Meer informatie over restaurant Café Cook

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

P V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een heerlijk pleintje met terras bij Cook. Ook al was het best druk, toch redelijk snelle bediening. We hebben lekker geluncht met prima goed belegde broodjes. Koffie en espresso zijn prima. En de taarten hemels (tarte tatin werd warm geserveerd). Alles voor een schappelijke prijs.
Monica T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Waar vind je ze nog: leuke horecaplekken in Amsterdam waar de bediening heel goed en aardig is? Bij Cook dus wel. Daarnaast is het terras lekker ruim en het eten altijd heerlijk, zeker voor de prijs die je betaalt. Pluspunt vind ik dat ze glutenvrije chocoladetaart hebben.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Hier voor de 2e keer gegeten en wederom erg lekker! Zeker voor een eetcafé wordt hier heerlijk gekookt. Ik at een heerlijk malse kalfsbiefstuk met heerlijke garnituur waaronder een jus met verfijnde smaakjes. En daarbij heerlijke dunne frietjes van aardappels in de schil met heerlijke mayonaise: volgens mij huisgemaakt. En daarbij ook nog eens vriendelijk personeel, fijne ambiance en een leuk terras. Helemaal top!
David S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Een eend, pomoensteak, kabeljouw en etrecote...allemaal prima. De Hollandse snacks bij de borrel werden ook gewaardeerd door onze buitenlandse gasten. De biertjes hebben ze prima op orde bij Cook. De cheesecake als dessert vond ik helaas in de categorie "smaakloos"vallen. Dat kan toch echt beter.
De bediening was bijzonder vlot en attent, kortom, zoals je m hebben wilt. De timing van het eten was niet 100% (zat wat tijd tussen de verschillende hoofdgerechten)
De inrichting is echt een cafe+eten, prettige ambiance, Amsterdams qua bewegingsruimte (hallo buren).
Ik ga gewoon 1x per jaar naar Cafe Cook en als het mooi weer is , zit ik daar ook graag op het terras.
Richard80 .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Fijn, een eetcafé waar de kok ook echt kan koken! In Cook eet je simpele, smaakvolle gerechten op basis van goede producten. Deze keer waren dat een mooi gegaarde forelfilet, prima entrecote en de tarte tatin. Die tarte tatin is precies zoals je 'm hebben wilt: vol diepzoete appel en met knapperig deeg. De bediening is altijd vriendelijk, vrolijk en ongedwongen.
Maike K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Wat een fijn restaurantje in deze buurt! En wat een smakelijke keus aan bieren, word ik erg blij van!
Afgelopen dinsdag gegeten, het eten was echt zalig (skrei met lekkere saus en mosselen met spinazie). De andere gerechten vielen ook goed in de smaak bij de tafelgenoten. Desserts top, idem de huiswijn. Een echte aanrader! Wel reserveren, want zelfs op de dinsdag zaten er mensen aan de bar te wachten op een tafeltje ;)
Nilüfer G.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Cook is absoluut mijn favoriet in de Baarsjes. Alles klopt hier, en het voelt aan als de 'extra woonkamer' zogezegd. En net als altijd, is het eten hier lekker en de bediening vriendelijk. We kwamen met groepje vrienden zonder te reserveren hier eten. Ook zij waren zeer tevreden.
MFM .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Een leuk eetcafé in de Baarsjes met prima eten en vriendelijke bediening.
Een ongedwongen, gezellige sfeer. De menukaart kwam alleen niet overeen met die op de website, op de website blijkbaar nog een oude kaart. Ik kom graag van het voorjaar terug om ook terras uit te proberen.
