulpzaam.. aanrader
Celly L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Gisteravond gegeten in restaurant De Jaren met prachtig uitzicht aan het terras. Ondanks de drukte van vnl groepen toeristen, hoefden we niet erg lang te wachten op onze voorgerechten, de Gamba's en de Hummus. Toen onze tafel hierna werd afgeruimd door het personeel, gooide deze jonge blonde dame met een knoet in het haar, mijn bestek op tafel tegen m'n waterglas aan zonder te kijken en nam onze lege borden weer mee naar de keuken. Het bestek zat nog onder de Hummus, gevolg was dat de tafel en m'n glas hier ook onder zat. Vol verbazing keek ik haar na, toen ze wegliep. Onze hoofdgerechten werden door een andere collega gebracht, een stevige jonge dame met lang donker haar. We vroegen haar vriendelijk om nieuw bestek en een schone tafel, en dat haar collega dit zo heeft achtergelaten. Al weglopende zei ze: 'u heeft heeft helemaal gelijk hoor' en kwam terug met een doekje, schoon bestek en vroeg ons streng of we dan ook nog een extra nieuw glas wilden voor water, waarvoor we haar bedankten. Het hoofdgerecht was ook heerlijk, helaas werd ons er niet op gewezen dat we ook van de saladebar konden pakken, wat we bijna waren vergeten, maar gelukkig nog onthouden vd menukaart. Kennelijk had deze dame er ook niet veel zin in, ik zag haar eerder met draaiende ogen weglopen bij een tafel vlak voor ons die haar hulp nodig had, ze kon haar diepe zucht nog net inhouden. Bij het vragen om de rekening zou deze dame het even ophalen. Na lang wachten zijn we maar naar de kassa gegaan, toen er van de andere kant ook mensen richting kassa liepen en na ons wilden afrekenen. Dezelfde blonde dame met knoet stond bij de kassa en wilde eerst deze hele rij ons voor laten gaan, terwijl wij er al stonden. We hebben heerlijk gegeten, met heel mooi uitzicht, maar dit was wel de laatste keer hier. En betaald zonder fooi te geven en dat was voor ons voor het eerst.
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Gisteravond voor de eerste keer gegeten in het restaurant van De Jaren. Dat restaurant zit boven (beneden kun je dus niet dineren) en ziet er best leuk uit, met verrassend veel tafeltjes die gelukkig niet te dicht op elkaar staan. Ik had niet gereserveerd maar kon ruim kiezen waar ik wilde zitten. De inrichting is verder open en recht toe recht aan, eenvoudige tafels en stoelen, maar toch modern en stijlvol. De grote vensters zitten allemaal aan de waterzijde, dat is dus de lichtste maar daardoor ook de populairste en meest drukke kant om te zitten. Meer naar de andere kant toe wordt de ruimte wat donkerder. De bediening is informeel gekleed maar verder correct, efficiënt (je moet ze wel even wenken, vanzelf komen ze geen vragen stellen) en misschien een beetje afstandelijk, maar dat is ook wel eens een verademing. Eén van de meisjes sprak uitsluitend Engels. Zoiets is in een restaurant in het toeristische hart van Amsterdam waarschijnlijk best praktisch, maar het blijft toch een beetje apart dat je als Nederlander in een Nederlands restaurant Engels moet gaan praten om je eten te bestellen!
De carpaccio (8,50) zag er mooi uit en was nu eens niet belegd met parmezaanse kaas, maar met schijfjes radijs en (meen ik) lente-ui, wat een hele bijzondere en frisse smaak opleverde. De Black Angus biefstuk met bearnaise, trostomaatjes en geroosterde aardappelen (21,50) was prima, goed mals en de saus was heerlijk! De geroosterde aardappelen leken overigens meer op dikke en wat melige frites, dan heb ik persoonlijk liever échte knapperige frietjes. Het (kennelijk veel geroemde) saladebuffet ziet er fraai en rijk gesorteerd uit, maar uiteindelijk neem je daar maar een paar dingen uit, omdat lang niet alles bij het gerecht op je bord past (gekookte eieren in een dikke saus? Rode bieten?). De krokante toastjes die erbij staan zijn trouwens zalig!!
