Café De Jaren

Nieuwe Doelenstraat 20 1012 CP Amsterdam Nederland Kaart
31-206255771

Over het restaurant Café De Jaren

Laat je inspireren

Op deze historische locatie stond ooit het huis dat de bekende schilder Rembrandt huurde van regent Willem Boreel. Als je op het terras of op het balkon van Café de Jaren uitkijkt over de Amstel, weet je direct waar hij zijn inspiratie vandaan haalde. De aanlegsteiger is een genot voor iedere kapitein die trek heeft in iets lekkers. In de verschillende zalen is genoeg ruimte voor iedereen die toe is aan een kopje koffie, borrel, lunch of diner.

Meer informatie over restaurant Café De Jaren

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gereserveerd via Iens, maar men wist van niks. "Nee hoor, we werken helemaal niet samen met iens". Gelukkig was er toch plek. Hamburger was behoorlijk smakeloos en volkomen zonder inspiratie.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Nou, dat was nog eens een tegenvaller. Ik was er jaren niet geweest, maar het was nu weer eens tijd. Een mooie omgeving, goeie plek en aardige mensen. Het begin was goed. we bestelden twee glazen wijn, Open wijnen, dan heb je de keuze uit twee per kleur. Een chardonnay of een verdejo in wit, merlot of cabernet sauvignon in rood. In zo'n omgeving verwacht je dan een mooi glas en dan bedoel ik ook letterlijk het glas. Helaas, je krijgt een glaasje dat lijkt om mijn Oma's servies. Dat is nog niet alles, want de verdejo was flauw en smaakloos, de cabernet sauvignon was iets beter maar voor deze prijs en omgeving echt ondermaats. Ik vermoed ook met veel sulfiet, maar weet het niet zeker. Het is toch niet moeilijk meer om een wijnkaart te maken met meer keuze, maar vooral toch met een beetje kwaliteit?
Wat ik ook niet snap, is dat en dergelijk restaurant zulke slechte kwaliteit papieren servetten neerlegt. Als je dat al doet, geef dan een goed papieren servet.
Als voorgerecht hadden we allebei een carpaccio. Daar kun je weinig aan verpesten zolang het vlees maar goed is. Dat vlees was dus niet goed (genoeg). Taai met zeentjes, bij de Toekan hebben ze dat beter voor elkaar. Het hoofdgerecht was de black angus biefstuk. Ook al een teleurstelling. Ook taai, matig bereid, niet de smaak die je leest in het menu.
Gewoon zo jammer. Zoveel potentie en zoveel mogelijkheden. Niet waargemaakt. We rekenden euro 85 af, dat hadden we beter kunnen besteden ergens anders.
Heleen T.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Bij het ontvangst waren we een beetje 'verloren'.... we hadden gereserveerd, maar er werd niet om de naam gevraagd en het maakt eigenlijk niet zoveel uit. We werden een kant 'uitgestuurd'...maar het voelde niet echt welkom. Wel erg lekker gegeten! Vers en oprecht leuke/lieve bediening én snel. (boven - Oosterse jongen?!) Vers geperste jus = ook echt vers geperst! Het enige wat ik echt schandalig vind, is dat je betaald bij een toiletbezoek. Fijn dat het netjes gehouden wordt, maar dit is wel echt achterhaald. Het zou voor mij een reden zijn niet terug te komen. Als ik het naar mijn zin heb, besteed ik namelijk voldoende om van de 'service' gebruik t mogen maken.
Christina V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
We hebben hier prima gegeten. Voor €21,- krijg je een (doorbakken) zalmmoot, met een zoete aardappelgratin en een hollandaise saus. Tevens krijg je ook een bakje om van de saladebar wat te pakken (overigens niet de moeite waard).

De biefstuk was ook prima te eten, evenals de paddenstoelensaus en de aardappeltjes met parmezaan. De pasta bolognese zou ik overslaan. Zonde van de calorieën.

Een punt over de bediening (vandaar de lage beoordeling): wij hebben meerdere malen aangegeven dat we een NuDeal hadden van Rederij 't Smitje om met de boot mee te gaan (tijdens de reservering, het reconfirmen en bij binnenkomst). Onze serveerster gaf ook nog zelf aan dat we 10% korting op het eten kregen. Nadat we betaald hadden realiseerden we ons dat we de korting níet hadden gekregen. Mijn moeder ging naar boven om verhaal te vragen en kreeg vervolgens een chagrijnige bek en een bijdehandte opmerking. "Dat had u toch echt even moeten aangeven." Nul gastvriendelijkheid.

