Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
adri K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Bij Colette gegeten in een fijne ambiance, met jong personeel zowel bedienend als in de (open) keuken, met een kaart zoals je die ook wel ziet in Parijs of New York qua opmaak dan, want de kaart is niet erg uitgebreid. Vooraf de ravioli met selderie (weinig van gemerkt, wel de truffel en wat mascarpone), goede rilette van eend, en escargots die wat pit kunnen gebruiken. De piepkuikens hangen aan de wand in de keuken te draaien en zijn erg lekker, net als de zeebaars en harder, ook de begeleiding. Het kaasplankje was in orde. Ik begrijp dat ze een trouwe aanhang hebben.
Brigitte R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
smiddags even binnen gelopen bij Colette en de verrukkelijke geur van les petit poussins (piepkuikens) kwam je direct tegemoet. In de open keuken zie je ze allemaal draaien aan het spit en dat maakt dat je direct trek krijgt! En dat viel niet tegen! Vooraf de overheerlijke hollandse garnalenkroketjes en daarna het heerlijke piepkuiken met zoete aardappel en geroosterde groenten. Bakje overheerlijke franse frietjes erbij, heerlijk. Na nog een lekkere bonbon van Pierre en samen met de vlotte maar vakkundige bediening was de avond compleet. Grote, soms wat rumoerige zaak, maar echt heerlijk voor een zaterdagavondje een hapje eten.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Gewoon goed eten. Beperkt aantal gerechten op de kaart, die allemaal prima in orde zijn. Culinaire WYSiWYG. Levendige zaak. Je moet echt die Petit Pousin proberen.
Mirthe V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Gister ontzettend gezellig gezeten bij Colete, bediening was kundig en vriendelijk! De huisgemaakte bitterballen ook zeker een aanrader!! Bedankt Colette, ook voor de heerlijke rose!
D. T.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Vorige week gegeten in Colette. Kan niet anders zeggen dan dat het heerlijk was! Mooie zaak en mooie gerechten. Wat opviel was de kundige bediening. Wij werden geholpen door een blonde dame die duidelijk wist hoe het een gast naar de zin te maken. Wij komen zeker terug!
mickrosa .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Zeer slechte service (bijna onbeschofte bediening). Toiletten vies.
Eten was wel goed, We komen hier zeker niet meer terug en zullen het ook afraden om dit restaurant te bezoeken.
jem .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Waardeloos ! Afgeblaft bij binnenkomst, eten op tafel gekwakt en meiden in de bediening die ik er gelijk uit zou gooien. Toetje en koffie zijn we ergens anders gaan nuttigen. Bijzonder slechte bediening, ga er nooit meer naartoe!!
OscarH .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Café Colette heeft een nieuwe fan! Goed eten, goede wijn, fijne service. Ze zijn niet de goedkoopste maar het is het zeker waard.
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Met vier collega's heerlijk gegeten bij Colette. Wat we ook hadden, het menu met asperges, het piepkuiken, de eend of de zalm als voorgerecht het smaakte allemaal voortreffelijk. Goede wijnen, geen ons kent ons maar gewoon deskundig personeel. Ik ga hier zeker vaker eten.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Dat ben ik met Tineke eens; ook voor ons was dit niet de eerste keer dat we bij Colette aten, maar gisteravond hing er wel een heel erg bepalende ons-kent-ons sfeer. De steak tartaar, de rillette en de pasta nog steeds prima, alleen bij het piepkuiken ging het mis; de gegrilde groenten waren waar heel erg zwart geblakerd, maar dat was 'zwarte wortel '. Ja hoor.
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Hier verschillende keren gegeten. Het eten is echt top, steak tartaar is een aanrader. Mooie wijnen op de kaart. Bediening een min puntje erg hoog ons kent ons gehalte waar door je als "onbekende gast" heel weinig aandacht krijgt. Dit kan echt beter.... Wij hebben hier nu 4/5 x gegeten.
