Café De Jaren

Nieuwe Doelenstraat 20 1012 CP Amsterdam Nederland Kaart
31-206255771

Over restaurant Café De Jaren

Laat je inspireren

Op deze historische locatie stond ooit het huis dat de bekende schilder Rembrandt huurde van regent Willem Boreel. Als je op het terras of op het balkon van Café de Jaren uitkijkt over de Amstel, weet je direct waar hij zijn inspiratie vandaan haalde. De aanlegsteiger is een genot voor iedere kapitein die trek heeft in iets lekkers. In de verschillende zalen is genoeg ruimte voor iedereen die toe is aan een kopje koffie, borrel, lunch of diner.

Meer informatie over restaurant Café De Jaren

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
M O.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gister voor het eerst boven in het restaurant van De Jaren gegeten, met een groep van 7 personen. Er werden verschillende gerechten besteld en iedereen vond het lekker. Zelf had ik de geroosterde makreel met mujadara, werkelijk verrukkelijk! Wachten op de drankjes duurde steeds nogal lang, vraag me af hoe dat kan. Het eten daarentegen werd best snel aangeleverd. Prima plek ook om voorafgaand aan een voorstelling te eten. Zeker weten dat ik hier nog terug zal keren.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk genoten van de saladebar !
Barbara H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Akoestiek is erg slecht helaas, verder prima!
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gegeten met vrienden tijdens het pact filmfestival. Snelle bediening. Hoofdgerecht gegeten met Pulled pork en mie. Mooie open omgeving industrieel ingericht.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Zondag einde van de middag zijn wij er geweest in eerste instantie schrokken we van de kaart maar bij navraag gedaan te hebben bleek het nog de lunchkaart die op tafel lag. Het was redelijk tot goed weer en we konden op het balkon zitten wat een prima plek is. Je kijkt uit over de brug en de Amstel. Eten was goed en lekker maar wel een beperkte kaart.
Maar als je het in het licht zet van een cafe ( wat je snel vergeet vanwege het formaat van de locatie die uit 2 etages bestaat) is het prima. Wel is het binnen erg rumoerig omdat het een grote maar wel erg fraaie klankkast is. De bediening was vriendelijk en deden hun best het je naar het zin te maken. Leuke plek en zeker betaalbaar. Bij mooi weer komen we er zeker terug zodat we buiten kunnen zitten. Binnen zitten is voor ons is geen optie vanwege het rumoer.
Arjo2 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gelunchd op t terras , heerlijke plek midden in het centrum .
Het eten was redelijk , een beetje fantasieloos , terwijl je je als restaurant op zo'n unieke plek je kan onderscheiden van de rest .
Kees-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteren hier geluncht. Na 20 minuten gewacht te hebben -het was echt niet druk, voldoende personeel- en gezien dat bij een aanpalende tafel wel direct een bestelling werd opgenomen, een langssnellende serveerster even op haar rug getikt en gevraagd om onze bestelling op te nemen. Die kwam inderdaad vlot, echter de bestelde Chardonnay was een glaasje karnemelk geworden. Even daarna kwam een andere serveerster met op haar dienblad inderdaad het bestelde glaasje wijn, echter wilde zij een flesje water neerzetten. Het bestelde broodje met gerookte zalm was smakelijk, maar wel erg karig "aangekleed" voor de prijs. Bij mijn partner ontbrak in het bestelde broodje gezond de mayonaise. De Jaren is een cafe dat het van zijn ambiance moet hebben, gezellig terras aan de Amstel, gezellige leestafel, maar een culinaire beleving zul je hier niet vinden. Kwaliteit van het personeel kan ook wel een upgrade gebruiken.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
“Bijzonder geslaagde formule....”
in een ruime ambiance, met schitterende lichtinval, nodigt De Jaren altijd uit even binnen te komen . Vandaag was het zelfs terrasdag.. toen wij dat met vele anderen ontdekten , na een klein buitje, en het terras op holden voor een leuk tafeltje met geweldig uitzicht haakte de bediening er onmiddellijk op in. Meteen met drie man sterk aanwezig en gewoon doorwerken en serveren bij een laatste druppeltje uit het Hemels Blauw boven prachtig Amsterdam . Gelukkig... Broodje Bal met huisgemaakte Piccalilly en een broodje Carpaccio met enkele glaasjes droge Rose.
Alles in goed tempo gebracht. Complimenten voor de bediening... ze spreken hun talen, kijken goed om zich heen en zijn nog vrolijk ook. Heerlijke broodjes ook!
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