Bediening flut, eten ok. Lekker ergens anders gaan eten!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Goede gelegenheid voor een snelle simpele hap.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Vooraf al niet zulke goede berichten gehoord maar inderdaad helaas teleurgesteld door de Jaren. Het leek ons met een groep een handige plek om voorafgaand aan het theater te borrelen en een hapje te eten. Dat ook zo doorgegeven bij de reservering maar toen we aankwamen ('we hebben gereserveerd met 10 personen', 'o, dan moet je denk ik boven zijn') bleek dat borrelen boven niet kan; de borrelkaart van beneden geldt daar niet en er kon ook geen uitzondering gemaakt worden. Onze tafel was nog niet gedekt omdat we wat vroeg waren maar in plaats van ons wat te drinken aan te bieden ging men eerst de tafel dekken. Het duurde vervolgens een hele tijd voor we wat te drinken kregen en nog langer voor het bestelde water kwam. Fijn overigens dat er gewoon karaffen kraanwater op tafel konden komen. Wel jammer dat we steeds weer expliciet om nieuw moesten vragen als er nieuwe drankjes werden besteld of glazen opgehaald en dat er dan ook steeds maar één karaf werd meegenomen. Dan maar wat broodjes op tafel en alvast het voorgerecht met hummus (lekker overigens) en olijfjes - het enige van de voorgerechten dat zich leent voor delen. Ik vond de witten wijnen matig en voor deze prijs per glas en fles kan dat echt wel wat beter. De jongen die onze bestelling kwam opnemen bleef op de kop van de tafel staan waardoor degenen die helemaal aan de andere kant staan zo ongeveer hun bestelling door moesten schreeuwen en hij steeds moest vragen te herhalen wat we zeiden. En de akoestiek is hier toch al niet zo geweldig.
Het personeel is misschien gewoon niet beter geïnstrueerd dan dit, alhoewel een lepel voor het voorgerecht óp een paar olijvenpitten leggen die daar bij gebrek aan bakje voor de pitten op een servet lagen... dat is toch zelfs zonder instructies niet zo handig.
En dan de deceptie als je naar het toilet wilt - dat zit op niveau min 1 en je loopt er niet zomaar vanaf de ingang naar toe dus even naar binnen glippen om naar het toilet te gaan is niet echt een optie - waar een toiletdame zit met weliswaar een bordje erbij dat fooien op vrijwillige basis gegeven kunnen worden maar het is toch ongemakkelijk. Ik ken dat alleen van foute toeristententen... en bovendien, in een restaurant mag ik toch gewoon verwachten dat het toilet netjes is?

Van de twee porties ramen die we o.a. als hoofdgerecht bestelden ontbrak bij één volledig de bouillon. Toch dé basis van dit gerecht. De hamburgers waren in orde maar niet spannend, de confit de canard een beetje droog maar in orde en een flinke portie. De takjes erbij geserveerde tijm en rozemarijn hadden de eend volgens mij niet voorafgaand aan het serveren ontmoet. De lasagne was in orde, de zalm veel te zout. Het saladebuffet dat bij twee van de gerechten was inbegrepen bood weinig spannends, en de hierbij verstrekte olijven waren waanzinnig zout. Het absolute dieptepunt waren de (bijbestelde, want in veel gerechten niet automatisch voorzien) frieten. Bleekjes en glibberig van het vet. Direct teruggestuurd en meegenomen door de serveerster zonder commentaar, excuses of de belofte snel nieuwe te brengen. Eén bakje gehouden, ze bleken inderdaad oneetbaar. Geen nieuwe friet meer gezien, het stond ook niet op de rekening.