Roekoe33 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Cook! Het leukste buurtcafe in de baarsjes. Altijd heerlijk eten, ik kom standaard voor het broodje kip bacon avocado en de spoekkoek bij de koffie, ook een lekkere avondkaart. De eigenaren en medewerkers zijn altijd heel vriendelijk.! Zomers een topterras met iets meer gezellige hectiek, maar een superplekje met de leukste bezoekers en bediening.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Wat een prettige plek om gewoon lekker in de buurt te hebben. Nu vooral content met het grote terras, maar binnen is het ook erg gezellig en ook nu viel weer op dat het eten gewoon heel prima is voor een buurteetcafe. Voorgerecht quiche met lof en blauwe kaas echt heel erg lekker, altijd een goed vegetarisch hoofdgerecht, fijne bediening. Hulde!
Jolanda J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Een leuk buurt eetcafé met een prachtig terras in de zomer. De kaart is niet uitgebreid maar wel heel leuk. En in de keuken staat duidelijk een vakman. Alle gerechten waren zeer goed bereid. De eendenbout is voortreffelijk bereid en past heerlijk bij de zuurkool. De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend. De bediening vergeet af en toe iets, maar is wel heel vriendelijk.
George52 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Café Cook is een typisch eetcafé in de steeds populairder wordende Baarsjes in Amsterdam. Beetje jaren negentig stijl. Ongedwongen en eenvoudig ingericht afgestemd op de hippe buurtbewoners. De bediening is vriendelijk en attent en weet de gerechten in het juiste tempo te serveren ondanks dat het café op deze zaterdagavond ramvol zit. De keuze is beperkt, typisch eetcafé, maar dat maakt dat de keuken alle aandacht kan geven aan de gerechten die zij bereiden. Het brood dat wordt geserveerd met een flesje olijfolie is lekker knapperig. De eendebout met zuurkool is heerlijk. Als specialiteit was er de longhaas. Een beetje vreemde naam voor een verrassend lekkere biefstuk met een wat stevige rundsmaak. Heel goed klaargemaakt door de keuken. Als nagerecht staan onder andere drie gerechten van Holtkamp op de kaart. De cheesecake en de citroentaart zijn echte aanraders. De huiswijn is smakelijk maar niet bijzonder. Daarnaast zijn de prijzen uiterst vriendelijk. Waar vind je nog hoofdgerechten onder de € 20,--. Een fijn adres voor een heerlijke maaltijd. Inmiddels is het zo populair dat reserveren gewenst is.
Juliaz .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Heerlijk gegeten, voor mijn verjaardag. Echt een feest om hier te eten; de bediening was goed, leuke achtergrondmuziek, sfeervol en bovenal natuurlijk fantastisch eten! Goede porties en goede prijs-kwaliteit verhouding. De makreel als voorgerecht was heerlijk en de entrecote ook, met goede frietjes erbij. Een pareltje in A'dam west!
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Op een drukke zondagmiddag hier met z'n tweeën geluncht. Het was duidelijk dat er een tekort was aan personeel, want het duurde een tijdje voordat we geholpen werden en onze cappuccino op tafel stond, die overigens wel erg lekker waren met echte verse volle melk. Op de broodjes moesten we 50 minuten wachten, en dat is toch wat te lang. Het personeel deed zichtbaar haar best en werkte hard, maar kon de drukte niet goed aan. Het zou fijn zijn als je dan gewaarschuwd wordt dat het langer duurt voordat de broodjes klaar zijn, dan kun je je erop instellen.