Het enige kleine maar wel opvallende minpunt vond ik het glas waarin de wijn werd geserveerd, dat leek meer op een keuken- of kampeerglaasje. Dat kan echt wel ietsje stijlvoller!
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gereserveerd via Iens, maar men wist van niks. "Nee hoor, we werken helemaal niet samen met iens". Gelukkig was er toch plek. Hamburger was behoorlijk smakeloos en volkomen zonder inspiratie.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Nou, dat was nog eens een tegenvaller. Ik was er jaren niet geweest, maar het was nu weer eens tijd. Een mooie omgeving, goeie plek en aardige mensen. Het begin was goed. we bestelden twee glazen wijn, Open wijnen, dan heb je de keuze uit twee per kleur. Een chardonnay of een verdejo in wit, merlot of cabernet sauvignon in rood. In zo'n omgeving verwacht je dan een mooi glas en dan bedoel ik ook letterlijk het glas. Helaas, je krijgt een glaasje dat lijkt om mijn Oma's servies. Dat is nog niet alles, want de verdejo was flauw en smaakloos, de cabernet sauvignon was iets beter maar voor deze prijs en omgeving echt ondermaats. Ik vermoed ook met veel sulfiet, maar weet het niet zeker. Het is toch niet moeilijk meer om een wijnkaart te maken met meer keuze, maar vooral toch met een beetje kwaliteit?
Wat ik ook niet snap, is dat en dergelijk restaurant zulke slechte kwaliteit papieren servetten neerlegt. Als je dat al doet, geef dan een goed papieren servet.
Als voorgerecht hadden we allebei een carpaccio. Daar kun je weinig aan verpesten zolang het vlees maar goed is. Dat vlees was dus niet goed (genoeg). Taai met zeentjes, bij de Toekan hebben ze dat beter voor elkaar. Het hoofdgerecht was de black angus biefstuk. Ook al een teleurstelling. Ook taai, matig bereid, niet de smaak die je leest in het menu.
Gewoon zo jammer. Zoveel potentie en zoveel mogelijkheden. Niet waargemaakt. We rekenden euro 85 af, dat hadden we beter kunnen besteden ergens anders.
Heleen T.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Bij het ontvangst waren we een beetje 'verloren'.... we hadden gereserveerd, maar er werd niet om de naam gevraagd en het maakt eigenlijk niet zoveel uit. We werden een kant 'uitgestuurd'...maar het voelde niet echt welkom. Wel erg lekker gegeten! Vers en oprecht leuke/lieve bediening én snel. (boven - Oosterse jongen?!) Vers geperste jus = ook echt vers geperst! Het enige wat ik echt schandalig vind, is dat je betaald bij een toiletbezoek. Fijn dat het netjes gehouden wordt, maar dit is wel echt achterhaald. Het zou voor mij een reden zijn niet terug te komen. Als ik het naar mijn zin heb, besteed ik namelijk voldoende om van de 'service' gebruik t mogen maken.
Christina V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
We hebben hier prima gegeten. Voor €21,- krijg je een (doorbakken) zalmmoot, met een zoete aardappelgratin en een hollandaise saus. Tevens krijg je ook een bakje om van de saladebar wat te pakken (overigens niet de moeite waard).

De biefstuk was ook prima te eten, evenals de paddenstoelensaus en de aardappeltjes met parmezaan. De pasta bolognese zou ik overslaan. Zonde van de calorieën.

Een punt over de bediening (vandaar de lage beoordeling): wij hebben meerdere malen aangegeven dat we een NuDeal hadden van Rederij 't Smitje om met de boot mee te gaan (tijdens de reservering, het reconfirmen en bij binnenkomst). Onze serveerster gaf ook nog zelf aan dat we 10% korting op het eten kregen. Nadat we betaald hadden realiseerden we ons dat we de korting níet hadden gekregen. Mijn moeder ging naar boven om verhaal te vragen en kreeg vervolgens een chagrijnige bek en een bijdehandte opmerking. "Dat had u toch echt even moeten aangeven." Nul gastvriendelijkheid.

