Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

S V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Erg druk in de stad! Maar onder reserveren lukte het toch een tafel voor 3 te krijgen, meteen werd er een karaf water met glazen op tafel gezeten er werd er gevraagd wat wij wilde drinken, met de drankjes ( een heerlijke sauvignon merk amelie) kregen wij ook de menu kaart. We namen een voor hoofd en nagerecht! Eten werd snel geserveerd met voldoende pauze tussen de gerechten, alles was even smakelijk van piepkuiken tot hamburger en de vis. De cheesecake was super lekker en ook de koffie en muntthee waren heerlijk. Vriendelijke bediening! Enige minpunt was dat het akoestisch erg lawaaierig was. En wij vonden het er erg warm en voor de mensen die een leesbril nodig hebben was het slecht verlicht( wij zaten aan een tafeltje naast de ingang bij de kelder. Het restaurant zat helemaal vol dus als het minder druk is zal dit alles veel minder zijn. Wij komen er zeker nog eens terug want personeel en eten waren perfect.
Roel T.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Goed te ervaren dat een bezoek aan Colette drie weken later van hetzelfde niveau is. Weer valt de persoonlijke en kundige bediening op. Nu alleen nog American Express accepteren.
Roel T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
Een avond waarop alles klopt. De hartelijke en ontspannen ontvangst, het goede eten en heerlijke wijn. De steak tartaar met garnituur zoals het hoort, smakelijke garnalenkroketten en fantastische rillette. Als hoofgerecht snoekbaarsfilet, entrecote en ribeye: allemaal even goed, wat je bestelt krijg je hier ook. Maar bovenal geven de oprecht dienstbare mannen in de bediening je het idee dat ze het fijn vinden dat je deze avond de keuze voor Colette hebt gemaakt. En dat blijven we doen.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Zaterdagavond gegeten, De bediening is hier vlot en attent , ze weten hoe het hoort . Het is eten is van goede kwaliteit, Heerlijk zo'n Frans-bistro met echte klassiekers. . We namen die avond uiensoep in zo´n klassiek leeuwekop zo uit de oven , beetje meer pit had van mij wel gemogen. Als hoofdgerecht at ik Steak Tartare met alles erop en eraan en mijn tafelgenoot bestelde een pot au feu 2 heerlijke gerechten. we komen snel weer
CharlesHuijskens .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Eten bij Colette is altijd prima. Hans achter de bar is de beste barkeeper van Haarlem. Maarten als gastheer doet het uitstekend. Ze worden ondersteund door attente dames die iedereen persoonlijk en vriendelijk bedienen. Het eten is echt lekker. Oesters altijd van goede kwaliteit, paté goed, slakken ouderwets lekker, Steak Tartare zoals het hoort met lekkere frites, tournedos Béarnaise heerlijk. De sfeer in deze Franse bistro met veel witte metro-tegeltjes is helemaal zoals het hoort.
martijnhuitema .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Een fantastische avond gehad. Genoten van de eendenborst met zuurkool. De eend was mooi rosé en de kool niet te zuur, vooral door de toevoeging van rozijnen. Ze weten wat ze doen in de keuken! De bediening was vlot en de gastheer aardig. Ik ga er de volgende keer met plezier nog eens eten!
d Schermerhorn .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2013
Afgelopen zondag met 10 personen heerlijk geluncht. Warme ontvangst, heerlijk brood; kortom een goed begin.
Vooraf grote schalen met oesters, gemarineerde gamba's, gerookte zalm en garnalenkroketjes; top! Daarna ravioli céleri en nog één met parelhoen en zuurkool. Vooral de Céleri blijft een topper (niet de eerste keer dat ik hier was!). Zelf een prettige picpoul gedronken. Plat water gewoon gratis per karaf. Bediening overall erg prettig. Een heerlijke zondagmiddag, wij komen zeker terug!
Carpacci-jo L.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Ik heb hier met een groepje van 5 gegeten. De ontvangst was prima. Eerst een drankje en brood met gezouten roomboter (lekker!) aan de bar genuttigd. Daarna aan tafel die iets aan de kleine kant was voor 5 personen. Helaas zaten we op de tocht (het was erg koud die dag) en roken we bij vlagen een 'grondlucht'. Die bleek te komen uit de kruipruimte maar dat was snel verholpen toen het luik werd gesloten. De pompoensoep was lekker maar een tikje flauw en melig. Het piepkuiken kwam in 2 delen, was lekker, vooral de roseval aardappeltjes waren goed gebakken. Erbij zat een 'mayonaise' met wat venkel(?) en citroen erdoor, heel aparte smaak!
Toe namen we de (flinke) creme brulee waarin de vanille duidelijk zicht- en proefbaar was en tarte tartin. Prima nagerechten. Wij waren hier op een vrijdag, het was best rumoerig van de groepen borrelende mensen aan de bar. Doordeweeks is het hier beter vertoeven denk ik. Al met al, best lekker eten voor een redelijke prijs.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Typisch Franse bistro, interieur is strak maar wel in de stijl van de een moderne bistro.
Service is erg goed, komen ook met goede suggesties met betrekking tot de wijn kaart, die klein maar precies de juiste verschillende wijnen op staan.
Eten doet het helaas minder, het is net niet goed genoeg in vergelijking met de rest, jammer !