Ik nam het broodje gerookte kip met bacon, avocado en jalapeñopeper-mayonaise, en mijn vriendin nam het broodje geitenbrie uit de oven met chutney van cranberry’s, peer en steranijs. Mijn broodje was erg lekker, bij mijn vriendin was de keuken de cranberry's vergeten. Na dit te hebben aangegeven kregen we het nog snel erbij. Ondanks dat het eten prima was, de keuze groot en ook de prijzen heel redelijk zijn, was het erg jammer dat we zo lang moesten wachten op ons eten. Misschien waren we er op een verkeerd moment en hadden we net pech. Als dit soepel was verlopen had de service zeker twee punten hoger gescoord, want aan vriendelijkheid lag het niet.

Het terras buiten is ruim en groot. Binnen zit je gezellig dicht op elkaar, maar de tafeltjes zijn eigenlijk iets te laag want je benen passen er net niet onder.

Memm120956 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Aan een gezellig pleintje een leuk eetcafe. Gezellig terras. Samen met mijn dochter hebben wij hier heerlijk de lunch gebruikt. Mijn dochter zat te genieten van een bruin broodje oude kaas met grove mosterd, gepofte paprika, promotors en tuinkers. Zelf had ik gekozen voor tonijnsalade uit de oven met gepofte paprika en oude kaas, rucola en tuinkers. De kaart is best uitgebreid en het was moeilijk kiezen. Het café heeft een bijzonder groot en gezellig terras maar ook binnen kun je heerlijk zitten. Een vlotte en vriendelijke bediening.
Jo Eet ..
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Zelden was het zo lastig om een recensie te schrijven. Want de sfeer is gezellig, het eten goed en betaalbaar (althans het voorgerecht van risotto. Het hoofdgerecht met artisjok en gerookte buratta was ronduit vies). Het eetcafé is echter een chaos. Bestellingen worden verkeerd bezorgd. De wijn komt als je gerecht al op is. En niet een keer maar meerdere keren. Toch doet het personeel erg z'n best, ook om de frustratie weg te nemen. Maar na een opeenstapeling van fouten is je geduld op. Het is te hoog gegrepen om en een terras en binnen de mensen te bedienen. Zonde, want het is een leuke tent met een verassende kaart.
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Eindelijk een "eetcafé" wat alle smaakverwachtingen overtreft en met vriendelijke bediening in ruime mate aanwezig. We begonnen met een Jupiler buiten op het terras, begeleidt door zeer originele en smakelijke blauwe kaas risottobitterballen. Helaas was het bier te lauw voor deze zeer warme dag. We verhuisden naar binnen voor de volgende gang, mijn tafelgenoot nam de kalfscarpaccio met truffelmayonaise en ikzelf de tartaar van in rode bieten gemarineerde wilde zalm. Beide gerechten waren subliem en tongstrelend. De zalm, verwarrend maar verleidelijk rood gemarineerd, was boterzacht en zo lekker op smaak, perfect afgemaakt met de bottarga mayonaise met verse dille. Geen zout of peper meer nodig! Als hoofdgerecht de zeebaarsfilet, perfect op de huid gebakken en met mosselen (helaas waren de Noordzee kokkels op). Opnieuw een gerecht wat zo lekker is klaargemaakt dat elke hap met een glimlach wordt verwelkomt. Kleine wijnkaart maar prima keuzes en niet duur (wij namen de Sauvignon-Picpoul, lekker en de Colombard, beter). Heerlijke nagerechten van o.a. Holtkamp-kan-niet-slecht-zijn (wij deelden de Holtkamp Cheesecake, could I say more). Complimenten voor deze meer dan lekker en leuke zaak, no-nonsense met een gouden randje. Tot snel!
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Wat een feest om bij Cafe Cook om de hoek te wonen. Het eten is waanzinnig en op het terras is het met de super vriendelijke bediening goed toeven. Inmiddels kan ik zeggen dat ik ongeveer de hele kaart heb getest en kom ik tot de conclusie dat het een niet onder doet voor het ander. Hier wordt met kunde, passie en aandacht gekookt. Tot snel maar weer!
Joon B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Komen geregeld bij dit café voor hetzij een drankje, hetzij diner, maar soms ook beide. Het heeft een mooi terras op een klein verstopt pleintje in Amsterdamse stijl, wat op een zomerse (na)middag enorm genieten is met een lekker speciaal biertje.
Vriendelijke service, diner is lekker, eigenlijk niets op aan te merken.

We zouden nog vaker Komen als er wat meer variatie in de borrelkaart zou zitten. Nu voornamelijk veel frituursel, weliswaar origineel maar wel allemaal gefrituurd.

vriendelijke oproep aan Cook; graag pateetjes, worstjes, kaasjes, borrelplankjes en meer van dat (ongefrituurde) op de borrelkaart, dan wordt het nog prettiger genieten bij een mooi café!
Iris W.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Zojuist de meest heerlijke entrecote ooit gegeten! Ik heb al heel wat goed vlees gegeten, maar dit was verreweg de beste die ik ooit heb mogen proeven. Daarnaast een heerlijk tomatensoepje en achteraf citroentaartje van Holtkamp gegeten. Vriendelijk personeel, mooie inrichting, prachtige (schone!) open keuken en een groot zonovergoten terras. Een parel van Amsterdam!