Bediening flut, eten ok. Lekker ergens anders gaan eten!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Goede gelegenheid voor een snelle simpele hap.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Vooraf al niet zulke goede berichten gehoord maar inderdaad helaas teleurgesteld door de Jaren. Het leek ons met een groep een handige plek om voorafgaand aan het theater te borrelen en een hapje te eten. Dat ook zo doorgegeven bij de reservering maar toen we aankwamen ('we hebben gereserveerd met 10 personen', 'o, dan moet je denk ik boven zijn') bleek dat borrelen boven niet kan; de borrelkaart van beneden geldt daar niet en er kon ook geen uitzondering gemaakt worden. Onze tafel was nog niet gedekt omdat we wat vroeg waren maar in plaats van ons wat te drinken aan te bieden ging men eerst de tafel dekken. Het duurde vervolgens een hele tijd voor we wat te drinken kregen en nog langer voor het bestelde water kwam. Fijn overigens dat er gewoon karaffen kraanwater op tafel konden komen. Wel jammer dat we steeds weer expliciet om nieuw moesten vragen als er nieuwe drankjes werden besteld of glazen opgehaald en dat er dan ook steeds maar één karaf werd meegenomen. Dan maar wat broodjes op tafel en alvast het voorgerecht met hummus (lekker overigens) en olijfjes - het enige van de voorgerechten dat zich leent voor delen. Ik vond de witten wijnen matig en voor deze prijs per glas en fles kan dat echt wel wat beter. De jongen die onze bestelling kwam opnemen bleef op de kop van de tafel staan waardoor degenen die helemaal aan de andere kant staan zo ongeveer hun bestelling door moesten schreeuwen en hij steeds moest vragen te herhalen wat we zeiden. En de akoestiek is hier toch al niet zo geweldig.
Het personeel is misschien gewoon niet beter geïnstrueerd dan dit, alhoewel een lepel voor het voorgerecht óp een paar olijvenpitten leggen die daar bij gebrek aan bakje voor de pitten op een servet lagen... dat is toch zelfs zonder instructies niet zo handig.
En dan de deceptie als je naar het toilet wilt - dat zit op niveau min 1 en je loopt er niet zomaar vanaf de ingang naar toe dus even naar binnen glippen om naar het toilet te gaan is niet echt een optie - waar een toiletdame zit met weliswaar een bordje erbij dat fooien op vrijwillige basis gegeven kunnen worden maar het is toch ongemakkelijk. Ik ken dat alleen van foute toeristententen... en bovendien, in een restaurant mag ik toch gewoon verwachten dat het toilet netjes is?

Van de twee porties ramen die we o.a. als hoofdgerecht bestelden ontbrak bij één volledig de bouillon. Toch dé basis van dit gerecht. De hamburgers waren in orde maar niet spannend, de confit de canard een beetje droog maar in orde en een flinke portie. De takjes erbij geserveerde tijm en rozemarijn hadden de eend volgens mij niet voorafgaand aan het serveren ontmoet. De lasagne was in orde, de zalm veel te zout. Het saladebuffet dat bij twee van de gerechten was inbegrepen bood weinig spannends, en de hierbij verstrekte olijven waren waanzinnig zout. Het absolute dieptepunt waren de (bijbestelde, want in veel gerechten niet automatisch voorzien) frieten. Bleekjes en glibberig van het vet. Direct teruggestuurd en meegenomen door de serveerster zonder commentaar, excuses of de belofte snel nieuwe te brengen. Eén bakje gehouden, ze bleken inderdaad oneetbaar. Geen nieuwe friet meer gezien, het stond ook niet op de rekening.