heerlijke broodjes, super salades, goede koffie, en vooral een prachtig terras aan het water. kom hier al jaren, is en blijft een superplek!
Desirée M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Lekker broodje met geitenkaas gegeten. De hoeveelheid geitenkaas had wat meer mogen zijn. Het was lekker, niet erg bijzonder.
Bediening oogde wat slordig qua bedrijfskleding en we troffen iemand die wat cynisch was. Dat is vast net een beetje ongelukkig getroffen.
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
De hamburger smaakte prima, de saladebar heeft een uitgebreid assortiment en de bediening was attent en snel. Ook mooie omgeving met uitzicht op het water.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Niet opgemerkt bij binnenkomst dus zijn we maar ergens gaan zitten. Na een kwartiertje wachten zijn we zelf maar op onderzoek uitgegaan waar we moesten zijn voor het diner. Bleek dat we boven konden eten. Aangekomen boven troffen we een vriendelijke dame die ons de keus gaf in verschillende tafels. Drankjes werden redelijk snel opgenomen maar iets minder snel geserveerd. Voor de bestelling van het diner was dit ook zo het geval. Bediening kan meer aandacht hebben voor de gast is mijn indruk. Het salade buffet wat bij het hoofdgerecht inbegrepen was werd goed bijgehouden vanuit de keuken en bevatte voldoende variatie. Hoofdgerechten (hamburger en quiche) waren redelijk tot goed.
Al met al leuk om eens gegeten te hebben.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Na een voorstelling van Het Nationaal Ballet, met het hele gezin hier gegeten. De kwaliteit van het eten was goed, maar door de drukte was het wachten voordat we de bestelling konden doorgeven. Een minpuntje is, dat er op de kaart niet echt een keuze staat voor kinderen (6 en 7 jaar oud), waardoor deze een veel te grote maaltijd voor hun neus kregen. De bediening kon hier ook geen alternatief voor aanbieden.
Verder drong er nogal veel lawaai door van de benedenverdieping door naar de bovenverdieping, waardoor communiceren een uitdaging werd.
Marjolein T.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
LUNCHkaart is OK maar wisselt niet zo vaak en geen verrassingen. Service is erg wisselend; je kunt het treffen - of niet. Maar het interieur maakt wat mij betreft alles goed: het is een gebouw met karakter en een geschiedenis. De markante tegelvloer en de enorme hoogte, de uitzicht op het water en de middeleeuwse geveltjes aan de overkant, dat alles maakt het zo'n mooi plaatje dat je hier zeker geweest moet zijn. Bezoekers zijn veel hippe dertigers tot en met zestigers. Op zondag ook stellen met kinderwagens.
Raoul123 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Wat een papperige slijmerige doorgekookte courchettes en wortels bij de fantasieloze saladebar op de eerste verdieping. Ook de rest is van zeer matige kwaliteit. Dit is het visitekaartje lijkt me, dus dat voorspelt niet veel goeds. (Matige kwaliteit weet ik van andere keren.)
Als ik er iets van zeg, zegt een ober dit kan niet anders en is normaal, en loopt weg, een leidinggevende is eerst ook afhoudend maar zal het noteren. Beneden aangekomen staat er nog geen bord en brood op tafel, zodat ik weer naar de bar moet lopen. Nooit is me gevraagd of ik iets wilde drinken.
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
We hadden gereserveerd voor 8 personen met als opmerking dat we graag buiten wilden zitten. Per mail werd vt voren aangegeven dat als we op tijd zouden zijn, dat wel zou kunnen.
Toen we daar gisteren aan kwamen, werden we ergens achterin weggestopt, terwijl er nog 2 tafels (weliswaar ook voor 8-10 personen gereserveerd) helemaal leeg waren. Na meerdere malen vragen en opmerkingen van ons hierover, werden we uiteindelijk verplaatst.
Al het eten/drinken/bestek werd op tafel gezet zonder uitleg of subtiliteit. Er was irritatie bij de bediening toen bij het nagerecht door ons gevraagd werd waar één dessert bleef (terwijl de rest vd tafel reeds koffie/thee had). Bestek was steeds niet afdoende en moest, terwijl het eten al opgediend was, nog aangevuld worden.
Het is jammer dat veel restaurants niet beseffen dat bediening ze kan maken of breken. In dit restaurant haalde de bediening alles naar beneden (los van dat een enkeling best aardig naar ons was). Het eten was eigenlijk best lekker, maar dat doet er dan niet meer toe. Jammer.
Beste mevrouw, Wat jammer dat u niet tevreden bent over de bediening afgelopen vrijdag. Onze excuses. Door de extreme drukte van Sail liep niet alles zoals wij normaal gewend zijn.