We moesten op alles lang wachten waardoor we, hoewel we bij het reserveren ook onze vertrektijd hadden doorgegeven en we er vroeg waren, na het eten geen tijd meer hadden voor koffie toe en zelf maar naar de balie zijn gelopen om af te rekenen. Hoewel mooi centraal gelegen komen wij niet meer terug. Het kan misschien slechter maar ook zó veel beter!
M O.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gister voor het eerst boven in het restaurant van De Jaren gegeten, met een groep van 7 personen. Er werden verschillende gerechten besteld en iedereen vond het lekker. Zelf had ik de geroosterde makreel met mujadara, werkelijk verrukkelijk! Wachten op de drankjes duurde steeds nogal lang, vraag me af hoe dat kan. Het eten daarentegen werd best snel aangeleverd. Prima plek ook om voorafgaand aan een voorstelling te eten. Zeker weten dat ik hier nog terug zal keren.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk genoten van de saladebar !
Barbara H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Akoestiek is erg slecht helaas, verder prima!
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gegeten met vrienden tijdens het pact filmfestival. Snelle bediening. Hoofdgerecht gegeten met Pulled pork en mie. Mooie open omgeving industrieel ingericht.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Zondag einde van de middag zijn wij er geweest in eerste instantie schrokken we van de kaart maar bij navraag gedaan te hebben bleek het nog de lunchkaart die op tafel lag. Het was redelijk tot goed weer en we konden op het balkon zitten wat een prima plek is. Je kijkt uit over de brug en de Amstel. Eten was goed en lekker maar wel een beperkte kaart.
Maar als je het in het licht zet van een cafe ( wat je snel vergeet vanwege het formaat van de locatie die uit 2 etages bestaat) is het prima. Wel is het binnen erg rumoerig omdat het een grote maar wel erg fraaie klankkast is. De bediening was vriendelijk en deden hun best het je naar het zin te maken. Leuke plek en zeker betaalbaar. Bij mooi weer komen we er zeker terug zodat we buiten kunnen zitten. Binnen zitten is voor ons is geen optie vanwege het rumoer.
arjo2 B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gelunchd op t terras , heerlijke plek midden in het centrum .
Het eten was redelijk , een beetje fantasieloos , terwijl je je als restaurant op zo'n unieke plek je kan onderscheiden van de rest .
Kees-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteren hier geluncht. Na 20 minuten gewacht te hebben -het was echt niet druk, voldoende personeel- en gezien dat bij een aanpalende tafel wel direct een bestelling werd opgenomen, een langssnellende serveerster even op haar rug getikt en gevraagd om onze bestelling op te nemen. Die kwam inderdaad vlot, echter de bestelde Chardonnay was een glaasje karnemelk geworden. Even daarna kwam een andere serveerster met op haar dienblad inderdaad het bestelde glaasje wijn, echter wilde zij een flesje water neerzetten. Het bestelde broodje met gerookte zalm was smakelijk, maar wel erg karig "aangekleed" voor de prijs. Bij mijn partner ontbrak in het bestelde broodje gezond de mayonaise. De Jaren is een cafe dat het van zijn ambiance moet hebben, gezellig terras aan de Amstel, gezellige leestafel, maar een culinaire beleving zul je hier niet vinden. Kwaliteit van het personeel kan ook wel een upgrade gebruiken.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
“Bijzonder geslaagde formule....”
in een ruime ambiance, met schitterende lichtinval, nodigt De Jaren altijd uit even binnen te komen . Vandaag was het zelfs terrasdag.. toen wij dat met vele anderen ontdekten , na een klein buitje, en het terras op holden voor een leuk tafeltje met geweldig uitzicht haakte de bediening er onmiddellijk op in. Meteen met drie man sterk aanwezig en gewoon doorwerken en serveren bij een laatste druppeltje uit het Hemels Blauw boven prachtig Amsterdam . Gelukkig... Broodje Bal met huisgemaakte Piccalilly en een broodje Carpaccio met enkele glaasjes droge Rose.
Alles in goed tempo gebracht. Complimenten voor de bediening... ze spreken hun talen, kijken goed om zich heen en zijn nog vrolijk ook. Heerlijke broodjes ook!
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
heerlijke broodjes, super salades, goede koffie, en vooral een prachtig terras aan het water. kom hier al jaren, is en blijft een superplek!
Desirée M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Lekker broodje met geitenkaas gegeten. De hoeveelheid geitenkaas had wat meer mogen zijn. Het was lekker, niet erg bijzonder.
Bediening oogde wat slordig qua bedrijfskleding en we troffen iemand die wat cynisch was. Dat is vast net een beetje ongelukkig getroffen.
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
De hamburger smaakte prima, de saladebar heeft een uitgebreid assortiment en de bediening was attent en snel. Ook mooie omgeving met uitzicht op het water.
caroline V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Niet opgemerkt bij binnenkomst dus zijn we maar ergens gaan zitten. Na een kwartiertje wachten zijn we zelf maar op onderzoek uitgegaan waar we moesten zijn voor het diner. Bleek dat we boven konden eten. Aangekomen boven troffen we een vriendelijke dame die ons de keus gaf in verschillende tafels. Drankjes werden redelijk snel opgenomen maar iets minder snel geserveerd. Voor de bestelling van het diner was dit ook zo het geval. Bediening kan meer aandacht hebben voor de gast is mijn indruk. Het salade buffet wat bij het hoofdgerecht inbegrepen was werd goed bijgehouden vanuit de keuken en bevatte voldoende variatie. Hoofdgerechten (hamburger en quiche) waren redelijk tot goed.
Al met al leuk om eens gegeten te hebben.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Na een voorstelling van Het Nationaal Ballet, met het hele gezin hier gegeten. De kwaliteit van het eten was goed, maar door de drukte was het wachten voordat we de bestelling konden doorgeven. Een minpuntje is, dat er op de kaart niet echt een keuze staat voor kinderen (6 en 7 jaar oud), waardoor deze een veel te grote maaltijd voor hun neus kregen. De bediening kon hier ook geen alternatief voor aanbieden.
Verder drong er nogal veel lawaai door van de benedenverdieping door naar de bovenverdieping, waardoor communiceren een uitdaging werd.
Marjolein T.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
LUNCHkaart is OK maar wisselt niet zo vaak en geen verrassingen. Service is erg wisselend; je kunt het treffen - of niet. Maar het interieur maakt wat mij betreft alles goed: het is een gebouw met karakter en een geschiedenis. De markante tegelvloer en de enorme hoogte, de uitzicht op het water en de middeleeuwse geveltjes aan de overkant, dat alles maakt het zo'n mooi plaatje dat je hier zeker geweest moet zijn. Bezoekers zijn veel hippe dertigers tot en met zestigers. Op zondag ook stellen met kinderwagens.