We moesten op alles lang wachten waardoor we, hoewel we bij het reserveren ook onze vertrektijd hadden doorgegeven en we er vroeg waren, na het eten geen tijd meer hadden voor koffie toe en zelf maar naar de balie zijn gelopen om af te rekenen. Hoewel mooi centraal gelegen komen wij niet meer terug. Het kan misschien slechter maar ook zó veel beter!
M O.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gister voor het eerst boven in het restaurant van De Jaren gegeten, met een groep van 7 personen. Er werden verschillende gerechten besteld en iedereen vond het lekker. Zelf had ik de geroosterde makreel met mujadara, werkelijk verrukkelijk! Wachten op de drankjes duurde steeds nogal lang, vraag me af hoe dat kan. Het eten daarentegen werd best snel aangeleverd. Prima plek ook om voorafgaand aan een voorstelling te eten. Zeker weten dat ik hier nog terug zal keren.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk genoten van de saladebar !
Barbara H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Akoestiek is erg slecht helaas, verder prima!
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gegeten met vrienden tijdens het pact filmfestival. Snelle bediening. Hoofdgerecht gegeten met Pulled pork en mie. Mooie open omgeving industrieel ingericht.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Zondag einde van de middag zijn wij er geweest in eerste instantie schrokken we van de kaart maar bij navraag gedaan te hebben bleek het nog de lunchkaart die op tafel lag. Het was redelijk tot goed weer en we konden op het balkon zitten wat een prima plek is. Je kijkt uit over de brug en de Amstel. Eten was goed en lekker maar wel een beperkte kaart.
Maar als je het in het licht zet van een cafe ( wat je snel vergeet vanwege het formaat van de locatie die uit 2 etages bestaat) is het prima. Wel is het binnen erg rumoerig omdat het een grote maar wel erg fraaie klankkast is. De bediening was vriendelijk en deden hun best het je naar het zin te maken. Leuke plek en zeker betaalbaar. Bij mooi weer komen we er zeker terug zodat we buiten kunnen zitten. Binnen zitten is voor ons is geen optie vanwege het rumoer.
A B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gelunchd op t terras , heerlijke plek midden in het centrum .
Het eten was redelijk , een beetje fantasieloos , terwijl je je als restaurant op zo'n unieke plek je kan onderscheiden van de rest .
Kees-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteren hier geluncht. Na 20 minuten gewacht te hebben -het was echt niet druk, voldoende personeel- en gezien dat bij een aanpalende tafel wel direct een bestelling werd opgenomen, een langssnellende serveerster even op haar rug getikt en gevraagd om onze bestelling op te nemen. Die kwam inderdaad vlot, echter de bestelde Chardonnay was een glaasje karnemelk geworden. Even daarna kwam een andere serveerster met op haar dienblad inderdaad het bestelde glaasje wijn, echter wilde zij een flesje water neerzetten. Het bestelde broodje met gerookte zalm was smakelijk, maar wel erg karig "aangekleed" voor de prijs. Bij mijn partner ontbrak in het bestelde broodje gezond de mayonaise. De Jaren is een cafe dat het van zijn ambiance moet hebben, gezellig terras aan de Amstel, gezellige leestafel, maar een culinaire beleving zul je hier niet vinden. Kwaliteit van het personeel kan ook wel een upgrade gebruiken.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
“Bijzonder geslaagde formule....”
in een ruime ambiance, met schitterende lichtinval, nodigt De Jaren altijd uit even binnen te komen . Vandaag was het zelfs terrasdag.. toen wij dat met vele anderen ontdekten , na een klein buitje, en het terras op holden voor een leuk tafeltje met geweldig uitzicht haakte de bediening er onmiddellijk op in. Meteen met drie man sterk aanwezig en gewoon doorwerken en serveren bij een laatste druppeltje uit het Hemels Blauw boven prachtig Amsterdam . Gelukkig... Broodje Bal met huisgemaakte Piccalilly en een broodje Carpaccio met enkele glaasjes droge Rose.
Alles in goed tempo gebracht. Complimenten voor de bediening... ze spreken hun talen, kijken goed om zich heen en zijn nog vrolijk ook. Heerlijke broodjes ook!