Reactie van proever:

Dag meneer/mevrouw, dank voor uw reactie.
Ik begrijp dat het lastig is tijdens dagen als Sail, echter was het om 18u nog vrij rustig in het restaurant. Maar los hiervan denk ik dat drukte en service wel samen kunnen gaan; lang wachten is niet erg (dat hoefden wij niet eens, het verliep erg vlot juist), onvriendelijke personeel wel.
Hopelijk zal dat in de toekomst beter gaan. Succes met uw restaurant.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Gisteren hebben we hier met negen personen gegeten uit jeugdsentiment. Vroeger was dit Ethernit in Amsterdam waar een oom en tante gewerkt hebben als conciërges.
We kwamen in twee groepen aan. De eerste groep zat op de het terras op de eerste etage. Toen we, als tweede groep, boven kwamen stonden er drie jonge meiden achter een soort desk en we werden naar buiten verwezen zonder dat er iemand meeliep.
We moesten zelf stoelen aanslepen en er werd niet gevraagd of we iets wilden drinken. Toen een serveerster een ander tafeltje ging bedienen, moesten we behoorlijk wat moeite doen om haar aandacht te krijgen om een bestelling door te geven.
Na de drankjes op het terras gingen we naar onze gereserveerde plekken, hierbij liep geen bediening mee om bijvoorbeeld een stoel aan te schuiven. Er waren twee mensen bij die erg moeilijk lopen en dat zou een kleine moeite zijn geweest. Maar we waren op ons zelf aangewezen.
Na een kwartier wachten is een van ons naar de bar gelopen om te vragen of we iets te drinken mochten bestellen. Het duurde lang voordat er iemand kwam en nog langer voor het geserveerd werd.
Daarna was het qua bediening weer angstig stil en hebben we gezwaaid om aandacht te krijgen om het eten te bestellen. Er werd niet op gereageerd, dus maar weer naar de bar.
Ook hier ging weer enige tijd overheen wat zeer ergerlijk was en helaas de hele avond zo bleef.
De gerechten:
De klassieke carpaccio was matig. Het vlees was van goede kwaliteit, maar door de enorme hoeveelheid Parmezaanse kaas werd het een droge bedoening. Er zat geen olijfolie, balsamicoazijn of pesto op en een van die drie had wel gemogen.
De zeewolf was erg klein met een enorme hoeveelheid linzen.
Tagliatelle Bolognese: allereerst was het gerecht niet warm, eerder lauw, en de tagliatelle kwam niet in de buurt van al dente. Het was veel te kort gekookt en taai.
Van de negen personen waren er drie tevreden over hun gerechten, namelijk: de lamsstoof, de hamburger en de gegrilde zalm.
Daarna duurde het weer een tijd voor we de rekening konden vragen, ontvangen en betalen.
Het decor buiten is een 9 waard en binnen een 5.
Buiten het zeer matige eten is de akoestiek van het restaurant dramatisch: je kunt elkaar amper verstaan door de keukengeluiden (waar die keuken dan ook mag zijn).
Bij het toilet zit een toiletjuffrouw, het is niet verplicht om te betalen, maar je voelt je opgelaten om het niet te doen ondanks dat je in het restaurant eet. En dus hebben we steeds betaald.
Qua locatie van het toilet (op kelderniveau) lijkt die eerder voor de cafébezoekers op de begane grond bedoelt, dan voor de restaurantgasten. Je moet 2 trappen af naar de begane grond en dan nog naar kelderniveau.
Ondanks de prachtige locatie is dit geen tweede bezoek waard. Er zijn meer mooie plekjes in Amsterdam.
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Al jaren een vertrouwd adres. Het salade/groentebuffet blijft het omlopen waard. Alles goed op smaak, juiste gaarheid, mooi van kleur en ruime sortering. Kortom weer genieten vandaag. Ook de burger was lekker en het stukje zeewolf fantastisch. Precies zoals je deze wenst met prima saus en fijne linzen. Met de bediening moet je het treffen. Veel studenten die er veel zin in hebben of soms niet. Vandaag wel dus. In de middag hadden wel al gesnoept van de fantastische taarten ( wel (te) duur) met bediening van charmante gastheren die zeer attent waren. Tijdens het diner gaat er met de bestelling wel 2x iets fout met de drankjes, maar de jongedames lossen dit weer soepel op. Wij komen graag terug voor een snelle lekkere maaltijd voor de film of het theater of gewoon even een biertje op het prachtige terras
Flora B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Zoals velen malen gezegd: locatie is top! Mooi uitzicht. Daar moet je van genieten, want het eten geniet een matigheid die je niet doet terugverlangen naar dit etablissement. We hadden pasta's en burgers. Beiden oké, maar niet fantastisch. Vooral de frieten en zelfgemaakte ketchup, die naar zoete curry smaakte, deed menig voorhoofd fronzen. Toetjes waren van dezelfde matigheid. Groot pluspunt: de salade bar. Die was zelfs gratis, ik denk omdat we laat waren. We gaan zeker nog een keer heen, maar dan houden we het bij een lauwe snack en een vers getapt biertje in het café beneden. De trap naar boven zullen we niet meer betreden.
Beste,
Het saladebuffet is altijd inbegrepen bij een hoofdgerecht van de restaurantkaart.
Dus niet 'gratis'maar inbegrepen bij de prijs.
Justine F.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Prima eten voor leuke lunch of gewone maaltijd. Locatie is super. De bar is prachtig, het terras aan het water is ook heel fijn.
Bediening daarentegen is onverschillig (alle keren dat ik er was). Duurt heel lang voor ze een bestelling opnemen en als je iets vraagt kijken ze je aan 'hoe durf je'. Serveerster zag ons meerdere keren wuiven (recht in de ogen) en weigerde te komen. Moest twee keer naar haar toe lopen (bestellen en afrekenen). Verpest de ervaring echt wat mij betreft.