ilovespareribs .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Parijs bistro-achtig decor, wel gezellig. Het eten is niet duur maar ook niet heel goed. De bediening is aardig, gezellig aan de bar.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Colette! Klinkt veelbelovend. Je denkt aan Parijs. Even wat eten. Colette in Haarlem is teleurstellend. Pompoensoep met teveel bloem. Geroosterde kuiken is te vet van buiten, te droog van binnen en waterig van smaak. Roseval aardappelen niet fris en veel te zout. Dressing op de sla was soort slasaus, had niks met vinaigrette te maken. Jonge personeel veel te veel met elkaar bezig. Akoestiek keihard. Tip voor management en witte/zwarte brigade: kan veel beter, ook voor deze prijs. ga eens vaker naar Parijs. Helaas geen aanrader.
Loet1955 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
De ontvangst was warm en persoonlijk. Vanaf dat moment was er de aandacht om ons een plezierige avond te laten beleven. Niet opdringerige bediening, maar precies daar en wanneer nodig. Vriendelijk maar op zijn plaats. Zeer verzorgde en eerlijke franse keuken van prima kwaliteit en smaak. Prachtige en vooral betaalbare wijnen. Kortom een uitstekende étalage en reclame voor de Franse keuken waar wij zeer vertrouwd mee zijn.
haarlemmervoer .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Ik kan iedereen aanraden om hier te eten. Erg lekker gegeten en een erg goede sfeer. Je zou een tent als dit zo in Parijs of New York kunnen verwachten. Zo'n tenet had Haarlem nou echt nodig.
CB73 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
De diversiteit aan restaurantjes in Haarlem is enorm. Maar een zaak als Colette was er nog niet. Absoluut een aanwinst voor Haarlem en de moeite waard om eens te gaan eten. Ben hier al meerdere keren geweest en ik herken de negatieve commentaren van andere bezoekers totaal niet. Gewoon prima eten, lekkere wijnen en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Vooral in het weekend is het vaak gezellig druk dus dan zullen ze toch wel iets goed doen?!
aartn .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Twee keer bij Colette gegeten. De eerste was acceptabel, de tweede keer ronduit vervelend. Alhoewel de ambiance en locatie prima zijn is het met de service en de kwaliteit van de gerechten niet goed gesteld. Het personeel geeft niet de indruk het echt op prijs te stellen dat je komt eten. Gehaasd en niet oprecht vriendelijk tot soms zeer onprettig. Tot 3 keer toe de aandacht van de bediening proberen te trekken voor de volgende gang, hierbij werden wij opgemerkt maar wat er niet to leidde dat we geholpen werden. Pas toen we er iets over zeiden voor de 2e keer probeerden ze het goed te maken. Had natuurlijk veel eerder moeten gebeuren. Wat betreft de gerechten. Neem simpele gerechten en kies niet voor iets wat mis kan gaan. Zie ook andere recenties. In mijn geval kwam, volgens mij, de chutney gewoon uit een potje evenals de ravioli kwam uit een pakje. Vrij smaakloos. Het gele bieten voorgerecht smaakte naar azijn. Veel te veel. De friet was prima evenals de mosselen en de tiramisu.

