Cafe de Bazel

Vijzelstraat 32 1017 HK Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Cafe de Bazel

Tussendoortje tijdens archiefbezoek

Cafe de Bazel heeft een heel bijzondere locatie. Het zit in het elegant rijksmonument waar ook het stadsarchief zijn plek heeft. Ideaal om te vergaderen of voor tussendoortje tijdens een archiefbezoek. Ze houden rekening te houden met mens en milieu, dus de producten zijn zoveel mogelijk biologisch en streekgebonden. Geen diner, maar overdag bijvoorbeeld Eggs Benedict, een broodje warme pastrami of salade met rode linzen.

Meer informatie over restaurant Cafe de Bazel

7,2
7,1
Tintin .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Op vrijdagmiddag met ons tweeën gegeten. Het is erg prettig zitten in de hal van het stadsarchief. We namen allebei de tomatensoep met gehaktballetjes vooraf. Deze smaakte heerlijk. Daarna bestelde ik gerookte zalm met koolsalade op desembrood en mijn tafelgenoot warme pastrami met zuurkool. Eenvoudige gerechten,waarvan de ingrediënten stuk voor stuk van hoge kwaliteit waren. De bediening was erg vriendelijk. Wat ons betreft een uitstekende plek voor een middageten.
Marijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed eten en een opvallend prettige en aardige bediening!
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
jeetje wat duurde het allemaal lang. en naar verhouding duur: een hamburger op een broodje met een handje tacochips er naast € 11,-!
Janwille .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben hier heerlijke broodjes gegeten. De vlotte bediening en goede prijzen maakten het bezoek compleet.. en, even belangrijk, erg goede koffie.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Na 10 minuten werd de bestelling opgenomen. Weer ruim een half uur later kwam men melden dat voor één van de bestelde gerechten de ingrediënten op waren. Na 45 minuten kregen wij onze lunch. De kwaliteit van het eten was goed. De serveerster verontschuldigde zich voor de lange wachttijd. Overigens viel ons op dat gebruikte bordjes en kopjes pas werden weggehaald, als nieuwe bezoekers zaken opstapelden.
Moniekbacker .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vandaag een dagje toerist in eigen stad! Wat een geweldig pand is dit mooie tentoonstelling beneden in het gebouw wat gratis te bewonderen is. Dan nog even lekker lunchen bij het café boven wat ook een super leuke sfeer heeft met leuke hoekjes met tafeltjes. We hebben een lekkere hamburger en eggs bennedict gegeten. Bediening was zeer vriendelijk fijn om zo bediend te worden in Amsterdam.
Kees-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Zondag jl. hier gelunched. Ik koos het broodje met de gerookte zalm, mijn partner die met de tonijnsalade. Beide (desem)broodjes mooi opgemaakt en heerlijk van smaak. Bediening is attent en vriendelijk. Prijzen zijn alleszins redelijk.
Zeker een adres om terug te keren.
Michel81h .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Per toeval bij café de Bazel binnen gestapt, voor ons eenn nieuwe ervaring, we liepen langs en zagen een bord buiten staan dat er een schatkamer was als bezienswaardigheid in het stadsarchief. Na een heerlijke koffie in het café de schatkamer ingedoken, erg toffe gratis ervaring!

Vervolgens nog heerlijk geluncht en bediend door erg enthousiaste bediening, deze mensen hebben liefde voor het vak.

Wij komen zeker nog eens terug!
AndreaK .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prachtige locatie, heerlijke koffie en fijne bediening! Desembrood met hummus, gegrilde groenten en mango chutney gegeten, mijn tafelgenoot gerookte zalm met mierikswortel en rode biet. Een bezoekje aan de schatkamer en tentoonstellingsruimte van het archief maakte de middag compleet!
Joker35 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
een hele leuke plek om een heerlijke lunch te gebruiken,vooral de linzensoep dat vind ik wel een aanrader.
de bediening is erg aardig en vriendelijk,niets is teveel,vragen staat vrij.
er hangt een fijne en gezellige sfeer en ik ga er zeker weten nog vaker naar toe,al was het ook voor een heerlijk kopje koffie
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Super lekker eten en goede/vriendelijke service. Wij werden aangeraden om de gratis schatkamer van Amsterdam te bezoeken en ook dat is een fantastische gratis attractie in centraal Amsterdam!