Over het restaurant Cafe de Bazel

Tussendoortje tijdens archiefbezoek

Cafe de Bazel heeft een heel bijzondere locatie. Het zit in het elegant rijksmonument waar ook het stadsarchief zijn plek heeft. Ideaal om te vergaderen of voor tussendoortje tijdens een archiefbezoek. Ze houden rekening te houden met mens en milieu, dus de producten zijn zoveel mogelijk biologisch en streekgebonden. Geen diner, maar overdag bijvoorbeeld Eggs Benedict, een broodje warme pastrami of salade met rode linzen.

Meer informatie over restaurant Cafe de Bazel

* Ontbijt vanaf 10:30

Jouw recensie over het restaurant Cafe de Bazel

Petra van '.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Mijn partner en ik hebben geluncht. De gerechten waren mooi opgemaakt en erg lekker. Er ging iets mis bij de bestelling. Ik geef daarom aan dat de wachttijd beter kan. Er ging iets mis bij de bestelling. Dat werd echter zakelijk en vriendelijk opgelost. Wij hoefden de drankjes niet te betalen.
Bergjael .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Gezellige eetgelegenheid om te lunchen bij het Amsterdams stadsarchief. Lekker gelunched voor betaalbaar bedrag. Vriendelijke bediening. Niet alles op kaart was voorradig.
Elisabeth D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
het eten was erg lekker. de bediening was bijzonder vriendelijk en welwillend,. we bestelden iets wat niet op de kaart stond . (een kleine verandering). En vooral de rust....,!!
BRENDA L.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Ik heb een hollands ontbijt, een ommelet met ham en kaas gegeten en mijn vriendin nam een tonijn sandwich Wij hebben beiden genoten van ons gerecht en de aankleding ervan. Zeker voor herhaling vatbaar.
Auke A.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
We hebben lekker zitten brunchen met leuk uitzicht op de Vijzelstraat. En daarna naar de tentoonstelling met tekeningen van Amsterdam. Het eten was gemiddeld, eggs benedict kon beter ( met name de zalm) terwijl de pannenkoeken erg lekker waren.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Bijzonder vriendelijk personeel, zeer smakelijk geluncht. Ziet er mooi uit, leuke 'crowd', heel divers. We hadden een wat lange wachttijd, maar nog voordat het ons zelf was opgevallen kregen we een drankje van het huis aangeboden. Heel attent! Zeker voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Mooie locatie in prachtig gebouw. Lunchen met vrienden. Met Ah restaurantbon betaal je de helft van gebruikelijke prijs. Vriendelijke, vlotte bediening.
Linzensoep was wel smakelijk. Broodje portobello net karton. Weinig tot niets erbij behalve een soort vettige, dikke (zelf gefrituurde) aardappelchips en twee grote flessen pikante saus.
Te duur voor wat je krijgt.
Josje L.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Vandaag hier geluncht met een zakelijk contact. Heerlijke broodjes en koffie! En (ongevraagd) een flesje kraanwater, goede service. Bediening attent en heel vlot, terwijl we niet echt 'in beeld' zaten. Als extra nog de ambiance van het mooie gebouw. Aanrader!
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Zoete aardappelsoep en de rode linzensoep waren heerlijk, net als de quinoasalade en de portobello burger. Lekker wijntje erbij, lunch compleet. Bediening was erg vriendelijk. Wat jammer was dat het allemaal wel erg lang duurde. Nu zaten wij aan het einde van de zaak, uit het zicht van de bar, maar dat juist attent zijn op de gasten is mijn advies!
marjoleinek .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Lekker geluncht bij café De Bazel, met erg vriendelijk personeel. We hebben genoten van de prima sfeer en de goede muziek.
de1ejanwillem .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Uitstekende koffie en idem lunch. Mooie, ruime locatie gelegen naast de centrale hal van stadsarchief Amsterdam (waar overigens een bijzondere fotoreportage hangt van WO2 in Amsterdam). Fijne bediening en frisse entourage. Had de eggs benedict met zalm. Aanrader!
Jurre V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Super lekker geluncht, wat een toffe plek! Aardige bediening, echt een verborgen plekje amsterdam, ik had al een tijdje een paar bankjes en tafel voor het gigantische bazel gebouw zien staan maar wist niet dat het zo'n leuke plek zou zijn!
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Op een zondagmiddag geluncht. De eggs benedict met zalm en zuurdesembrood met pastrami waren allebei lekker bereid.
Waar het mis ging was de bediening; we hebben zo lang op alles moeten wachten dat we in zowel drukte als rust hebben gezeten; dit maakte helaas niks uit. De jongste jongen in de bediening was duidelijk snel overvraagd en helemaal niet alert op de omgeving. Bij de oudere collega kon aanvankelijk nog een lachje af, maar bijna alle verzoeken moesten drie keer worden gedaan of aan de balie zelf worden nagevraagd. Eerste en laatste keer wegens de slechte service.
justinveenstra .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Op een middag met twee voor de lunch geweest. De service was vriendelijk maar verschrikkelijk langzaam... Het duurde lang voor de bediening er was, om drankjes aan tafel te krijgen, en helaas was ook het eten het wachten niet waard. Een salade die er ronduit droevig uitzag en een ok burgertje met wat tacochips beide voor ongeveer EUR 11. Wijnkaart bestaat uit 1 soort wit, 1 soort rood of 1 soort bubbels, maar de witte wijn was in orde. Wij komen niet meer terug
tintin .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Op vrijdagmiddag met ons tweeën gegeten. Het is erg prettig zitten in de hal van het stadsarchief. We namen allebei de tomatensoep met gehaktballetjes vooraf. Deze smaakte heerlijk. Daarna bestelde ik gerookte zalm met koolsalade op desembrood en mijn tafelgenoot warme pastrami met zuurkool. Eenvoudige gerechten,waarvan de ingrediënten stuk voor stuk van hoge kwaliteit waren. De bediening was erg vriendelijk. Wat ons betreft een uitstekende plek voor een middageten.
Marijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed eten en een opvallend prettige en aardige bediening!
leny S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
jeetje wat duurde het allemaal lang. en naar verhouding duur: een hamburger op een broodje met een handje tacochips er naast € 11,-!
janwille .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben hier heerlijke broodjes gegeten. De vlotte bediening en goede prijzen maakten het bezoek compleet.. en, even belangrijk, erg goede koffie.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Na 10 minuten werd de bestelling opgenomen. Weer ruim een half uur later kwam men melden dat voor één van de bestelde gerechten de ingrediënten op waren. Na 45 minuten kregen wij onze lunch. De kwaliteit van het eten was goed. De serveerster verontschuldigde zich voor de lange wachttijd. Overigens viel ons op dat gebruikte bordjes en kopjes pas werden weggehaald, als nieuwe bezoekers zaken opstapelden.
Moniekbacker .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vandaag een dagje toerist in eigen stad! Wat een geweldig pand is dit mooie tentoonstelling beneden in het gebouw wat gratis te bewonderen is. Dan nog even lekker lunchen bij het café boven wat ook een super leuke sfeer heeft met leuke hoekjes met tafeltjes. We hebben een lekkere hamburger en eggs bennedict gegeten. Bediening was zeer vriendelijk fijn om zo bediend te worden in Amsterdam.