S V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Erg druk in de stad! Maar onder reserveren lukte het toch een tafel voor 3 te krijgen, meteen werd er een karaf water met glazen op tafel gezeten er werd er gevraagd wat wij wilde drinken, met de drankjes ( een heerlijke sauvignon merk amelie) kregen wij ook de menu kaart. We namen een voor hoofd en nagerecht! Eten werd snel geserveerd met voldoende pauze tussen de gerechten, alles was even smakelijk van piepkuiken tot hamburger en de vis. De cheesecake was super lekker en ook de koffie en muntthee waren heerlijk. Vriendelijke bediening! Enige minpunt was dat het akoestisch erg lawaaierig was. En wij vonden het er erg warm en voor de mensen die een leesbril nodig hebben was het slecht verlicht( wij zaten aan een tafeltje naast de ingang bij de kelder. Het restaurant zat helemaal vol dus als het minder druk is zal dit alles veel minder zijn. Wij komen er zeker nog eens terug want personeel en eten waren perfect.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Goed te ervaren dat een bezoek aan Colette drie weken later van hetzelfde niveau is. Weer valt de persoonlijke en kundige bediening op. Nu alleen nog American Express accepteren.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
Een avond waarop alles klopt. De hartelijke en ontspannen ontvangst, het goede eten en heerlijke wijn. De steak tartaar met garnituur zoals het hoort, smakelijke garnalenkroketten en fantastische rillette. Als hoofgerecht snoekbaarsfilet, entrecote en ribeye: allemaal even goed, wat je bestelt krijg je hier ook. Maar bovenal geven de oprecht dienstbare mannen in de bediening je het idee dat ze het fijn vinden dat je deze avond de keuze voor Colette hebt gemaakt. En dat blijven we doen.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Zaterdagavond gegeten, De bediening is hier vlot en attent , ze weten hoe het hoort . Het is eten is van goede kwaliteit, Heerlijk zo'n Frans-bistro met echte klassiekers. . We namen die avond uiensoep in zo´n klassiek leeuwekop zo uit de oven , beetje meer pit had van mij wel gemogen. Als hoofdgerecht at ik Steak Tartare met alles erop en eraan en mijn tafelgenoot bestelde een pot au feu 2 heerlijke gerechten. we komen snel weer
CharlesHuijskens .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Eten bij Colette is altijd prima. Hans achter de bar is de beste barkeeper van Haarlem. Maarten als gastheer doet het uitstekend. Ze worden ondersteund door attente dames die iedereen persoonlijk en vriendelijk bedienen. Het eten is echt lekker. Oesters altijd van goede kwaliteit, paté goed, slakken ouderwets lekker, Steak Tartare zoals het hoort met lekkere frites, tournedos Béarnaise heerlijk. De sfeer in deze Franse bistro met veel witte metro-tegeltjes is helemaal zoals het hoort.
martijnhuitema .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Een fantastische avond gehad. Genoten van de eendenborst met zuurkool. De eend was mooi rosé en de kool niet te zuur, vooral door de toevoeging van rozijnen. Ze weten wat ze doen in de keuken! De bediening was vlot en de gastheer aardig. Ik ga er de volgende keer met plezier nog eens eten!
d Schermerhorn .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2013
Afgelopen zondag met 10 personen heerlijk geluncht. Warme ontvangst, heerlijk brood; kortom een goed begin.
Vooraf grote schalen met oesters, gemarineerde gamba's, gerookte zalm en garnalenkroketjes; top! Daarna ravioli céleri en nog één met parelhoen en zuurkool. Vooral de Céleri blijft een topper (niet de eerste keer dat ik hier was!). Zelf een prettige picpoul gedronken. Plat water gewoon gratis per karaf. Bediening overall erg prettig. Een heerlijke zondagmiddag, wij komen zeker terug!
jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Ik heb hier met een groepje van 5 gegeten. De ontvangst was prima. Eerst een drankje en brood met gezouten roomboter (lekker!) aan de bar genuttigd. Daarna aan tafel die iets aan de kleine kant was voor 5 personen. Helaas zaten we op de tocht (het was erg koud die dag) en roken we bij vlagen een 'grondlucht'. Die bleek te komen uit de kruipruimte maar dat was snel verholpen toen het luik werd gesloten. De pompoensoep was lekker maar een tikje flauw en melig. Het piepkuiken kwam in 2 delen, was lekker, vooral de roseval aardappeltjes waren goed gebakken. Erbij zat een 'mayonaise' met wat venkel(?) en citroen erdoor, heel aparte smaak!
Toe namen we de (flinke) creme brulee waarin de vanille duidelijk zicht- en proefbaar was en tarte tartin. Prima nagerechten. Wij waren hier op een vrijdag, het was best rumoerig van de groepen borrelende mensen aan de bar. Doordeweeks is het hier beter vertoeven denk ik. Al met al, best lekker eten voor een redelijke prijs.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Typisch Franse bistro, interieur is strak maar wel in de stijl van de een moderne bistro.
Service is erg goed, komen ook met goede suggesties met betrekking tot de wijn kaart, die klein maar precies de juiste verschillende wijnen op staan.
Eten doet het helaas minder, het is net niet goed genoeg in vergelijking met de rest, jammer !