Samenvattend. Ga hier naartoe voor een snelle eenvoudige hap op een niet al te drukke avond.
Retty D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
De wildstoofschotel was matig, weinig vlees, wel veel uitjes en paddestoelen. En de franse frieten horen niet thuis in zo'n bistro. De bediening was te gehaast. De Tiramisu daarentegen was uit de kunst. Misschien hebben we het slecht getroffen, het was er wel erg druk.
Dus ??
Haarlem75 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Gisteren hier gegeten. Ziet er van de buitenkant wat kil uit, maar binnen zit je heerlijk en hangt een leuke sfeer. Wij zaten naast elkaar op een bankje en hielden daardoor vier plaatsen bezet, maar dat was geen probleem. We hadden uitzicht op de keuken die er erg mooi en netjes uitzag. Brood was erg lekker, bier geschonken in mooie glazen. De huiswijn (Malbec) was lekker. Vooraf een gazpacho en een uiensoep gegeten. Prima kwaliteit en de uiensoep ook een stuk beter dan gemiddeld (niet alleen zout) en gloeiend heet. Als hoofdgerecht hadden we een kippetje en een zwaardvissalade. Vis was erg goed, de dressing soms aan de zure kant. Bediening was attent. Mooie tent, heerlijke avond, goed gegeten!
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Ondanks de drukte van deze zomerse zaterdag was de bediening op tijd aan tafel. Wij hadden zelf nog niet door dat we lang op ons hoofdgerecht moesten wachten maar we kregen wel een mandje brood omdat het volgens de bediening te lang duurde. Ze vroegen ons vooraf of we extra friet wilde, dat namen we niet maar er bleek ook al meer dan genoeg friet bij de gerechten te zitten, was dus niet nodig dat ze dit extra wilde bijverkopen. De tafelbekleding is wel erg "goedkoop"
Eten is prima en lekker maar niet uitmuntend, tournedos die rood moest zijn was toch echt medium.
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Café Colette heeft een heerlijk groot terras in een autovrije straat, de tafels zijn al gedekt en zien er uitnodigend uit. Ik word daar meteen vrolijk van. De kaart is eenvoudig: bistroklassiekers als oesters, steak tartare, gegrilde piepkuikens van het spit, entrecote, etc.

De oesters waren lekker, maar zaten helaas vol schilfertjes van de schelp: niet erg zorgvuldig opengemaakt. Maar dat werd prima opgelost: er kwam snel nog een bordje oesters van het huis. Ravioli was goed, salade Atlantique was heerlijk, de wijnen smaakten uitstekend en de service was goed. Attent, oprechte vriendelijkheid en opvallend veel mensen in de bediening. Heel fijn, want alles loopt daardoor als een trein. Echt een verschil met Amsterdamse horeca waar je soms langdurig moet zitten zwaaien voordat er een ober voorbij komt.

Kortom een fijn restaurant op een erg fijne plek.
randolf .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Ik heb bij Colette de Oesters geprobeerd. Ronduit slecht. Ze waren echt klein en roken ook niet vers. Helaas was de begeleidende wijn ook matig, maar na een klacht hierover werd wel heel soepel een ander wijn voorgesteld. Zeker een pluspunt. Als 2e gang heb ik kip van het spit genomen. Heerlijk. Jammer van die oesters.