Café de Fabriek

Meer informatie over restaurant Café de Fabriek

• Terras
Fleischmann60 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Lang niet geweest, zeker geen tegenvaller! Biefstuk ("Jossie") was super, precies goed gebakken, mooi geserveerd ook, goeie salade. Frieten erbij waren grof en goed. Bediening is vriendelijk maar niet heel alert. Een leeg glas mag toch niet 15 minuten onopgemerkt blijven! De locatie is prachtig, terras aan de Zaan, maar binnen is het een beetje 'raarrr'. Qua aankleding bedoel ik. Voor verbetering vatbaar zullen we maar zeggen. Wel veel keus in heerlijke biertjes! Ik kom hier vaker, dat is zeker.
Erwin G.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Hele leuke en sfeervolle zaak. Mooi gebouw met een hele ruime en hoge bar en restaurant gedeelte.
Mooi uitzicht op de zaan.
Je kunt hier heel gezellig borrelen en kletsen met vrienden.
Qua eten ben ik iets minder enthousiast. Het heeft niet zoveel om het lijf allemaal. De prijs is daar ook naar, maar het kan echt veel beter en lekkerder.
Als je hier een keer een goede chef in de keuken zet, met een frisse kaart en kwalitatief goede gerechten heb je met deze tent, op deze locatie, goud in handen.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Wij zijn regelmatige bezoekers van de het filmhuis en gaan dus van tevoren hier iets eten. De laatste tijd valt het ons tegen. De biefstuk is binnen korte tijd flink duurder geworden (restaurantprijzen) en veel te klein, de saté is vaak lauw tot koud en wordt warm gemaakt door de satésaus. Tevens wordt er aan de salade een stuk minder aandacht besteed. Aangezien de kaart weinig anders te bieden heeft is dit voor ons een reden om toch maar eerst ergens anders te gaan eten, ondanks de ongedwongen sfeer en rust die deze plek uitstraalt.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Leuk terras aan de Zaan! Alleen nu jammer omdat er verbouwd werd en het uitzicht wat minder was...verder goed prijs/kwaliteitsverhouding vwb hapjes en drankjes. Lekkere hapjes, leuk geserveerd! Bediening was vriendelijk.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Al jaren dezelfde kaart met weinig keuze maar voor de film een prima keuze.
Teveel lekkere frieten bij de biefstuk die best een tikkie groter mag.

Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Lang geleden. Mooi terrascafé aan de Zaan. Moesten ze eens aanpakken. Kaart simpel. Lekkere maaltijdsalade aan de ene kant en mooi vlees in een aparte schaal aan de andere kant. Smakelijk allemaal.
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Wanneer je in Zaandam bent en een restaurant zoekt voor betaalbare, smakelijke hap dan is dit een aanrader. Hier recentelijk gegeten en het is mij goed bevallen. Café de fabriek is gevestigd in een pand aan de Zaan vlakbij het centrum. Zomers lijkt het mij hier goed toeven op het terras. De ambiance binnen oogt huiselijk en er heerst een vriendelijke sfeer. Het is een gezellig eetcafé met een paar mooie bieren op de tap.
De dames in de bediening zijn wat onwennig en de snelheid laat soms te wensen over maar dat heeft naar mijn idee meer met onervarenheid dan met onwelwillendheid te maken. Dat komt ooit dus wel eens goed.
Het eten is prima. Vanwege niet al te veel tijd en honger hadden we ons beperkt tot een hoofdgerecht. Met de smaak was dus niets mis maar ook over de presentatie was nagedacht. Om mij heen bijvoorbeeld een gestoofd kippetje wat in een pannetje werd opgediend of een kaasfondue die in een rechthoekige kom werd geserveerd. Mijn kipsaté kwam in een kommetje met de saus en daarbij een zakje heerlijke dikke frieten met kroepoek en sla. Allemaal heel lekker alleen had de dressing iets minder zuur gekund, dat had beter gepast bij de rest. Nog een klein puntje van kritiek: Beste kok, een puntje watermeloen en een takje rode bessen als garnituur was 30 jaar geleden al heel oubollig. Niet doen, het voegt niets toe tenzij je retro wil overkomen want dan ben je geslaagd. Maar ach, ik mag eigenlijk niet zeuren voor mijn euro 14.75!
Joost1969 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Voor 14,50 een recht voor zijn raap bord met enkele stokjes kipsaté, dikke friet in een trendy friteszak en een verrassend garnituur van ondermeer aardappelsalade. De kipsaté ontbeerde de nodige stevigheid (de stukjes vlees waren wat week), maar de krachtige, donkerbruine pindasaus maakte veel goed. Met Maredsous Dubbel op de tap al me al een eenvoudige, maar prettige maaltijd om een bodem te leggen voor een goede film.
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2012
Vegetarische prei schotel gegeten met gezelschap. Maaltijd was flauw, smakeloos en met weinig zorg bereid. Duurde lang voordat de drankjes kwamen. Prijs-kwaliteit slecht. 22 euro voor maaltijd + 2 drankjes. Helaas kwam het toetje zo laat dat ik het heb gemist.
Jammer, gemiste kans voor dit café. Dit bevestigd veel mensen dat vegetarisch eten smakeloos is.
Lester N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Samen met mijn vriendin het proefplatau van de Fabriek geprobeerd. Deze was prima naar smaak, echter de kip die geserveerd werd was helaas niet helemaal gaar. Dit was erg jammer gezien het feit dat de rest goed te doen was. Ook jammer dat er geen excuus kwam vanuit de keuken/personeel. Met dat gezegd hebben we ons prima vermaakt en het uitzicht op de Zaan maakt een heleboel goed! Binnenkort maar nog een kans geven!